Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3341
På skolen vår beslaglegger lærerne mobiler/mp3-spillere hele tiden. Jeg har alltid ment at dette ikke er noe de har lov til. Mobilen blir liggende på lærerværelset til den kan bli hentet etter skoletid. Hvis den blir fratatt mer enn én gang på en uke, må foresatte hente den etter skoletid, eller vi kan hente den selv etter skolen på fredagen samme uke, selv om jeg aldri har opplevd at dette har skjedd.
Hvis en lærer tar fra meg mobilen, uten at jeg sier hun kan ta den, er ikke det å regne som tyveri?
Det har alltid jeg ment, og jeg har send mail til barneombudet, og de sier at skolen ikke har rett til å beslaglegge elevenes mobilen/mp3-spillere, men kun kreve at de blir lagt bort.
Jeg har tatt opp dette med rektor, og han er enig i mitt syn om at det kan sees på som tyveri. Men beslaglegging blir fortsatt praktisert.

Det jeg egentlig lurte på var, hvor langt kan jeg komme med å anmelde læreren min for tyveri hvis hun tar fra meg iPoden, uten at jeg indikerer på noen måte han/hun kan ta den. Blir jeg bare ledd av på politistasjonen (noe jeg regner med at skjer), eller kan jeg faktisk lage en liten sak av det?
polisen har voktigere ting og gjøre tro meg
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Tror ikke politiet vil se så seriøst på saken... Men du har hørt om elevrådet?
Sitat av Shittles Vis innlegg
...Blir jeg bare ledd av på politistasjonen (noe jeg regner med at skjer), eller kan jeg faktisk lage en liten sak av det?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan ikke tas seriøst angående dette. Ser du ikke forskjell på tyveri og det å inndra slikt utstyr i skoletiden?
Husker at det var sånn på ungdomskolen hos oss også.
Vet at der hadde disse reglene blitt utviklet i et samarbeid mellom skolen og foreldrene.
Og siden når du er mindreårig er foresatte gud (?) så er der vell lovlig.
Herregud er du nødt til å gi fra deg iPoden selv om lærern forlanger det da? De har ingen rett til å ta fra deg en dritt, så bare si nei. Hvis de da begynner å bruke krefter for å få tak i iPoden din kan du tenke på å anmelde dem. Det er bare å si nei, men jeg ser ikke vitsen med at du sitter med iPod i timen heller da. Enten følger man med eller så kan man da bruke tida si på noe langt bedre enn skole.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
polisen har voktigere ting og gjøre tro meg
Vis hele sitatet...
Ikke i denne byen, skjer aldri noe her...

Sitat av Up Vis innlegg
Tror ikke politiet vil se så seriøst på saken... Men du har hørt om elevrådet?
Vis hele sitatet...
Men da kan vel jeg ta mobilen hennes og si at hun kan få den etter kl 2 på fredag? Hvis hun hadde anmeldt det, hadde hun blitt tatt seriøst da?

Elevråderepresentanten i klassen har akkurat samme syn på saken som lærerne, makan til veslevoksen jente!
Men rektor er jo allerede enig med meg, men gjør ikke noe med det.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Herregud er du nødt til å gi fra deg iPoden selv om lærern forlanger det da? De har ingen rett til å ta fra deg en dritt, så bare si nei. Hvis de da begynner å bruke krefter for å få tak i iPoden din kan du tenke på å anmelde dem. Det er bare å si nei, men jeg ser ikke vitsen med at du sitter med iPod i timen heller da. Enten følger man med eller så kan man da bruke tida si på noe langt bedre enn skole.
Vis hele sitatet...
Noen av dem tar mobilen rett ut av hendene våres, uten vårt samtykke.
Jeg bruker veldig sjeldent iPod/mobil i timen, jeg ser heller på dette som en prinsippsak.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Har du skrevet under på noe slikt i skolereglementet? Om du ikke er fornøyd med din egen elevrådsrepresentant går du til en annen. Prøv rektor igjen, og klag over at vedkommende ikke har gjort noe med det.

At du i det hele tatt vurderer å anmelde midlertidig konfiskering av personlige eiendeler på skolen, noe som har foregått i over hundre år, er forøvrig ganske så latterlig.
Du gjør ikke så mye motstand heller da hvis de bare snapper mobilen ut av hånda di. De har ikke lov til å gjøre det så lenge foreldra dine ikke har gått med på en slik avtale med skolen som folk sier her...
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Herregud er du nødt til å gi fra deg iPoden selv om lærern forlanger det da? De har ingen rett til å ta fra deg en dritt, så bare si nei. ...
Vis hele sitatet...
Ja, gjør opprør mot makteliten i samfunnet, nemlig lærerne!

Jeg antar at dette dreier seg om barnetrinnet (ut fra argumentasjonen i saken).

En elev er underlagt flere lov- og regelverk i forhold til obligatorisk og/eller frivillig utdannelse, herunder ordensreglementet for den enkelte skole. En skole kan trygt bestemme hva som er tillatt medbragt på skolen, og hva slags eventuell konsekvens som følge av brudd på dette regelverket medfører.

Midlertidig inndragning av MP3-spiller, mobiltelefon og lignende er helt vanlig og akseptert av nær sagt alle foreldre. Da handler skolen med foreldrenes samtykke når slikt utstyr blir inndratt.

En elev som nekter å forholde seg til regelverket ved å ta med og bruke ulovlige gjenstander, for så å nekte å gi fra seg det som forsøkes inndratt, har et adferdsproblem.

Det er riktig at læreren ikke har lov til å bruke fysisk makt for å frata en elev ulovlige gjenstander (med mindre det er snakk om nødverge). Men det finnes jo andre reaksjonsformer. Utvisning, for eksempel.
Sist endret av capidog; 28. januar 2010 kl. 17:31. Grunn: utlevere->gi fra seg
Da jeg gikk på ungdomsskolen skrev vi under en kontrakt på starten av året som lærere og foresatte hadde utarbeidet. Den gikk ut på at de hadde lov til å ta tlf, ipod osv etter at elevene hadde fått advarsler, men ikke lagt det bort.
Sikker på at ikke dere også har gjort det?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det administrative lærerne i den norske skolen blir tvunget til å bry seg med går utover undervisningskvaliteten.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det administrative lærerne i den norske skolen blir tvunget til å bry seg med går utover undervisningskvaliteten.
Vis hele sitatet...
Å lære bort at man ikke kan gi faen i regler og gjøre akkurat som man vil, er relevant undervisning det også.
Husker når jeg var på fosterhjem en stund så var jeg på en skole der dem brukte akkuratt samme system.
Da lagde jeg det hælvete fordi jeg nekta og gi fra meg tlf ( Dette var den 2 gangen ) endte bare opp med utvisning.

Hjelper ikke og klage heller, men kanskje du er heldigre
Jeg har lest gjennom ordensreglementet for skolen, og det eneste det står om mobil/iPod er dette:
Mobilen ligger avslått i sekken i timene hvis ikke annen tillatelse er gitt.
Altså ikke noe om iPod. Og ja, jeg elsker å kverulere!
Jeg er klar over at jeg er pliktig i å følge skolereglementet, men etter min mening strider det mot norsk lov. Og når det ikke en gang står at lærerne kan inndra mobiler/mp3-spillere, hvorfor skal de ha lov til det da?

Mine foresatte er på min side av saken, som gir lærerne enda mindre rett til å konfiskere mine eiendelen, uansett om det er midlertidig eller ikke.

Sitat av 0bs Vis innlegg
Da jeg gikk på ungdomsskolen skrev vi under en kontrakt på starten av året som lærere og foresatte hadde utarbeidet. Den gikk ut på at de hadde lov til å ta tlf, ipod osv etter at elevene hadde fått advarsler, men ikke lagt det bort.
Sikker på at ikke dere også har gjort det?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på det, ja.. Men som capidog skrev:
En elev er underlagt flere lov- og regelverk i forhold til obligatorisk og/eller frivillig utdannelse, herunder ordensreglementet for den enkelte skole. En skole kan trygt bestemme hva som er tillatt medbragt på skolen, og hva slags eventuell konsekvens som følge av brudd på dette regelverket medfører.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av capidog Vis innlegg
Å lære bort at man ikke kan gi faen i regler og gjøre akkurat som man vil, er relevant undervisning det også.
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Jeg synes dog fortsatt at elever i det norske skolesystem er for mye opptatt over å bestemme selv, og klage og bære seg hvor enn dette er mulig. At lærerne skal holde styr på fravær og oppmøte, hvor mange advarsler hvem har fått, hvem som til enhver tid bryter reglene og denslags har jeg selv sett påvirker undervisningskvaliteten. Jeg ser på medelever at de blir leie av å høre på alskens unnskyldninger, og har i samtale med lærere fått vite at de heller ikke liker denne byrden, som tar opp mye av tiden deres.

Det lærere må gjøre mye av er å oppdatere fraværslister, ikke å finne måter å bli bedre lærere på. Jeg vet om ett tilfelle av en lærer som aktivt gikk inn for å bli en bedre lærer ved å lese bøker og delta på seminarer. Dette ville nok vært mer attraktivt om lærere hadde hatt bedre tid for slikt, og selvsagt med oppfordring om det.
Tja, vet ikke om endel av dere er for gamle til og huske. Eller med vilje ignorerer minnet av opprøret på ungdomskole. Så vidt jeg husker var de fleste vanskelige og ville utfordre alle regler så mye som mulig.
Noe som er en del av den tiden i livet. Er ikke så forferdelig mange år siden (5) jeg gikk ut fra ungdomskolen.
Men husker forstatt hvor overopphengt lærerne var i reglene, for og så komme på VGS der alle ga seg en god faen og det du gjorde fikk konsekvenser for deg. Ikke bare kjeft fra en person du ikke liker.

Så innen min mening er det en del av jobben til barneskole lærerne og takle ting som dette. Noe de fleste gjør også

Derfor burde lærerne ha temmelig godt betalt, siden de må takle et konstant mas fra elevene sine.
Sist endret av jarl; 28. januar 2010 kl. 17:53.
om barneombudet sier det ikke er lov så spør de om de har noe lovverk/retningslinjer de kan vise til.
Anmelder du læreren din for tyveri så er politiet pliktig til å sjekke opp saken uanz om de har mye å gjøre og de ikke tar deg seriøst. Foreligger det en anmeldelse er de nødt til å avhøre den du anmelder. Om det hjelper er en annen sak, og anmeldelsen vil nok mest sannsynligvis bli henlagt, men kanskje læreren din blir såpass skremt av anmeldelsen så h*n ikke tar ipoden din igjen.
Jeg fikk lov til å bruke ipod i timen ved å si at det hjalp meg med konsentrasjonen. Ezy pezy.

Angående mobilen så er det rett og slett bare å holde den avslått i sekken, så slipper du problemet med at den blir tatt. Så kan du bruke den i friminuttet.
Sitat av prazze Vis innlegg
om barneombudet sier det ikke er lov så spør de om de har noe lovverk/retningslinjer de kan vise til.
Anmelder du læreren din for tyveri så er politiet pliktig til å sjekke opp saken uanz om de har mye å gjøre og de ikke tar deg seriøst. Foreligger det en anmeldelse er de nødt til å avhøre den du anmelder. Om det hjelper er en annen sak, og anmeldelsen vil nok mest sannsynligvis bli henlagt, men kanskje læreren din blir såpass skremt av anmeldelsen så h*n ikke tar ipoden din igjen.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg mener, da de tydeligvis ikke vil høre på klagene mine. Og jeg er ikke en vanlig shitkid som skriker ut noe sånn som "Dere har faen meg ikke lov å ta iPoden min, jeg skal saksøke deg for helvette!!!!!" midt i timen. Jeg har skrevet saklige brev til rektor, og tatt dette opp på en ordentlig måte med flere lærere. Men likevel blir det ikke gjort noe med. Jeg hadde håpt at læreren blir kontaktet av politiet, og at det fikk dem til å innse at dette ikke er lovlig. Derfor spør jeg her om noen tror jeg i det hele tatt blir tatt seriøst

Jeg går i tiende klasse, forresten
helt ærlig tviler jeg på at de tar deg noe seriøst, og blir etter all sannsynlighet lettere irritert pga ekstra arbeid du påfører dem...På den andre siden så er de som sagt pliktig til å foreta ett avhør på den du anmelder før de evnt henlegger saken.
Kjør på. Polti har godt av å jobbe litt for lønna
I starten av 8'ende fikk vi en kontrakt vi SKULLE skrive under på - hvor det stod blant annet at man ikke hadde lov til å bruke mobil i skolen - greit, men de kunne ta den. Jeg skrev ikke under, fikk kjeft\, forklarte hvorfor, de sa ingenting lenger.
Forrige måned vi fikk kontrakt for datarommet, jeg skrev under, men strøyk ut punktet om at vi ikke hadde lov til å lage egen epost eller hjemmeside uten lærers tillatelse.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Shittles Vis innlegg
Derfor spør jeg her om noen tror jeg i det hele tatt blir tatt seriøst
Vis hele sitatet...
Det at en del her inne ikke tar det seriøst kan kanskje være en indikator
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Shittles Vis innlegg
Elevråderepresentanten i klassen har akkurat samme syn på saken som lærerne, makan til veslevoksen jente!
Vis hele sitatet...
Da må du enkelt og greit bare forklare henne at det ikke er lovlig og vise henne en henvisning, OM dette stemmer.
er dette tyveri?
er det ikke bare låning uten tillatelse?
du får den jo tilbake...
Tja, dere vet hva resultat av dette blir om dere faktisk får igjennom at lærerene ikke får lov til konfiskere mobiltelefoner etc? Dere tvingere lærerene til å ta det de faktisk har lov til.

Totaltforbud :-)
Sitat av www2 Vis innlegg
er dette tyveri?
er det ikke bare låning uten tillatelse?
du får den jo tilbake...
Vis hele sitatet...
Så jeg kan da din TV og si at du får den tilbake om et par uker, så er det ikke tyveri?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Det er en veldig lett løsning på problemstillingen din som er en "vinn-vinn" situasjon.

Ikke bruk mobiler på skolen?

Du lærer mer, lærere slipper å inndra mobilene.
Dette er jo en form for sanksjoner. Bryter du en regel, kan du regne med straff, det beste dere kan gjøre er å følge med i timen, og lære noe de drev med det samme på min gamle ungdomsskole, selvom det heller sjeldent ble gjennomført, da elevene viste seg å bli veldig vanskelig å ha med å gjøre
okey, du har vel et poeng der Shittles
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Dette er jo en form for sanksjoner. Bryter du en regel, kan du regne med straff, det beste dere kan gjøre er å følge med i timen, og lære noe de drev med det samme på min gamle ungdomsskole, selvom det heller sjeldent ble gjennomført, da elevene viste seg å bli veldig vanskelig å ha med å gjøre
Vis hele sitatet...
Elever som er vanskelige å ha med å gjøre... nei men, er det mulig da?

Er forresten helt enig i at mobiltelefoner og MP3-spillere bør inndras dersom de forstyrrer (noe de ofte gjør på grunn av søpleheadsett som er laget for at ANDRE skal høre musikken din like høyt som deg), men at de kan være greie å ha. Det finnes tross alt en mulighet for at noen må ha tak i en.
Sist endret av robhol; 28. januar 2010 kl. 19:11.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Ikke i denne byen, skjer aldri noe her...
Vis hele sitatet...
I agder? tror nok det er nok som skjer der, men du vet bare ikke om det
Dette her vinner du ikke fram med bare så det er sagt.
Det står helt sikkert noe i skolens reglement om å ikke forstyrre i timen. Hvem kan nekte på at læreren blir forstyrret av at elevene bruker ipod?
Læreren er ansatt ved skolen og har en del rettigheter knyttet til arbeidsmiljøloven der det bla. står at arbeidsdagen skal være best mulig tilrettelagt for hver enkelt. Føler læreren det som ett problem at elevene bruker ipod, aka. han får ikke gjort jobben sin pga. ingen følger med, så bryter skolen med arbeidsmiljøloven.
Det finnes antageligvis mange andre måter å vri situasjonen på også, men du kommer ikke til å vinne denne saken ved å gå til politi, foreldre eller rektor. Du må prøve å få læreren din til å forstå, vil h*n ikke det så blir det ingen ipod i timen.

Så beslaglegging er egentlig frivillig tvang. Du kan enten levere fra deg telefonen eller forlate klasserommet og få anmerkning for det.
Sist endret av Mith; 28. januar 2010 kl. 20:06.
har hørt om sånt I en vgs klasse ba lærern alle legge tlf oppi en kurv som sto under kateteret.
Pga det ikke skulle være no bråk i timen.
Resultatet ble jo at folk glemte tlf igjen på skolen, siden lærern ikke sa fra at de måtte huske det.

Det vet jeg i værtfall at det hadde de ikke rett til å gjøre.

var slik på tentamner på u skolen at man måtte legge den på kateteret så man ikke skulle jukse.
Nå skal jeg være kjip her... MÅ du holde på med mobilen i timen? Er det virkelig så viktig å sjekke meldingen med en gang, særlig dersom du vet at læreren ikke liker denne forstyrrelsen i timen? Ikke at jeg mener at læreren har RETT til å ta mobilen din, men come on... er på universitetet og her er det normal folkeskikk å slå av mobilen under forelesning, er der tross alt for å følge med på hva som skjer i timen (kanskje anderledes der du ikke betaler for timen, men hey...).
Hvis en skal være helt overdrevet pirkete her så tror jeg faktisk det kan sees på som tyveri. Hvis da ingen av foreldrene dine eller du har signert på noen form for avtale ang dette.

"Tyveri er en kriminell handling, som går ut på at en person tar noe som ikke tilhører ham/henne og som er i noen andres besittelse, uten besitterens samtykke"

Men igjen, sitt nå ikke med mobil eller eller ipod i timen hvis læreren din ikke godtar dette.
Sist endret av Henrik-Vanger; 28. januar 2010 kl. 23:21.
Du skal ikke bare oppføre deg som et modent menneske og la vær å bruke ting i timen som du ikke får lov til og slutte å whine?
Når du er på skolen så må du nok følge regelboken til skolen (eller ihvertfall prøve til en viss grad) Og hvis det står i reglene til skolen at det ikke skal bli nyttet mobiler / mp3 spillere osv i timen så kan du jo ikke gjøre det. Og hvis du likevel gjør det må du regne med konsekvensene av det.
hær i kirkenes tar læreran tlf. rætt ut av fingran på dæ . å vi får ikke bruke tlf. i friminuttan heller!
Sist endret av Mathsterk; 28. januar 2010 kl. 23:51.
Ja følg skolen regelmang. Blir litt for dumt å gå til sak for at du har brutt reglene dems....
Om læreren din mener det forstyrrer undervisningen kan h*n på de fleste skoler ta den inn. Surt men sånn er det.

Min erfaring er at noen lærere er sinnsykt bitch på akkurat dette mens noen heller velger å se fordelen av at elevene hører på musikk og holder kjeft når de skal jobbe så lenge de følger med på tavla. De bør derimot ikke kunne ta iPoden din om den ikke forstyrrer timen i det hele tatt. Om den bare ligger på bordet og læreren krever å få den inn bør du stå opp å nekte. Du blir sikkert sendt på hauet og ræva inn til rektor, men noen ting er det verdt å ikke bøye seg for.

Politiet kan jeg garantere ikke har noen interesse i det her, men elevorganisasjonen derimot http://elev.no/wshow.aspx?p=1 er noen du kan henvende deg til om du trenger svar eller føler deg urettferdig behandlet. Er skolen din medlemm skal de kunne opplyse deg om rettighetene dine. Var i alle fall det de sa når u-skolen min meldte seg inn.
Sitat av Shittles Vis innlegg
...
Jeg går i tiende klasse, forresten
Vis hele sitatet...
Da kommer du jo ingen vei med en politianmeldelse. Da må du eventuelt få noen som er myndig til å levere anmeldelsen for deg. Uansett, du må snart innse at dette ikke er en politisak.

Bruk heller de demokratiske virkemidlene du har til rådighet. Er du ikke fornøyd med elevrådet, kan du forsøke deg med mistillitsforslag og nyvalg hvor du selv stiller som representant. Du har også full anledning til å fortsette din dialog med skolen/rektor. Og med foreldre som tar ditt "parti" bør jo de også involvere seg. Det kan hjelpe, spesielt hvis du er glad i å kverulere og sliter med å bli tatt seriøst av den grunnen.

Hvis du ønsker at skolen skal tilføye "MP3 spiller, eller andre elektroniske apparater, egnet til å forstyrre undervisningen eller som kan gå ut over konsentrasjonen" i tillegg til mobiltelefon i reglementet, så får du sikkert til det.

Det kan også være at du får til en annen ordning, hvor det heller blir utvisning og/eller nedsatt oppførselskarakter i stedet for inndragning.
De voksne klager på at norge scorer lavt i forhold til andre land på kunnskapstester(nasjonale prøver) mens elevene klager på at de ikke får høre på musikk/sender meldinger til dama/kompisen/mora si? i timen. Lurer på hva lærerne prioriterer, at du skal lære mest mulig og fremme muligheter for deg, eller at du skal digge til favorittlåta di som du bytter ut om 10 dager.

Vel vel, noen må vel være bitchy og ikke tenke lengre enn sin egen nesetipp, og klage til gud og hverman hvis de ikke får det som de vil. That's life, learn it live it.
men d e jævlig. mamma har ikke skrevet under på nåt, æ har ikke skrevet under på nåt, så egentlig har ikke skolen nån rett til å konfiskere ting, så lenge d ikke e i timen!
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Du skal ikke bare oppføre deg som et modent menneske og la vær å bruke ting i timen som du ikke får lov til og slutte å whine?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker mobilen veldig sjeldent i timen, men andre gjør. Jeg føler at denne kranglingen mellom lærer og elev forstyrrer mye mer enn mobilbruken i seg selv. "Gi meg mobilen din!" Og så er kranglingen igang.
Og når skolen "stjeler," føler jeg at det blir feil, og at det bør gjøres noe med. De vil jo tydeligvis ikke høre på mine klager. Jeg er bare nysgjerrig på om jeg hadde kommet noe vei med politianmeldelse dersom læreren min tar fra meg mobilen, ikke om nFF's brukere aksepterer det

Har sendt inn klage til elevorganisasjonen, da dere har fått meg til å innse at Politiet tvilsomt vil hjelpe meg..
Sist endret av Shittles; 29. januar 2010 kl. 14:55.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er ganske latterlig at du, som ikke bruker mobil eller iPod i timene skal gidde å bruke energien din på det du kaller "En prinsippsak" .
På universitetet kan du spille gameboy, trykke på telefonen og høre på musikk samtidig. Bare å glede seg, men i mellomtiden synes jeg du burde respektere lærerens ønske om å lære bort uten at halvparten av klasserommet er opptatt med elektroniske duppedingser.
Sist endret av let_me_follow; 29. januar 2010 kl. 15:45.
Skolen har jo gjort seg klare på at telefoner ikke er lov i timen Osv. Kanskje du skal følge med i timen istedetfor å sitte på mobilen. Da er sjangsen minimal for at noen tar den fra deg.
Er det forstyrrende for lærer og elever at jeg hører på musikk uten at andre hører det?
Jeg har en lærer som har brukt det samme opplegget på elever som har gått på elektro i over 10 år nå. Det er utdatert, ikke relevant iforhold til det vi driver med, han bruker sitt opplegg, han er utrolig dårlig til og lære bort og det er drit kjedelig og tørt. Bare masse bulshit formler om ditt og datt.
Dette ender med at elever sitter og prater sammen, lager faenskap på pure F. Er ikke dette litt mer forstyrrende enn og sitte stille og rolig og chille med musikk i ørene? Selvfølgelig, jeg kan gå ut av timen, men da får jeg anmerking og fravær noe som er lite ønskelig fra min side, men om jeg sitter med iPhone og hører på musikk og leser litt på nettet blir den tatt.
Noen som har et godt svar på det?

Beklager om dette ble uoversiktlig:P
Sist endret av Tido; 4. februar 2010 kl. 11:11. Grunn: Skrieleif kom på besøk