Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 201986
tror det er 80 eller 81, man kan jo bli lv spoil:[COLOR="LemonChiffon"]81[/COLOR] [COLOR="Black"] så får man 1 perk pr lv [/COLOR]

Mulig spoil ang dødligste poisen: [COLOR="White"]den dødligste giften kan man lage ut av jarrin rot, denne kan man finne på en øy kalt island stros mkai noen som vet hvor denne øya ligger?[/COLOR]
Triks for bra grafikk og bra fps, skru av AA og ha shadows på low, resten ultra. og installer 4GB modden. Høres kanskje ut som en idiot når jeg sier skru av AA, men jeg gjorde det for å prøve og kan ærlig talt si jeg merker fint lite forskjell fra 0 til 2X, 4X er håpløst på mitt system. shadows krever myyyye. så ha det på low/medium. På 1920x1080 på 24" ivertfall, på litt større skjermer eller mindre oppløsninger kan det være en annen historie, men det var ivertfall min meget positive erfaring. Ble heeelt smooth utendørs og i dungeon selv i værste snøstormene.

Har HD5770 og Phenom X4 955 BE 3,2 og 8gb ram. 60fps untatt i store byer der det dropper ned 35-45 på de verste plassene. Prøvde å skru av Vsync med en mod, bittelitt bedre fps men sykt mye dårligere alt annet. tearing og hakkete bilde.
Sist endret av GT500; 29. november 2011 kl. 00:18.
Ikke skru av shadows det gjør jo alt mye finere! Ha det på med/high/ultra. Ellers er jeg enig.
Sist endret av EvveDevve; 29. november 2011 kl. 00:18.
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Ikke skru av shadows det gjør jo alt mye finere! Ha det på med/high/ultra. Ellers er jeg enig.
Vis hele sitatet...
sa ikke at man skulle skru av, bare som et hint for at det er det som krever helt klart mest i hele spillet, så har man en dårlig PC så prøv å skru ned shadows først ivertfall
Sitat av x_ander10 Vis innlegg
Tusen takk, skal prøve det

Jeg får ikke snakket med ho dere dama pga dem begynner og angripe meg før jeg får gjort noe
Vis hele sitatet...
Snik deg inn i et hus om natten og drikk blodet til en som sover. Så blir du ikke lenger hata overalt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Håper noen kommer med en mod som tillater enten flere "typer" favoritt-tagging eller skikkelige sett med utstyr slik som i WoW. Å bytte fra ett sett til et annet er plagsomt, selv med forbedrede menyer.
Sitat av robhol Vis innlegg
Håper noen kommer med en mod som tillater enten flere "typer" favoritt-tagging eller skikkelige sett med utstyr slik som i WoW. Å bytte fra ett sett til et annet er plagsomt, selv med forbedrede menyer.
Vis hele sitatet...
Agreed.
Håper skyrim kan legge til det selv egentlig. Den equip menyen er jo helt på trynet, synes jeg.
Skulle heller vært noe mer wow-alike.
Nei fysj, hold WoW langt unna Skyrim. Det er en liten sjarm i det, syns jeg, at det skal være tungvint. Da blir det ikke til sånn grinde-opplegg som du har i WoW. Du grinder etter forskjellige typer gear, har dem med deg og bytter flittig mellom dem basert på hendelse/situasjon. Vil ikke ha noe WoW piss i Skyrim for min del.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Nei fysj, hold WoW langt unna Skyrim. Det er en liten sjarm i det, syns jeg, at det skal være tungvint. Da blir det ikke til sånn grinde-opplegg som du har i WoW. Du grinder etter forskjellige typer gear, har dem med deg og bytter flittig mellom dem basert på hendelse/situasjon. Vil ikke ha noe WoW piss i Skyrim for min del.
Vis hele sitatet...
Var snakk om equipping - systemet, ikke gameplay generelt. Hvordan skulle du kunne fått gjort skyrim til wow uansett? Spillet har kommet ut.
heheh Fossen og Phideph hvis dere hadde sagt det samme på en av de seriøse Skyrim foruma hadde dere fått en del pepper og muligens ban for å i det hele tatt komme med forslag som "skulle vært mer som wow" æssj.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
heheh Fossen og Phideph hvis dere hadde sagt det samme på en av de seriøse Skyrim foruma hadde dere fått en del pepper og muligens ban for å i det hele tatt komme med forslag som "skulle vært mer som wow" æssj.
Vis hele sitatet...
Når sa jeg at man skulle gjøre skyrim til wow???
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
heheh Fossen og Phideph hvis dere hadde sagt det samme på en av de seriøse Skyrim foruma hadde dere fått en del pepper og muligens ban for å i det hele tatt komme med forslag som "skulle vært mer som wow" æssj.
Vis hele sitatet...
Du misforstår.
Hvis du har spilt wow, vet du sikkert om hvordan det funker med hvordan du tar på deg gear der. Jeg syntes det hadde vært fint om de hadde noe lignende på Skyrim også, da det hadde blitt mye enklere.
Det trenger ikke nødvendigvis å ha noe som helst med wow og gjøre, men de fleste forstår hva jeg mener når jeg nevner systemet som wow har.
Nettop, enklere. Jeg startet med WoW i slutten av Wotlk og sluttet i midten av Cataclysm. Merket drastiske endringer, ALT ble enklere. Hver minste jævla ting, som igjen førte til at jeg(og forsovet mange andre) syns det ble kjedelig.
Jeg vil ikke at det skal være slik med Skyrim, hvor ting blir gjort enklere bare fordi noen finner det som er ork å faktisk gå inn i menyene og velge ut armoren de vil ha på seg.

Men nå skal ikke denne tråden handle om WoW heller da, så jeg kommer nok ikke til å svare på mer WoW-relatert, vil ikke at tråden skal skli ut.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Nettop, enklere. Jeg startet med WoW i slutten av Wotlk og sluttet i midten av Cataclysm. Merket drastiske endringer, ALT ble enklere. Hver minste jævla ting, som igjen førte til at jeg(og forsovet mange andre) syns det ble kjedelig.
Jeg vil ikke at det skal være slik med Skyrim, hvor ting blir gjort enklere bare fordi noen finner det som er ork å faktisk gå inn i menyene og velge ut armoren de vil ha på seg.

Men nå skal ikke denne tråden handle om WoW heller da, så jeg kommer nok ikke til å svare på mer WoW-relatert, vil ikke at tråden skal skli ut.
Vis hele sitatet...
Dette blir for dumt...
At skyrim skal ha et enklere system for armore har da ingenting å si??

"oi, nå kan vi skifte hele armoren istedet for å tryke på hver enkelt! Nå kan vi 1-hitte drager å løpe rundt i god-mode i huler og i andre castles!"......
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av xcitu Vis innlegg
Nettop, enklere. Jeg startet med WoW i slutten av Wotlk og sluttet i midten av Cataclysm. Merket drastiske endringer, ALT ble enklere. Hver minste jævla ting, som igjen førte til at jeg(og forsovet mange andre) syns det ble kjedelig.
Jeg vil ikke at det skal være slik med Skyrim, hvor ting blir gjort enklere bare fordi noen finner det som er ork å faktisk gå inn i menyene og velge ut armoren de vil ha på seg.
Vis hele sitatet...
Så det å måtte manuelt bytte mellom utstyr gjør spillet mer krevende og morsomt, fordi det tar lengre tid?

For de som ikke vet hva det er snakk om, så er det en funksjon hvor man kan lagre et sett med utstyr og enkelt bytte mellom flere sett, ved et tastetrykk.
Jeg drepte Alduin igår, lurer på hvor mye jeg har igjen av spillet?
Sitat av andy10 Vis innlegg
Jeg drepte Alduin igår, lurer på hvor mye jeg har igjen av spillet?
Vis hele sitatet...
Spoiler alert hadde vært fint..

Men ja, du har alt av sidequests igjen.. Som du kan knote med i sikkert et år frem i tid.
Sist endret av Leonardie; 29. november 2011 kl. 13:34.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Snik deg inn i et hus om natten og drikk blodet til en som sover. Så blir du ikke lenger hata overalt.
Vis hele sitatet...
Skal prøve det også når jeg kommer hjem
Er ikke ferdig på skolen før 3 -.-
Noen som vet hvor jeg kan rappotere bugs? Er på Bonestrewn Crest(sør for Windhelm) og møtte på respawn av dragen som var der. Den flyr baklengs og lander/angriper ikke. Hver gang jeg prøver å nærme meg så skyter den over himmelen til et annet sted. Det ser ut som den går i sin vanlige "flight path", bare baklengs.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Noen som kan hjelpe meg med thives guild questen..
Det er en av de aller første, hvor jeg skal møte Brynulf (?) i Red Flaggon, men han står bare på torvet å går aldri ned.
Når jeg snakker med han på torvet så sier han at vi skal møtes der nede, men det skjer da aldri for han står der dag og natt.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Noen som kan hjelpe meg med thives guild questen..
Det er en av de aller første, hvor jeg skal møte Brynulf (?) i Red Flaggon, men han står bare på torvet å går aldri ned.
Når jeg snakker med han på torvet så sier han at vi skal møtes der nede, men det skjer da aldri for han står der dag og natt.
Vis hele sitatet...
Bare gå ned... Han kommer Du må ned i (spoiler? hvit skrift): [COLOR="LemonChiffon"]Ratways[/COLOR]
Sist endret av Xernox; 29. november 2011 kl. 16:23.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Bare gå ned... Han kommer Du må ned i (spoiler? hvit skrift): [COLOR="LemonChiffon"]Ratways[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Ja har vært der nede i den baren og venta i en evighet..
Men det skjer aldri noe.. har prøvd wait og bare stå der nede lenge for å se om noe skjer.. but it never does..
Mulig bug, noen som har en command som kan funke?
Skyrim lever nesten opp til min Fallout3 opplevelse. Dersom Bethesda kommer med en skikkelig update før jul, så vinner faktisk Skyrim. Og dét hadde jeg ikke trodd.

Er det mange som opplever at de ikke får gjennomført quests pga bugs? Jeg har hvertfall 6 quest som ligger der. Ikke noe løsning på wiki heller. Bare at det er en bug. Og ja. That's it.

Spoiler:
[COLOR="White"]Livet mitt som Dohvakiin ble snudd på hue da jeg oppdaget disse Dragon Priestsa med maskene. Dersom man er fan av å se badass ut: go hunting!![/COLOR]
Sitat av r0bin Vis innlegg
Ja har vært der nede i den baren og venta i en evighet..
Men det skjer aldri noe.. har prøvd wait og bare stå der nede lenge for å se om noe skjer.. but it never does..
Mulig bug, noen som har en command som kan funke?
Vis hele sitatet...
Dette er en bug som har skjedd med meg også en gang eller to. Eneste som funka var å reloade fra en tidligere save.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av King Ink Vis innlegg
Dette er en bug som har skjedd med meg også en gang eller to. Eneste som funka var å reloade fra en tidligere save.
Vis hele sitatet...
Fan, det blir igrunn litt uaktuelt når jeg begynte på den questen for ganske mange in-game timer siden.. og har gjort utrolig mye siden den gang..
Da får jeg ta thieves guild på neste runde...
Må bare spørre, er det en mulighet for LAN til Skyrim? Spille med buddsa mine over samme nett liksom?
Nei, det er ikke støtte for mp.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Må bare spørre, er det en mulighet for LAN til Skyrim? Spille med buddsa mine over samme nett liksom?
Vis hele sitatet...
Ikke med mindre det kommer en mod som gir den muligheten, Skyrim er først og fremst et enspiller RPG.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det har vært forsøk (ikke spesielt gode) på multiplayer-mods til Oblivion. Kanskje vi ser noe liknende her, men det skjer neppe med det første. Multiplayer har ikke vært en del av noe Elder Scrolls-spill jeg vet om.
Sist endret av robhol; 29. november 2011 kl. 20:09.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trenger litt mer hjelp av dere godt folk..
Jeg fant meg akkurat ei snasen liten sak fra Whiterun som jeg giftet meg med, men under sermonien i det jeg sier "I do" snur hun seg rundt og tusler ut av kirken. Jeg fikk ikke gått etter hu iogmed jeg fortsatt var opptatt og ikke kunne røre meg.
Etter dette er hun så godt som forsvunnet. Hun er ikke i noen av mine hus, ei heller der vi møttes.
Har hun fått kalde føtter og stukket av fra meg? Kan noen hjelpe meg finne igjen min nye kone?
main quest var liten? må liksom drepe arduin, men er lvl 12 og best våpen skader 28 og har armor på 100... får han ned, blir drept med en gang, skyter pil bue + destruction + og den jævelen som skader 28, men får han ned 1/10 liv
Sist endret av Spirituell; 29. november 2011 kl. 22:32.
noen som vet om man kan bruke "The Elder Scrolls Construction Set" på skyrim?
orker ikke å teste nå, siden data'n er av.

testet det selv. Virker ikke
Sitat av Spirituell Vis innlegg
main quest var liten? må liksom drepe arduin, men er lvl 12 og best våpen skader 28 og har armor på 100... får han ned, blir drept med en gang, skyter pil bue + destruction + og den jævelen som skader 28, men får han ned 1/10 liv
Vis hele sitatet...
main-questet er relativt kort ja, men det er jo også bare en liten del av spillet. Morroa ligger i alle side questene.

Tips til å drepe han er å bare holde deg på trygg avstand å la hjelperne dine tanke han
Arh! Da skjedde det igjen. greide å glemme å save magen min(lvl 28) på en egen save. Hadde bare savet quick og auto. Gikk på archeren min (lvl 12) og savet over alle 3 Auto'ene og quicksaven. Så må jeg gjøre alt på nytt igjen fra lvl 24 *sigh*.

Missliker dette lagringsystemet mer og mer!
Sitat av etse Vis innlegg
main-questet er relativt kort ja, men det er jo også bare en liten del av spillet. Morroa ligger i alle side questene.

Tips til å drepe han er å bare holde deg på trygg avstand å la hjelperne dine tanke han
Vis hele sitatet...
hva om jeg ikke har noen hjelpere...?
Da kan du leie en! =) Koster vel 500 gold eller noe i whiterun på pubben elns!
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Da kan du leie en! =) Koster vel 500 gold eller noe i whiterun på pubben elns!
Vis hele sitatet...
takk takk, visste det egentlig
Jeg har ikke lest noenting i denne tråden her fordi jeg vil unngå spoilers.
Kjøper spillet selv neste uke.

Derfor spør jeg dere i tråden her: Kommer jeg til å bli sur på meg selv om jeg går igjennom tråden her eller er det spoilers som ligger spredd utover sidene her? etc. hvordan man løser forskjellige oppdrag og slikt?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg har ikke lest noenting i denne tråden her fordi jeg vil unngå spoilers.
Kjøper spillet selv neste uke.

Derfor spør jeg dere i tråden her: Kommer jeg til å bli sur på meg selv om jeg går igjennom tråden her eller er det spoilers som ligger spredd utover sidene her? etc. hvordan man løser forskjellige oppdrag og slikt?
Vis hele sitatet...
anbefaler ikke å lese tråden hvis du er allergisk mot spoils
Sitat av Spirituell Vis innlegg
anbefaler ikke å lese tråden hvis du er allergisk mot spoils
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Kognito Vis innlegg
Arh! Da skjedde det igjen. greide å glemme å save magen min(lvl 28) på en egen save. Hadde bare savet quick og auto. Gikk på archeren min (lvl 12) og savet over alle 3 Auto'ene og quicksaven. Så må jeg gjøre alt på nytt igjen fra lvl 24 *sigh*.

Missliker dette lagringsystemet mer og mer!
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke akkurat "lagringsystemet" det var noe feil med her da... Selv syntes jeg det funker veldig bra. Man har jo t.o.m. 3 autosaves (!) å gå tilbake til.
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Nå var det ikke akkurat "lagringsystemet" det var noe feil med her da... Selv syntes jeg det funker veldig bra. Man har jo t.o.m. 3 autosaves (!) å gå tilbake til.
Vis hele sitatet...
Jo her er det "lagringsystemet" som er problemet. "Alle" RPG spill idag lagrer som regel saves seperat for hver character/play through
Etter updaten på Steam i dag hakker spillet noe helt sykt. Noen fler som på PC har merket dette? Det skal ikke være maskinen det går på, da jeg har mer enn kraftig nok maskin til å kjøre Skyrim på max.

Forøvrig la jeg merke til en bug som kom etter oppdateringen (før det begynte å hakke). Har perken som gjør at tiden går sakte når fiendene bruker power attacks, og det har fungert bra før patchen. Nå, derimot, sakker tiden ned både i tide og utide. Både når folk kaster spells på meg, og når jeg blir angrepet av vanlige angrep (ikke alltid). Når noen faktisk bruker et power attack er slow-mo'en utrolig lang..
For min del (PS3), så har patchen medført en betydelig ytelseforbedring. Dette gjelder særlig etter at PS3-en har stått på en stund. Før måtte jeg restarte spillet etter noen timer for å unngå den værste hakkingen. Nå - derimot - merker jeg ingen forskjell på ytelse etter mange timer. I tillegg har de nok endret litt på hvordan spillet lagres, siden filene jeg lagret rett etter patchen ble rundt 10% mindre enn de tidligere.
Noen andre som spiller på PS3 som fortsatt merker at det lagger etter patchen? Og save fila har nesten ikke krympet i det hele tatt, er på over 5.5 MB.
Sitat av Olli91 Vis innlegg
Noen andre som spiller på PS3 som fortsatt merker at det lagger etter patchen? Og save fila har nesten ikke krympet i det hele tatt, er på over 5.5 MB.
Vis hele sitatet...
5.5 MB burde ikke være noe problem.

Jeg personlig, spilte med patch 2.0 fra dagen den kom ut, og opplevde aldri lagg, med 7 MB savefile. Har ikke endret noe etter patchen heller.
11 mb, må restarte Skyrim hver 3-4 time, da er det jævlig med lag.
noen som vet om et forum om skyrim? hørtes kanskje rart ut og spørre om på et forum, men leter etter et forum som handler BARE om skyrim.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av DingoXo Vis innlegg
noen som vet om et forum om skyrim? hørtes kanskje rart ut og spørre om på et forum, men leter etter et forum som handler BARE om skyrim.
Vis hele sitatet...
Mange forum har underforum dedikert til skyrim, bare å ta et søk så finner du.
http://forums.theelderscrollsskyrim.com/ er dedikert til skyrim, men har underforum for andre TES spill.
glemte og nevne at jeg ville ha det på norsk.