Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 9047
Tenkte muligens å gjøre et kjøp hvis det skulle komme noe kupp på cyber monday. Noen som vet om de rimeligste TVene med hdmi 2.1 4k (regner med 8k blir alt for dyrt) 50-60 tommer. Noen som har en selv å anbefale?

Kunne ikke sortere etter hdmi 2.1 på elkjøp
Sist endret av Roaccu; 18. november 2020 kl. 08:50.
Hva er det som gjør at du trenger HDMI 2.1? er det gaming?
Har allerede en relativt dyr fiberoptisk hdmi kabel som jeg hadde behov for grunnet lengden fra stasjonær til 4k TV.
Hdmi 2.1 har en overføringshastighet på 48Gbps sammenlignet med hdmi 2.0 sine 18GBps.
Det gir 4k til 120 fps kontra hdmi 2.0 sine 60 fps.

Greia er at jeg allerede planlegger å benytte meg av angreretten på en tv jeg nylig kjøpte.Skulle gjerne hatt en litt større og med min. 3 hdmi innganger. Planen var derfor å returnere, få pengene tilbake for så å kjøpe en ny i black friday tiden, i håp om å finne et kupp.
Jeg er villig til å slenge på noen ekstra tusenlapper, men lurte mest på hva de rimeligste tvene med hdmi 2.1 ligger på i dag, muligens det blir for dyrt uansett.

Leter etter noen som har egen erfaring, da de fleste sidene (elkjøp, komplett) ikke engang viser hvilken hdmi type TVen er utstyrt med under spesifikasjoner og jeg er tvunget til å google navnet å gå til produsentens side til hver enkelt tv som kunne være aktuell.

Jeg er klar over at PS5 sine første spill ikke kommer til å være 4k 120hz, det er ikke hovedfaktoren for ønsket om 2.1. Men vil ikke videokvaliteten for film (i form av smoothnes, mer fps) gi en bedre bildeopplevelse overall? Eller er sjansen for mange filmer/TV-kanaler kommer til å sende 4K de neste 1-2 årene så små at jeg ikke vil få utbytte av dette?
Sist endret av Roaccu; 20. november 2020 kl. 06:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.komplett.no/product/1158...05-2020-modell

Kanskje ikke den billigtse, men vil kanskje si den er et kupp nå. Tror alle Samsung inkludert Q70 å over har hdmi 2.1 på port 4. Hvis du vil ha det beste er nok LG CX, C9 å B9 tingen. Vurderer selv den Sony tvn i «75» men er enda usikker på om det kommer andre gode tilbud senere.
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Jeg er klar over at PS5 sine første spill ikke kommer til å være 4k 120hz, det er ikke hovedfaktoren for ønsket om 2.1. Men vil ikke videokvaliteten for film (i form av smoothnes, mer fps) gi en bedre bildeopplevelse overall? Eller er sjansen for mange filmer/TV-kanaler kommer til å sende 4K de neste 1-2 årene så små at jeg ikke vil få utbytte av dette?
Vis hele sitatet...
Mer FPS iforhold til film er ikke noe du trenger å bekymre deg over. Standarisert er 24 fps for film, og vil nok forbli det ganske lenge. Siste filmen jeg husker brukte 60 fps(Hobbiten) fikk noe enorme mengder flakk da så og si ingen likte hvordan det så ut.

Og til tanken din om TV-kanaler kommer til å sende i 4K@120hz kan du bare drømme om innenfor de neste 1-2 årene. Vanlig TV sliter vel enda med diskusjonen om HD vs FullHD mener jeg på. Eneste grunn mener jeg til å ha en 4k@120hz monitor/TV er hvis du skal spille og har riktig komponenter til å klare dytte de framesene.

Sistnevnt så tror jeg det er mye enklere å søke på TVer som har både 4k i oppløsning og 120hz enn å søke på HDMI 2.1 TV'er. De henger som regel sammen, men svært uvanlig å legge til HDMI 2.1 som søkekriterie.
Har ikke ps5 og nye xbox sagt de skal støtte 4k 120hz? Er vel derfor folk er gira på HDMI 2.1 om dagen.