Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2384
Hei,
jeg vet ikke hvorfor de fjernet innlegget..
Jeg ville bare vite dere meninger om Polen...
og jeg ville å skryte av at jeg har en blogg på norsk ;-)

Hva tenker dere? Er Polen et interesant landet for å besøke?

Kasia
Man drar selvfølgelig til Polen for å dra ut på byen billig alkohol på sjapper som er åpne 24/7
Har du lappen kan du f.eks ta turen ned med bil. Da får du testa Autobahn også om du ikke har
Polen skal visstnok ha kjempefine slott, og slike historiske ting som finnes der er jo litt småviktige å huske, så lenge man husker at en av de viktigste er mest pga. ett annet land sin politikk, ikke Polen selv.

Ellers: billig alkohol, grei natur. Har aldri vært der selv men har blitt fortalt en del om det.
Krakow og slottet der. Fantastisk. Torget i sentrumavbyenogså kan du ta guidet turituktuk. Kort vei til Auschwitz og kan se på Schindler sine fabrikker.Handle kan du også
Polen er flott! Drar til Krakow imorgen, men kan også anbefale natur-opplevelser og småbygdene for litt mer personlig opplevelse av Polen. Men her er det bra å kjenne en polakk, siden engelsk-kunnskapene til folka på bygda er litt skrantende. I de større byene er de mer vandte til turister.

Ellers er jo greier som folk nevner, mat og drikke, loppemarkeder, bruktbutikker og andre tjenester som å lappe / fikse klær, vesker, sko veldig billig, for å ikke nevne tannlege timer. Spa og masasje er digg. Ellers er det mye interessante museumer i de store byene. Mange fine puber hvis man liker det.
Polen er søvnig og kjedelig. Prøv Macedonia eller Albania. Dritbillig og spennende. Du kan jo besøke konsentrasjonsleiren i polen. Og noen saltgruver. Nattklubber er også ok men legg igjen visa kortet og kun ta med pengene du skal bruke for kvelden...
Kommer jo litt ann på hva du er ute etter. Men som en kulturell opplevelse syns jeg Polen er fantastisk. Kanskje litt for viderekommende, og man må lære seg å kjenne og bli glad i den spesielle stemningen man føler der på de mest grå , regnfulle dagene. Det er noe litt dystert over landet, (mye pg.a historien) , men til gjengjeld er folk der veldig ekte og ærlige.

Det finnes noe i polen for alle, men det jeg liker best er den litt råe og unike stemningen man kjenner der. Spesielt store studentbyer som wroclaw har veldig mye å by på, spesielt for subkultur-interesserte og freakere (c;
Jeg opplevde Polen som ganske likt tyskland, ganske kjedelig og grått. Anbefaler ikke turistfella Auschwitz. Maten er forøvrig grei, bedre enn i Norge selvfølgelig, men styr unna vertshus ute på landet. Krakow er det store unntaket. Levende storby, moderne, og byr vel på en del kirker hvis man liker å titte på slikt.

Edit: Hvis du skal bo i Krakow, pass på at du får et hotell nærme sentrum. Trafikken der er rotete og køene uendelige.
Sist endret av Mengele; 23. september 2014 kl. 12:28.
I sommer presterte jeg å kjøpe en t/r Gdansk i fylla for 218kr.

Nå er reisedato om 2 uker, og jeg har virkelig ikke peiling på hva man kan gjøre der. Finner ikke så mye severdigheter på nett, selv om det virker som en middels stor by.

Foreløpig har jeg bestilt time hos King Of Shooting - skal en dag på shooting range og plaffre med 5 forskjellige våpen, bl.a. 12 gauge og AK-47(!!!) Er klar som et barn.

Noen som har flere forslag til hva man kan finne på i den byen?

Forøvrig er jeg en gutt i starten av 20-årene
Sist endret av BLuNtiE; 23. september 2014 kl. 14:41.
Sopot nattkluber og Monte Cassino gata med lang molo. I Gdansk også Gammel Byen. Studenter i Polen begynner deres studier fra neste uka så det skal være mer aktiviteter enn nå.

Her er beskrivelse på engelsk: http://guide.trojmiasto.pl/ og http://pomorskie.travel/en/Odkrywaj-...sta-Trojmiasto

det er mye bra spisesteder i sentrum av hver 3 byer, du skal finne som du vil.