Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 66948
Det har vært en del spørsmål og en gjenganger at folk spør om hvor dem kan få tak i en lovlig versjon av Windows 7,
så jeg tenkte jeg skulle lage en liten guide og forklaring på hvor du far tak i disse og forklare noen forskjeller.

Det skal sies at jeg kommer ikke til å forklare hvor du får tak i en piratversjon eller kommer til å vise eller forklare hvordan man legger inn piratnøkkler eller andre måter som omgår aktiveringssperren som Microsoft har lagt inn i Windows 7. Dette fordi vi har forumregler og vi må forholde oss til disse og jeg er kun ute etter å hjelpe disse som mangler Windows 7 platen, eller har fjernet recovery partisjonen som er lagt inn på harddisken av OEM levrandøren. Så har du en lisensnøkkel som er levert med datamaskinen eller som du har kjøpt og eier så kan du bruke disse ISO-filene.
Har du ikke en gyldig lisensnøkkel så får du ikke aktivert Windows.

Hvordan du finner ut hvilken versjon av Windows 7 du har skal jeg forklare lengere nedenfor.

Så over på det som jeg skal forklare, det er fult mulig å laste ned ISO-filer av Microsoft Windows 7 uten å måtte gå bukta eller andre piratsider, noe som er litt risikabelt da du ikke vet om det er en ondsinnet "hacker" som har laget til denne å lagt til noen form for keyloggere, rats, eller andre former for virus og trojans i disse ISO-filene, så det beste er da å laste ned et ISO-image som er identisk med den som Microsoft gir ut til dem som kjøper Windows 7 online.

Linkene jeg legger til her er fra nettopp noen av disse serveren som Microsoft bruker til å dele ut til dem som har kjøpt Windows 7 online i demmes onlinebutikk. Så ISO-filene i disse linkene er ikke tuklet med i noen form og er helt trygge å bruke.

Så over til listen med linker til di forskjellige versjonene av Windows 7

Windows 7 SP1 Home Premium 64bit :

W7HP - Engelsk - x64, W7HP - Spansk - x64, W7HP - Fransk - x64,

Windows 7 SP1 Professional 64bit :

W7Pro - Norsk - x64, W7Pro - Engelsk - x64, W7Pro - Svensk - x64, W7Pro - Dansk - x64, W7Pro - Finsk - x64, W7Pro - Spansk - x64, W7Pro - Fransk - x64

Windows 7 SP1 Ultimate 64bit :

W7U - Engelsk - x64, W7U - Spansk - x64, W7U - Fransk - x64

Windows 7 SP1 Professional [COLOR="Red"]N[/COLOR] 64bit :

W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Norsk - x64, W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Engelsk - x64, W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Svensk - x64, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Dansk - x64, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Finsk - x64,

Windows 7 SP1 Home Premium 32bit :

W7HP - Engelsk - x86, W7HP - Spansk - x86, W7HP - Fransk - x86,

Windows 7 SP1 Professional 32bit :

W7Pro - Norsk - x86, W7Pro - Engelsk - x86, W7Pro - Svensk - x86, W7Pro - Dansk - x86, W7Pro - Finsk - x86, W7Pro - Spansk - x86, W7Pro - Fransk - x86

Windows 7 SP1 Ultimate 32bit :

W7Pro - Engelsk - x86, W7Pro - Spansk - x86, W7Pro - Fransk - x86,

Windows 7 SP1 Professional [COLOR="Red"]N[/COLOR] 32bit:

W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Norsk - x86, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Engelsk - x86, W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Svensk - x86, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Dansk - x86, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Finsk - x86


[COLOR="Red"]Advarsel![/COLOR] Windows [COLOR="red"]N[/COLOR] versjoner er EU versjoner av Windows uten enkelt program som IE & WMP, disse må man laste ned utenom via td. Windows Update eller via Microsoft sine sider. Vær OBS på at kun Windows [COLOR="Red"]N[/COLOR] lisensnøkkler fungerer på disse versjonene.

x86 = 32bit mens x64 = 64bit, husk å laste ned riktig versjon.

Dere ser sikkert også at jeg har ikke Norsk eller noen andre skandinaviske språk til Home Premium.
Jeg kunne dessverre ikke få lokalisert disse versjonene så derfor har jeg ikke kunne linket til disse.

Fant heller ikke Norsk eller andre skandinaviske språk av Ultimate, men dette er heller et lite problem da man i Ultimate & Enterprise versjonene av Windows 7 kan laste ned språkpakker for å få Windows på sitt språk. Språkpakkene til Windows 7 Ultimate kan du laste ned her : MS Windows 7 Språkpakker

Så hvilken versjon av Windows er det du bør laste ned ?
Du bør selvsagt laste ned den versjonen du har lisensnøkkel til.
Di fleste OEM produsenter som HP, Acer, etc. har egne recovery partisjoner på harddisk slik du får ikke noen fysisk plate med Windows på.
Vist du vil finne ut hvilken versjon av Windows du har så kan du høyre klikke på "Min datamaskin" ikonet på skrivebordet og velge egenskaper,
da skal det komme opp et vindu på skjermen, og nederst i høyre hjørne der skal det stå hvilken versjon av Windows du kjører.

En annen enkel måte å finne ut hvilken versjon av Windows du har er å se på lisensnøkkel klistermerket som er på maskinen din. På bærbare maskiner er dette på undersiden maskinen, mens på desktop maskiiner bruker dette å sitte på sidedekslet eller bak maskinen.

Disse klistermerkene ser ut slik som dette :

http://img593.imageshack.us/img593/8503/ss111.jpg


Her ser du tydelig hvilken versjon av Windows du har på maskinen, samt lisensnøkkelen til Windows som du må bruke under installasjonen.
Noter ned hvilken versjon du har, om det er Home Premium, Professional, eller annet. Merk at har du andre versjoner enn Windows 7 så kan du ikke bruke noen av di linkene i denne posten da alle disse er til forskjellige versjoner av Windows 7.
Når du har identifisert hvilken versjon du har så laster du ned en ISO av denne versjonen som du finner ovenfor

Når du har lastet ned ISOèn av den versjonen som du trenger så må du brenne dette ISO-image til en DVD eller til en USB penn.
Siden dette er originale Microsoft ISO-filer så kan du bruke et verktøy som Microsoft har laget som lar deg enkelt brenne ut en DVD eller USB-penn med Windows 7. Dette verktøyet finner du her : Windows 7 USB/DVD download tool.

Det finnes noen andre verktøy som du også kan bruke til å lage en bootbar DVD eller USB penn med, du kan td. bruke ImgBurn Bootdisk guide til å lage deg en bootbar W7 DVD.
Et annet populært verktøy for å lage bootbare W7 disker med er UnetBootin.

Personlig synest jeg Microsoft sitt alternativ er det enkleste og raskeste


Nå er kanskje denne posten litt i hva som kan regnes som grenseland, men alle linker i denne posten er fra di samme kilder som Microsoft bruker å gi til disse som har kjøpt lisensnøkler lovlig online. Disse ISO-filene av Windows 7 er ikke piratversjoner og derfor må man ha en gyldig lisensnøkkel for å bruke dem.
Disse linkene er ment til å hjelpe disse som har lovlig lisensnøkkel til Windows 7 og bare mangler Windows 7 platen. Det er dessverre for dumt å måtte gå på bukta for å skaffe seg en ISO av Windows bare fordi man har rotet bort en installasjons disk. Det er også ganske risikabelt da man ikke vet om denne ISO man heter fra bukta inneholder virus eller annet, noe som fare at det gjør. Det er derfor mye bedre å laste ned ISO-filer av den versjonen man trenger via en pålitelig og trygg server, samtidig man vet at man får en ISO-fil som ikke er tuklet med. Derfor har jeg laget denne guiden for akkurat hjelpe disse som mangler Windows 7 platen, men har lovlig lisens.

Så har dere spørsmål så forhold dere til forumets regler, og jeg oppmoder at man ikke stiller spørsmål om hvor man får tak i piratversjoner av Windows 7.
Alle spørsmål bør derfor være av en art som ikke bryter forumets regler.

Jeg håper også mods av forumet lar denne posten overleve da det har vist seg at det er et behov for akkurat en slik guide, og jeg ser ikke hvordan denne posten bryter noen regler da den utelukkende forholder seg på det som er den lovlige siden.

Håper denne guiden er til hjelp
Sist endret av Mantuz; 8. august 2012 kl. 20:08.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Takk for fin tråd! Jeg har ingen usb penn eller cd/dvd i nærheten, kan jeg bruke en vanlig ekstern HD?
▼ ... noen uker senere ... ▼
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det er jo bare og følge den tråden her, også laste ned w7 crack når man har innstalert. Hvis man er en pirat da...

Sitat av MisterBob Vis innlegg
Takk for fin tråd! Jeg har ingen usb penn eller cd/dvd i nærheten, kan jeg bruke en vanlig ekstern HD?
Vis hele sitatet...
Ja, men den blir formatert..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Kjempe guide, men jeg har hatt litt problemer med at programet ikke aksepterer Iso'en jeg har hatt. Sist nektet det også og innstalere W7 lastet ned fra Windows på en minnepenn med 14G plass.
Har du opplevd noe slik?
Dette er også en grei måte og få en bootable usb på
http://www.intowindows.com/bootable-usb/
Sist endret av meitemark; 19. november 2012 kl. 12:17.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om jeg laster ned win 64 bit og legger den på en minnepenn er den bootable da?
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
Om jeg laster ned win 64 bit og legger den på en minnepenn er den bootable da?
Vis hele sitatet...
Nei , ikke automagisk. Du må bruke http://wintoflash.com/home/en/ eller lignende.-
Sitat av pidget Vis innlegg
Nei , ikke automagisk. Du må bruke http://wintoflash.com/home/en/ eller lignende.-
Vis hele sitatet...
stemmer det! var ikke lengere enn et halvt år siden jeg gjorde det sist og har allerde glemt det..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
Om jeg laster ned win 64 bit og legger den på en minnepenn er den bootable da?
Vis hele sitatet...
Det er jo akkuratt det den tråden her svarer deg på?
Sitat av Lima Vis innlegg
Det er jo akkuratt det den tråden her svarer deg på?
Vis hele sitatet...
Omgg... jeg er så borte/trøtt nå... tror jeg legger meg og tar det i morra da blir sikkert alt 10 x lettere


men uansett håper på og få svar på detta til i morgen


Sitat av Rosapanter Vis innlegg
trenger litt hjelp her...



Her er windows i den jææ demontools fila

http://puu.sh/1d7fX

Så hvordan får jeg ISO fila så jeg får fått den over til flash driven?

http://puu.sh/1d7ha


Dette er hva som skjer når jeg trykker på fila
http://puu.sh/1d7iS

og er inne

http://puu.sh/1d7jh

.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Rosapanter; 9. oktober 2012 kl. 23:49.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan du linke til hvilken side du fant disse på TS?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg installerte 64 bit windows 7, men den sier at jeg har installert 32-bit. Har jeg gjort noe galt? Navnet på filen er X17-59183.iso, bare så det er klart
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Paranoid Vis innlegg
Jeg installerte 64 bit windows 7, men den sier at jeg har installert 32-bit. Har jeg gjort noe galt? Navnet på filen er X17-59183.iso, bare så det er klart
Vis hele sitatet...
Instalerte du fra Cd, eller Iso?

På Cd velger du under instalasjonen
Når du bruker Iso velger du om du skal laste ned 64 eller 32 versjonen.
ISO, jeg lastet ned den som het windows 7 professional 64-bit fra TS.

engelsk vel å merke
Finnes det noe slikt til Windows 8 PRO versjonen også?

Prøver å laste ned Windows 8 som skolen vår tilbyr via OntheHub, men får alltid denne feilmeldingen "Unpacking error. The product did not unpack correctly. Please download the product again." :/
Sist endret av Zirto; 20. november 2012 kl. 22:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oh herro there.. ^_^
Jeg har en OEM versjon av windows Vista home premium på en laptop .... kan jeg laste ned w8 til desktopen eller er den låst hardware messig? Eventuelt oppgradere fra 32 til 64 bit og fra home premium til ultimate eller proffesional?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har benyttet guiden din, men versjonen jeg hadde var home premiuim 64-bit norsk, har brukt den samme med engelsk, fikk nå beskjed om at jeg hadde 21 dager igjen til å aktivere. Noen som har en link til en trygg w7hp64bit utgave?

Hvorvidt den er "lovlig" driter jeg i, all den tid jeg har en produktnøkkel, men send gjerne svar på en PM for mods sin skyld
▼ ... mange måneder senere ... ▼
WOOOW har aldri drivi på sånn med en usb penn, men fyyyy!!! jeg har fått det til!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet om jeg kan få lasta ned windows 8.1 på samme måte?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av SRB Vis innlegg
Noen som vet om jeg kan få lasta ned windows 8.1 på samme måte?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme
Hei,

Jeg byggde en stue pc i 2010 som nå er flyttet inn på et kontor. Kjøpte Windows Home Premium 64 sammen med komponentene fra Dustin og en annen butikk jeg ikke husker navn på.
Jeg trenger nå å oppgradere operativsystemet til Professional for å få installert et Siemens program. Har prøvd windows si nettside, men der står det at oppgradering er utgått.

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Kan heller ikke finne cd-platen til home premium, det er vel eneste måten å finne nøkkelen på?
Dersom key er mistet, eller uleselig på klistermerke.

Her er link til programmer som henter ut key på eksisterende/installert windows:

http://pcsupport.about.com/od/produc...pkeyfinder.htm

Side hos Microsoft for å laste ned Windows 7 Professional:

http://microsoftstore.me/microsoft/w...-iso-download/

Jeg testet, og den startet i hvert fall nedlasting hos meg.

Har du kjøpt Windows 7 Home Premium, og ikke har en jalla OEM versjon som var forhåndsinstallert, finnes også ISO filer å laste ned hos Microsoft. De er forsåvidt greie å legge over på USB med programmet Windows7-USB-DVD-tool.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det trengs produktkode her
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kunne du også ha laget liste over Office versjoner...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det ser ut som Microsoft nå har valgt å gjøre livet litt vanskeligere for sine brukere igjen... Kommer ikke inn på siden for å få lastet ned ISO'er. Har de heldigvis liggende på disk.
Jeg vil anbefale Rufus til alle som trenger iso til usb tool. Jeg har installert windows7 og arch fra 2 usb sticks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser ikke ut som linkene fungerer lengre, noen som vet hvor vi finner nedlastingene nå?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ingen som vet om tilsvarende lenker da de ikke fungerer lengre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvorfor ikke USBen dukker opp eller aksepteres av min stasjonære PC? Den er bootbar, og har formatert min laptop minutter før jeg prøvde med stasjonære.. den finner den ikke, og om jeg kobler til USBen i min PC igjen, så blir den "ukjent".... Den ble trygt fjernet om noen skulle lure
▼ ... over en måned senere ... ▼
linkene fungerer dessverre ikke lenger noen her som kanskje har en iso liggende med windows 7 pro på norsk å kan laste den opp på sin dropboks eller noe lignende? kun for en kort periode kanskje?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Her. Du trenger forsåvidt fortsatt en produktnøkkel.
http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har windows 7 på en laptop jeg har hjemme, kan jeg bruke samme produktnøkkel til å få windows 7 på en annen pc?
Heisan, har lastet ned Windows 10, og jeg trenger litt hjelp angående installasjon.
Jeg har kun en HDD liggende og det jeg lurer på er om jeg kan installere windows på SSD'en jeg bruker til OS normalt via denne HDD'en jeg har putta .ISO filen på? HDD'en er tom og det er kun installasjons filen som ligger på den, eventuelt hvordan går jeg fram?
▼ ... noen uker senere ... ▼
frisksom1fisk: Funker fint å installere fra HDD. Usikker på om du kan gjøre det uten, men det er hvertfall ikke noe problem å pakke ut ISOen til HDD med f.eks. WinRAR eller 7-zip, og deretter kjøre setup.


Siden de originale lenkene nå er døde, og den Recovery-saken til Microsoft er veldig lite medgjørlig på de keyene mange sitter med, poster jeg en lenke til noen som har mirroret ISOene i form av torrents:
http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Det har vært en del spørsmål og en gjenganger at folk spør om hvor dem kan få tak i en lovlig versjon av Windows 7,
så jeg tenkte jeg skulle lage en liten guide og forklaring på hvor du far tak i disse og forklare noen forskjeller.

Det skal sies at jeg kommer ikke til å forklare hvor du får tak i en piratversjon eller kommer til å vise eller forklare hvordan man legger inn piratnøkkler eller andre måter som omgår aktiveringssperren som Microsoft har lagt inn i Windows 7. Dette fordi vi har forumregler og vi må forholde oss til disse og jeg er kun ute etter å hjelpe disse som mangler Windows 7 platen, eller har fjernet recovery partisjonen som er lagt inn på harddisken av OEM levrandøren. Så har du en lisensnøkkel som er levert med datamaskinen eller som du har kjøpt og eier så kan du bruke disse ISO-filene.
Har du ikke en gyldig lisensnøkkel så får du ikke aktivert Windows.

Hvordan du finner ut hvilken versjon av Windows 7 du har skal jeg forklare lengere nedenfor.

Så over på det som jeg skal forklare, det er fult mulig å laste ned ISO-filer av Microsoft Windows 7 uten å måtte gå bukta eller andre piratsider, noe som er litt risikabelt da du ikke vet om det er en ondsinnet "hacker" som har laget til denne å lagt til noen form for keyloggere, rats, eller andre former for virus og trojans i disse ISO-filene, så det beste er da å laste ned et ISO-image som er identisk med den som Microsoft gir ut til dem som kjøper Windows 7 online.

Linkene jeg legger til her er fra nettopp noen av disse serveren som Microsoft bruker til å dele ut til dem som har kjøpt Windows 7 online i demmes onlinebutikk. Så ISO-filene i disse linkene er ikke tuklet med i noen form og er helt trygge å bruke.

Så over til listen med linker til di forskjellige versjonene av Windows 7

Windows 7 SP1 Home Premium 64bit :

W7HP - Engelsk - x64, W7HP - Spansk - x64, W7HP - Fransk - x64,

Windows 7 SP1 Professional 64bit :

W7Pro - Norsk - x64, W7Pro - Engelsk - x64, W7Pro - Svensk - x64, W7Pro - Dansk - x64, W7Pro - Finsk - x64, W7Pro - Spansk - x64, W7Pro - Fransk - x64

Windows 7 SP1 Ultimate 64bit :

W7U - Engelsk - x64, W7U - Spansk - x64, W7U - Fransk - x64

Windows 7 SP1 Professional [COLOR="Red"]N[/COLOR] 64bit :

W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Norsk - x64, W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Engelsk - x64, W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Svensk - x64, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Dansk - x64, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Finsk - x64,

Windows 7 SP1 Home Premium 32bit :

W7HP - Engelsk - x86, W7HP - Spansk - x86, W7HP - Fransk - x86,

Windows 7 SP1 Professional 32bit :

W7Pro - Norsk - x86, W7Pro - Engelsk - x86, W7Pro - Svensk - x86, W7Pro - Dansk - x86, W7Pro - Finsk - x86, W7Pro - Spansk - x86, W7Pro - Fransk - x86

Windows 7 SP1 Ultimate 32bit :

W7Pro - Engelsk - x86, W7Pro - Spansk - x86, W7Pro - Fransk - x86,

Windows 7 SP1 Professional [COLOR="Red"]N[/COLOR] 32bit:

W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Norsk - x86, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Engelsk - x86, W7Pro[COLOR="Red"]N[/COLOR] - Svensk - x86, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Dansk - x86, W7Pro[COLOR="red"]N[/COLOR] - Finsk - x86


[COLOR="Red"]Advarsel![/COLOR] Windows [COLOR="red"]N[/COLOR] versjoner er EU versjoner av Windows uten enkelt program som IE & WMP, disse må man laste ned utenom via td. Windows Update eller via Microsoft sine sider. Vær OBS på at kun Windows [COLOR="Red"]N[/COLOR] lisensnøkkler fungerer på disse versjonene.

x86 = 32bit mens x64 = 64bit, husk å laste ned riktig versjon.

Dere ser sikkert også at jeg har ikke Norsk eller noen andre skandinaviske språk til Home Premium.
Jeg kunne dessverre ikke få lokalisert disse versjonene så derfor har jeg ikke kunne linket til disse.

Fant heller ikke Norsk eller andre skandinaviske språk av Ultimate, men dette er heller et lite problem da man i Ultimate & Enterprise versjonene av Windows 7 kan laste ned språkpakker for å få Windows på sitt språk. Språkpakkene til Windows 7 Ultimate kan du laste ned her : MS Windows 7 Språkpakker

Så hvilken versjon av Windows er det du bør laste ned ?
Du bør selvsagt laste ned den versjonen du har lisensnøkkel til.
Di fleste OEM produsenter som HP, Acer, etc. har egne recovery partisjoner på harddisk slik du får ikke noen fysisk plate med Windows på.
Vist du vil finne ut hvilken versjon av Windows du har så kan du høyre klikke på "Min datamaskin" ikonet på skrivebordet og velge egenskaper,
da skal det komme opp et vindu på skjermen, og nederst i høyre hjørne der skal det stå hvilken versjon av Windows du kjører.

En annen enkel måte å finne ut hvilken versjon av Windows du har er å se på lisensnøkkel klistermerket som er på maskinen din. På bærbare maskiner er dette på undersiden maskinen, mens på desktop maskiiner bruker dette å sitte på sidedekslet eller bak maskinen.

Disse klistermerkene ser ut slik som dette :

http://img593.imageshack.us/img593/8503/ss111.jpg


Her ser du tydelig hvilken versjon av Windows du har på maskinen, samt lisensnøkkelen til Windows som du må bruke under installasjonen.
Noter ned hvilken versjon du har, om det er Home Premium, Professional, eller annet. Merk at har du andre versjoner enn Windows 7 så kan du ikke bruke noen av di linkene i denne posten da alle disse er til forskjellige versjoner av Windows 7.
Når du har identifisert hvilken versjon du har så laster du ned en ISO av denne versjonen som du finner ovenfor

Når du har lastet ned ISOèn av den versjonen som du trenger så må du brenne dette ISO-image til en DVD eller til en USB penn.
Siden dette er originale Microsoft ISO-filer så kan du bruke et verktøy som Microsoft har laget som lar deg enkelt brenne ut en DVD eller USB-penn med Windows 7. Dette verktøyet finner du her : Windows 7 USB/DVD download tool.

Det finnes noen andre verktøy som du også kan bruke til å lage en bootbar DVD eller USB penn med, du kan td. bruke ImgBurn Bootdisk guide til å lage deg en bootbar W7 DVD.
Et annet populært verktøy for å lage bootbare W7 disker med er UnetBootin.

Personlig synest jeg Microsoft sitt alternativ er det enkleste og raskeste


Nå er kanskje denne posten litt i hva som kan regnes som grenseland, men alle linker i denne posten er fra di samme kilder som Microsoft bruker å gi til disse som har kjøpt lisensnøkler lovlig online. Disse ISO-filene av Windows 7 er ikke piratversjoner og derfor må man ha en gyldig lisensnøkkel for å bruke dem.
Disse linkene er ment til å hjelpe disse som har lovlig lisensnøkkel til Windows 7 og bare mangler Windows 7 platen. Det er dessverre for dumt å måtte gå på bukta for å skaffe seg en ISO av Windows bare fordi man har rotet bort en installasjons disk. Det er også ganske risikabelt da man ikke vet om denne ISO man heter fra bukta inneholder virus eller annet, noe som fare at det gjør. Det er derfor mye bedre å laste ned ISO-filer av den versjonen man trenger via en pålitelig og trygg server, samtidig man vet at man får en ISO-fil som ikke er tuklet med. Derfor har jeg laget denne guiden for akkurat hjelpe disse som mangler Windows 7 platen, men har lovlig lisens.

Så har dere spørsmål så forhold dere til forumets regler, og jeg oppmoder at man ikke stiller spørsmål om hvor man får tak i piratversjoner av Windows 7.
Alle spørsmål bør derfor være av en art som ikke bryter forumets regler.

Jeg håper også mods av forumet lar denne posten overleve da det har vist seg at det er et behov for akkurat en slik guide, og jeg ser ikke hvordan denne posten bryter noen regler da den utelukkende forholder seg på det som er den lovlige siden.

Håper denne guiden er til hjelp
Vis hele sitatet...
Det står ikke noe her om hvor jeg får tak i NORSK Windows 7 Home Premium 64bit
Sitat av LI6537 Vis innlegg
Det står ikke noe her om hvor jeg får tak i NORSK Windows 7 Home Premium 64bit
Vis hele sitatet...
Nei. Sleit med å finneut av det der selv, jeg endte opp med å kjøre en W10 install. Da fikk jeg merkelig nok valget mellom 7 og 10.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=285701
Sist endret av Yalla; 24. juni 2016 kl. 16:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.