Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2313
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Har kjørt meg litt i det siste med molly(Noe som jeg vet ikke er så lurt) :P
4 dager siden - 0.3g molly
3 dager siden - 0.5g molly.
2 dager siden - 0.5g molly.
Jeg skal ta meg en liten 3 dagers pause, og lurer derfor på hvor høy toleransen min har blitt? Altså, hvor mye jeg må ta før jeg faktisk kjenner noe. Vet at toleranse er individuelt, men håper noen kan svare på dette så jeg vet om det er verdt å ta eller bare vente med
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Veldig individuelt, men tar man det så ofte kan det seriøst skade hjernen, spesielt ved så høye doser. Jeg skal ikke moralisere, men det du gjør er svært skadelig for deg og kommer ikke til å ende bra hvis du fortsetter. Anbefaler en pause på minimum en måned, helst 3 før man tar det igjen. Hjernen blir tømt for serotonin, vil lede deg inn i en dyp depresjon.
Var på en 3dagers nå i romjulen å hadde 2 dagers pause før nyttårsaften, tok 0.5 totalt men delt på 2 drops, å det ble nesten litt for intenst. Men så er jo jeg ny til mdma

Blir å vente 2 måner før neste gang.
Hei.
Skal heller ikke være noen moralens vokter, men det er ikke et spesielt sunt spor du har gått inn i.
For det første tar du åpenbart uforsvarlig store doser, og de sier man bør vente 2-3 mnd mellom hver gang.
Du forteller heller ingenting om deg(vekt osv) om det er relevant for toleransen. Som Kamela skriver så tømmes dine serotonin-lagre og du vil med den farta bli deppa AF.
Serotonin syndrom for litt videre lesning.

Lykke til. Men jeg siterer Heisenberg, respect the chemistry
Fritt for å være moralens vokter! MDMA er relativt trygt hvis man tar det i passende doser og ikke for ofte. Tar man det for ofte, vil den magiske følelsen bli svakere. Hvis du vil ha maksimal toleranse, ville jeg begrenset bruken til 1-2 ganger per år, da det virker som om hyppig rekreasjonell bruk utvikler en art permanent toleranse > https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15671132/

Men uansvarlig bruk kan i tillegg gi nokså kjipe langtidsvirkninger i form av depresjon, angst og psykiske problemer, samt nevrodegenerative effekter i hjerne- og nervesystem som kanskje ikke lar seg reversere. Hvis man først skal misbruke droger på en uansvarlig måte, så er det mange andre stoffer jeg heller ville kjørt i meg enn MDMA.

Evnen til å føle nytelse og glede, empatisk samhørighet med andre, lykke og ekstase - dette er noen av de fineste følelsene det menneskelige emosjonsregisteret kan oppvise. MDMA-misbruk kan føre til at du reduserer eller mister evnen til å ha disse positive følelsene - og det er en veldig høy pris å betale for det som relativt betraktet er kort tids moro...
Det er jo ikke noe med å være moralens vokter å si at du ikke ANER hva du holder på med og er på vei til å påføre deg selv, potensielt, livsvarige senskader. Dette er jo, unnskyld meg, utrolig og urovekkende lesning. Ren og skjær idioti.
Det finnes dusinvis av tråder som omhandler akkurat dette med trygg bruk av nettopp mdma, gjør deg selv en tjeneste å les de. Det du gjør nå kan potensielt være farlig for hodet ditt, iallefall hvis du følger den veien du har begynt på.

Mdma er relativt trygt, men ikke med de doseringene og hyppigheten med inntak du har begynt på. Fortsetter du slik vil du før eller senere synes mdma er et drittstoff du ønsker du aldri tok, for magien er borte å det eneste du sitter igjen med er en potensiell depresjon og lav livskvalitet.
Sist endret av junkrat; 2. januar 2020 kl. 13:23.
Det er akkurat denne type misbruk som er grunnen til at det fortsatt er lite debatt rundt legalisering. Bruk huet og slutt å ødelegge for oss andre. MDMA er ikke noe du kan ruse deg på daglig, dette er idioti.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av LSMA Vis innlegg
Det er akkurat denne type misbruk som er grunnen til at det fortsatt er lite debatt rundt legalisering. Bruk huet og slutt å ødelegge for oss andre. MDMA er ikke noe du kan ruse deg på daglig, dette er idioti.
Vis hele sitatet...

Helt enig med LSMA, hadde bare folk vært litt smartere å hatt respekt for rusmidler på generell basis å ikke minst lært om stoffene før du tar dem, så er jeg overbevist om at vi hadde vært mye lengre i legaliseringsdebatten!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Når en person så dør, eller blir varig skadet, av bruk som dette, så blir det ammunisjon mot bruken som helhet, det plukkes flittig opp av NNPF, actis, KRF, andre aktører som ønsker å farliggjøre bruken så mye som mulig, for å opprettholde så strenge tvangsmidler og så streng holdning til bruken som mulig. Jeg ønsker ikke å dømme OP, men denne type bruk er farlig i seg selv, og det er også farlig å poste om den uten å samtidig poengtere at denne type bruk er frarådet, uansvarlig, farlig etc. Andre kan tro denne bruken er normal, at alle andre er overforsiktige, at dette "kan jeg slippe unna med".
Kos deg så lenge det varer, effekten blir borte helt om noen år HVIS du fortsettter sånn. Det veit jeg for her sitter jeg nå
Dosene er jeg ikke så skremt av så lenge det er flere redigeringer.

Jeg har kjørt noen sånne turer for 20 år siden. Du sier du skal ha 3 dagers pause. Jeg kan garantere deg at du ikke får noe særlig kul tur pga inntaket de siste dagene.

Vanskelig å si noe om din toleranse. Eneste som er sikkert er at den øker gradvis om du ikke følger en plan med 3 måneders pause.

Jeg kjørte på ca annenhver helg (ofte fredag og lørdag) i 5-7 år. Senskader har det blitt, og jeg angrer veldig i dag.

Etter 9 års pause har jeg tatt Molly 2 ganger på de siste 2 årene. Helt fantastisk. Men var oppe i like syke doser som i ungdommen. Så ikke vend deg til høyere doser enn du har brukt nå.

Les Roll Safe, og prøv å holde deg til oppskriften dems. Da kan du kose deg med Molly i mange år, og slippe unna senskader
Sist endret av dansun74; 4. januar 2020 kl. 00:14.
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Dosene er jeg ikke så skremt av så lenge det er flere redigeringer.
Vis hele sitatet...
Jeg kjørte på ca annenhver helg (ofte fredag og lørdag) i 5-7 år. Senskader har det blitt, og jeg angrer veldig i dag.
Vis hele sitatet...

Du er ikke skremt over 1300mg på 3 dager, men har selv senskader etter samme type bruk?

Toleransen din har blitt høyere, men det betyr ikke at du skal øke dosene enda mer. Toleranse er egentlig urelevant i denne sammenhengen, da du bør bruke tiden din på å tenke om det er verdt det å leve som et friskt menneske.
Sist endret av sudo; 4. januar 2020 kl. 11:24.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Du er ikke skremt over 1300mg på 3 dager, men har selv senskader etter samme type bruk?

Toleransen din har blitt høyere, men det betyr ikke at du skal øke dosene enda mer. Toleranse er egentlig urelevant i denne sammenhengen, da du bør bruke tiden din på å tenke om det er verdt det å leve som et friskt menneske.
Vis hele sitatet...
Vel, nå er ikke halveringstiden på MDMA så alt for lang. Det TS tok på dag 1 er jo omtrent ute av systemet på dag 3. Selvfølgelig har man opparbeidet seg en toleranse, men peaken hvor mye MDMA (i mg) det var i blodet er nok ikke så veldig høyt. Kanskje 3-400mg?
Smuler er også brød
Bigchill's Avatar
7 8
Jeg ødela magien min med og bruke alt for mye MDMA etter en lengre periode, men etter en lang pause ser det ut som at hver 3-4 mnd fungere rimelig greit for min del for og holde magien vedlike
Mulig det går oftere også men tviler på det er mange som får det til og funke over lang tid med mange ganger i mnd og fremdeles beholde magien.
Og helt ærlig når man bare må ta større og større doser for og jage den samme god feelingen blir det fort en litt for kjemisk? rusfølelse spør du meg
150-200mg er mere en nok til skikkelig kos hvis du ikke missbruker det <3
"3 dagers pause"? Heller 3 år med de doseringene du har hatt i deg i det siste. Gleder meg til å lese hvordan du har det om et par uker. Du jager en lykkerus, kanskje heller gå inn i deg selv og finn i de underliggende årsakene til at du bøtter i deg MDMA så ofte?
Molly gir midlertidig toleranse - nærmest immunitet. Men etter en uke eller to er seratoninen tilbake over 90% og du kan kose deg igjen. Husker jeg fikk tilsendt en masteroppgave fra en farmasøyt her inne på emnet. Er bare de siste 5-10% som tar veldig lang tid å få tilbake.
Jeg blir ikke skremt om noen som tar Molly hver 3. Måned bruker 0.3-0.5 i løpet av en kveld/natt.

Å gjøre det tre dager på rad med planer om å rulle på nytt om 3 dager vil jeg sterkt anbefale å ikke gjøre
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Molly gir midlertidig toleranse - nærmest immunitet. Men etter en uke eller to er seratoninen tilbake over 90% og du kan kose deg igjen. Husker jeg fikk tilsendt en masteroppgave fra en farmasøyt her inne på emnet. Er bare de siste 5-10% som tar veldig lang tid å få tilbake.
Vis hele sitatet...
Har du noen fagfellevurderte kilder på dette?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Vel, nå er ikke halveringstiden på MDMA så alt for lang. Det TS tok på dag 1 er jo omtrent ute av systemet på dag 3. Selvfølgelig har man opparbeidet seg en toleranse, men peaken hvor mye MDMA (i mg) det var i blodet er nok ikke så veldig høyt. Kanskje 3-400mg?
Vis hele sitatet...
Nå er heller ikke dette poenget mitt. Poenget er at man lett blir permanent skadet i hjernen av slik misbruk.