Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4053
Har kommet over en del personalia til en del mennesker. Har både adresse, fullt navn og personnummer. Har mulighet til å lage bankkort eller førerkort hvor jeg bruker et bilde av meg og personalia til en annen. Kan jeg ta opp lån over nettet et sted eller handle diverse ting?
Tja... du har i alle fall mulighet til å skaffe deg gratis kost og losji for en ganske lang periode.
Du kan jo også gjøre det moralsk rette og ikke misbruke det. Om du tar opp lån og handler ting på andres navn ødelegger du masse for folk som kansje har jobbet hardt for pengene sine. Ikke minst så kan du bli tatt for identitetstyveri.
Selg infoen
Siden du spør så tenker jeg at da bør du kanskje la være. Om du var en dreven skurk så ville du ikke stilt det spørsmålet her.
Nå har du muligheten til å tenke deg om, kanskje greit å vurdere om du heller skal la være å bruke disse dataene?
Forhåpentlivis bortimot nada du får gjort med den infoen. Mye takket være dette
Dette er informasjon som er trivielt å oppdrive, selv i dag. Kom tilfeldigvis over en metode å finne fødselsnummer om hvemsomhelst senest i går.

Fødselsnummer er egentlig ikke å regne som sensitiv informasjon, og bør derfor ikke være tilstrekkelig for å skaffe seg verdier/bankkort/tlf.abonnement osv.
Sist endret av NAPse; 14. november 2016 kl. 02:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da jeg jobbet på vernepliktsverket hadde vi side opp og side ned med denne informasjonen. Reglene var "strenge" og alt skulle makuleres, men dette ble bare gjort 1 gang i uken og enkelte ganger var det ganske fristende og ta noen nummer og bestille shit på nettet for og hente det på postkontoret før hentelapp kom hjem til personen.
Sist endret av Vurtne; 24. november 2016 kl. 13:32.
Selg person nummer på The Dank Web for Bitcoins
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Hvis noen hadde hatt din personlig informasjon, hva hadde du ønsket at vedkommende hadde gjort med denne infoen?

Synes det er kjedelig når jeg kommer over personlig info og kredittkort info på Alphabay(Darknet), og blir fristet til å kontakte vedkommende å fortelle om at deres info er lekket. Men er for mye som ligger ute. Hadde blitt en heltidsjobb.

Seriøst, vær heller et positivt tilskudd til sammfunnet og kvitt deg med dette.
Sist endret av SDRLx3; 24. november 2016 kl. 17:04.
Sitat av påla Vis innlegg
Selg person nummer på The Dank Web for Bitcoins
Vis hele sitatet...
Er det noen som vil kjøpe da? Hvorfor skulle de i så fall det?