Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1944
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får ikke sove er redd for psykose, skulle prøve å sove i sted og var så nær å komme i en lucid drøm (bevist drøming) var så si inni en bare jeg var halvt i søvne skulle prøve en ny teknikk i dag. Men halvveis inni når den startet, ble jeg redd for å gå rundt å tro jeg var i en lucid-drøm og gjøre mye fucked opp shit hehe.

Nå er jeg redd for å komme i psykose, høres ikke så ille ut tenker vell dere når dere leser. Men her har dere litt grunnen; jeg har hatt psykose en del ganger før, det er nøyaktig sånn som dette jeg føler meg før en psykose, men føler meg også sånn med angst.

Her har dere angst og psykose symptomene jeg har nå:

Angst.
•uvirkelighetsfølelse
•tørr munn
•tungpust
•hjertebank
•kalde hender og føtter
Og en del andre men de er ikke så viktig å bli kvitt.

Psykose.

•angst
•paranoia
•rare tanker
•uvirkelighetsfølelse
•føler meg så si deprimert men også veldig mye energi så kanskje manisk?

Kan jo være bare angsten lurer meg men aner ikke.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trenger svar ASAP!
Eksistensidealist(?)
Flove's Avatar
6 15
Hei, jeg har erfaring med psykose. Opplevde det ved fler anledninger i 2011/2012, og er nå totalt kurert og frisk på eget initativ.

Nevner dette kun for å gi litt grunnlag for hvorfor jeg muligens kan være til hjelp for deg, også - ikke bare meg selv

Så,
hva søker du egentlig svar til?

Dette er nesten et retorisk spørsmål nå. Intet svar nødvendig å gi til meg. Gi svaret til deg selv akkurat nå.

Du er en kraftig skaper, slik vi alle er.

Vær bevisst på hva du spør i retning av. Hva peker ditt spørsmål på?
Dine spørsmål leder til svar. Vit hva du ønsker å oppleve, slik at sine spørsmål peker direkte i den retningen.

Våre spørsmål avslører hvor vårt fokus leder oss!

Når vi opplever angst, frykt eller til-og-med noe så mildt som bekymring, glemmer vi å ta en pustepause, og se ting litt utenfra igjen.

Det er alltid et tredje perspektiv vi kan innta. Denne innsynsvinkelen/utsikten er lignende hva meditasjon hjelper oss til å føle på.

Veldig bra at du skriver ned hva du opplever, da dette kan hjelpe deg til å observere deg selv utenfra

Her, i bevisst observasjon av deg selv, har du mye mer frihet til å lede deg selv tilbake i et sunnere og sunnere og sunnere spor for deg <3


Så..
Hva spør du om?

Spør du om måter å definere potensielle uromomenter? Handler spørsmålet om å unngå en retning du ikke ønsker?

I så fall: Vurder nå å heller spørre deg selv spørsmål i retning av hva du faktisk ønsker - destinasjonen du vil trives godt med.

Spørsmål som kan hjelpe deg akkurat her og nå, dersom du spør deg selv og føler deg frem til dine (mange, og stadig bedre) svar, er for eksempel:

"Hva får meg til å føle litt lettelse her og nå?"

Finn en tanke eller to om dette, og se hva det gjør med følelsene dine imens du tenker det.

"Hva er sluttresultatet jeg ønsker meg i denne situasjonen?"

Definér det, beskriv det.
Beskrivelsen ender opp med å være spesifikk og "forfinet", uten ord som "ikke".
Det neste (og kanskje beste) spørsmålet herifra er:

" Hvordan vil dette ønskede sluttresultatet føles for meg?"

Dette er et veldig behagelig spørsmål å undres over.

Kanskje mediter litt på det.

Dersom den emosjonelle situasjonen her og nå er for distraherende, ville jeg heller satt meg ned i litt vanlig meditasjon, om jeg var deg


Dette innebærer #1 å finne en god posisjon for deg.

#2: Lukk øynene (hvis du vil), og fokuser på å skape et diiiigg pustemønster - uuut og inn, som sjøen/havet/stranda, eller luften imellom trær og daler...

#3: I denne stillheten av naturlig pust og behagelig sitte/liggestilling, er din oppgave å kun observere pusten din, samt hva enn tanker som dukker opp.

#4: Når du blir bevisst på at du tenker på noe annet enn behagelig pust, anerkjenner du tanken (uten å dømme den som noe annet enn at den "er"), for så å gi lett slipp på oppmerksomheten til den tanken.
Tilbake til pusten.

Dette stilner alt tankekjør, son er ÅRSAKEN til ubehagelige følelser.

Du vet at din meditasjon er komplett når du kjenner en slags nøytralitet - en ro, eller bare rent nærvær.

Dette skjer ofte innen 20-15 minutter meditasjon, og etterhvert trengs bare to minutter.

Poenget er å gå til nøytral/balanse.


Herifra blir det MYE enklere å bevege seg opp igjennom håp, positive forventninger, moro, glede, kjærlighet og kanskje til-og-med "opplysthet", om du velger å fortsette reisen i denne retning.

Så, mediter til roen av nøytral balanse er tilstede, eller til du føler seg merkbart roligere/bedre enn for 2-20 minutter siden.

Herifra kan du gjerne stille deg selv spørre spørsmålene vi snakket om til å begynne med.

Disse digge spørsmålene skaper vestlig harmoniske (hypoteser og teorier til) svar, og svarene er 100% opp til deg.

Nyt tankene herifra, for de skaper trygge, sunne og deilige følelser for deg.

Du har all kraft du trenger i din evne til æ gi slipp, og din evne til å bevisst guide ditt tankefokus.

Psykose kan tilhøre din fortid.

Du har alt du trenger nå.

Når du har definert nøkkelhullet, blir nøkkelen automatisk forstått.

Rommet som rommer nøkkelen, vet også nøkkelens form.

Med andre ord:
Definer rammene for svaret du søker. Vit hva du vil oppleve som et resultat av spørsmålets svar.

I prosessen av å "peke" på hva slags svar du ønsker, blir spørsmålene dine svært sunne.

Et sunt spørsmål å undres over, har kun gode svar.

Bli en ekspert i å stille de riktige spørsmålene for deg.

Ditt sinn underkaster seg kommandoen du gir det.
Et spørsmål er en kommando.

Sørg for at spørsmålet peker så direkte du klarer på hva du faktisk ønsker og liker.

Nå er kommandoen din gitt, og sinnet gjør arbeidet for deg.

Som sagt: Du har all kraften og evnene du trenger. Spør deg selv "riktige" spørsmål, og ditt sinn vil komme opp med svar som matcher.

Du er nå ditt eget sinns hersker

Nyt.

Lykke til.

Måtte alt godt svslære srg i perfekt tempo for nettopp deg =)
Sist endret av Flove; 15. januar 2021 kl. 05:57. Grunn: Trykkleif
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flove Vis innlegg
Hei, jeg har erfaring med psykose. Opplevde det ved fler anledninger i 2011/2012, og er nå totalt kurert og frisk på eget initativ.

Nevner dette kun for å gi litt grunnlag for hvorfor jeg muligens kan være til hjelp for deg, også - ikke bare meg selv

Så,
hva søker du egentlig svar til?

Dette er nesten et retorisk spørsmål nå. Intet svar nødvendig å gi til meg. Gi svaret til deg selv akkurat nå.

Du er en kraftig skaper, slik vi alle er.

Vær bevisst på hva du spør i retning av. Hva peker ditt spørsmål på?
Dine spørsmål leder til svar. Vit hva du ønsker å oppleve, slik at sine spørsmål peker direkte i den retningen.

Våre spørsmål avslører hvor vårt fokus leder oss!

Når vi opplever angst, frykt eller til-og-med noe så mildt som bekymring, glemmer vi å ta en pustepause, og se ting litt utenfra igjen.

Det er alltid et tredje perspektiv vi kan innta. Denne innsynsvinkelen/utsikten er lignende hva meditasjon hjelper oss til å føle på.

Veldig bra at du skriver ned hva du opplever, da dette kan hjelpe deg til å observere deg selv utenfra

Her, i bevisst observasjon av deg selv, har du mye mer frihet til å lede deg selv tilbake i et sunnere og sunnere og sunnere spor for deg <3


Så..
Hva spør du om?

Spør du om måter å definere potensielle uromomenter? Handler spørsmålet om å unngå en retning du ikke ønsker?

I så fall: Vurder nå å heller spørre deg selv spørsmål i retning av hva du faktisk ønsker - destinasjonen du vil trives godt med.

Spørsmål som kan hjelpe deg akkurat her og nå, dersom du spør deg selv og føler deg frem til dine (mange, og stadig bedre) svar, er for eksempel:

"Hva får meg til å føle litt lettelse her og nå?"

Finn en tanke eller to om dette, og se hva det gjør med følelsene dine imens du tenker det.

"Hva er sluttresultatet jeg ønsker meg i denne situasjonen?"

Definér det, beskriv det.
Beskrivelsen ender opp med å være spesifikk og "forfinet", uten ord som "ikke".
Det neste (og kanskje beste) spørsmålet herifra er:

" Hvordan vil dette ønskede sluttresultatet føles for meg?"

Dette er et veldig behagelig spørsmål å undres over.

Kanskje mediter litt på det.

Dersom den emosjonelle situasjonen her og nå er for distraherende, ville jeg heller satt meg ned i litt vanlig meditasjon, om jeg var deg


Dette innebærer #1 å finne en god posisjon for deg.

#2: Lukk øynene (hvis du vil), og fokuser på å skape et diiiigg pustemønster - uuut og inn, som sjøen/havet/stranda, eller luften imellom trær og daler...

#3: I denne stillheten av naturlig pust og behagelig sitte/liggestilling, er din oppgave å kun observere pusten din, samt hva enn tanker som dukker opp.

#4: Når du blir bevisst på at du tenker på noe annet enn behagelig pust, anerkjenner du tanken (uten å dømme den som noe annet enn at den "er"), for så å gi lett slipp på oppmerksomheten til den tanken.
Tilbake til pusten.

Dette stilner alt tankekjør, son er ÅRSAKEN til ubehagelige følelser.

Du vet at din meditasjon er komplett når du kjenner en slags nøytralitet - en ro, eller bare rent nærvær.

Dette skjer ofte innen 20-15 minutter meditasjon, og etterhvert trengs bare to minutter.

Poenget er å gå til nøytral/balanse.


Herifra blir det MYE enklere å bevege seg opp igjennom håp, positive forventninger, moro, glede, kjærlighet og kanskje til-og-med "opplysthet", om du velger å fortsette reisen i denne retning.

Så, mediter til roen av nøytral balanse er tilstede, eller til du føler seg merkbart roligere/bedre enn for 2-20 minutter siden.

Herifra kan du gjerne stille deg selv spørre spørsmålene vi snakket om til å begynne med.

Disse digge spørsmålene skaper vestlig harmoniske (hypoteser og teorier til) svar, og svarene er 100% opp til deg.

Nyt tankene herifra, for de skaper trygge, sunne og deilige følelser for deg.

Du har all kraft du trenger i din evne til æ gi slipp, og din evne til å bevisst guide ditt tankefokus.

Psykose kan tilhøre din fortid.

Du har alt du trenger nå.

Når du har definert nøkkelhullet, blir nøkkelen automatisk forstått.

Rommet som rommer nøkkelen, vet også nøkkelens form.

Med andre ord:
Definer rammene for svaret du søker. Vit hva du vil oppleve som et resultat av spørsmålets svar.

I prosessen av å "peke" på hva slags svar du ønsker, blir spørsmålene dine svært sunne.

Et sunt spørsmål å undres over, har kun gode svar.

Bli en ekspert i å stille de riktige spørsmålene for deg.

Ditt sinn underkaster seg kommandoen du gir det.
Et spørsmål er en kommando.

Sørg for at spørsmålet peker så direkte du klarer på hva du faktisk ønsker og liker.

Nå er kommandoen din gitt, og sinnet gjør arbeidet for deg.

Som sagt: Du har all kraften og evnene du trenger. Spør deg selv "riktige" spørsmål, og ditt sinn vil komme opp med svar som matcher.

Du er nå ditt eget sinns hersker

Nyt.

Lykke til.

Måtte alt godt svslære srg i perfekt tempo for nettopp deg =)
Vis hele sitatet...
Beste svaret jeg har fått på freak! Takk for det! Roet ned angsten kraftig bare ved å lese det! Får prøve meditering/pusteteknikk da!


Takk for svar(!)
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg har kjent at en psykose muligens er på vei går jeg å legger meg, har gjerne tatt noe allergi medisin, quietapin, truxal for å få sove - men hold deg langt vekke fra hasj eller stimulantener som direkte kan utløse psykose.

Om jeg ikke får sove går jeg i dusjen å legger meg en halvtimes tid, med klokka på ring tilfelle man sovner der. Men bare for å slappe av i kropp og hode av varmen. Unngår stimuli som pc, telefon, nett og musikk
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå er det her igjen og verre! Hjelp!

Så si samme symptomer som igår men er svimmel og verre uvirkelighetsfølelse, prøve meditering men klarte det ikke! Hva skal jeg gjøre har bokstavelig talt ingenting å sove på! Ikke en gang melatonin!

Hater natten! Faen da er alt jævlig. nr 1 lite aktivitet på forumet, nr 2, mye aktivitet oppi hodet mitt, hehe (prøver å skrive for å tenke på noe annet)
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Føler meg forrvirret rare tanker, føles som jeg har en mur i hodet som stopper noen tanker fra og bli helt tenkt på om dere skjønner hva jeg mener . Liksom at noen tanker går fint men andre blir blokkert.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
����ingen svar å få her eller?! ASAP!
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har havnet i psykose et par ganger. Men klarer ikke huske om jeg merket noe uvanlig i forkant. Jeg merket vel egentlig ikke at jeg var i psykose heller, for der og da så var jo virkeligheten akkurat slik jeg opplevde den. Tror begge gangene at jeg ikke merket det selv før jeg var blitt innlagt og medisinert og hadde fått noen dager med ro og mye søvn.

Sliter også mye med søvn, og natten blir ofte tung. Har også mye angst og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, men for min del tror jeg at alt det skyldes at angsten har blitt for høy. Om jeg tar en pille så roer det seg. Har du benzo så ta en pille så hjelper det sikkert.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har havnet i psykose et par ganger. Men klarer ikke huske om jeg merket noe uvanlig i forkant. Jeg merket vel egentlig ikke at jeg var i psykose heller, for der og da så var jo virkeligheten akkurat slik jeg opplevde den. Tror begge gangene at jeg ikke merket det selv før jeg var blitt innlagt og medisinert og hadde fått noen dager med ro og mye søvn.

Sliter også mye med søvn, og natten blir ofte tung. Har også mye angst og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, men for min del tror jeg at alt det skyldes at angsten har blitt for høy. Om jeg tar en pille så roer det seg. Har du benzo så ta en pille så hjelper det sikkert.
Vis hele sitatet...

Nopp.....! Har ikke benzo tørke på det nå vettu, får stikke å fiske litt i byen etter xanor senere kan ikke ha det sånn lenger!
Tar noen dager før man blir surrete. Lenge var du våken før du evt sovnet hvis du fikk sove? Sliter med perioder med total insomnia på oppmot 5-7 dager på det verste.. Er først etter 3 døgn ca man begynner å få flimringer og ting som skjer med synet hvertfall. Av min erfaring så har man en tendens til å passe ut om så bare en 30-120 min her og der når det har gått lang tid. Vanligvis sover jeg vel basicly annenhver dag. De få gangene jeg sover hver dag over flere dager er nesten så jeg må til å markere i kalendern ;P
Anonym bruker
"Tilfreds Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns dette høres ut som angst. Så blir du stresset og det forsterker angsten. Det blir en vond sirkel. Jeg hadde det ganske likt deg for noen år siden. Fikk Quetiapine av legen. Dette brukte jeg veldig sjeldent da jeg ble litt "rar" av det i lengden. Men det hjalp veldig å vite at jeg hadde det liggende ved behov.

Angst (med forbehold om at det er det du har) vil kunne gi de fleste symptomer du kan tenke deg (herav problemet med "dr.google") men er ikke farlig i seg selv, selv om det føles slik.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du inntatt noen rusmidler de siste dagene?