Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 7280
Hei! Jeg holder på å lage en tatovering til en venn av meg, og det er første gangen jeg gjør noe sånt. Tenkte da å mekke en tråd her med evt tanker og bekymringer jeg har da dette blir første gang jeg designer en tatovering, og jeg tar det hakket mer seriøst da den skal på andres hud enn min egen. Tenkte det var en god del av dere vakre utfrika jævler som har rikelig med blekk på hud og kanskje innsikt eller erfaringer å komme med.

Til å begynne med kan jeg nevne at tatoveringen skal være i kun én "farge", sort eller blått. Størrelsen vil bli max 10x10cm og den skal sitte på leggen et sted.

Motivet er et ganske enkelt portrett av en mann (utsnitt, bystestørrelse) med et par "Grateful Dead-roser" som eneste pryd. Jeg tenker å stilisere litt "posterésk" for at det skal lese enkelt mtp. størrelse og location, samt at man ikke direkte trenger å bekymre seg allverden for at tatovørens ferdigheter skal fange likheten. Tenk sjablong-stil med tydelig definerte skyggepartier.
Tanke #1: Dette tatt i betraktning vil jeg tenke meg at jo færre valører, jo bedre. Eller tar jeg feil?
Tanke #2: Hvis jeg skulle gått for en 'skala' med 3 valører, bør den lyseste være 'hud' som illustrert under.
[ ] - "Hud" - som det lyseste
[▒︎] - "Grå" - som midttoner
[▉︎] - "Sort" - som de mørkeste skyggene
Alternativet hadde jo vært å bruke hvitt blekk på de lyseste partiene, som er årsak til at tatoveringer bevares dårligere. Eller?

Gjerne kom med forslag/idéer/tanker/tips, pitfalls/farer/erfaringer og så videre.
Jeg skulle gjerne delt skissene jeg har av motivet så langt men personen som er avbildet er en avdød venn og det gjør meg litt ukomfortabel av forskjellige grunner.

Takk på forhånd.
Sist endret av zykonaut; 5. november 2020 kl. 15:31.