Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: hva mener du er den beste win. til spilling
win98SE 9 13,64%
winme 3 4,55%
win2000 24 36,36%
winxp 30 45,45%
Stemmegivere: 66. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  20 1728
Jeg har lenge lurt på hvilken windows som er best innenfor spilling i nettverk jeg har prøvd så å si alle windowsene som fins det vil si fra win 3.1 til winxp den nyeste utgivelsen men har fremdeles liksom ikke funnet ut hvilken som ligger best til

har en pc på 256mb sdram 1200mhz riva tnt 2 et eller annet
Hvis det kun er til spilling holder Windows 98 lenge, det er vel også det raskeste i spill av Windows OSene. Men hvis du også skal bruke PCen til noe annet (internett, grafikk, musikk, programmering, whatevar), vil du sette pris på 2k eller XPs økte stabilitet.
boohaze's Avatar
Trådstarter
Det er for mesteparten data spill, men jeg jobber også aktiv med websider og en god del bildebehandlig
WinXP er mer stabilt og greier, men jeg har hatt problemer med å kjøre en del spill i det på grunn av en del hardware jeg har som ikke støttes. Har for eksempel et Voodoo 3 3500 TV kort som ikke virker som det skal, så jeg ble nødt til å gå tilbake til Win98 for å kjøre spill.
spellingnazi
canonix's Avatar
Du kan jo forsåvidt legge inn både win2k og win98.
Win2k til bildebehandling / Webprogging, og Win98 til spilling.
(Jeg syns uans. at Win2k funker til spill også, men .. nå er jeg jo ingen gamer heller.)
Windows Millenium bør du styre unna. Er kåret til en av de største floppene i data-verden.
win me var sagt at skulle være det "nye" spille-oset men det var jo ustabilt og hadde dårlig med drivere... F.eks jeg skulle hoppe over fra win 98 til me, og det første jeg fikk se var en skjerm på 640xetelleannet med 16 farger... Jaja... mitt tips: hold deg langt unna windows generelt funker med spill i linux også vettu
mitt tips: hold deg langt unna windows generelt funker med spill i linux også vettu
Vis hele sitatet...
Vil ikke egentlig si at Linux er noe seriøst alternativ dersom du stort sett skal bruke PC'n til spill.
enig med mr_eff ass...spilling er jo så og si det eneste som heller i windows sin favør, så linux er ikke no særlig der. ellers må jeg si meg veldig fornøyd med XP.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Skal du ha et operativsytem på maskinen vil nok Win XP være løsningen, ellers kan du jo som sagt tidligere ha både Windows 98 og Win 2k (noe som jeg mener er en grei løsning).
▼ ... over en uke senere ... ▼
En annen ting: Hvorfor er det mange som foretrekker win2k fremfor XP?
XP har jo alt 2k inneholder + en god del mer
Jeg spiller bare CS av grafikk-krevende spill, og før var Win98SE et _must_, men etterhvert som jeg satt meg inn i Win2k, trixa litt med diverse drivere osv. ble det mye bedre å spille med Win2k.

Dessuten slipper man jo bluescreen hvert tredje min.

Dessuten slipper man jo bluescreen hvert tredje min. [/b]
Vis hele sitatet...

Ikke i XP vel
Har skjedd en gang i historien tror jeg
spellingnazi
canonix's Avatar
Ulemper med WinXP:
Nytt (Noe som gjør sikkerhetshull etc. til en bekymring.)
Jall grafikk / Jall innlogging (Noe man kan skru av, men hva er da poenget med å oppgradere ?)
Dessuten har det vært en del driverproblemer med forskjellig hardware.
Tror blåskjermene er avhengige på brukerene jeg Prøvd WinXP tilsammen i ca 5 timer og fått fram 1 blåskjerm. Den kom når jeg testet hvor mange prosesser XP klarte samtidig. Når den gjorde oppslag i en 80000 linjers excel fil, innstallerte ISDN adapter, mirc, outlook, 5 filbehandler saker og 13 explorere så pakket den sammen og fikk noe memory stack feil.
Opprinnelig postet av vidder



Ikke i XP vel
Har skjedd en gang i historien tror jeg
Vis hele sitatet...
Det var ment som sarkasme mot Win98.
Må nok si jeg hadde foretrukket Windows 2000, XP er bare Windows 2000 pluss masse ubrukelig dill og sikkerhets hull så suger den mer ressuser. Så var det WinX serien som er det værste som noen gang har kommet fra Redmond.
syns xp er fin jeg. har kjørt den helt siden devilsown kom ut med 2600 iso'en.

kom dog borti noen bluescreens med nvidia driverne, men når jeg prøvde en litt eldre driver så funka det fett.

ganske smooth, men jeg trenger litt mer enn 128mb ram.

kjører dessuten mange programmer og spill problemfritt som f. eks; CS, Deus Ex, Adobe Photoshop, Dreamweaver, notepad , mirc, nero, clonecd, cdrwin 5, powerdvd 4 xp, logomanager, winamp, daemon tools, jedi knight 2, kazaa, bonzibuddy etc etc
Håpet på det

Ensete programmene som ikke virker på XP må jo være de eldgamle?

Som NFS 1...
Opprinnelig postet av vidder
En annen ting: Hvorfor er det mange som foretrekker win2k fremfor XP?
XP har jo alt 2k inneholder + en god del mer
Vis hele sitatet...
Det er den "gode delen med mer" som sux0rs...
Opprinnelig postet av mr_eff


Vil ikke egentlig si at Linux er noe seriøst alternativ dersom du stort sett skal bruke PC'n til spill.
Vis hele sitatet...
det kommer seg mer og mer.. Eksempler er at Quake 2 er sluppet under GPL, mange firmaer porter sine spill til linux, Loki Games etc etc..

en liten linux spill side @ http://www.linuxnorge.com/spill.php3