Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4413
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slik jeg har forstått det er kokain noe av det mest avhengighetsskapende som finnes. Hvorfor er dette så mye dyrere enn amfetamin dersom amf varer mye lenger? Har inntrykk av at de gir ganske lik rus, bare at kokain varer kort og er mye dyrere.
Mens andre ganger virker det som amf er for fokus mens kokain er selvtillit..

Har ikke prøvd selv. Har bare litt lyst for en ny opplevelse i livet. Men jeg har anlegg for å bli avhengig så jeg tror ikke jeg går inn for det.
Statistikk viser at 1 av 6 blir avhengig av kokain, kontra 1 av 3 som blir avhengig av tobakk/røyk, så jeg vet ikke hvordan de helt definerer avhengighet. Du blir ikke avhengig av å prøve det en gang, men det er som du sier at det er en bra selvtillitsbooster.

Det er ikke alltid så enkelt å forklare hvorfor et rusmiddel er prisen som det er, og sammenliknet med andre rusmidler.
Prisen er iallefall ikke basert på lengden rus det varer. Kokain er også mer helseskadelig enn amfetamin.

Kokain gir en alt for digg rus med noen øl innabords. Det kan passe til sosiale settinger.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Statistikk viser at 1 av 6 blir avhengig av kokain, kontra 1 av 3 som blir avhengig av tobakk/røyk, så jeg vet ikke hvordan de helt definerer avhengighet. Du blir ikke avhengig av å prøve det en gang, men det er som du sier at det er en bra selvtillitsbooster.

Det er ikke alltid så enkelt å forklare hvorfor et rusmiddel er prisen som det er, og sammenliknet med andre rusmidler.
Prisen er iallefall ikke basert på lengden rus det varer. Kokain er også mer helseskadelig enn amfetamin.

Kokain gir en alt for digg rus med noen øl innabords. Det kan passe til sosiale settinger.
Vis hele sitatet...

Kokain er fra plante. Amf er laboratorie. Jeg har liksom alltid trodd at det naturlige er best for helsen..
Sniffes kokain bare eller tas det på flere måter?
Tror det er fordi å lage kokain så må du ha kokainplanten som bare er tilgjengelig noen plasser i verden, mens amfetamin som metaamfetamin er syntetisk å kan produseres her i Norge om du har det du trenger.
Sist endret av Blueberry_Haze; 10. mai 2021 kl. 14:04.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kokain er fra plante. Amf er laboratorie. Jeg har liksom alltid trodd at det naturlige er best for helsen..
Sniffes kokain bare eller tas det på flere måter?
Vis hele sitatet...
Nja. Det finnes endel giftige planter for mennesker.

Kokain skal ut til blodbanen så da er det vel bare kreativiteten som setter grensen på hvordan den kommer ut dit. Den kan sniffes, droppes (svelges), taes rekalt eller injisereres. Majoriteten sniffer dette.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nja. Det finnes endel giftige planter for mennesker.

Kokain skal ut til blodbanen så da er det vel bare kreativiteten som setter grensen på hvordan den kommer ut dit. Den kan sniffes, droppes (svelges), taes rekalt eller injisereres. Majoriteten sniffer dette.
Vis hele sitatet...
Kokain absorberes knapt i magesekken, så dropping fungerer dårlig. Men ellers er jeg enig. Det kan også røykes hvis det er i fribaseform eller smøres rundt i slimhinnene i munnen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kokain er fra plante. Amf er laboratorie. Jeg har liksom alltid trodd at det naturlige er best for helsen..
Vis hele sitatet...
Ja, kokain kommer fra en plante men det pulveret du vil sniffe lages når det blandes med aceton, bensin osv så vet ikke hvor naturlig og bra for helsen det er. Du tenker kansje på og tygge på kokain plantene for da er det den naturlig varianten..
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan man bli straffet om man prøver det når man er med venner? Si jeg blir med på en fest så tilbyr noen meg kokain. Har ingenting med kjøp eller noe å gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kokain er fra plante. Amf er laboratorie. Jeg har liksom alltid trodd at det naturlige er best for helsen..
Sniffes kokain bare eller tas det på flere måter?
Vis hele sitatet...
Jeg vil overhodet ikke kalle kokain for økologisk plantevare akuratt. Det går gjennom masse giftige prosdesser. Meg bekjent legges cocca planten i et bad av bensin i starten av prossesen.

Begge deler er veldig usunt. Amf sliter man mer med søvn av. Det er værst for hjernen. Kola fucker opp hjertet, men og hjernen og motsatt med amf. Det er 2 oppskrytte møkkastoffer etter min mening.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man bli straffet om man prøver det når man er med venner? Si jeg blir med på en fest så tilbyr noen meg kokain. Har ingenting med kjøp eller noe å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan bli straffet for bruk.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av aldarico Vis innlegg
Jeg vil overhodet ikke kalle kokain for økologisk plantevare akuratt. Det går gjennom masse giftige prosdesser. Meg bekjent legges cocca planten i et bad av bensin i starten av prossesen.

Begge deler er veldig usunt. Amf sliter man mer med søvn av. Det er værst for hjernen. Kola fucker opp hjertet, men og hjernen og motsatt med amf. Det er 2 oppskrytte møkkastoffer etter min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri slitt med søvn av amf. Men aldri tatt stor dose
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Min Erfaring med Kokain

Kokain kan gi en ganske lik rus som amfetamin men føler kokain rusen føler du virkelig kicker kontra amfetamin jeg får en sikkelig varm behagelig følelse i kroppen av kokain og prater mye mere og mere Selvtillit.

Downers med kokain er at det varer som regel ikke lengre enn 25 minutter og det koster mye ift andre sentralstimulerende stoffer. Da jeg først sniffer noen linjer med kokain så klarer jeg ikke å slutte, jeg føler rusen går ut etter 10 min og trenger en redosering for og få den rusen jeg er komfortabel med. Da jeg er tom for kokain klikker det for meg og jeg får ikke tankene mine på noe annet, kokain sug er det verste jeg har opplevd vs andre stoffer.

Kokain er veldig lett og bli avhengig til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kokain er fra plante. Amf er laboratorie. Jeg har liksom alltid trodd at det naturlige er best for helsen..
Sniffes kokain bare eller tas det på flere måter?
Vis hele sitatet...
Det er vel heroin også???
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Det aller meste av stoffer hvis du går langt nok tilbake i produksjonsprosessen stammer vel fra en eller annen organisk greie. Mdma feks er jo jævla kjemisk men krever noe som heter safrololje som de utvinner fra en plante eller tre.

Heroin fra opiumsvalmuer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har liksom alltid trodd at det naturlige er best for helsen..
Sniffes kokain bare eller tas det på flere måter?
Vis hele sitatet...
Når kokain fremstilles fra coca-planten tilsettes store mengder farlige kjemikalier så naturlig eller bra for helsen er det hvertfall ikke.. Det bladene blandes med er sement, litervis med bensin, natriumhydroksid som er sterkt etsende på metaller og ødelegger lær, gummi, plast og kan brenne gjennom hud, blekemidler, parafin, og andre syrer som vanligvis finnes i sterke rengjøringsmidler, klorin som brukes bla som rengjøringsmiddel for doskåler, batterisyre og masse toxic shit. Og det er bare i prosessen i sør amerika for å gjøre planten til rusmiddel og ekstrahere til cocaen til pulver, etter det blander x antall ledd smuglere og dealere enda fler kjemikalier inn for å gjøre mer profitt på mengden som selges til brukerne.

Her kan du se et klipp av fremstillingsprosessen i Colombia og her fra Amazonas.

Gordon Ramsey har en bra dokumentar der han utforsker hvordan kokain lages og hvordan kartellene utnytter fattige bønder, jeg kan ikke finne dokumentaren på nettet men du kan se et klipp fra den her hvor du også får se fremstillingsprosessem.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan sniffe, røyke, skyte ta det oralt og rektalt. Rusen? Oppskrytt, men kan skjønne hvorfor man blir hekta. Ikke for det er så gøy eller kjempebra rus menneh etter bare noen sekunder etter inntak føler man seg mye klarere i hodet, selvsikker og ovenpå, og det er så jævla lett å ta en til stripe 20 min senere. Kanskje mer av rutinepreget vane enn av direkte lyst eller behov litt som at man fortsetter å trekke av den påtente siggen til den er ferdig selvom man egentlig ikke har så lyst på mer enn et par trekk.

Stor risiko for ufyselig oppførsel og hjerteproblemer men mange klarer å oppføre seg bra, blir mer sosiale og våkne uten å bli ufyselige og jeg kan ikke nekte på at jeg har takka ja til en stripe mang en gang i yngre dager.. Men er jeg på fest nå og ser tallerkenen og hundrelappen sendes rundt så tenker jeg bare "all den gifta der bare for å være mer våken? Nei takk, skjønner ikke at de gidder.."..

Jevnlig bruk av kokain og amfetamin minsker også din naturlige dopamin og serotoninproduksjon så mange opplever å bli deprimerte tiden uten kokain og sitter fast i et helgebruk de ikke skjønner at er skadelig avhengighet.

No som er lagd på andre siden av jorda smugla over mange mange hektiske grenser satt mange liv i fare har høyere pris enn noe som like gjerne kunne vært lagd av hvem som helst i en lokal lab.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Før jeg rotet det til med jobb og økonomi fikk jeg noen ganger tilgang til god kokain. Mye blandings rus av mye rart så ikke kokainen. Har brukt mest amfetamin. For meg var det nesten likt bortsett fra at kokainen ga en egen nummen følelse i halsen som jeg likte. Amfetaminen river i nesen som også ble en greie for meg. Hva sies naturlig så nevnt over brukes det mye kjemikalier i prosessen på kokain før du får det i nesen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av celtseus Vis innlegg
Når kokain fremstilles fra coca-planten tilsettes store mengder farlige kjemikalier så naturlig eller bra for helsen er det hvertfall ikke.. Det bladene blandes med er sement, litervis med bensin, natriumhydroksid som er sterkt etsende på metaller og ødelegger lær, gummi, plast og kan brenne gjennom hud, blekemidler, parafin, og andre syrer som vanligvis finnes i sterke rengjøringsmidler, klorin som brukes bla som rengjøringsmiddel for doskåler, batterisyre og masse toxic shit. Og det er bare i prosessen i sør amerika for å gjøre planten til rusmiddel og ekstrahere til cocaen til pulver, etter det blander x antall ledd smuglere og dealere enda fler kjemikalier inn for å gjøre mer profitt på mengden som selges til brukerne.

Her kan du se et klipp av fremstillingsprosessen i Colombia og her fra Amazonas.

Gordon Ramsey har en bra dokumentar der han utforsker hvordan kokain lages og hvordan kartellene utnytter fattige bønder, jeg kan ikke finne dokumentaren på nettet men du kan se et klipp fra den her hvor du også får se fremstillingsprosessem.
Vis hele sitatet...
Jeg føler at jeg må motbalansere denne teksten litt, ikke det at jeg sier kokain er trygt og helsebringende, men jeg får litt vondt i meg når noen misforstår kjemi såpass.

Poenget er: Det er mange farlige kjemikalier som brukes i mange prosesser for å lage mange forskjellige ting, det betyr imidlertid ikke at disse farlige kjemikaliene er igjen i det ferdige produktet.

Det brukes f.eks mange farlige kjemikalier i prosessen med å lage papir, men papir i seg selv er ikke giftig.

Et bedre eksempel kan f.eks være ekstrahering av DMT fra plantemateriale. Man bruker da en base sammen med plantemateriale som man kverner opp, dette tilsetter man noe petroleumseter eller nafta til og så lar det ligge. Løsningen skiller seg i to lag og man heller av topplaget som inneholder DMT.
DMTen vil krystalisere seg og man heller av petroleumseteret/naftaen og lar det tørke.
Man sitter da igjen med krystalliserte alkaloider fra plantematerialet, dette vil avhenge litt av plantematerialet du starter med, men la oss si du har brukt Mimosa tenuiflora, vil man sitte igjen med mest n,n-DMT, noe 5-MeO-DMT, og veldig små mengder av et par andre alkaloider.
Som sagt skal restene tørke, petroleumseter/nafta fordamper veldig fort og du vil som sagt ikke sitte igjen med rester av dette i det ferdige produktet.

Med det sagt, så er det selvfølgelig mye annet som er jævlig kjipt med produksjon av kokain, så om man skal være etisk rusbruker så styrer man unna.
Sist endret av Dodecha; 10. mai 2021 kl. 17:39. Grunn: Skrev feil navn på plante
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg føler at jeg må motbalansere denne teksten litt, ikke det at jeg sier kokain er trygt og helsebringende, men jeg får litt vondt i meg når noen misforstår kjemi såpass.

Poenget er: Det er mange farlige kjemikalier som brukes i mange prosesser for å lage mange forskjellige ting, det betyr imidlertid ikke at disse farlige kjemikaliene er igjen i det ferdige produktet.

Det brukes f.eks mange farlige kjemikalier i prosessen med å lage papir, men papir i seg selv er ikke giftig.

Et bedre eksempel kan f.eks være ekstrahering av DMT fra plantemateriale. Man bruker da en base sammen med plantemateriale som man kverner opp, dette tilsetter man noe petroleumseter eller nafta til og så lar det ligge. Løsningen skiller seg i to lag og man heller av topplaget som inneholder DMT.
DMTen vil krystalisere seg og man heller av petroleumseteret/naftaen og lar det tørke.
Man sitter da igjen med krystalliserte alkaloider fra plantematerialet, dette vil avhenge litt av plantematerialet du starter med, men la oss si du har brukt banisteriopsis caapi, vil man sitte igjen med mest n,n-DMT, noe 5-MeO-DMT, og veldig små mengder av et par andre alkaloider.
Som sagt skal restene tørke, petroleumseter/nafta fordamper veldig fort og du vil som sagt ikke sitte igjen med rester av dette i det ferdige produktet.

Med det sagt, så er det selvfølgelig mye annet som er jævlig kjipt med produksjon av kokain, så om man skal være etisk rusbruker så styrer man unna.
Vis hele sitatet...
Motbalansere? Si det heller som det er

Så det er ikke mange rester av helsefarlige stoffer igjen etter produksjon i ukuttet kokain rett fra leverandør? Kunne gjerne likt å høre mere om dette. Hva blir igjen og ikke etter prosessen og hvorfor. På den andre siden kan vel mye av dette også googles. Men dette var nyheter for min del... Har alltid tenkt selv at "de fjerner vel det meste, men de får umulig fjernet alt."

Men TS sin påstand om at kokain er "fra plante" mens amf er "laboratorium" er jo på andre siden litt vel snever og korttenkt? For kokain er ikke bare en plante som brukes som den er, som f.eks som cannabis og khat, men altså et tropan-alkaloid med rot i et jungel-laboratorium.

Burde ikke synet ligge mindre mot det ekstreme og heller mot en gylden middelvei? Kanskje det du forsøker å få til med motvekten din, men jeg blei bare enda mer nysgjerrig

Selvsagt er ikke kokain et produkt bestående av hovedsaklig løsemidler og sement. Men mitt inntrykk er at de som styrer produksjonen ikke hovedsaklig er opptatt av kjøperens velvære heller, og noe må da bli igjen siden produktet blandt annet etser slimhinner?
Hele poenget med å diskutere syntetisk og naturlig er ganske meningsløst. Mye vi lager selv er veldig skadelig, men mye rett fra naturen er veldig skadelig også, eksempelvis cyanid som soldatene brukte som selvmordsvåpen under andre verdenskrig for å unngå å bli torturert hvis de ble tatt til fange. Dette finner du en en av i eksempelvis epleskrotter.
Sist endret av Relevant; 10. mai 2021 kl. 18:09.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel smak og behag. Jeg inntok noen hundre gram med amfetamin i min ungdom, men i dag så hadde jeg ikke takket ja til det om jeg så hadde blitt tilbudt det gratis. Det er gøy der og da, men kropp og hode blir helt elendig dagene etter. Ser at mange som har brukt mye av det opp i gjennom har en elendig tannhelse og ser ut som vandrende skjeletter.

Kokain er vel 10x dyrere og et helt fantastisk stoff. Kan nok ikke si det gjør tilværelsen mer gøy, men det er rett og slett bare deilig å ta. Oppnår godformen. Merker ikke noe særlig på kroppen dagen etter. Kjenner flere som har fått problemer med det også. Selv så takker jeg som regel nei, noe jeg aldri ville funnet på å gjøre for 5 år siden. Har andre prioriteringer nå, men det hender at noen trykker det i meg hvis jeg blir for full.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har andre prioriteringer nå, men det hender at noen trykker det i meg hvis jeg blir for full.
Vis hele sitatet...
Du har blitt voksen, fått andre prioriteringer, men heter fortsatt noen?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja? Jeg drikker jo alkohol i lag med andre noen ganger i året.
Iskald makkapikk
Coke er innmari lett å drive med. Det er dop for nybegynnere.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med det noen andre her sier. Kokain med alkohol gir i min erfaring veldig god rus, men tar jeg det edru blir jeg skuffet iforhold til speed. Også husk at kokain er et av de mest helseskadelige og avhengighetsskapende sentralstimulerende midlene så pass på å ikke overdriv bruket.
Hvis du verdsetter hjertehelsen din, det å være i stand til å virkelig kose deg på fest relativt nykter og dine kognitive evner anbefaler jeg deg i aller høyeste grad å enten bruke Kokain så sjeldent og lite (små doser) som mulig eller aldri.

Les deg opp på bivirkningene og spesielt forandringene i hjernen på personer som har brukt mye Kokain.

Hva du får ut av Kokainen versus hva du betaler for den både økonomisk og helsemessig er ikke nødvendigvis et regnestykke som går i din favør.

Jeg har brukt forholdsvis mye, og etter tung bruk fortsatte jeg å ta flere ræva (dumme) valg, så jeg vil ikke skrive under på at det er et ufarlig rusmiddel, selv om det virker sånn.

Det ser kult ut i Exit (egentlig ikke, om man selv har vært en del borti det) men det er dyrt og skadelig.

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg vil påstå at en liten dose Amfetamin i form av for eksempel en 10mg tablett Attentin er mye sunnere og gjør deg mye glattere sosialt.

Når mye folk tar cola blir det i bunn og grunn en konkurranse om mest taletid og høyest volum.
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2021 kl. 09:46.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av knert1 Vis innlegg
Motbalansere? Si det heller som det er

Så det er ikke mange rester av helsefarlige stoffer igjen etter produksjon i ukuttet kokain rett fra leverandør? Kunne gjerne likt å høre mere om dette. Hva blir igjen og ikke etter prosessen og hvorfor. På den andre siden kan vel mye av dette også googles. Men dette var nyheter for min del... Har alltid tenkt selv at "de fjerner vel det meste, men de får umulig fjernet alt."
Vis hele sitatet...
Poenget er, Kokainet er allerede ferdig i planten, prosessen går bare ut på å fjerne alt det andre og konsentrere kokainet: I bunn og grunn er det omtrent den samme prosessen jeg beskrev når jeg forklarte hvordan DMT ekstraheres:

Kokabladene legges i vann og man heller over kalk og lar det sitte.
Bland inn parafin og la dette sitte.
Skill parafinet ut fra massen.
Bland i utvannet svovelsyre til parafinen, la sitte og blandingen vil separere seg i to lag.
Skill ut syreblandingen og tilsett en base til løsningen er basisk.
Nå vil kokainet krystallisere seg og man kan la filtrere ut dette og legge det til tørk.

I slutten er det bare kokainet som vil være igjen, alle stoffene du brukte under prosessen fordampes vekk.

Om du vil lese mer detaljert om prosessen kan du se se her.


Sitat av knert1 Vis innlegg
Men TS sin påstand om at kokain er "fra plante" mens amf er "laboratorium" er jo på andre siden litt vel snever og korttenkt? For kokain er ikke bare en plante som brukes som den er, som f.eks som cannabis og khat, men altså et tropan-alkaloid med rot i et jungel-laboratorium.
Vis hele sitatet...
Mnei, egentlig ikke: Coca-blader selges og konsumeres på daglig basis i sør-amerika og er en del av kulturen der. På samme måte som at cannabis konsumeres som plantemateriale og f.eks i ekstrakter og konsentrater som wax, shatter, olje etc.

Med det sagt, så er ikke noe tryggere bare for at det kommer fra naturen, blåsyre er jo som sagt veldig naturlig, og veldig dødelig.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Selvsagt er ikke kokain et produkt bestående av hovedsaklig løsemidler og sement. Men mitt inntrykk er at de som styrer produksjonen ikke hovedsaklig er opptatt av kjøperens velvære heller, og noe må da bli igjen siden produktet blandt annet etser slimhinner?
Vis hele sitatet...
Nope, kokainet i seg selv etser opp slimhinnene dine.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det aller meste av stoffer hvis du går langt nok tilbake i produksjonsprosessen stammer vel fra en eller annen organisk greie. Mdma feks er jo jævla kjemisk men krever noe som heter safrololje som de utvinner fra en plante eller tre.

Heroin fra opiumsvalmuer.
Vis hele sitatet...
Hører flere si at «den orginale» mdma oppskriften er endret noe og ikke all mdma er syntesert med safrololje? Jeg har tatt feil og gjør det sikkert nå også men alltid misunnet de som innehar kunnskapen som produksjon av kjemiske stoffer :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 420master Vis innlegg
Hører flere si at «den orginale» mdma oppskriften er endret noe og ikke all mdma er syntesert med safrololje? Jeg har tatt feil og gjør det sikkert nå også men alltid misunnet de som innehar kunnskapen som produksjon av kjemiske stoffer :P
Vis hele sitatet...
Det er mange forskjellige veier man kan ta for å syntesere et stoff, så man kan lage MDMA uten safrololje. F.eks: https://erowid.org/archive/rhodium/c...enol.mdma.html
Sitat av 420master Vis innlegg
Hører flere si at «den orginale» mdma oppskriften er endret noe og ikke all mdma er syntesert med safrololje? Jeg har tatt feil og gjør det sikkert nå også men alltid misunnet de som innehar kunnskapen som produksjon av kjemiske stoffer :P
Vis hele sitatet...
Faktisk, så er det egentlig ingenting å misunne. Det er litt off topic, men det gjelder egentlig de fleste av spørsmålene som blir stilt og besvart her: de har en fellesnevner, og det er at svaret trolig kan finnes ganske enkelt på internett, spesielt rett fram- ting som spørsmål rundt kjemi. Ved å kun inneha et ønske, internett og Google så kan du bli i stand til å lære deg kjemi på et ganske høyt nivå. Det aller beste er om du kan få kjøpt faktiske fagbøker som benyttes ved skoler og universiteter, men det kan jo faktisk de fleste jobbende nordmenn. Faktisk er det gratis å studere kjemi mange plasser også, det er et privilegium vi nordmenn tar for gitt i all for stor grad, og det er derfor mange innvandrere utdanner seg veldig høyt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Faktisk, så er det egentlig ingenting å misunne. Det er litt off topic, men det gjelder egentlig de fleste av spørsmålene som blir stilt og besvart her: de har en fellesnevner, og det er at svaret trolig kan finnes ganske enkelt på internett, spesielt rett fram- ting som spørsmål rundt kjemi. Ved å kun inneha et ønske, internett og Google så kan du bli i stand til å lære deg kjemi på et ganske høyt nivå. Det aller beste er om du kan få kjøpt faktiske fagbøker som benyttes ved skoler og universiteter, men det kan jo faktisk de fleste jobbende nordmenn. Faktisk er det gratis å studere kjemi mange plasser også, det er et privilegium vi nordmenn tar for gitt i all for stor grad, og det er derfor mange innvandrere utdanner seg veldig høyt.
Vis hele sitatet...
Ja, en ting er å kunne kjemi, men en annen ting som kanskje er verre er å få tak i det man trenger i disse prosessene. Det meste er jo ulovlig før man begynner å tukle videre med det.
Takk Dodecha!

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ja, en ting er å kunne kjemi, men en annen ting som kanskje er verre er å få tak i det man trenger i disse prosessene. Det meste er jo ulovlig før man begynner å tukle videre med det.
Vis hele sitatet...
Som GBL og efedrin f.eks?
Men så har du på den andre siden de eksemplene på hvor lett man kan lage DMT av f.eks Phalaris arundinacae, altså siv(nei ikke Jensen), det krever ikke at man må få fatt på noe som er ulovlig eller regulert. Som Dodecha var inne på er det er forholdsvis enkel prosess hvor man bruker vann, syre og nafta. All denne kunnskapen kommer faktisk rimelig gratis, nesten vandrende bort og byr på seg selv nå som vi har internett, mens jeg ikke klarer helt å forestille meg hvordan det var å skulle bli klok på kjemi i gråsonen før Internet. Det var jo dårlig med steder for samling og lagring av informasjon som hadde vært ekstremt nyttig for veldig mange mennesker.

Men ja, en del illegale substanser krever igjen andre illegale substanser for å produseres. Så enten gir man opp PGA det, eller så er det nettopp her eventyret starter.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain=rikmannsspeed
Amf=fattigmannscola

Kokko er alltid best kombinert med alkohyler. Jeg tar jeg aldri dette uten minst 6 halve innabords. Funker bedre sosialt enn makka også om man ikke overdriver...

Problemet med speed er at du aldri vet hva du får i norge.. somregel er det meth. (Jada.. skaff meg testkit og bedre dealere.. : )

Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg forstår ikke hvordan noen som har brukt litt kokain kan sammenligne det med amfetamin. Stoffenes effekt er som natt og dag hvis du ser bort i fra den oppkvikkende effekten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg forstår ikke hvordan noen som har brukt litt kokain kan sammenligne det med amfetamin. Stoffenes effekt er som natt og dag hvis du ser bort i fra den oppkvikkende effekten.
Vis hele sitatet...
Hvordan en reagerer på et stoff er helt avhengig av hvordan dine gener er, og hvordan din personlighet vil reagere på stoffet. For folk er forskjellige rusmidler vidt forskjellige, og alle som sammenlikner to drugs må gjerne tro at de yter en universiell nytte, men det må forståes fra deres unike predisposisjon...
Kokain rusen er tøffing humør og amfetamin er gira og superrastløs for meg. Liker ikke meg selv på noe av det!
kokain sin pris skyldes nokk i stor grad av at folk glorifiserer det. Grunnen til at folk ofte velger kokain fremfor amfetamin er på grunn av den korte virkningen som regel. Er du ute på byen er det noe helt annet å ta kokain fremfor amfetamin da kokain virker fort og ikke varer hele kvelden. Du kan ta det ved behov å justere mye enklere. Det er også all den sniffingen som hekter folk altså hele "ritualet" rundt det. Kokain vil ikke nødvendig gi en rus følelse, men heller gi deg en feeling eller en modus der du føler kontroll.

Amfetamin blir jo ofte sett på med litt andre øyne da det er et stoff som blir brukt av de tungere rusmisbrukerne. Amfetamin også kjent som pepper har fått det kallenavnet da det svir som pepper i nesa. På grunn av svien så er det kanskje ikke like festlig å sniffe igjennom en hel kveld for noen som ikke er like herdet.
Amfetamin rusen har kanskje ikke en akutt sterkere rus, men er utentvil en sterkere. over rusperioden vil amfetamin kunne påvirke deg i en mye større grad enn kokain. Alt handler selvfølgelig om mengde, men bruker du amfetamin slik folk bruker kokain vil rusen bli mye sterkere. Amfetamin er kanskje i større grad "over" enn hva kokain gjør. folk ender ofte opp med en lengere rus enn planlagt og i mye større grad bivirkningene. bivirkningene amfetamin har er nokk det som gjør det til et mindre attraktivt simulant.

Personlig så synes jeg amfetamin er et mye bedre rusmiddel enn hva kokain er, men det er på grunn av min egen preferanse. Amfetamin er ikke for hvem som helst, noe kokain i mye større grad er. En enkelt dose med kokain vil gi deg noe helt annet enn amfetamin. kokain gir deg muligheten til å "styre" selv noe amfetamin lett kan ta fra deg.

kokain er mer imøtekommende da det ikke har så heftige bivirkninger. Det er et stoff som virker fort, varer kort og som ikke "straffer" deg etter bruk. Det er et stoff som lett kan brukes av folk som ellers ikke driver med rusmidler og noe alle har kjennskap til. Alle har hørt om det og alle "vet" hva det gjør.
Kokain har mange bivirkninger som man skal være obs på selv om alle tar det så er det fremdeles narkotika. Les deg opp på stoffet før du prøver det, da selv små doser kan gi konsekvenser.
Simulanter er veldig avhengighetsskapende da de påvirker psyken(du blir psykiskavhengig)
I Norge så er det amfetamin som har flest rusmisbrukere av de to, men av de som ikke nødvendigvis er rusmisbrukere så er det kokain.

alle er forskjellige og det er mange faktorer som spiller inn på hvilken rus du vil få. Simulanter er i veldig stor grad forventnings basert. Så det er umulig å anslå hva du vil kunne kjenne.