Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  257 115966
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Blir arti å følge med på VGnett nå fremover, om dette faktisk blir en sak.

Uansett: Kudos til nso som fant dette og gjorde oss oppmerksomme på det og kudos til resten som hjalp han i hans edle gjerning.
Slik skal vel egentllig ikke være lov, skal det vel?
Det strider vel bare imot retningslinjene på de enkelte foraene, men ikke mot noen lover.
Men hvis det har blitt brukt en crawler til å lage innleggene (noe jeg er overbevist om da enkelte fora var så godt som inaktive) kan det vel likestilles med å sende spam-mail.
Sitat av vidarlo
Gjenopprett tråden, og send faktura på 1500,- for reklame.
Vis hele sitatet...
Må si meg HELT enig! Dette er fean meg frekt som fean! Og jeg kan vedde på at søksmålene rettet mot Coca-Cola vil koste mindre enn en stor markedsføringkampanje(ooh langt ord)..
Gi dem et skikkelig klask mitt på pungen, og la dem kjenne det! Nå oppfordrer jeg INGEN til å gjøre dette, men hva om en haug av dere hackere samlet dere og klasket Coca-Cola på pungen på måten dere kjenner best?

Enjoy!
btw, ikke bare i norge...

http://larvatusprodeo.net/2006/02/07...he-real-thing/

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola_Zero#Marketing
Sist endret av maedhros; 3. oktober 2006 kl. 00:22.
Disse reklamene med "Why can't there be more zeroes in life" som er på tv støtt og stadig, samt på alle mulige reklameplakater vel også reklame for Coke Zero. Får håpe teppebombemarkedsføring av produkter fra store selskaper ikke er begynnelsen på en ny trend.

Edit: Forresten smaker brusen dritt.
Hvem bryr seg om hva andre drikker? våkn opp gutter!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hvem bryr seg om hva andre drikker? våkn opp gutter!
Vis hele sitatet...
Det har da absolutt ingenting med hva andre drikker å gjøre? Det har med tvilsomme markedsføringsteknikker å gjøre - selve produktet er urelevant.
Etter det jeg har lest meg til nå så har de brukt samme teknikk i flere land, og det har blitt like mye ramaskrik hver gang, men allikevel turer de på her i Norge også.
Det er den arrogante holdningen og mangelen på respekt vi ikke liker.
Sitat av Dionysos
Disse reklamene med "Why can't there be more zeroes in life" som er på tv støtt og stadig, samt på alle mulige reklameplakater vel også reklame for Coke Zero. Får håpe teppebombemarkedsføring av produkter fra store selskaper ikke er begynnelsen på en ny trend.

Edit: Forresten smaker brusen dritt.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig smaker den dritt! Den er _uten_ sukker.. Og jeg vet at den smaker drit, uten noen som helst erfaring.

Og denne teppebombingen, er det noe nytt fenomen? Coca-Cola har bare tatt faenskapet til et helt nytt nivå, og som jeg sa burde nso ta seg betalt!

Som en smart mann engang sa: "Commie bastards!"
Bare i denne sammenhengen er meningen helt på trynet

edit: diverse.
Sist endret av hedningen; 3. oktober 2006 kl. 01:11.
Sitat av hedning*
Og denne teppebombingen, er det noe nytt fenomen? Coca-Cola har bare tatt faenskapet til et helt nytt nivå, og som jeg sa burde nso ta seg betalt!
Vis hele sitatet...
Massiv avertering på tv og på plakater er ikke noe nytt, det er kombinasjonen med snikreklame som på dette forumet som gjør kampanjen ganske spesiell. Hadde sent en klage til de ansvarlige om jeg hadde vært eier av et av de utsatte forumene.

Ikke gidd å smake på brusen, ikke av ren nysgjerringhet engang, den smaker omtrent helt likt som Cola Light. Betalte forresten ikke for min, jobber i butikk og det sto en flaske på pauserommet. Vi får håpe på at produktet flopper, og at de gir opp geriljareklamer til neste gang de skal lansere et produkt.
Sist endret av Dionysos; 3. oktober 2006 kl. 01:19.
Har faktisk ikke sett noen av reklamene dems enda, bortsett herfra nå idag. Og så så jeg flasken i butikken tidligere idag.
Kjenner en som har høy stilling i Coca-Cola Drikker as, og for noen måneder siden fortalte han meg om Zero, og at det kom til å bli en enorm kampanje, så jeg tror at akkurat dette, legge ut slikt, å provosere folk til å snakke om det er endel av planen. Tror ikke de har prøvd noe særlig på å skjule at det er de selv som legger ut disse postene, så å finne ut dette ser jeg ikke akkurat på som en stor detektiv bragd. De som sitter i markedsførings-avdeling til Coca Cola er tross alt meget dyktige folk, som sikkert er smartere enn alle oss, og kan godt det de driver med.

Personlig så kunne det ikke brydd meg mindre hvordan de reklamerer, jeg elsker Coca-Cola, og syntes egentlig at hele dette opplegget er veldig smart, om det er RETT å gjøre det på denne måten, er en annen sak.
En ting jeg stusser på er at flere av innleggene er gjort i april. Må tydeligvis vært planlagt i lang tid og så "vekket" til live igjen nå..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Poenget er ikke eksponeringen, det er hvordan de velger å oppnå den.
Påstår du virkelig at all reklame er god reklame? Er reklamen man oppnår ved e-postspam god reklame? Vil man da fremstå som seriøs? Selvfølgelig får man solgt produkt, men de langsiktige ringvirkningene er det de burde bekymre seg for.

I tillegg er det hvordan de har prøvd å omgå det å måtte kjøpe reklameplass på nettsteder ved å utgi seg for å være privatpersoner som er den absolutt kjernen i hele saken. Hadde de opprettet et innlegg hvor det stod at det var skrevet av Coca-Cola Drikker AS hvor de oppfordret til å drikke deres drikk så hadde det blitt fjernet med en gang, og det de gjør her er manipulering og direkte løgn.
Det er kanskje ikkje rett måte å gjøre det på, men jeg tror ikke Coca-Cola taper noe på dette. Altså, de MÅ jo ha måttet skjønne at dette ble oppdaget. Jeg nekter å tro noe annet. Og når de viste at dette kom til å bli oppdaget, så viste de også at media kom til å få snusen i det. Så slår media opp store saker om dette, men Coca-Cola selv nekter på det, fordi ingen kan bevise med sikkerhet at det var noen tilknyttet dem så postet denne "spammen".

Coca-Cola kunne nok godt ha gjort det på den vanlige måten, med betalte bannere på div sites, det har de god råd til, så det er ikke det det står på. Men hadde de gjort det, hadde de ikke fått all medie dekningen.

Og, Coca-Cola er så tradisjonelt og populært, at dette ikke vil ha noen innvirkning på deres salg, veldig tvilsomt er det iallefall, at målgruppen Coca-Cola sikter til, slutter å kjøpe Cola pga noe slikt.

Så, dette er kanskje ikke rette måte å gjøre på, men jeg må ærlig si at jeg syntes det er smart, man ser jo at det virker. Men skjønner godt ditt synspunkt, nso, det gjør jeg virkelig. Men jeg føler det bare ikke slik selv, og det kan jeg ingenting for.
Jeg har ikke lest alle svarene her. Men jeg vet at Zeroismore er CocaColacompany. For her om dagen når jeg og en kamerat var å spiste pizza på stamkneipen vår ble vi spurt om vi kunne gjennkjenne hva slags type cola det var i to glass, da de vet at vi er cocacolikere.

Vi kom frem til at det ikke var vanlig cola. Vi ble etterpå informert om at dette var nye ulanserte CocaCola Zero!
Sitat av ZuPrEmE
Men jeg føler det bare ikke slik selv, og det kan jeg ingenting for.
Vis hele sitatet...
Hadde du hatt ditt eget nettsted og personer hadde snyltet seg til gratis reklameplass ville nok du også følt det slik...
Du kan også legge til http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=40458

Sier meg enig med nso. Dette er en frekk måte å reklamere på.

EDIT: Rettet opp i adressen.
Sist endret av Atmoz; 3. oktober 2006 kl. 02:47.
Er enig med alle om at dette er en guffen måte å reklamere på.
Det er forresten litt skummelt at enkelte firma sitter med så mye makt som Coca Cola...
Sitat av Goophy
Hadde du hatt ditt eget nettsted og personer hadde snyltet seg til gratis reklameplass ville nok du også følt det slik...
Vis hele sitatet...
Nettopp, derfor sa jeg at jeg skjønte hans synspunkt.
Saken er at dette er den nye formen for markedsføring, og den har faktisk eksistert i andre land lenge. Les http://en.wikipedia.org/wiki/Undercover_marketing
Egentlig syntes jeg det er litt interesant og imponerende når man kommer opp med nye former for markedsføring slik som dette. Selv om mange som skriver her ikke biter på, bare tenk hvor mange som faktisk gjør det. Uansett hvordan du vrir og vender på det er det jo genialt, uansett hvor kynsik det er. Og det kommer garantert til å bli større her i norge, i alle mulige former.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Atmoz
Du kan også legge til http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=28009

Sier meg enig med nso. Dette er en frekk måte å reklamere på.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det er rett tråd?
Nå er jeg iallefall sikker på at det ikke er den riktige

Denne er mer riktig:
http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=40458
Nå skjer akkurat det Coca Cola ville, at det blir en stor blest rundt det. ENDA mer reklame ja
Sitat av fsl
Nå skjer akkurat det Coca Cola ville, at det blir en stor blest rundt det. ENDA mer reklame ja
Vis hele sitatet...
Poenget er vel bare å gjøre folk oppmerksomme på hvor tvilsom etisk sans Coca-Cola, og andre markedsføringsfolk for den saks skyld, har. Dette er snakk om en yrkesgruppe som har sørget for at ingen har tillit til reklame fordi de systematisk har drevet med løgn og overbevisningsteknikker som blir stadig mer sofistikerte, og når de oppdager at folk har begynt å drite i reklame (brent barn skyr grillen) så prøver de å få en falsk tillit ved å utgi seg for tilfeldige mennesker som deg og meg på nettet, en gruppe folk ikke har total mistillit til ennå. Jo flere firmaer som setter i gang med denne typen reklame, jo mer blir folk vant til å ignorere andre internettbrukere som en reklamekilde. I bunn og grunn betyr dette at du, forumbrukeren, kan ende opp med mistillit fordi noen andre utgir seg for å være en del av din gruppering, generelt sagt.

Og så har vi frekkhetsaspektet ved det hele - siden dette ofte er nettsider som koster store penger å drive, og drives på en rent idealistisk sak, så er det helvetes smålig av Coca-Cola som har råd til å betale for dette, bare turer fram.

Jeg gir faen i om det får folk til å drikke mer av brusen deres og om de tjener på det. Det er umulig å unngå, med tanke på at denne reklameformen sikkert er effektiv. Man kan ikke kjempe mot firmaer som dette ved boikott eller lignende siden de alt for store, men man kan påpeke de etiske aspektene ved det slik at folk en gang i fremtiden forhåpentligvis begynner å brenne markedsføringsfolk på bålet fordi de ikke bidrar med noe som helst til samfunnet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg har meldt Coca cola til forbrukerombudet. Sjå paragraf 1 i marknadsføringslova, som seier at all reklame skal framstå tydleg som sådan. Dermed har coca cola brutt norsk lov, og bør IMHO straffast for det.
Håper bare de klarer og knytte denne saken til Coca Cola, for det er jo ikke bare bare og bevise at det er de som står bak dette. Selvom man skjønner det om man ser på det med sunn fornuft.
1 års gratis brus til alle nff brukere! Dette syns jeg er et krav vi burde stå på. Vi fortjener det absolutt, med mindre de vil ha en real boikott

Her sitter nso og de andre moderatorene og prøver å bekjempe spam dagen lang, så begynner til og med CocaCola; et kjent firma vi møter på hver dag overalt.

Skam!
Nei, nå har de sunket dypt, og kødder VIRKELIG med feil folk.
Sist endret av Mazter_Man; 3. oktober 2006 kl. 13:11.
Sitat av vidarlo
Eg har meldt Coca cola til forbrukerombudet. Sjå paragraf 1 i marknadsføringslova, som seier at all reklame skal framstå tydleg som sådan. Dermed har coca cola brutt norsk lov, og bør IMHO straffast for det.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg veldig usikker. Mange har forsåvidt sagt noe tidligere om det, men blir ikke dette å regne som produktplassering? Selv om dette strengt talt er i strid med nevnte lov.
Er det ingen større aviser eller lignende som har grepet tak i dette. Dem er jo rask å benytte Freakforum som kilder i andre saker (se Wikipedia).
Haha.. Latterlig! Jeg sjekket et forum jeg og noen kamerater hadde for noen år tilbake, og tror dere ikke norge1 har postet der

http://amf.diskusjonsforum.no/search..._author=norge1

Linker til postene:
http://amf.diskusjonsforum.no/amf-post-1805.html#1805

http://amf.diskusjonsforum.no/amf-po...ighlight=#1714
Sist endret av _Joachim_; 3. oktober 2006 kl. 13:23.
Sitat av vidarlo
Eg har meldt Coca cola til forbrukerombudet. Sjå paragraf 1 i marknadsføringslova, som seier at all reklame skal framstå tydleg som sådan. Dermed har coca cola brutt norsk lov, og bør IMHO straffast for det.
Vis hele sitatet...
Har du tro på at dette vil føre noen plass? Det hadde vært spennende om det hadde blitt en skikkelig sak ut av dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Raebi
Har du tro på at dette vil føre noen plass? Det hadde vært spennende om det hadde blitt en skikkelig sak ut av dette.
Vis hele sitatet...
Jepp, eg håpar på at det vil bli handsama, og vil bli fatta forbodsvedtak mot kampanjen.
Sitat av vidarlo
Eg har meldt Coca cola til forbrukerombudet. Sjå paragraf 1 i marknadsføringslova, som seier at all reklame skal framstå tydleg som sådan. Dermed har coca cola brutt norsk lov, og bør IMHO straffast for det.
Vis hele sitatet...
Du tror vell ikke virkelig at du når frem med dette? Forbrukerombudet tør ALDRI å legge seg ut mot Coca-Cola på ett så tynt grunnlag.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ZuPrEmE
Du tror vell ikke virkelig at du når frem med dette? Forbrukerombudet tør ALDRI å legge seg ut mot Coca-Cola på ett så tynt grunnlag.
Vis hele sitatet...
Tør? Å joda. Forbrukerombudet er nettop det- for forbrukarane. Dei er faktisk pålagt å ta saka når eg har klaga det inn. Og ja, dei tør å ta saka. Veit ikkje om du har fått med deg saka dei har mot apple? Forbrukarombudet er kjent for at dei faktisk tar opp ting som strir mot lova. Kanskje det ikkje blir forbodsvedtak mot coca cola, men et hissig brev er nok til å få dei til å tenke seg om når det kjem fra forbrukeombodet, som kan fatte forbodsvedtak (=annonsene blir ulovlege i noreg, og brot medfører dagbøter), ilegge tvangsmulkt o.l. Sett deg *litt* inn i kva forbrukarombudet har gjort før du.
Jeg vet meget godt hva forbrukerombudet driver med, og hva de har gjort før. Det jeg sa, var at på ett så tynt grunnlag, kommer de ikke til å gjøre noe som helst, for det nytter ikke. Tror du ikke Coca-Cola har tenkt igjennom dette? De ser tross alt litt lenger enn sin egen nesetupp.
Haha er det en usynlig skrift i posten til norsk1 vi ikke ser kanskje? Tenkt gjennom det har de garantert gjort
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Denne tråden har blitt wikimateriale: http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola_Zero#_note-10

In Norway, the launch started on Monday the 1.st of October and like in Australia the online forums are being spammed by the companies representatives.[11] The launch is the largest and most expensive launch of any food product ever seen in Norway.

11. ^ Norwegian Forum tracking the Zero spammers. Retrieved on 2006-10-02.
Vis hele sitatet...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Finnes det noe mer info om hva som har skjedd i Australia? Kan jo henne vi kan se noen paraleller som kanskje forbrukerombudet kan finne intressant. Jeg synes denne formen for markedsførig er snuskete på alle måter. Om det skulle vise seg og ikke være ulovlig (noe jeg betviler) så må man sørge for at det blir ulovlig.
Hmm... For å analysere denne kampanjen burde man innlede med tre spørsmål:

a) Er dette intelligent gjort, sett fra et markedsføringsperspektiv?
b) Er dette intelligent gjort, sett fra et økonomisk perspektiv?
c) Er dette intelligent gjort, sett fra et etisk perspektiv?

Her er mine svar:
a) Ja, det er utvilsomt smart, sett fra et markedsføringsperspektiv. Selv om Coca Cola hadde brukt 250 millioner kroner, så ville de - normalt sett - ikke klart å få alle oss til å snakke om deres nyeste produkt, dersom de hadde lansert produktet primært ved hjelp av en "vanlig reklame". Nå har de klart å få 10-20 ulike forumer engasjert i et produkt, og selv om svært mange her nå "hater" nye Coca Cola Zero, så vil allikevel mange nok her teste produktet til at det lønner seg. La meg i den forbindelse minne dere om at dere hver, som fast forbruker av en brus, har en cirka verdi på 1000 kr for Coca Cola.

Dvs: For hver og eneste en av dere som begynner å drikke Coca Cola Zero, så tjener Coca Cola 1000 kr på dere personlig, i løpet av deres fartstid som Zero-kunde. (f.eks gjn.snt. 3 år) Det høres kanskje mye ut, men sammenlignet med f.eks "Verdien per kunde" innenfor online poker (3500 kr) - så er dette allikevel ikke så mye.

b) Ja, det er helt klart smart, også økonomisk sett. Å kjøre denne forum-spammingen har kanskje kostet de ca 1 million kroner (reklameteam, medierådgivere, tekniske tilretteleggere, noen konsulenter og en prosjektleder, ++) - og for prisen av det får de reklame som normalt sett kanskje ville ha kostet opptil 10 millioner kroner. I HVERT FALL hvis de klarer å få selve kampanjen omtalt i VG, Dagbladet, Kreativt Forum, Propaganda eller Kampanje - hvor hver annonseside kan koste 1-200.000 kr.

c) Etisk sett er det ikke riktig. De forsøpler hverdagen til Norges forumbrukere, ved å presentere en halvmorsom reklamefilm - som man heller kunne blitt eksponert for på et reklame-typisk medie, som f.eks TV eller kino. De bryter seg inn i folks private sfærer som en kommersiell aktør, og utgir seg for å være en "kompis" - når det eneste de skal ha ut av deg, er salg. (Kjøp av Zero)...

Det er på mange måter samme salgsstrategi som støvsuger-selgere har brukt i tiår: De ringer på døren din, og begynner å prate om været, hvor fint nabolaget ditt er, osv - og så spørr de om du har tid til å høre litt om denne flotte støvsugeren. Fordi du allerede er blitt "kompis" med dem, så er det vanskelig å si nei.

Dette er egentlig ikke noen nyskapning innenfor reklamebransjen; det er bare reklamefolkene som har kommet på en ny kanal for budskapet sitt. Gratulerer, så flinke dere er. Jeg har personlig reservert alle prisene i Gyllblyanten og GullTaggen for denne genistreken deres!
Sist endret av Stormen; 3. oktober 2006 kl. 17:55.
Shit, viste ikke at cola drev med noe sånt
Send mail til cola, og hør hva de har å si til dette
Jeg kommer aldri til å kjøpe Cola Zero, mest kanskje pga denne reklamekampanjen. Blir vanskelig å genierklere den da. Jeg hater kjip reklame og dette var noe av det kjipeste.
Sitat av Raebi
Har du tro på at dette vil føre noen plass? Det hadde vært spennende om det hadde blitt en skikkelig sak ut av dette.
Vis hele sitatet...
Det blir nok det tipper det er en del fra her og der som har tipsa dette til vg og lignende. og dette er jo ikke en "liten sak"
Dette er vel det man kaller astroturfing?

In politics and advertising, the term astroturfing describes formal public relations (PR) campaigns which seek to create the impression of being a spontaneous, grassroots behavior. Hence the reference to the "AstroTurf" (artificial grass) is a metaphor to indicate "fake grassroots," or sometimes "fake environmentalism."
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Astroturfing
Forum spamming er ganske vanlig internasjonalt. Det er like uetisk som blogspamming og all annen spamming. Så Coca Cola har gått LANGT over grensen her. Slik spamming gjøres som regel med en bot, et program hvis eneste oppgave er å poste spam. Men det spiller egentlig liten trille om det gjøres manuelt eller med bot, så lenge det gjøres i stort kvanta.

Google pleier å svarteliste domener når vi rapporterer folk som spammer på denne måten. Hadde de bare spammet hoveddomenet jeg så på en buss-plakat i går på forumer, hadde jeg rapportert dem allerede.

Det er mulig at forum spamming er ulovlig i Norge, slik som markedsføringsloven er skrevet. Dette har aldri blitt prøvet, siden så få spammer i Norge. Sistemann jeg vet om var en fyr som laget et referrer spam program. Han solgte programmet etter at det begynte å bli vel hett under føttene (han risikerte å miste ADSL linja). Uansett, dette med Coca Cola hadde vært en utmerket test case, om myndighetene kunne tenkt seg å ta det opp.

Skulle ha lagt opp linken til bloggen min (den handler om denne typen spam), men den er nede for øyeblikket - en annen side på serveren har blitt slashdotted i dag.

Forresten, dere som har forum. Vær så snille å poste hvilke IP adresser disse spammene er postet fra. Vi trenger den typen bevis senere.
Sist endret av spamhuntress; 3. oktober 2006 kl. 18:43.
Sitat av gillebo
Det blir nok det tipper det er en del fra her og der som har tipsa dette til vg og lignende. og dette er jo ikke en "liten sak"
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp det CC vil at vi skal gjøre.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg ser markedsføringsloven § 1 allerede er nevnt. Men hva med § 2b?

Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).

Krav om forhåndssamtykke etter første ledd gjelder likevel ikke for markedsføring der den fysiske personen kontaktes muntlig ved hjelp av telefon.

Krav om forhåndssamtykke etter første ledd gjelder heller ikke markedsføring ved hjelp av elektronisk post i eksisterende kundeforhold der den næringsdrivende avtaleparten har mottatt kundens elektroniske adresse i forbindelse med salg. Markedsføringen kan bare gjelde den næringsdrivendes egne varer, tjenester eller andre ytelser tilsvarende dem som kundeforholdet bygger på. Når den elektroniske adressen samles inn, og eventuelt ved hver enkelt senere markedsføringshenvendelse, skal kunden enkelt og gebyrfritt gis anledning til å frabe seg slike henvendelser.

Med elektronisk post menes i denne bestemmelse enhver henvendelse i form av tekst, tale, lyd eller bilde som sendes via et elektronisk kommunikasjonsnett, og som kan lagres i nettet eller i mottakerens terminalutstyr inntil mottakeren henter den. Herunder omfattes tekst- og multimediemeldinger til mobilt elefon (SMS og MMS).

Ehandelslovens bestemmelser, herunder § 9 om elektronisk markedsføring, gjelder i tillegg til bestemmelsen her.

Departementet kan ved forskrift gi nærmere bestemmelser om hva som omfattes av første ledd..
Vis hele sitatet...
Jeg har uthevet de områdene av lovteksten jeg føler er relevant her.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av ZuPrEmE
Det er jo nettopp det CC vil at vi skal gjøre.
Vis hele sitatet...
Det du mener er at fordi CC har lyst til å være i pressen så skal man ikke påpeke når de faktisk har gjort en feil og/eller brutt loven? De skal liksom få ture på som de vil?
Det som bør settes fokus på her er mangelen på etikk, og det ser jeg ikke kan ha noen positiv tilbakevirkning på CC. Ingen liker bigcompany (tm) når de oppfører seg som rasshøl.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spetznaz
Jeg ser markedsføringsloven § 1 allerede er nevnt. Men hva med § 2b?



Jeg har uthevet de områdene av lovteksten jeg føler er relevant her.
Vis hele sitatet...
Tipper det var du som var på EFN-lista også, med domene @warispeace.co.uk? Vel, samme svaret her som der. Tviler sterkt på at et forum kvalifiserer som individuell kommunikasjon. Det er retta mot *mange*, og *ikkje* en bestemt fysisk person. Reklame retta mot grupper (t.d alle besøkande på vg.no) er lovleg. Så nei. Kan ikkje tenke meg at §2b råkar denne saka. Slik Eivind sa på efn-lista, vert det imidlertid råka av §1.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Spamhuntress: Ja, de ligger alle i førsteposten i denne tråden