Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9165
Usikker på om jeg har plassert denne tråden riktig, men over til saken.

Kanskje litt dumt spørsmål, men joa, fikk kontakt med en utenlansk dealer i Oslo gjennom en kompis av meg og fikk tatt en liten prat med denne dealeren gjennom tlf. spurte han om han kunne selge meg en god slant med pot (13g), og fikk et positivt svar, men han har ikke vekt.

Er litt vrien på det når en dealer ikke har vekt, så vet ikke om han kommer litt å gi meg den rette beløpet med pot.

Er det noen mulighet for å veie opp på noen som helst måte uten en vekt? Er ganske dårlig på øyemål, så vil ikke bli lurt for 1-2 grammer mindre enn det jeg skal ha.
Sist endret av Oklamato; 3. august 2014 kl. 17:11.
Finn noe som du vet er 13 gram eller noe annet du vet hva veier. Lag så en slags dumphuske av hva et eller annet. Vær kreativ Plasser det du vet hva veier på den ene siden og pot på den andre. Om dumphusken er i vater veier begge tingene like mye. Vil naturligvis ikke bli helt nøyaktig, men gir deg hverfall en grei pekepin
Om du ikke har en vekt, må du lage en form for vekt. Og jeg vil påstå det er lettere å bare kjøpe en vekt når man ønsker nøyaktighet på grammet. Ikke er de noe dyre eller store heller.
Enig med etse. Livet blir så jævlig mye lettere når du har egen vekt. Absolutt verdt pengene. Du kan jo eventuelt høre med noen i røykekretsen om de har en vekt du kan låne.
En dealer som ikke har vekt? Haha. Jeg mener alle som jevnlig kjøper røykings burde ha vekt, ihvertfall når man selger. En grei vekt koster deg noen få dollar på ebay, evnt kan du gå på Shangri-la og kjøpe en overpriset en.
narsissist-nihilist
En sigg veier ca. et gram. Det er litt over eller under, husker ikke helt, men om det veier i området rundt det 13 sigg veier, har han ihvertfall ikke bøffa deg.
En norsk 1-krone veier 4,35 gram. Så hvis du tar 3 1-kroninger så er du ganske nærme 13 gram.

Og som nevnt av flere her vil det være mye enklere å bare kjøpe en vekt med en gang. Du vil garantert bruke den flere ganger. En mulighet er vel å låne vekt av en du kjenner? Om du røyker har du vel noen stonervenner?
Trådstarter
3 1
Har seg sånn at jeg er en fattig kar som ikke har råd til å leve et sosialt liv en gang, derfor jeg ikke har råd til å kjøpe vekt, naver på sosialpenger. Er bare på bærtur i Oslo en halvtime for å deretter ta et annet tog videre mye lenger vekk, så ja jeg låner en vekt av en kompis i hjembyen min får å se om det er korrekt mengde beløp med gress, hvis ikke er det bare på kjippern og kjøper ikke av samme kar lenger o_O

Smart ide, jeg kan lage en ''law weight'' også som Pyromartin kaller det dumphuske, legge 13g på en side og deretter legge 13g av potten på den andre siden
Du kan få vekt til under 100,- kroner på ebay, ellet et par hundrelapper i Norge. Kjøp 12g i stede for 13g, så har du plutselig råd.
En enkrone veier 4,35g. Tre enkroninger vil altså veie 13,05 g. Mer nøyaktig får du det ikke.

Oi, noen hadde allerede skrevet det ja. Sorry.
Sist endret av Susa; 3. august 2014 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøp en vilkensomhelst 0.01 vekt fra kina på ebay, derfra er all frakt gratis, sorter ettet pris > lowest.
Får du deg vekt fra sånn ca 50 til 100 kr, billigere sikkert også.
Har selv bare kjøpt 0.001 vekter et par ganger, gemini 20 som er en veldig god billigvekt ga keg ltt over 200 for en gang å sist kjøpte jeg faktisk noe replica kopi av gemini 20 som kostet 90 kr eller noe
Denne dealeren din er ingen dealer.. Absolutt ingen som selger som ikke har vekt.. Her lukter det ugler i mosen og du kan plutselig ende opp med urøykbare pizza urter..

Skaff deg en seriøs dealer.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Denne dealeren din er ingen dealer.. Absolutt ingen som selger som ikke har vekt.. Her lukter det ugler i mosen og du kan plutselig ende opp med urøykbare pizza urter..

Skaff deg en seriøs dealer.
Vis hele sitatet...
Du har rett,men en liten rettelse.Absolutt ingen SERIØSE dealere som ikke har vekt.Det her høres ut som en asylsøker som dealer på gata i Oslo,mange av dem hakke vekt.

Men helt seriøst,om du har råd til å røyke så har du råd til vekt.Du er dømt til å bli lurt om du prøver å kjøpe 13g weed uten vekt av en du ikke kjenner.
Vekt er jo dritbillig på ebay å dealextreme,ikke kjøp på shangri la.
Å du er i Oslo,hvorfor gidder du i det hele tatt å vurdere å kjøpe av denne fyren?Det kryr jo av hasj/weed dealere i hele Oslo,så bare drit i han karen her å gå til en random park i sentrum så finner du en haug av andre folk du kan handle av.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Du har rett,men en liten rettelse.Absolutt ingen SERIØSE dealere som ikke har vekt.Det her høres ut som en asylsøker som dealer på gata i Oslo,mange av dem hakke vekt.

Men helt seriøst,om du har råd til å røyke så har du råd til vekt.Du er dømt til å bli lurt om du prøver å kjøpe 13g weed uten vekt av en du ikke kjenner.
Vekt er jo dritbillig på ebay å dealextreme,ikke kjøp på shangri la.
Å du er i Oslo,hvorfor gidder du i det hele tatt å vurdere å kjøpe av denne fyren?Det kryr jo av hasj/weed dealere i hele Oslo,så bare drit i han karen her å gå til en random park i sentrum så finner du en haug av andre folk du kan handle av.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en fasit på at vist man har råd til røykings, så har man råd til vekt. Har ikke du kanskje tenkt på at TS vel og merke ikke røyker så ofte? Jeg kjøpte min egen vekt da jeg var 17 år, og hadde røyket i mange år før det.

Ja det kryr av dealere i oslo, men hvor mange gatedealere i grønnland/løkka selger god weed? Jo, ingen. Vil heller se på de som en slags nød, hvor ingen har så går man til de.

Til deg TS; Etter jeg kjøpte min egen vekt så ble som de andre sier, mye lettere. Stresset med usikkerhet angående om du har fått for lite eller ei, blir kaos til slutt. Anbefales å gå til Happy price enn shangri la, billigere, sosiale selgere og ikke minst seriøs. Kjøp deg en 10'er av pot, så har du allerede spart deg 300-400,- så kan du kjøpe deg en vekt(du har sikkert allerede kjøpt 13 med mindre du har blitt hustla).

Øyemål kommer med trening, en blir ikke født med godt øyemål på cannabis! Lykketil homey.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Det er ikke en fasit på at vist man har råd til røykings, så har man råd til vekt. Har ikke du kanskje tenkt på at TS vel og merke ikke røyker så ofte? Jeg kjøpte min egen vekt da jeg var 17 år, og hadde røyket i mange år før det.

Ja det kryr av dealere i oslo, men hvor mange gatedealere i grønnland/løkka selger god weed? Jo, ingen. Vil heller se på de som en slags nød, hvor ingen har så går man til de.

Til deg TS; Etter jeg kjøpte min egen vekt så ble som de andre sier, mye lettere. Stresset med usikkerhet angående om du har fått for lite eller ei, blir kaos til slutt. Anbefales å gå til Happy price enn shangri la, billigere, sosiale selgere og ikke minst seriøs. Kjøp deg en 10'er av pot, så har du allerede spart deg 300-400,- så kan du kjøpe deg en vekt(du har sikkert allerede kjøpt 13 med mindre du har blitt hustla).

Øyemål kommer med trening, en blir ikke født med godt øyemål på cannabis! Lykketil homey.
Vis hele sitatet...
Jo,har man råd til weed så har man råd til en vekt,det er ikke noe å diskutere engang.Du får en god vekt for under 100 spenn på ebay,har man ikke vekt så blir man hustla gang på gang.Du tjener inn penga du brukte på vekta på neste handel.
Det stemmer at det ikke er top kvalitet på gata,jeg har heller ikke sagt at det er det.Men det her virker som en kar som er uerfaren,å har tenkt å handle av utenlandsk dealer han ikke kjenner som ikke har vekt engang.Tvilsomt at den dealern selger godis for å si det sånn.Da finnes det 100vis av andre han heller kan gå til,hvor han slipper å bli hustla på vekta.

Men for the record,så har jeg kommet i kontakt med nordmenn som selger hasj av god kvalitet i diverse parker i Oslo.Det er å samlingsteder for rusmisbrukere i Oslo på gata,hvor det selges god hasj på dagtid,du må bare vite hvor du skal gå.
Sist endret av JayHova; 4. august 2014 kl. 01:26.
Sitat av sneakertweaker Vis innlegg
Kjøp en vilkensomhelst 0.01 vekt fra kina på ebay, derfra er all frakt gratis, sorter ettet pris > lowest.
Får du deg vekt fra sånn ca 50 til 100 kr, billigere sikkert også.
Har selv bare kjøpt 0.001 vekter et par ganger, gemini 20 som er en veldig god billigvekt ga keg ltt over 200 for en gang å sist kjøpte jeg faktisk noe replica kopi av gemini 20 som kostet 90 kr eller noe
Vis hele sitatet...
Jævlig billig men om han ikke vil vente i 2-3 uker burde han kjøpe i Norge.
Trådstarter
3 1
Har som sagt aldri møtt denne dealeren, og ja han er av utenlansk bakgrunn ettersom han bare snakker engelsk. Nå er jeg en kar som ikke kjenner noen dealere i Oslo, utennom at jeg kommer til å møte denne personen idag. Han selger i baggies som jeg har hørt av min venn som anbefalte meg kjøpe av denne karen.

Når jeg spurte han om han skulle ta med vekt så begynte han å kjefte på meg fordi han syntes at det var frekt av meg å spørre om noe sånt, men anyways han er den eneste jeg "vet" om i Oslo område. Blir feil hvis jeg går i en park i Oslo og spør noen tilfeldig om de har peil på weed og ikke røyker i det hele tatt. Ville gjerne kjøpt av en annen i Oslo selvfølgelig om jeg hadde vist om noen som solgte.

Er ganske redd for å bli robba, men får ikke tak i weed i hjembyen min (kun hasj), derfor vil jeg prøve å kjøpe i Oslo
Sist endret av Oklamato; 4. august 2014 kl. 09:05.
Er bare å kreve at han skal ha med vekt, ellers kjøper du av noen andre. Erfaringsmessig, når en dealer selger til noen har ikke har solgt til før, så kan han selge en 5'er, som realiteten er 3.7gram osv. De fleste som selger rusmidler til randoms gjør det ikke for å tjene penger, men for å finansiere eget forbruk, og selger man til noen man aldri har møtt før tenker man at "her kan jeg rive meg ei grei flis ja, jeg kjenner jo ikke han der, he he he". Det er synd men sant. Anbefaler deg to ting: Kjøp deg ei vekt idag, og kjøp mindre pot. Nummer to er å skaffe deg bedre kontakter, er litt arbeid, og tar gjerne en del tid, men det er så jævlig mye mer verdt det enn disse "slutt-ledd-dealer" folka, som selger sponplate hasj ingen andre får solgt.
Sist endret av T.J; 4. august 2014 kl. 09:13.
Stikk innom Shang-rila eller en butikk som selger vekter.
Det er verdt pengene og du finner fort ut om du blir scamma eller om det er mer eller mindre riktig.

Litt offtopic; Vet noen om en såkalt "Heroin vekt" fungerer med og veie pot?
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Litt offtopic; Vet noen om en såkalt "Heroin vekt" fungerer med og veie pot?
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er en heroin-vekt? Hva nå enn det er, veier den opp minus nøyaktig så veier den da pot nøyaktig også.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Stikk innom Shang-rila eller en butikk som selger vekter.
Det er verdt pengene og du finner fort ut om du blir scamma eller om det er mer eller mindre riktig.

Litt offtopic; Vet noen om en såkalt "Heroin vekt" fungerer med og veie pot?
Vis hele sitatet...
Nei. Shangri-la er VELDIG overpriced, og når trådstarter i utgangspunktet ikke vil kjøpe vekt pga kostnader, så bør han/hun hvertfall ikke kjøpe overprisa vekter derfra.

På ebay får du massevis av forskjellige modeller helt nede i 30-40 kr vekta.

Jeg har selv kjøpt flere billige vekter, og de fleste av dem fungerer bra nok i 1-2 år, før dem blir slitt ut eller trenger rekalibrering (rekalibrering er ikke så stress som det høres ut, men du trenger et vektlodd som matcher totalvekt på digitalvekta - må kjøpes ved siden av)

Det selges også billige vekter på dealextreme.com, men her er det minimum 3 uker leveranse. Derfor gidder jeg aldri kjøpe derfra.

Jeg har også kjøpt billige vekter på finn.no, det er av samme type som de man finner billig på ebay eller dealextreme, bare at prisen er justert så selger skal tjene en liten slant.
Helt greit, når man får varen innen 1 uke, mener jeg.

Har god erfaring med vekter av denne typen her (nb, det er forskjellige typer av denne, med varierende totalvekt og antall desimaler):
http://www.finn.no/finn/torget/annon...digital%20vekt

også har jeg kjøpt denne typen her:
http://www.ebay.com/itm/Balance-Pock...item35d912c883

Begge er veldig bra for prisen, og jeg har egentlig ingenting å utsette på noen av dem.
Og til 40 kr, er det jævlig mye digitalvekt for penga

Derfor fraråder jeg alle å handle på overpriced sjapper som Shangri-la.

Angående "heroin-vekt", så tipper jeg du snakker om en sånn supersensitiv vekt med tre desimaler (altså 0.001)?
Du kan da veie hva du vil i dem, men som regel er de små og beregnet på kjemikalier/diamanter, så ikke forvent å vei opp mer enn 1g i dem.

De kalles for øvrig også "Diamant-vekt". Høres litt finere ut enn herovekt
Sitat av BiffBiff Vis innlegg
Hva i alle dager er en heroin-vekt? Hva nå enn det er, veier den opp minus nøyaktig så veier den da pot nøyaktig også.
Vis hele sitatet...
Kan prøve og få tak på ett bilde av den. Altså, ble fortalt den ble kalt/er en heroin-vekt. Har nada anelse om det er sant eller ikke. Er en vekt på sitt vis.


At Alzo88 - Nja.. vet ikke helt, er en avlang "vekt" og man kan dra ut selve stanga som har en klype på tuppen som man da kan henge det man vil veie opp. Kan sjekke litt nærmere på den ikveld, mulig jeg får opp ett bilde av den og.
Sist endret av Sevensteps; 5. august 2014 kl. 19:36.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Kan prøve og få tak på ett bilde av den. Altså, ble fortalt den ble kalt/er en heroin-vekt. Har nada anelse om det er sant eller ikke. Er en vekt på sitt vis.


At Alzo88 - Nja.. vet ikke helt, er en avlang "vekt" og man kan dra ut selve stanga som har en klype på tuppen som man da kan henge det man vil veie opp. Kan sjekke litt nærmere på den ikveld, mulig jeg får opp ett bilde av den og.
Vis hele sitatet...
Det du prater om blir kalt for "dingle vekt",funker..men er mer nøyaktig med digital vekt.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det du prater om blir kalt for "dingle vekt",funker..men er mer nøyaktig med digital vekt.
Vis hele sitatet...
Hjertelig! Aldri brukt den, kommer nok aldri til å bruke den heller.
Men da vet jeg ihvertfall hva den egentlig heter.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Hjertelig! Aldri brukt den, kommer nok aldri til å bruke den heller.
Men da vet jeg ihvertfall hva den egentlig heter.
Vis hele sitatet...
Trur egentlig ikke det er det opprinnelige navnet på den type vekt,men alle kaller den for det ihvertfall.
Sist endret av JayHova; 5. august 2014 kl. 23:29.