Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 12517
alltid vært PC gamer men nå skal jeg kjøpe konsoll til megselv pga har lyst til og sitte i stua og game casually.

spørsmålet er, bør jeg vente på release av PS5 eller bare kjøpe en brukt PS4 nå? ser at den dropper i okt\nov, blir da PS4 urbukelig raskt?
Jeg hadde aldri kjøpt ps4 nå, med mindre du får en veldig god pris. På grunn av PS5 ja.

Edit: Det kommer garantert til å være PS4-spillere igjen etter PS5 slippes. Delvis fordi PS5 er bakoverkompatibel og delvis fordi mange ikke gidder å betale for ny konsoll.
Sist endret av Pope; 9. januar 2020 kl. 18:25.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Enig med Pope, vent heller til PS5 dropper ved mindre du får en himmelsk pris.
Absolutt verdt det, spesielt om du får den til en god pris, rundt tusenlappen pluss/minus om det følger med tilbehør og diverse.
Gjerne en slim/pro kontra orginalen også egentlig.

De første 2-3 månedene så kommer det nok ikke til å være så mange spill til ps5 uansett så det lønner seg vel egentlig ikke å vente på den for å så kjøpe den og kun ha to-tre interessante spill å spille fremover mens du skal vente på nye spill med prislapper på 700kr +++ per spill.
Vent heller til konsollen har vært ute en stund, blir litt billigere og har flere spill om du skal gå for ps5.

Ps4 kommer ikke til å bli ubrukelig i okt/nov, husk at folk fortsatt spiller på ps1, ps2, N64, orginale xbox, Sega osv osv.
I begynnelsen når ps4 kom så ble det vel også utgitt en del ps3 spill, i ettertid også faktisk (fifa 19 kom til ps3 i 2018)

Min mening er at det å kjøpe seg en ps4 nå absolutt ikke er så dumt, spesielt om du skal ha den til casual gaming.
Spillbiblioteket på ps4 er i skrivende stund på nesten 10.000 spill, så du har veldig mye du kan velge å vrake i, masse tilbud er det også.
Vente på ps5? Er det ikke et lite år til den er ventet?

Brukt Ps4 med et par spill pleier ikke koste allverden.
Du vil også få solgt den igjen når ps5 kommer. Jeg ser folk fortsatt får solgt ps3 med spill for 1000-1500kr.
Sist endret av random105675; 9. januar 2020 kl. 18:55.
Uhm. Er ikke den realese datoen litt optimistisk? Det blir vel utsettelse i et år eller 2 tenker jeg.

Kjøp en brukt ps4 med ekstratilbehør og noen spill billig. Evt ksn du kjøpe spillpakker med mange spill på finn ganske billig.

Selg den til halv pris når du er ferdig med den.