Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 493
Heihei.

Er ikke noen spesialist eller noe sånt, derfor jeg søker hjelp her.

Har seg sånn at jeg leier en leilighet i et hus. Internett var da inkludert i leieavtalen. Det for forsåvidt fungert smertefritt inntil et par dager siden. Da kunne jeg prate med folk på skype og bruke spotify, thats it! Gikk ikke surfe eller spille online spill, selvom det stod internet access på ikonet. (trådløst for å få det på plass) Så kjørte en "Troubleshoot problems", og der stod det at jeg måtte restarte modem/router. Så sendte en hyggelig melding til huseier om han kunne gjøre dette og det gjorde han.

Så kom problemet. Med mitt trådløse usb-adapter, Netgear N-300, fant jeg ikke lengre det trådløse nettverket. Fant andre nettverk rundt om i området, men ikke "våres" nettverk. Fant nettverket med mobilen, og fikk koblet til uten problemer, men ikke pc-en. Fikk lånt et annen trådløs usb-adapter, D-Link DWA-160 Xtreme N Dual Band USB Adapter. Da fant jeg nettverket, men med svært svak signalstyrke (1-2 streker, hvorav netgear hadde 5). Prøvde få en kompis til å hjelpe meg, så gikk inn på router og skifta "Beacon Period" delen fra 100, til 20. Dette gjorde så jeg fant igjen nettverket på Netgear adapteret. Prøvde så koble til, hadde nett i 3-4 minutter før "Limited access" kom opp på "tilkoblet nettverk"-ikonet. Koblet deretter inn D-Link adapteret, og inn på routern igjen. Eneste aktive trådløse enhet på pcen er da D-Link. Netgear adapteret ligger ved siden av meg, helt alene. Likevel står det på routeren at jeg er koblet til router med D-Link OG Netgear adapteret. Er her forvirringene ruller rundt, og store spørsmålstegn settes.

Er det på noen måte mulig at Netgear-adapteret kan ha "hengt seg opp" i routern? Og er det noen måte og evt fjerne den på? Kicke, stenge ute eller noe?

Routeren er jeg usikker på hva er, men er en D-Link router. "Inne på router" fra nettleser står det DIR-635. Og leverandør er Canal Digital hvis dette er nyttig informasjon.

Takker, bukker og handshaker alle på forhånd.