Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 8525
Meg: Dame på 41 år.
Når: Tirsdag, 14. juli.
Hvor: På balkongen til ei trygg og god venninne
Hvor mye: 2+1 gram cubensis i form av sjokoladekonfekt pakka inn i alufolie (fått for tre uker siden, oppbevart i kjøleskapsdøra).
Tidligere ruserfaring: Masse eksperimentering sent i tenåra/tidlig i tjueåra, men ingen utstrakt bruk: Speed, kokain, minus (én gang og aldri mer!), knips (alt for mye, tatt i en ræva setting, bæda som faen, men gikk bra til slutt), hasj og pot – som jeg periodevis hadde et semi-stort inntak av. Det meste av dette ligger snaue tjue år tilbake i tid, og jeg har ikke røyka på fem, seks år, da jeg begynte å mislike effekten av det. Per i dag nyter jeg alkohol nå og da, men har et veldig uforpliktende forhold til rus generelt.

Som jeg har skrev om i mitt første innlegg her inne, så har jeg over lengre tid ønsket å prøve psilocybin i håp om å få det litt bedre med meg selv, bryte opp i isolasjon og moderate, vedvarende depresjoner og generell engstelse. Og av ren nysgjerrighet også, må jeg innrømme. Jeg har de siste par årene lest øyet stort og vått om psykedelika, og følte meg etter hvert så sikker og trygg på å ta en avgjørelse, at da jeg fikk tilgang på meksikansk cubensis av noen venner, så lå liksom alt til rette.

Jeg allierte meg med ei venninne som jeg føler meg 100 % trygg på, og som jeg har en gjensidig omsorgsfull og nær relasjon til, og hun tok oppgaven på det største alvor – leste seg opp selv, og vi satte en dato. I utgangspunktet skulle vi være ute i en folketom park med åpne landskap og mange steder å sitte usjenert, men så kom værvarselet – styrtregn og 14 grader, så vi flytta hele seansen til leiligheten hennes. Etter å ha tenkt litt, følte jeg meg helt komfortabel med avgjørelsen. Kåken hennes er romslig og ryddig, ligger i øverste etasje på en blokk, og hun har en stor balkong med fantastisk utsikt.

Vi begynte med å dekke gulvet med dyner og puter, satte på Atom Heart Mother med Pink Floyd, satte oss ned og gikk gjennom alle eventualiteter. Så var tiden inne.
17:19. Jeg spiste to konfekter, à 2 gram sopp. Spenningen var stor, men vi ble røyksyke, og flyttet oss til balkongen med pledd. Hun nippa til litt vin, jeg satt og venta. Det gikk tjue minutter, tre kvarter, en time. Jeg merket at kroppen ble litt tung og treig, særlig nederst i magen, som om g-kraften økte rundt meg. Jeg følte et slags vagt slør av uvirkelighet, og et velbehag som minte om den følelsen du får når du så vidt begynner å bli stein.
Vi skravla om løst og fast en liten stund, men så følte meg jeg litt innadvendt, og studerte skyene inngående i stillhet, og det var som om de «pusta» litt, og jeg kunne se flere lag av skyer som virket mer tredimensjonale enn ellers. Ikke akkurat spektakulært, men fint! Jeg følte meg lett og glad, men venta fortsatt på noe mer.
Jeg satt sikkert sånn i tjue minutter og studerte skyene og tenkte på ingenting, men det føltes som en time. Da jeg så tilbake på venninna mi var fjeset hennes skarpere og fargene mer klare. Og det var i grunn det.
Etter det følte jeg meg bare chill, men etter snaue to timer etter inntak var det liksom bare som å være småbrisen/småstein, og ikke noe mer. Jeg spiste noen never paranøtter, og et par skiver manchego (som smakte supergodt! Bedre enn vanlig, men ingen sånn wow-aktig sensorisk opplevelse, forsåvidt). Til slutt ringte jeg mannen min, som kom innom med en konfekt til. Men en halvtime gikk, og en time gikk, og ingenting mer skjedde. Jeg følte meg mer og mer vanlig, og litt frustrert egentlig, og til slutt så innså jeg at denne trippen knapt nok var som å stikke tåa i vannet.

Så da helte venninna opp et glass vin til meg, og vi tilbragte resten av kvelden med å bare prate og drikke vin. Ikke mer enn tre glass for min del, men jeg ble litt småpussa.

Rusla hjem rett etter midnatt, og stupte i seng. Våkna halv seks av en vill hodepine (jeg er ganske følsom for tannin-rik rødvin, så det kan ha vært vinen.)

I dag sitter jeg her og kjenner etter hva jeg egentlig fikk ut av det, og jeg må si at det var fint lite, og jeg føler meg egentlig akkurat som før i dag. Den lille tiden noe skjedde med meg var veldig fin og forventningsfull, men ikke noen trippy høydare.

I forkant av det hele var jeg både nervøs, spent og rastløs. Jeg gjorde alt mulig for å forberede meg på en god tur – vaska hele kåken, la på rent sengetøy, pakka en sekk med ting som kunne være stimulerende (tegnesaker, såpebobler etc), dusja opp alt varmtvannet, og kledde meg i løse og ledige klær for maks komfort. Putta til og med et par sobril i veska i tilfelle helt krise-rottefelle.

Så, for å ha rydda eventualiteter av veien:
- Jeg tar ingen medisiner annet enn for diabetes og reflux. Jeg har tidligere gått på antideppressiva i kortere perioder, men fikk ingen nevneverdig positiv effekt av det, heller tvert i mot, og det er mange år siden nå. Jeg har sobril liggende, men tar det kun i nødsituasjoner, og det er månedsvis siden sist jeg har rørt den driten. Liker ikke så godt effekten av det, så om jeg tar det, er det på kvelden om jeg har stor uro.
- Jeg spiste først i ett-tida den dagen: To frøknekkebrød med smør og raust med pålegg: Ost med agurk og chilikreps i majones. I og med at jeg må passe på blodsukkeret, men sliter med dårlig matlyst, tenkte jeg at mindre mengder, men næringstett mat burde funke best for å holde blodsukkeret jevnt over tid. Samme med «nista» mi. Hadde med paranøtter, cottage cheese og manchego, samt en kurv jordbær som jeg bare spiste noen får bær av. Ellers spiste som sagt bare noen never nøtter, og tre, fire skiver manchego.
- Om det har noe å si, så er jeg helt gjennomsnittlig normalvektig: 167 cm, 65 kilo.

Så hva kan ha vært greia her? Har jeg tullete høy toleranse fra naturens side? Kan det ha vært en dårlig strain på den soppen? (Observerte fire av vennene mine ta en konfekt à 1 gram på fest, for så vidt etter å ha drukket en del og spis masse taco bare timer før, og de lå langflate og flira og pekte i taket i løpet av en liten time. Dette er de samme folka som dyrker soppen).
Jeg skal dobbeltsjekke at jeg ikke har misforstått noe helt fundamentalt med doseringa, men de jeg fikk dem av er på ferie nå, så det kan ta noen dager. Men svaret jeg fikk da jeg spurte for en liten tid tilbake var ganske konkret, så jeg vet ikke helt, altså.

Det mest positive jeg fikk ut av dette er at jeg føler jeg har brutt barrièren med å ha prøvd, og at jeg kanskje føler meg litt mer chill rundt det å prøve igjen, uten et forventningspress fra meg selv som er vanskelig å tøyle, selv om man er så sikker og realistisk som man kan på at man vil prøve. Og ikke minst en tross alt superkoselig kveld med ei god venninne som la så innmari godt til rette for at jeg skulle ha en god opplevelse.

Hva tenker dere?
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er "konfekt"? Aldri hørt om det men om det er sjokolade med sopp i var den nok ræva fremstilt.

Du skulle blitt mye mer rusa av den mengden uansett toleransenivå men generelt sett skal man ikke sitte å vente og kjenne etter når rusen kommer heller, slik du beskriver at du gjorde.

Det høres også ut som at du hadde noen andre forventninger til sopp enn hva man skal forvente. Hva ønsket du egentlig å oppnå? Vil du ligge på rygg å flire og godte deg så røyk heller noe skikkelig bra weed. Vil du på en indre reise test lsd eller dmt. Sopp er litt mere for å føle seg som en tegneseriefigur, litt rar og corky, selvom det også kan være veldig fint å gå på oppdagelsestur på sopp.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser det står konkret sjokoladekonfekt nå, og det høres for meg ut som en helt ræva fremstillingsmåte. Nå vet jeg ikke noe om melkesyre eller lignende påvirker sopp, men både varm smeltet sjokolade som må til for å lage konfekt og kald nedfrysning som må til for å lage konfekt vil jeg tro påvirker ferskvaren. Sopp bør spises ubehandlet i mine øyne
Tenk på det som en prøverunde ?
Skaff deg ren sopp til neste gang
Spis 3g tørket med litt appelsinjuice. hold deg unna fett og alkohol
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er "konfekt"? Aldri hørt om det men om det er sjokolade med sopp i var den nok ræva fremstilt.

Du skulle blitt mye mer rusa av den mengden uansett toleransenivå men generelt sett skal man ikke sitte å vente og kjenne etter når rusen kommer heller, slik du beskriver at du gjorde.

Det høres også ut som at du hadde noen andre forventninger til sopp enn hva man skal forvente. Hva ønsket du egentlig å oppnå? Vil du ligge på rygg å flire og godte deg så røyk heller noe skikkelig bra weed. Vil du på en indre reise test lsd eller dmt. Sopp er litt mere for å føle seg som en tegneseriefigur, litt rar og corky, selvom det også kan være veldig fint å gå på oppdagelsestur på sopp.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Synes sopp er mye dypere og åndelig en LSD. Litt rar å corky? Hvilke doser snakker vi om?

TS hvilken strain er det snakk om? Om det er snakk om Cubensis så er ikke det en alt for stor dose, men litt overrasket over at du ikke fikk mer effekt en du nevner. Redoseringen på 1g er ikke så rart ikke førte med seg noe mer effekt. Det er ikke vits å redosere psykadelika generelt.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er "konfekt"? Aldri hørt om det men om det er sjokolade med sopp i var den nok ræva fremstilt.

Du skulle blitt mye mer rusa av den mengden uansett toleransenivå men generelt sett skal man ikke sitte å vente og kjenne etter når rusen kommer heller, slik du beskriver at du gjorde.

Det høres også ut som at du hadde noen andre forventninger til sopp enn hva man skal forvente. Hva ønsket du egentlig å oppnå? Vil du ligge på rygg å flire og godte deg så røyk heller noe skikkelig bra weed. Vil du på en indre reise test lsd eller dmt. Sopp er litt mere for å føle seg som en tegneseriefigur, litt rar og corky, selvom det også kan være veldig fint å gå på oppdagelsestur på sopp.
Vis hele sitatet...
Jeg satt ikke egentlig og venta sånn aktivt, men stussa jo etterhvert.
Om du lurer på hva jeg ønsket å oppnå, så kan du jo bare lese posten min igjen. Det var overhodet ikke noe mål å ligge og flire, men å prøve å se hvor soppen kunne ta meg, om jeg kunne få løst opp i noen "knuter", og føle meg mer kobla til verden og føle på mer glede. Dette er jo ut fra alt jeg har lest over lenger tid, og også her inne, potensiale soppen kan gi. Cilocybin har bl.a. for få år siden blitt brukt i kliniske forsøk å teste effekt mot depresjon og angst, av forskere på New York Uni og John Hopkins, og flere forsøk er lovende. Så mine intensjoner var ikke noe lættis-opplegg.
Jeg får lite ut av å røyke weed, og likte det bare dårligere og dårligere.

Akkurat det at fremstillinga skulle vær ræva, har jeg liten kompetanse til å uttale meg om. Har ikke fått noen reaksjoner på det tidligere i den første tråden jeg starta her inne. Det er snakk om smelta sjokolade blanda med tørka og pulverisert cubensis, stivna i kjøleskapet i isformer.

Sitat av Passiv Vis innlegg
Hva snakker du om? Synes sopp er mye dypere og åndelig en LSD. Litt rar å corky? Hvilke doser snakker vi om?

TS hvilken strain er det snakk om? Om det er snakk om Cubensis så er ikke det en alt for stor dose, men litt overrasket over at du ikke fikk mer effekt en du nevner. Redoseringen på 1g er ikke så rart ikke førte med seg noe mer effekt. Det er ikke vits å redosere psykadelika generelt.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hvilken strain det er vet jeg ikke. Men det kan jeg finne ut. Jeg er litt overraska sjøl. Det var fint, for all del, men ikke akkurat livsomveltende i noen grad.
Jeg venta kanskje litt for lenge med den siste dosa. I en trippguide jeg fikk av en her inne, så kan man vente 90 minutter før man vurderer å ta mer, så det var litt det jeg gikk ut fra.

Sitat av revo85 Vis innlegg
Tenk på det som en prøverunde ?
Skaff deg ren sopp til neste gang
Spis 3g tørket med litt appelsinjuice. hold deg unna fett og alkohol
Vis hele sitatet...
Ja, det er sånn jeg tenker på det, og selv om jeg føler på en slags skuffelse, så er det som det er.
Jeg har mulighet til å skaffe ren sopp, og har ellers hørt rykter om et potensielt fleinsoppområde ikke langt unna. Jeg vet at cubensis er svakere, så jeg tar det forbeholdet.
Om noe føler jeg meg enda mer forberedt, kanskje? Sånn at jeg ikke fyker rundt med høye turtall og sommerfugler i magen dagen før.

Drakk ikke noe alkohol den dagen før jeg innså at effekten svant hen.
Jeg hadde jo ikke spist så mye, men noe fett forsåvidt (igjen - logikken min var den at jeg ikke ville ha så store mengder mat i magen, i tilfelle jeg ble kvalm - noe jeg bare ble i liten grad, så derfor jeg gikk for litt ekstra kaloririk mat for å holde meg mett en stund.)
Sist endret av Kilgore; 15. juli 2020 kl. 16:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange mulige forklaringer her. Dårlig batch - det kan være stor variasjon i mengde virkestoffer fra sopp til sopp. Alder og lagringsmetode - hvis soppen er gammel og var oppbevart i varme og tilgjengelig for luft, så kan virkestoffet ha blitt brutt ned. Inntaksmetode - man må sørge for å tygge opp soppmateriale veldig grundig fordi sopp er kjent for å være vanskelig å fordøye pga kitin rundt cellevegger. Relativt tom mage og syrlig drikke hjelper på raskere opptak. Det beste er, som nevnt over, å spise soppen som den er - ta en neve, tygge den opp til fin grøt og svelge, repeat. I tillegg må det nevnes at 2 gram cubensis er ikke særlig spektakulært, jeg må selv opp i 3-3,5 for å kalle det for en tur. Helst bør du innta hele dosen på en gang, ikke redosere 2-3 timer etter første inntak pga rask toleranseoppbygging.

PS: konfekt, honningballer, te osv er helt unødvendig, bare å spise soppen som den er, det smaker ikke så ille som enkelte skal ha det til. Cubensis spesielt smaker nesten godt, med unntak av et hint av bitterhet. Flein smaker litt stygt, men til og med det bør man klare å bite i seg.
Først og fremst så vil jeg gi deg ros og skryt for å ha skrevet en fin trip-rapport! Det var leit å høre at du ikke fikk den opplevelsen som du ønsket, spesielt i og med at du hadde gått til store lengder for å legge til rette for den opplevelsen som aldri kom. Det blir litt meningsløst for meg ihvertfall å skulle spekulere i hvorfor du ikke fikk større effekt enn hva du gjorde, da jeg uansett ikke kan komme med annet enn nettopp det, spekulasjoner.

Av personlige erfaringer så ser det derimot ut til at folk har store forskjeller i sensitivitet ovenfor psykedeliske stoffer, noen kan spise en lapp med LSD og fint navigere seg rundt omkring i byen uten at folk oppfatter at de er turet selv under samtaler, mens andre (meg inkludert) sliter kraftig med å orientere meg, se eller prate på en fullverdig dose LSD. Om ikke annet så har du ihvertfall fått en liten introduksjon til slikt, og selv om turen ikke levde opp til forventningene så var det jo heller ingenting galt som skjedde så på den måten så er det jo et av de bedre utfallene av en trip som ikke blir som du skulle ha ønsket. Du har alltid mer tid til å utforske, og det er absolutt ingen hast. Det er vel egentlig en ganske fin introduksjon til psilocybin du hadde der.

Dersom du skal forsøke igjen, så trenger du ikke nødvendigvis å øke dosen eksepsjonelt mye, det er alltids bedre med litt for lite enn litt for mye og ratioen for dosering i forhold til effekt er av eksponensiell karakter. Skriv gjerne en ny trip-rapport dersom du skulle prøvd en gang til, det er mangel på gode tråder her inne og jeg synes at du skriver veldig bra så jeg håper at du ønsker å fortsette å henge litt på forumet fremover.

Ha en ellers fin dag, og lykke til med personlig vekst.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Mange mulige forklaringer her. Dårlig batch - det kan være stor variasjon i mengde virkestoffer fra sopp til sopp. Alder og lagringsmetode - hvis soppen er gammel og var oppbevart i varme og tilgjengelig for luft, så kan virkestoffet ha blitt brutt ned. Inntaksmetode - man må sørge for å tygge opp soppmateriale veldig grundig fordi sopp er kjent for å være vanskelig å fordøye pga kitin rundt cellevegger. Relativt tom mage og syrlig drikke hjelper på raskere opptak. Det beste er, som nevnt over, å spise soppen som den er - ta en neve, tygge den opp til fin grøt og svelge, repeat. I tillegg må det nevnes at 2 gram cubensis er ikke særlig spektakulært, jeg må selv opp i 3-3,5 for å kalle det for en tur. Helst bør du innta hele dosen på en gang, ikke redosere 2-3 timer etter første inntak pga rask toleranseoppbygging.

PS: konfekt, honningballer, te osv er helt unødvendig, bare å spise soppen som den er, det smaker ikke så ille som enkelte skal ha det til. Cubensis spesielt smaker nesten godt, med unntak av et hint av bitterhet. Flein smaker litt stygt, men til og med det bør man klare å bite i seg.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for innspill!
Ja, jeg har ikke noen informasjon om soppen for øvrig, annet enn at de dyrker den i kontrollerte former i et "akvarium". Har ikke satt meg noe mer inn i det, annet en forsikringer om at den er god. Grunnen til at jeg hadde dem i sjokoladekonfekt, var fordi det var igjen fra samme batch på den festen vi var på, så vi ønska ikke å ture med de andre da vi hadde drukket, og settinga ikke var helt optimal, men fikk med oss en liten håndfull.
Tror jeg skal snakke mer med dem snart. Jeg vil jo gjenta det! Alt ellers lå så godt til rette, og jeg har en pekepinn om setting og set som jeg foretrekker til senere.
Ser det er litt forskjellige meninger om redosering, men det virka i alle fall verken fra eller til for min del.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Først og fremst så vil jeg gi deg ros og skryt for å ha skrevet en fin trip-rapport! Det var leit å høre at du ikke fikk den opplevelsen som du ønsket, spesielt i og med at du hadde gått til store lengder for å legge til rette for den opplevelsen som aldri kom. Det blir litt meningsløst for meg ihvertfall å skulle spekulere i hvorfor du ikke fikk større effekt enn hva du gjorde, da jeg uansett ikke kan komme med annet enn nettopp det, spekulasjoner.

Av personlige erfaringer så ser det derimot ut til at folk har store forskjeller i sensitivitet ovenfor psykedeliske stoffer, noen kan spise en lapp med LSD og fint navigere seg rundt omkring i byen uten at folk oppfatter at de er turet selv under samtaler, mens andre (meg inkludert) sliter kraftig med å orientere meg, se eller prate på en fullverdig dose LSD. Om ikke annet så har du ihvertfall fått en liten introduksjon til slikt, og selv om turen ikke levde opp til forventningene så var det jo heller ingenting galt som skjedde så på den måten så er det jo et av de bedre utfallene av en trip som ikke blir som du skulle ha ønsket. Du har alltid mer tid til å utforske, og det er absolutt ingen hast. Det er vel egentlig en ganske fin introduksjon til psilocybin du hadde der.

Dersom du skal forsøke igjen, så trenger du ikke nødvendigvis å øke dosen eksepsjonelt mye, det er alltids bedre med litt for lite enn litt for mye og ratioen for dosering i forhold til effekt er av eksponensiell karakter. Skriv gjerne en ny trip-rapport dersom du skulle prøvd en gang til, det er mangel på gode tråder her inne og jeg synes at du skriver veldig bra så jeg håper at du ønsker å fortsette å henge litt på forumet fremover.

Ha en ellers fin dag, og lykke til med personlig vekst.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Det setter jeg pris på.
Jeg føler jo ikke at det var en negativ opplevelse, selv om det var litt skuffende på en måte. Men som du sier - nå har jeg jo prøvd, så det føles mer chill å skulle gjøre et nytt forsøk. Og du har helt rett i at jeg ikke har noen hast. Jeg er en godt voksen dame, og mine spontane og gærne dager er lagt bak meg.
Jeg skal definitivt prøve igjen senere i sommer/høst, og håper jeg har noe nytt og fint å fortelle etter det! Nå har jeg jo fått litt å tygge på til neste gang.
Sist endret av Kilgore; 15. juli 2020 kl. 16:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kilgore Vis innlegg
men å prøve å se hvor soppen kunne ta meg, om jeg kunne få løst opp i noen "knuter", og føle meg mer kobla til verden og føle på mer glede
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke sopp er det sikreste kortet på denne effekten. Om du virkelig vil løsne opp knuter er det kun ayahuasca og ibogain som gir deg det ultimate. Jeg følte mer glede etter Lsd tripp fra å vært deprimert i mange år, og sopp har gitt en fin eufori og indre glede i noen få dager, føler seg indeed connected men jeg syns ikke sopp fungerer særlig terapeutisk
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg syns ikke sopp er det sikreste kortet på denne effekten. Om du virkelig vil løsne opp knuter er det kun ayahuasca og ibogain som gir deg det ultimate. Jeg følte mer glede etter Lsd tripp fra å vært deprimert i mange år, og sopp har gitt en fin eufori og indre glede i noen få dager, føler seg indeed connected men jeg syns ikke sopp fungerer særlig terapeutisk
Vis hele sitatet...
Dette kan jeg bare si teoretisk og andrehåndsanekdotisk, men akkurat dette er det nok delte meninger om.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg syns ikke sopp er det sikreste kortet på denne effekten. Om du virkelig vil løsne opp knuter er det kun ayahuasca og ibogain som gir deg det ultimate. Jeg følte mer glede etter Lsd tripp fra å vært deprimert i mange år, og sopp har gitt en fin eufori og indre glede i noen få dager, føler seg indeed connected men jeg syns ikke sopp fungerer særlig terapeutisk
Vis hele sitatet...
Jeg synes at LSD gir meg lite i form av psykologisk lindring, sopp har derimot vært SVÆRT behjelpelig på det. Så nei, jeg er uenig med deg. Ayahuasca og ibogain egner seg mindre til å bruke uten guidance enn sopp.
Du tok nok litt for lite ja. Det du beskriver viser at du var på vei inn i trippen men ikke hadde nok sopp.
Doble dosen så skal du se du «breaker on through to the other side» som de sier i sangen.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Du tok nok litt for lite ja. Det du beskriver viser at du var på vei inn i trippen men ikke hadde nok sopp.
Doble dosen så skal du se du «breaker on through to the other side» som de sier i sangen.
Vis hele sitatet...
Ville ikke dobblet dosen. Effekt per mengde sopp øker Eksponentielt.

Som flere skriver over kan det være mange årsaker til at du fikk mendre effekt en ventet.

Det kan ha skjedd noe feil da de lagde sjokoladen, mindre sopp i akkurat de sjokoladene du fikk. Mindre potent strain av cubensis, kan varrigere ganske mye mellom cubensis også. Det kan også være stor varriasjon i psykoaktivt innholdt per sopp.

Eller så kan det være at du har en naturlig høy tolleranse for sopp.


Neste gang anbefaler jeg å skaffe ren sopp og spise det rett ned, eller lage te. Sverger selv til å bare spise det som det er

Da kan du foreksempel ta 3 gram. Tar du 4 gram og det viser seg at du fikk mye mindre en du trodde når du spise sjokoladen kan du fort bli ganske intenst :P

Det her blir vell endel repetisjon fra svarene over, men bedre med for mye info en for lite
Sist endret av ReeferBear; 15. juli 2020 kl. 18:10.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Du tok nok litt for lite ja. Det du beskriver viser at du var på vei inn i trippen men ikke hadde nok sopp.
Doble dosen så skal du se du «breaker on through to the other side» som de sier i sangen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke godt å si. Etter å ha lest alle svarene her, tror jeg i alle fall at jeg skal ta en ekstra prat med dem jeg fikk soppen av, så får vi se! :-)

Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Ville ikke dobblet dosen. Effekt per mengde sopp øker Eksponentielt.

Som flere skriver over kan det være mange årsaker til at du fikk mendre effekt en ventet.

Det kan ha skjedd noe feil da de lagde sjokoladen, mindre sopp i akkurat de sjokoladene du fikk. Mindre potent strain av cubensis, kan varrigere ganske mye mellom cubensis også. Det kan også være stor varriasjon i psykoaktivt innholdt per sopp.

Eller så kan det være at du har en naturlig høy tolleranse for sopp.


Neste gang anbefaler jeg å skaffe ren sopp og spise det rett ned, eller lage te. Sverger selv til å bare spise det som det er

Da kan du foreksempel ta 3 gram. Tar du 4 gram og det viser seg at du fikk mye mindre en du trodde når du spise sjokoladen kan du fort bli ganske intenst :P

Det her blir vell endel repetisjon fra svarene over, men bedre med for mye info en for lite
Vis hele sitatet...
Sikkert mye som kan gå feil. Jeg har ikke hatt noen personlig befatning med sopp selv, så akkurat det rent tekniske hva angår tilberedning og sånn er jeg grønn på. Men det var av samme batch som de jeg fikk dem av tok på fest, og det virka til å slå fint inn for dem. Som sagt, skal ta en ekstra prat med dem. Kan jo hende jeg har misforstått noe?!
Jeg fikk forklart at de hadde tørka, malt opp og målt opp soppen, smelta 70% mørk sjokolade, blanda sammen med soppen og helt over i isbitformer, og avkjølt i kjøleskap.
Nå sa mannen min at den beste måten han selv hadde tatt sopp på var med lemontek. Googla litt, og det ser ut som en gjengs måte å gjøre det på. Kanskje noe å tenke på til neste gang?
Lemontek er absolutt en fin måte å innta det på. Kan gjøre det lettere for magen også.

Hvis man ikke ønsker å spise soppen ren
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå har ikke jeg lest igjennom alle postene. Men det du opplevde er normalt på en lav dosering. 2g cubensis er en relativt svak dose. Og Mexicana er en variant av cubensis som er heller svak.

Og hvordan man reagerer på sopp er veldig individuelt. Jeg har nok omtrent lik toleranse som deg. 2g ville gitt meg omtrent samme effekt. Mens dama mi kan ta mange ganger så mye som meg uten problemer.

Du oppnådde vell en lvl 1-2 trip. Noe som er greit for å bli kjent med effekten og toleransen din. Neste gang så kan du prøve deg på 3g? Husk at 3g i en go er mye mer enn 2+1 pga man bygger toleranse etter de førse 2 grammene
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Lemontek er absolutt en fin måte å innta det på. Kan gjøre det lettere for magen også.

Hvis man ikke ønsker å spise soppen ren
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fikk en smule vondt i magen, ikke så ille forsåvidt, men ikke digg heller.
Uansett - jeg googla litt og fant dette:
Barlow explains that lemon tekking renders the psilocybin, psilocin, and other compounds more bioavailable, so when they hit your stomach as an extract, you start feeling the effects more quickly than when you eat raw mushroom material and spend the next hour or two digesting. “It’s just chemically digesting the compounds in the mushroom that are hard for the body to break down,” says Warner. “When it hits your stomach already acidic, your body doesn’t have to compensate. It’s all ready to digest.”
Vis hele sitatet...
I denne artikkelen. Vet ikke hvor mye som ligger i det, men artikkelen tar i alle fall en kritisk holdning til en del hearsay, så kanskje det er noe i det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest igjennom alle postene. Men det du opplevde er normalt på en lav dosering. 2g cubensis er en relativt svak dose. Og Mexicana er en variant av cubensis som er heller svak.

Og hvordan man reagerer på sopp er veldig individuelt. Jeg har nok omtrent lik toleranse som deg. 2g ville gitt meg omtrent samme effekt. Mens dama mi kan ta mange ganger så mye som meg uten problemer.

Du oppnådde vell en lvl 1-2 trip. Noe som er greit for å bli kjent med effekten og toleransen din. Neste gang så kan du prøve deg på 3g? Husk at 3g i en go er mye mer enn 2+1 pga man bygger toleranse etter de førse 2 grammene
Vis hele sitatet...
Doseringa jeg tok var forsåvidt etter anbefaling for en førstegangstur, men om alt stemmer med soppen jeg fikk, så kan det nok være at jeg bør opp i 3 gram. Jeg var ikke helt klar over relativiteten i å "etterfylle", så det tar jeg med meg videre! Jeg har i alle fall, om enn så vidt, erfart at dette ikke føles dårlig. Og jeg ville så veldig gjerne være i den følelsen, enn hvor forsiktig den var, da den var på sitt beste, så jeg er helt bestemt på å prøve igjen.
Sist endret av Kilgore; 15. juli 2020 kl. 20:01. Grunn: Feil i siteringa.
Husker jeg kjøpte sopp som kom som toblerone, det må være den svakeste soppen jeg har vært borti eller så var mengden pr sjokolade blank løgn. Jeg har dyrket endel sopp, og alt etter forholdene så varierer styrken på soppen.

Hva cubensis angår må jeg i alle fall opp i 3,5 gram om den er okei og 4 gram om den er noe svak.

Dessuten, og nå får alle bare klage til krampa tar dem, men om du er ute etter en virkelig opplevelse på sopp så er litt av poenget å bli tatt på senga.

Jeg har hatt 2 virkelig livsendrede opplevelser. Den første på 6,5 gram flein og den andre på 5 gram flein. Begge gangene har virkeligheten som jeg kjenner den blitt borte og det var øyeblikk, i løpet av trippen, hvor jeg virkelig hadde en kamp med meg selv, men jeg jobbet meg igjennom de og kom ut på andre siden som et gjenfødt menneske.

Så dette er ikke en oppfordring til noe, men skal du ha opplevelsen så vil det koste og skal du kjenne på den såkalte psykedeliske verdenen så vil virkeligheten briste rundt deg, men hey det er mine 2 øre.

Neiharrusett, det er jo snart høst, så beleilig da
Sist endret av Kloakk; 15. juli 2020 kl. 20:56.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Husker jeg kjøpte sopp som kom som toblerone, det må være den svakeste soppen jeg har vært borti eller så var mengden pr sjokolade blank løgn. Jeg har dyrket endel sopp, og alt etter forholdene så varierer styrken på soppen.

Hva cubensis angår må jeg i alle fall opp i 3,5 gram om den er okei og 4 gram om den er noe svak.

Dessuten, og nå får alle bare klage til krampa tar dem, men om du er ute etter en virkelig opplevelse på sopp så er litt av poenget å bli tatt på senga.

Jeg har hatt 2 virkelig livsendrede opplevelser. Den første på 6,5 gram flein og den andre på 5 gram flein. Begge gangene har virkeligheten som jeg kjenner den blitt borte og det var til tider i selve trippen hvor jeg virkelig hadde en kamp med meg selv, men jeg jobbet meg igjennom de og kom ut på andre sida som et gjenfødt menneske.

Så dette er ikke en oppfordring til noe, men skal du ha opplevelsen så vil det koste og skal du kjenne på den såkalte psykedeliske verdenen så vil virkeligheten briste rundt deg, men hey det er mine 2 øre.

Neiharrusett, det er jo snart høst, så beleilig da
Vis hele sitatet...
Det er ordentlige folk jeg har fått dem av, men jeg begynner å stusse litt på om jeg fikk rett dosering?! Eller om jeg rett og slett er så svimete at jeg har misforstått noe. Det skal jeg uansett finne ut av.
Jeg ønsker meg jo en effekt, men tror det er greit å kjenne litt på vannet først før jeg eventuelt tar den ut, jeg har det jo ikke travelt sånn sett. Med det sagt har jeg jo lest en haug med triprapporter både her og på Shroomery og Reddit, og det virker som om det er litt diverse hva som tipper folk over. Men jeg tenker jeg prøver tre gram på rappen neste gang, og heller ren/lemontek i stedet.
Å finne noe flein er jo drømmen, da! Vi har fått tips om et par steder, og det er vel ikke lenge til de popper opp.
Sist endret av Kilgore; 15. juli 2020 kl. 20:57.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Kilgore Vis innlegg
Det er ordentlige folk jeg har fått dem av, men jeg begynner å stusse litt på om jeg fikk rett dosering?! Eller om jeg rett og slett er så svimete at jeg har misforstått noe. Det skal jeg uansett finne ut av.
Jeg ønsker meg jo en effekt, men tror det er greit å kjenne litt på vannet først før jeg eventuelt tar den ut, jeg har det jo ikke travelt sånn sett. Med det sagt har jeg jo lest en haug med triprapporter både her og på Shroomery og Reddit, og det virker som om det er litt diverse hva som tipper folk over. Men jeg tenker jeg prøver tre gram på rappen neste gang, og heller ren/lemontek i stedet.
Å finne noe flein er jo drømmen, da! Vi har fått tips om et par steder, og det er vel ikke lenge til de popper opp.
Vis hele sitatet...
Skal du plukke flein så husk papirpose, ikke plast. Og pass på onkel blå, avhengig av hvor du bor i landet. De er troendes til å spane på kjente plukkesteder
Sopp i sjokolade høres ut som en utrolig dårlig måte å innta det på, som nevnt over her...
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Skal du plukke flein så husk papirpose, ikke plast. Og pass på onkel blå, avhengig av hvor du bor i landet. De er troendes til å spane på kjente plukkesteder
Vis hele sitatet...
Jepp og jepp. Mannen min har soppskillsa her i huset, så det går forhåpentligvis greit.
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Sopp i sjokolade høres ut som en utrolig dårlig måte å innta det på, som nevnt over her...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet ikke. Kan jo godt være at det ikke funker så bra, uten at jeg vet hvorfor. Men da synes jeg det samtidig er rart at relativt erfarne soppfolk gjør det på den måten?!

Googla "chocolate shrooms", og skumma gjennom en ti tolv artikler og forumstråder der ute i verdensveven. Ser ikke ut som om det er noen innsigelser mot å blande sopp i smelta sjokolade, eller at det skulle forringe soppen. Derimot mange tips og oppskrifter. Er det noen som har noen forklaring på hvorfor det er en dårlig idé?
Sist endret av Kilgore; 15. juli 2020 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjokolade er en fjollete måte å spise sopp på, nettop på grunn av at det IKKE FUNKER. ville verken varmebehandla eller fryst organisk psykedelika av frykt for nettop dette. Hadde masse trøfler jeg fryste som mistet all effekt. Ordentlig nedtur. Nei, fersk er tingen. Ikke gi opp, du er reflektert og har ikke engang dyppet tåen nedi. Sopp er ikke overvurdert, du tok bare alt ør lite/ingenting. Prøv igjen! Folk sier litt for lite er bedre enn før mye, her er jeg uenig. Litt av poenget er jo å bli tatt litt på enga, og du er i en alder og i et mindspace jeg vil hevde det er null sjangs før at en litt før kraftig dose gir noen negative effekter. Kjør på.

"Sjokoladesopp"... sier jo seg sjøl.
Sist endret av Tobias24; 15. juli 2020 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
Sjokolade er en fjollete måte å spise sopp på, nettop på grunn av at det IKKE FUNKER. ville verken varmebehandla eller fryst organisk psykedelika av frykt for nettop dette. Hadde masse trøfler jeg fryste som mistet all effekt. Ordentlig nedtur. Nei, fersk er tingen. Ikke gi opp, du er reflektert og har ikke engang dyppet tåen nedi. Sopp er ikke overvurdert, du tok bare alt ør lite/ingenting. Prøv igjen! Folk sier litt for lite er bedre enn før mye, her er jeg uenig. Litt av poenget er jo å bli tatt litt på enga, og du er i en alder og i et mindspace jeg vil hevde det er null sjangs før at en litt før kraftig dose gir noen negative effekter. Kjør på.

"Sjokoladesopp"... sier jo seg sjøl.
Vis hele sitatet...
Ok! Håper du har rett i det. Kan det også ha noe å si at jeg oppbevarte det i kjøleskapet i tre uker også, kanskje? De hadde laga det samme kvelden de inntok det, de jeg fikk det fra.

Og takk! Jeg følte jo at tida var inne etter å ha vurdert det seriøst i et par år. Jeg skal definitivt prøve igjen. Tror ikke at sopp er undervurdert, ut fra hva jeg leser og hører, ikke minst fra nære venner av meg som har hatt både glede av det, og godt utbytte av det rent psykisk.
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
Sjokolade er en fjollete måte å spise sopp på, nettop på grunn av at det IKKE FUNKER. ville verken varmebehandla eller fryst organisk psykedelika av frykt for nettop dette. Hadde masse trøfler jeg fryste som mistet all effekt. Ordentlig nedtur. Nei, fersk er tingen. Ikke gi opp, du er reflektert og har ikke engang dyppet tåen nedi. Sopp er ikke overvurdert, du tok bare alt ør lite/ingenting. Prøv igjen! Folk sier litt for lite er bedre enn før mye, her er jeg uenig. Litt av poenget er jo å bli tatt litt på enga, og du er i en alder og i et mindspace jeg vil hevde det er null sjangs før at en litt før kraftig dose gir noen negative effekter. Kjør på.

"Sjokoladesopp"... sier jo seg sjøl.
Vis hele sitatet...
Tørket sopp og trøffler tåler frysing helt fint, og varmen over tid som soppen blir utsatt for etter å ha fått varm sjokolade helt over seg er ikke nevneverdig når man snakker om tap av effekt. De andre som spiste av det fikk tydelig effekt, så det fremstår sannsynlig at det er TS sin naturlige toleranse som er problemet her. Du kan ikke hevde at det er null sjanse for en badtrip, spesielt når du snakker om en nybegynner. Større doseringer kan man alltids prøve seg på senere, det er ikke sånn at hun bare har ett siste forsøk til med sopp.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tørket sopp og trøffler tåler frysing helt fint, og varmen over tid som soppen blir utsatt for etter å ha fått varm sjokolade helt over seg er ikke nevneverdig når man snakker om tap av effekt. De andre som spiste av det fikk tydelig effekt, så det fremstår sannsynlig at det er TS sin naturlige toleranse som er problemet her. Du kan ikke hevde at det er null sjanse for en badtrip, spesielt når du snakker om en nybegynner. Større doseringer kan man alltids prøve seg på senere, det er ikke sånn at hun bare har ett siste forsøk til med sopp.
Vis hele sitatet...
Ja, det var snakk om tørka og pulverisert sopp. Og sjokolade smelta i vannbad blir tross alt ikke varmt. Men hva vet jeg, det kan jo hende det er noe som har gjort soppen mindre potent?!
Jeg har uansett ikke tenkt å ta noen heroisk dose med det første, altså. Men nå har jeg uansett døra på gløtt, og jeg gir meg ikke her!
Det kan være et problem med referansesystemet/jordingen som kan gjøre utslag i suggesjonen om at du skal fra en verden til en annen. Trikset er å skrive ned på en lapp du tar godt vare på akkurat når du inntar stoffet. For eksempel "Jeg sitter i Ingunns kjeller, klokken er 21:34 den 15 Juli 2020" Og sleng gjerne på "Gardinene hennes er gule"

Det hjelper i tillegg på å huske opplevelsen når du er tilbake igjen.
Jo det er null sjangse for "badtrip". Badtrip er et fjollete ord. Høres ut som om TS lever i en aldri så liten badtrip i det daglige med moderat depresjon. Misforstå meg rett, uhyggelige opplevelser eksisterer, joda, men det er livet. "Badtrips", sett i etterkant, er de beste.
Hun vil nok ikke ta skade av en litt intens ransakende opplevelse, tvert imot! det er jo nettop det hun er ute etter! Bak skyene er himmelen blå, og det er nettop denne erkjennelse som er, spesielt mens og etter det pågår, når opplevd intenst nok, vil jeg påstå - den mest helbredende. Tar jeg feil?

Et dårlig måltid eksisterer ikke. Joda, noe mat smaker vondt, men spise må man. Slik ser jeg på "badtrips"
Sist endret av Tobias24; 15. juli 2020 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
Jo det er null sjangse for "badtrip". Badtrip er et fjollete ord. Høres ut som om TS lever i en aldri så liten badtrip i det daglige med moderat depresjon. Misforstå meg rett, uhyggelige opplevelser eksisterer, joda, men det er livet. "Badtrips", sett i etterkant, er de beste.
Hun vil nok ikke ta skade av en litt intens ransakende opplevelse, tvert imot! det er jo nettop det hun er ute etter! Bak skyene er himmelen blå, og det er nettop denne erkjennelse som er, spesielt mens og etter det pågår, når opplevd intenst nok, vil jeg påstå - den mest helbredende. Tar jeg feil?

Et dårlig måltid eksisterer ikke. Joda, noe mat smaker vondt, men spise må man. Slik ser jeg på "badtrips"
Vis hele sitatet...
Det kan hende vi har uenigheter om definisjoner her, men om noe forferdelig skjer og det får oss til å bli bedre, er fremdeles det som skjedde forferdelig.

Jeg har bare hatt 1 bad trip men den var den første og jeg er ferdig med det.

Etter 600 år med negative minner ender jeg opp i min oldemors råtnene grav med hodet mitt inn i underlivet hennes med medfølgende stank. For så å bli skutt gjennom kistelokket av masse fyrverkeriraketter som eksploderte og jeg endte opp i et svart stille univers som ville vart i uendelig tid om jeg ikke hadde funnet metode til å slå min vei inn i et annet univers der jeg kan skrive om dette?

Jeg vil kalle det bad trip. Var nervøs i lang tid etter.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Jeg anser badtrip på det punktet hvor jeg roper etter sykebilen e.l. Jeg er ikke redd for å møte på ubehagelige ting under en tripp, og det var jeg i utgangspunktet forberedt på også, ettersom det jo er en del dårlige ting som har bidratt til at jeg har det som jeg har det. Uten sammenligning for øvrig, så er det ikke behagelig med den ransakinga man må gjøre i en prosess med samtaleterapi heller, men det kan føles ganske bra på sikt (selv om terapi ikke lenger er noe jeg får så mye ut av).

Sitat av Hypnotisøren Vis innlegg
Det kan være et problem med referansesystemet/jordingen som kan gjøre utslag i suggesjonen om at du skal fra en verden til en annen. Trikset er å skrive ned på en lapp du tar godt vare på akkurat når du inntar stoffet. For eksempel "Jeg sitter i Ingunns kjeller, klokken er 21:34 den 15 Juli 2020" Og sleng gjerne på "Gardinene hennes er gule"

Det hjelper i tillegg på å huske opplevelsen når du er tilbake igjen.
Vis hele sitatet...
Litt usikker på om jeg skjønte noe av dette. Jeg sjekka klokka, og sa det høyt da jeg inntok soppen. Hadde skrivesaker med, men følte aldri for å bruke dem, da jeg uansett aldri forlot denne virkeligheten.
Sitat av Hypnotisøren Vis innlegg
Det kan hende vi har uenigheter om definisjoner her, men om noe forferdelig skjer og det får oss til å bli bedre, er fremdeles det som skjedde forferdelig.

Jeg har bare hatt 1 bad trip men den var den første og jeg er ferdig med det.

Etter 600 år med negative minner ender jeg opp i min oldemors råtnene grav med hodet mitt inn i underlivet hennes med medfølgende stank. For så å bli skutt gjennom kistelokket av masse fyrverkeriraketter som eksploderte og jeg endte opp i et svart stille univers som ville vart i uendelig tid om jeg ikke hadde funnet metode til å slå min vei inn i et annet univers der jeg kan skrive om dette?

Jeg vil kalle det bad trip. Var nervøs i lang tid etter.
Vis hele sitatet...
Oi, dæven. Hvor mye hadde du tatt da, og i hvilken setting? Høres ikke ut som en opplevelse jeg higer etter, akkurat.

En kompis av meg hadde en trip der han ble konfrontert med et gammel traume han åpenbart hadde mer "slagg i systemet" av enn han orket å ta inn over seg, og i løpet av denne konfrontasjonen fikk han endelig løst seg fra følelsen av at han hadde skyld i det som skjedde ham, og i etterkant klarte han å kvitte seg med en del usunne bekjentskaper, og fikk sågar mindre nakkesmerter. Så det finnes nok en mellomting mellom vagt pustende skyer og din døde oldemors råtne underliv ...
Sist endret av Kilgore; 15. juli 2020 kl. 23:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg aner ikke hvor mye jeg tok, men jeg er ferdig med det siden hjernen bestemte seg for å gå grundig gjennom alt det vonde på en gang den gangen. Men trippene etterpå var herlige. Selv om det er mange år siden nå. Poenget med å skrive ned klokkeslett og posisjon handler om at du vet at du skal et annet sted, det er fint å ha det opprinnelige punktet på papir. Det gir suggesjon. Det gir trygghet. Det gir noe håndfast. Det gir noe du husker. Husk at mesteparten du opplever i trippen glemmer du, men du husker døren inn. :-)
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hypnotisøren Vis innlegg
Jeg aner ikke hvor mye jeg tok, men jeg er ferdig med det siden hjernen bestemte seg for å gå grundig gjennom alt det vonde på en gang den gangen. Men trippene etterpå var herlige. Selv om det er mange år siden nå. Poenget med å skrive ned klokkeslett og posisjon handler om at du vet at du skal et annet sted, det er fint å ha det opprinnelige punktet på papir. Det gir suggesjon. Det gir trygghet. Det gir noe håndfast. Det gir noe du husker. Husk at mesteparten du opplever i trippen glemmer du, men du husker døren inn. :-)
Vis hele sitatet...
Ok, godt å høre.
Uansett virker det en smule voldsomt på meg, selv om jeg som sagt er forberedt på det ubehagelige også.
Tror du må opp i adskillig høyere doser en 3 gram cubensis før det er mulig å få kjipe opplevelser på nivå med det Hypnotisøren beskriver over :P
Det kan også hjelpe å høre på riktig musikk. Glem Pink Floyd. Jeg som hypnotisør tråler internettet etter alt "psykedelisk" eller åndelig, og siden du virker som en fin person kan jeg gi deg et hint...

Dalai Lama har gitt ut et album nylig, det heter "Inner World". Du vet disse som har meditert i generasjoner oppi fjellheimen har kokt sammen musikk. Det bør bli bra. Og det er det. Musikken begynner vestlig, men så blir du sakte trukket in i den andre virkeligheten.

Den er på Spotify, bare abonner eller noe så du slipper reklame.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Tror du må opp i adskillig høyere doser en 3 gram cubensis før det er mulig å få kjipe opplevelser på nivå med det Hypnotisøren beskriver over :P
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tro!
Sitat av Hypnotisøren Vis innlegg
Det kan også hjelpe å høre på riktig musikk. Glem Pink Floyd. Jeg som hypnotisør tråler internettet etter alt "psykedelisk" eller åndelig, og siden du virker som en fin person kan jeg gi deg et hint...

Dalai Lama har gitt ut et album nylig, det heter "Inner World". Du vet disse som har meditert i generasjoner oppi fjellheimen har kokt sammen musikk. Det bør bli bra. Og det er det. Musikken begynner vestlig, men så blir du sakte trukket in i den andre virkeligheten.

Den er på Spotify, bare abonner eller noe så du slipper reklame.
Vis hele sitatet...
Jeg har Spotify premium, så det er null stress! Vi satte på Wardruna og Hedningarna da vi gikk ut, og det var superfint. På vei hjem hørte jeg på Fever Ray, selv om siste rest av soppen var ute for lengst, og det var litt magisk i regnet. Jeg skal sjekke ut tipsene dine. Takk!
Om du vil ha en sjamanistisk opplevelse så kan jeg anbefale Heilung.
Synd å høre at du ikke fikk effekten du ønsket. Kjenner til antiklimaks-følelsen. Jeg vil tippe toleranse kan være utfordringen her iom. at andre folk fikk en effekt fra samme batch. De fleste får ganske sterk effekt fra 2 g cubensis, men 2 av 10 trenger kanskje dobbel dose for samme effekt. Som Stray Wanderer sier, redosering etter flere timer har vanligvis ikke så mye effekt siden man bygger toleranse veldig raskt.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Om du vil ha en sjamanistisk opplevelse så kan jeg anbefale Heilung.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Jeg vet ikke helt med dette sjamanistiske. Jeg føler ikke jeg har noe eierskap til det, om du skjønner. Jeg er ikke spesielt åndelig av meg, og selv om jeg f.eks. har flere samiske slektninger, så er det på en måte ikke helt "mitt". Om det gir mening? Jeg ønsker vel mer en opplevelse av å bli kobla mer til verden igjen, folk, natur, meg selv.
Sitat av psyn Vis innlegg
Synd å høre at du ikke fikk effekten du ønsket. Kjenner til antiklimaks-følelsen. Jeg vil tippe toleranse kan være utfordringen her iom. at andre folk fikk en effekt fra samme batch. De fleste får ganske sterk effekt fra 2 g cubensis, men 2 av 10 trenger kanskje dobbel dose for samme effekt. Som Stray Wanderer sier, redosering etter flere timer har vanligvis ikke så mye effekt siden man bygger toleranse veldig raskt.
Vis hele sitatet...
Takk! Jeg tenker jeg tester 3 gram neste gang, i stedet for å gå rett på dobbel dose, bare for å se. Stemmer det ikke også (som vel noen nevner over her) at psykoaktive stoffer i sopp er eksponentiell? Jeg har uansett ikke dårlig tid, og jeg tar prosjektet mitt på alvor!

Ellers har jeg fortsatt to konfekter igjen. Leser litt forskjellig, alt fra fem dager til en måned. Men toleransen er vel normalisert igjen etter en uke, eller? Vurderer å dobbeltsjekke med samme dose også.
Sist endret av Kilgore; 16. juli 2020 kl. 12:49.
Det høres ut som om du har fått en mild dose. Ellers tror jeg ikke det har noe å si at soppen er blandet ut i sjokolade, dette er ikke så uvanlig, og enkelte mener til og med at sjokolade skal skape synergi med psilocybin. Men kan hende at soppen var lite potent, eller at en eller annen ukjent faktor dempa virkning.

For å pirke litt på settinga, så ville jeg ikke sittet på balkongen og prata løst og fast før en session mens det nippes til vin.(vin ei heller etterpå, da dette kan ødelegge afterglowen i ettertid). Tripping i terapeutisk øyemed skal ikke være en koselig skravlekveld (les oppmerksomhet innover og ikke utover), men etter du har landa kan det åpnes for den gode samtale (bare kutt ut vin neste gang). Ellers er det er med lukkede øyne at du får en dypere opplevelse med soppen. Om du i tillegg kan en form for meditasjon vil dette ta deg enda dypere. Du hadde garantert hatt en noe dypere opplevelse om du hadde ligget m lukkede øyne og hørt på musikk.

Hadde du hatt en sterk nok dose hadde du nok uansett automatisk lukket øynene, blitt innadvendt og fått en kommunikasjon med soppen, så ikke at det er noe særlig galt i settinga til en såpass mild opplevelse.
Sist endret av Bearass; 16. juli 2020 kl. 17:22.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det høres ut som om du har fått en mild dose. Ellers tror jeg ikke det har noe å si at soppen er blandet ut i sjokolade, dette er ikke så uvanlig, og enkelte mener til og med at sjokolade skal skape synergi med psilocybin. Men kan hende at soppen var lite potent, eller at en eller annen ukjent faktor dempa virkning.

For å pirke litt på settinga, så ville jeg ikke sittet på balkongen og prata løst og fast før en session mens det nippes til vin.(vin ei heller etterpå, da dette kan ødelegge afterglowen i ettertid). Tripping i terapeutisk øyemed skal ikke være en koselig skravlekveld (les oppmerksomhet innover og ikke utover), men etter du har landa kan det åpnes for den gode samtale (bare kutt ut vin neste gang). Ellers er det er med lukkede øyne at du får en dypere opplevelse med soppen. Om du i tillegg kan en form for meditasjon vil dette ta deg enda dypere. Du hadde garantert hatt en noe dypere opplevelse om du hadde ligget m lukkede øyne og hørt på musikk.

Hadde du hatt en sterk nok dose hadde du nok uansett automatisk lukket øynene, blitt innadvendt og fått en kommunikasjon med soppen, så ikke at det er noe særlig galt i settinga til en såpass mild opplevelse.
Vis hele sitatet...
Takk for innspill, Bearass! Ja, det kan hende det ble litt mye prating, men praten stilna da jeg fikk det lille av virkning, forsåvidt. Selv drakk jeg ikke en dråpe vin før det hadde gått fire, fem timer, men venninna mi nippa litt før det.
Jeg satt en stund med øya lukka, men jeg følte heller jeg ville se på skyene.

Jeg har dessverre aldri vært noe god på å meditere. Jeg har sågar gått på et, etter sigende meget bra, kurs, men no cigar. Det nærmeste jeg kommer meditasjon er musikk og strikking.

Jeg lurer mer og mer på å teste å ta de to siste sjokoladekonfektene for å dobbelsjekke også, hjemme i senga med musikk på øra, og mannen på speeddial. Vi får se!

Er fem dager innafor, eller bør det går minst en uke?
Sist endret av Kilgore; 16. juli 2020 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Leser at mye av toleransen forsvinner iløpet av 4-7 dager, har selv hatt hva som ble opplevd som full effekt etter en uke.

Ville nok vente en uke for å være helt sikker. Men, om du er veldig keen idag, så får du effekt. Kan være at toleransen er helt borte nå, kan også være at du får litt mindre effekt en du ville fått om du venta noen dager til.

Kan også nevne at å ture en gang i uka ikke er noe man burde gjøre fast, men to milde turer med en ukes mellomrom burde gå fint.
Så lenge man pauser lenger til neste gang
Sist endret av ReeferBear; 16. juli 2020 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Leser at mye av toleransen forsvinner iløpet av 4-7 dager, har selv hatt hva som ble opplevd som full effekt etter en uke.

Ville nok vente en uke for å være helt sikker. Men, om du er veldig keen idag, så får du effekt. Kan være at toleransen er helt borte nå, kan også være at du får litt mindre effekt en du ville fått om du venta noen dager til.

Kan også nevne at å ture en gang i uka ikke er noe man burde gjøre fast, men to milde turer med en ukes mellomrom burde gå fint.
Så lenge man pauser lenger til neste gang
Vis hele sitatet...
Ja, har lest litt forskjellig selv. Sommeren er travel, så jeg tenkte i så fall på søndag, da har det gått fem dager. Jeg skal tenke litt på det.
Sitat av Kilgore Vis innlegg
17:19. Jeg spiste to konfekter, à 2 gram sopp. Spenningen var stor, men vi ble røyksyke, og flyttet oss til balkongen med pledd. Hun nippa til litt vin, jeg satt og venta. Det gikk tjue minutter, tre kvarter, en time. Jeg merket at kroppen ble litt tung og treig, særlig nederst i magen, som om g-kraften økte rundt meg. Jeg følte et slags vagt slør av uvirkelighet, og et velbehag som minte om den følelsen du får når du så vidt begynner å bli stein.
Vi skravla om løst og fast en liten stund, men så følte meg jeg litt innadvendt, og studerte skyene inngående i stillhet, og det var som om de «pusta» litt, og jeg kunne se flere lag av skyer som virket mer tredimensjonale enn ellers. Ikke akkurat spektakulært, men fint! Jeg følte meg lett og glad, men venta fortsatt på noe mer.
Jeg satt sikkert sånn i tjue minutter og studerte skyene og tenkte på ingenting, men det føltes som en time. Da jeg så tilbake på venninna mi var fjeset hennes skarpere og fargene mer klare. Og det var i grunn det.
Etter det følte jeg meg bare chill, men etter snaue to timer etter inntak var det liksom bare som å være småbrisen/småstein, og ikke noe mer. Jeg spiste noen never paranøtter, og et par skiver manchego (som smakte supergodt! Bedre enn vanlig, men ingen sånn wow-aktig sensorisk opplevelse, forsåvidt). Til slutt ringte jeg mannen min, som kom innom med en konfekt til. Men en halvtime gikk, og en time gikk, og ingenting mer skjedde.
Vis hele sitatet...
For meg høres dette omtrent ut som forventet av 2 gram cubensis.
Å spise 1 gram til etter at effektene fra første dose har slått inn, er
bortkastet, siden toleransen din da har økt pga. første dose.

Neste gang kan du prøve 3 gram i en jafs.

Skal du "trippe baller" på sopp, må du opp i 4-5 gram cubensis, evt.
2.5-3 gram spiss fleinsopp.

Ellers er det ganske individuelt hvordan man reagerer på psilocybin.

Bra rapport i alle tilfeller.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
For meg høres dette omtrent ut som forventet av 2 gram cubensis.
Å spise 1 gram til etter at effektene fra første dose har slått inn, er
bortkastet, siden toleransen din da har økt pga. første dose.

Neste gang kan du prøve 3 gram i en jafs.

Skal du "trippe baller" på sopp, må du opp i 4-5 gram cubensis, evt.
2.5-3 gram spiss fleinsopp.

Ellers er det ganske individuelt hvordan man reagerer på psilocybin.

Bra rapport i alle tilfeller.
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Tenker jeg legger meg et par hakk under balletripping, men tre gram på én gang er notert! Så den rookie-feilen har jeg om ikke annet lagt bak meg.
Sitat av Kilgore Vis innlegg
Takk! Jeg tenker jeg tester 3 gram neste gang, i stedet for å gå rett på dobbel dose, bare for å se. Stemmer det ikke også (som vel noen nevner over her) at psykoaktive stoffer i sopp er eksponentiell? Jeg har uansett ikke dårlig tid, og jeg tar prosjektet mitt på alvor!

Ellers har jeg fortsatt to konfekter igjen. Leser litt forskjellig, alt fra fem dager til en måned. Men toleransen er vel normalisert igjen etter en uke, eller? Vurderer å dobbeltsjekke med samme dose også.
Vis hele sitatet...
Å påstå at effekten er eksponensiell er vel ganske subjektiv. Har ikke lest noe dokumentasjon på dette og opplever ikke dette helt selv.

Jeg bruker denne for utregning av toleranse. https://codepen.io/cyberoxide/full/BaNarGd
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Sitat av psyn Vis innlegg
Å påstå at effekten er eksponensiell er vel ganske subjektiv. Har ikke lest noe dokumentasjon på dette og opplever ikke dette helt selv.

Jeg bruker denne for utregning av toleranse. https://codepen.io/cyberoxide/full/BaNarGd
Vis hele sitatet...
Takk! Ved større ettertanke venter jeg nok en drøy uke.
Hva angår øking av doser klarer heller ikke jeg å finne noe relevant på nett, men jeg vet ikke om jeg helt klarer å finne de rette søkekriteriene for å få gode treff. Grunnen til at jeg spør er på grunn av det som står i disse postene fra tidligere i tråden.
Vil gjerne ha flere innspill på dette, anekdotisk så vel som mer vitenskapelig!

Sitat av Relevant Vis innlegg
Dersom du skal forsøke igjen, så trenger du ikke nødvendigvis å øke dosen eksepsjonelt mye, det er alltids bedre med litt for lite enn litt for mye og ratioen for dosering i forhold til effekt er av eksponensiell karakter.
Vis hele sitatet...
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Ville ikke dobblet dosen. Effekt per mengde sopp øker Eksponentielt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Kilgore; 17. juli 2020 kl. 19:04.
Kilgore, heisann. rundt samme alder. Kan relatere til din brukshistorie, men ok. Akkurat cubensis kjenner jeg ikke til nei, det h;rtes rett og slett som ikke nok virkestoff.. det er så enkelt som det.. fordi hallusinogener vet man når de kicker inn.. når de kicker inn. Gjør jo ikke noe at du tapte litt og prøvde, er jo tross alt en good stund siden og man har mer vett nå. HVIS du ønsker å få deg en god tripp, vet jeg likevel ikke om det beste er å være med noen so egentlig har null peiling , pure and simple. Er jo dessverre sånn at de åndelige virkestoffene er også ulovlige, va har jo lite peiling her, samfunnsmessig da, shamaistisk sett. Har ikke gamle kontakter som kanskje kunne spørre som kunne spørre om noen hadde psilocybin semilanceata liggende? Er jo tross alt den naturlige åndegaven vi har her i vært klima. Har selv ikke vært på en tripp siden 20årene.. hadde gjerne vært med deg (og kunne vært mutual guides), ingen problem. Men tipper vi ikke er i samme region. Uansett, Så lenge ikke det var stress å få tak i, gjør det jo ikke SÅ mye at det ble med litt no breakthrough . Vedr. hodepine o.l. Ikke glem at selv om rus tilhører åndeverdenen, så er vi likevel et kjemisk planetunder som alle andre levende ting. Alkohol+andre giftestoffer (alt som ruser oss er også kroppsgifter LOL), søtt, men ja gjør jo at lever og nyrer må jobbe mer. Det er derfor man ikke skal kombo piller og alko.. er forsåvidt en grei regel med LSD/sopp o.l også, men en 40 åring er jo fortsatt seig da ,p

Ellers er jo bare greit det ikke fønket med en gang, du forbereder deg på en åndetripp.. det er tross alt som å lese en bok ifra gudene og guddinnene.

Også: til den som sier at redosering er ikke vits.. ikke si det, man kan ta heilt av ved redosering. Kan bare FORESTILLE meg hvordan DET hadde godt med jimson weed.. Å ja, dett efønker ikke , tar å doble dette her jeg!!

Men uansett, dosering. Ja, cubensis; du har sikker lest dette, men https://erowid.org/plants/mushrooms/...oms_dose.shtml , iflg. det ville jeg trodd du traff ganske 100% på dosering av 2g. Er kanskje kvaliteten og produksjonsmåte ja. vakker himmel med litt 'feeling' og litt bodyfeel som du følte er typisk for lite, som halvkjip diskosyre. vent minst en uke ja sånn at kroppen din er fresh.. er jo tross alt sjeldent i disse dager du prøver sånne herlige ting! får du tak i cubensis igjen og er skker det er fra greie karer, prøv 2.5g. Selm om det blir en mild tripp, er det jo bare å vente en uke-to og er mer forberedt på en sterkere 3g en eller noe. Bedre det enn å t aheilt av og egentlig ikke ønske det ,p Lykke til. Unner deg. smask.

PS. fleinen kommer jo i September, med regnet som dumper ned n[ s[ blie det storsesong også forresten. Det kommer da av *din* natur, og er mye nærmere i slekt til din sjel enn cubensis for eksempel. Flein er også mer potent så slipper du å slite der,=) letter å finne, og ha nok også. Så lager man te, og drikker kanskje en kvart kopp om gangen alt ettersom hvor sterk man lager teen. Hodepinen er litt kjent fra cubensis. Men ha en fleinguide , er bedre enn å være trippejomfru i vår alder ,=)
Sist endret av wtfgirl; 17. juli 2020 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kilgore's Avatar
Trådstarter
Hei, Wtfgirl!
Jeg tror nok, for mitt tilfelle, at det er langt viktigere at jeg har skikkelig tillit til og er trygg på den som sitter sammen med meg, enn hvilken erfaring vedkommende har. Ikke at hun er helt uerfaren, uten at hun har utstrakt kjennskap til akkurat sopp. Jeg har ingen gamle kontakter sånn sett, ikke som jeg ville vært såpass trygg på i en såpass sårbar setting i alle fall.

Hadde vært fett å teste flein en gang, og har lyst til å prøve å finne. Men inntil videre har jeg tilgang og mulighet til å skaffe cubensis om ikke annet. Og folka jeg kan få fra er veldig ok folk, men ingen jeg betror en trippsitterrolle til.

Og jeg må jo si at selv om jeg ble en smule skuffa, så føler jeg ikke at jeg har tapt noe. På den annen side føler jeg vel heller at jeg liksom har tatt hull på den kanskje i overkant store forventningen jeg hadde, og har en erfaring mer på baken.