Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3283
hello you guys.
Jeg befinner meg for tiden pa bali og har hatt meg noen allrighte sopp turer her..snakker med kompisen min i norge og jeg er hypp pa a prove a ta med noe tilbake...tolltolltoll..
skrekk og gru..er det noen som kan hjelpe meg med noen sporsmal?
1. sjekker de koferten i mellomlandingene nar man bytter fly og sann? skal til hong kong og london men ser ikke kofferten for norge, hvis ikke jeg blir ropt opp av airport security, wich would suck..sa det lurer jeg pa da. undres pa om noen veit svaret pa det egentli...
2. jeg kommer til gardermoen:kan hunder lukte sopp? og hva skjer med meg hvis jeg blir tatt med 4 gram sopp?
det hadde vert max og mott vennen min med sopp
klems, bali
Vanlige narko hunder er nok ikke trent opp til å lukte psilocybin og psilocin som er virkestoffene i sopp, men pass deg for onkel tollmann. Er ikke sikkert han heller reagerer hvis du pakker det inn ved siden av noe mat. Slik at det ser ut som ett måltid du skal kose deg med på flyet :P
og du kan altids si at du plukka dem fordi du samler på diverse soppeplanter, og at du ikke viste at det gikk som narko.. Selvfølgelig ville dette funke kun om soppen er hel da:P
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Dreamer18
Hakk opp soppen i pulver og putt det i et cd-cover? eller noe annet umistenksomt.. putt det i et brev og send så hjem til din egen adresse.. ikke skriv noe avsender.. tror da det skal funke fint
Vis hele sitatet...
Haha, det der tror jeg faktisk er mer misstenkelig enn å putte dem ved siden av annen mat.

På mellomlandinger blir ikke kofferten din sjekket, den er i internasjonal område og blir først tollklarert når du kommer til Norge. Men om du har det i håndbagagen og tar den med ut av flyplassen må du gjennom tollen i det landet du gjør det. Så skal du ut av en flyplass ville ejg sendt det i bagagen som går i lasterommet.
Søppelet blir samlet i containere innenfor tollsonen, så kaster du det der, så er det vel lite håp om å se det igjen...
narko bikkjer er vel ikke trent opp til å finne psilocybin?
og- er det verdt det å smugle 4g? 400 kr det...
vel, ikke de vanlige narkobikjene, men noen blir jo det, regner jeg med..
Ang. å ha bagasjen i lasterommet på flyet:
Var nettopp i USA, der sa dama i innsjekkingsskranken at vi ikke burde låse koffertene vi sjekket inn, for da brøt de opp låsen når de skulle sjekke innholdet. Vet ikke hvor utbredt dette er, om det er standard flere steder, eller om det er den vanlige amerikanske paranoiaen...
Altså de bryter jo ikke bare opp kofferten din helt uten videre. Om de finner en gjenstand som på et eller annet vis vekker oppmerksomheten deres ved røntgen bryter de opp kofferten, dette for å forhindre mulig bombesmugling. Sånn er det ved alle internasjonale flyplasser, ikke bare i statene.
Sitat av voktern
Altså de bryter jo ikke bare opp kofferten din helt uten videre.
Vis hele sitatet...

Jo, i USA gjør de det..
Sitat av mirax
vel, ikke de vanlige narkobikjene, men noen blir jo det, regner jeg med..
Vis hele sitatet...
Hva du regner med driter vel egentlig folk i..!
Hva er liksom en vanlig narkobikkje da? og hva er ikke det?
Hunder blir ikke trent opp til å lukte sopp og ferdig med det.
Ang det med å ha det i en liten pose i capsen, åssen faen skal du få plass til det??
Jeg ser det blir fortalt at du skal bruke en liten pose, men det hjelper vel lite hvis det ikke blir plass til det du skal ha oppi..!
Nei, jeg ville blandet det i en flaske baileys jeg, eller en annen mørk flaske med kamuflerende innhold..
hihi, jeg veit, tenker kjope en liten en, men det er mer suspekt.
hvis ikke jeg kjoper liten gar jeg for smorbrod. veit du som leser om de sjekker for drougs pa vei ut av landet? ut fra bali i dette tilfellet.
ok, det jeg gjor er at jeg legger et smorbrod i kofferten, og tar det frem, legger det i veska pa gardermoen. i should be okay then? fuck tollerne pa gardermoen, de er ivertfall ikke sa skumle som de som henger rundt pa flyplassene her nede
de skjekker ikke etter drugs på vei ut
Sitat av Jehes
Vanlige narko hunder er nok ikke trent opp til å lukte psilocybin og psilocin som er virkestoffene i sopp, men pass deg for onkel tollmann. Er ikke sikkert han heller reagerer hvis du pakker det inn ved siden av noe mat. Slik at det ser ut som ett måltid du skal kose deg med på flyet :P
Vis hele sitatet...
Dette kan kanskje funke, men da jeg var en liten guttebass på 10-11 år og var med familien min til tyrkia så hadde jeg en pringles boks i hendene, og purken der nede sjekka ut boksa, han spiste av den også (og ga til sidemannen, som også var purk :P)
tror jeg drar den sa langt som til a ta pa meg trenings dress og joggesko?hehe. haper de ikke er spesial trent til a buste det.
.aha..
det ser ut som en som smugler med seg litt sopp...sjekk brodskiva hans
Virker lurt å ha det på skiven, men mulig de sjekker det også...
Onkelen min ble nemlig dratt til siden av vaktene i usa når han reiste til usa.
De syns nettopp matpakken hans var mistenkelig.
Hva hadde han på den? Jo brunost
Vet ikke om de trodde det var plastisk sprengstoff eller hva men han fikk tilslutt ta den med seg mot at han lovet å ikke gjøre det igjen.
Vet ikke om de gjør det i norge men i usa sjekker de altså matpakkene...
Du får skrive om det funket også da, ellers tror vel alle at du er tatt
sure thing. er en maned til da men.

spis magick mushroomes, they make you magick hvis du bare akrepterer det. shit sist na sa fikk jag litt jedi powers. holdt ett sugeror helt lost med tommel og pekefinger pekende nedover ogsa flyttet jeg det helt uten a rikke pa fingrene, dette er sant altsa, jeg satt sammen med noen mennesker. jeg kjente kraft feltet, jeg flytta den over halveis oppover, whosh! to bad at jeg ikke klarer og sette meg ned a dedikere mere tid til a ove meg med det under turer.
Juno; gikk utifra det var snakk om knust sopp, ikke en hel sopp! Vis det i det hele tatt er snakk om en hel sopp(!?)

pWnani; Ikke så rart ettersom cannabis er legalisert i deler av Amsterdam... Men som sagt vet jeg ikke om caps ideen vil funke, men personelig har jeg aldri måtte ta av meg hodeplagg for de plagsomme tollerne!
Sist endret av Tr1pp3r; 28. mars 2006 kl. 15:21.
Sitat av eXilim
Ikke så rart ettersom cannabis er legalisert i deler av Amsterdam... Men som sagt vet jeg ikke om caps ideen vil funke, men personelig har jeg aldri måtte ta av meg hodeplagg for de plagsomme tollerne!
Vis hele sitatet...
I hvilke deler av Amsterdam da? Hvorfor uttale seg om ting man har absolutt null peiling på, kis?
Koffertene blir sjekket bak i bakrommet.
hundene lukter på kofferten din der.
Er ikke sikker på om de vill lukte sopp

EDIT: Ikke hakk den opp.
Ta heller og legg den i bunnen av proteinboksen
Sist endret av Kent; 28. mars 2006 kl. 15:45.
Sitat av eXilim
pWnani; Ikke så rart ettersom cannabis er legalisert i deler av Amsterdam... Men som sagt vet jeg ikke om caps ideen vil funke, men personelig har jeg aldri måtte ta av meg hodeplagg for de plagsomme tollerne!
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke legalisert i Nederland. Kunn avkriminalisert. Nå har ikke jeg blitt stoppa i norsk toll, men skjenner ett par stykker som har det og de har begge fått alle klærne sine gjennomsøkt, inkludert caps.
cannabis er jo legalisert i nederland...... ?!
tror du har bomma litt. I belgia f.eks. er det avkriminalisert. Det er noe helt annet
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei halla, cannabis er ikke legalisert i Nederland. pWnani har helt rett.
Som Tias sier så er det ikke legalisert, bare avkriminalisert. Så blir du tatt for salg/kjøp blir det slått hardt ned på om det er snakk om privat kjøp/salg.
hæ? da har noen lurt meg :P kjenner en som bor i nederland og han mener tilogmed at det er legalisert. Rundt der han bor er det coffee shops. Avkriminalisering er ikke det når man får små bøter og inndratt tjallen? mot legalisert som i nederland kan man bli tatt med opptil et par g uten noen form for straff eller noe. ?
ser på "cannabis_law" på erowid. Er en del forskjell på "avkriminalisering"en mellom belgia og nederland da?


Netherlands #
Although cannabis is technically illegal to possess and sell in the Netherlands, the government does not prosecute individuals (over 18) who smoke cannabis. Possession of less than 5 grams or growing of less than 5 plants will not be prosecuted. Certain cafes/coffeeshops are allowed to sell cannabis and hold 100 grams behind the counter and another 500 grams in the back. In March of 2003, the Dutch government changed the law to allow doctors to prescribe cannabis for medical purposes through pharmacies. BBC Sep 2003.

Belgium #
Possession of up to 3g of cannabis by adults, for personal use, is tolerated in Belgium. Police will take the name of an individual in possession, but the Belgian state will not prosecute. We've been told that a new law to allow for medical use of cannabis has lead the police to be more forgiving about possession of small amounts of non-medicinal cannabis. [No References. Feb 2005.]

med andre ord stor forskjell på ""avkriminaliserings-graden"". Det er ikke coffee shops i belgia heller. Er dere sikre? :P
Sist endret av halla; 28. mars 2006 kl. 17:52.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja. Er ikke så veldig stor forskjell da, det meste neveverdige er at i Belgia kan man ha 3 gram uten å bli rettslig forfulgt, mens i Nederland kan man ha 5g.
Er vel en del forskjell når coffeshops ikke er aksepter/lov vel?
Nederland har forstått att det er mange "vanlige" mennesker som nyter cannabis så derfor har de avkriminalisert det og tillater coffieshops så det skal bli ett klart skille mellom cannabis og andre rusmiddler. Har selv stått og fyrt opp en fet jonas midt i Red Light District flere ganger uten att politet har stoppet meg. De bare smiler og vinker. Men står du og drikker åpenlyst blir de litt mere strenge.

Det er en slags kardemommeby regel i Nederland att ALLE skal ha det bra!
Du kan uten problemer gå inn på ett discotek og få testa knipsa dine slik att du vet hva du stapper ideg. Og politiet støtter dette fult ut.

Fantastiske Nederland!
Jeg kan ikke se problemet egentlig... Er det ikke ganske trygt å sende det i posten da???
Sitat av Akuma
Jeg kan ikke se problemet egentlig... Er det ikke ganske trygt å sende det i posten da???
Vis hele sitatet...
Så på tv nylig at tollvesenet tar stikkprøver av pakkene som kommer til landet for å sjekke om alt er fortollet og lovlig å ta med inn i landet.
Hvis hans soppost blir elle-melle-deg-fortelle valgt ut sliter han.
En slags russisk rulett hvor du får sopp eller straff fra myndighetene(hvor hard den er vet jeg ikke)