Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  309 43546
Trådstarter
Vel, slik jeg jobber nå kan det ta litt tid, skal en tur til Finland neste uke, men det kommer nok noen versjoner ut før fullversjonen. har jo, som dere ser over, endel funkjsoner som må lages.
Hva med at man i tillegg til nye og bedre griller kan kjøpe campingvogner av forskjellig type og grilldresser i lækre farger? Et skikkelig harry-spill
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Det er allerede laget Har også fått til en trophie hylle, der premiene du har fått blir plassert, f.eks "årets harry pris" osv
må fyre igang noen lekre beibs og da... som gir deg en "premie" for harry statusen din..
ala når du vinner i Nfs:Underground mener du?
Men du har vel ikke mer screenshots?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen screens på gang? Hvordan går det så langt med spillet? Lenge til den kommer en liten beta, jeg melder meg gjerne på som beta tester på Grill Simulatoren

Gimme screens
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Så langt så er det endel fiksing som må til i spillmotoren og regelverket til spillet, hvordan en kan beregne hvor bra det du griller egentlig blir, og hvordan kurvene for f.eks varmen i grillen skal regnes ut.

Det har gått litt tregt, er noen uker siden jeg har vært hjemme. En uke til så er det i full gang igjen =P Da lover jeg screen's og kanskje noe alpha-versjon Må få fyrt igang ZpiFF med grafikken også Stay tuned, blir nok mye arbeid med prosjektet om litt

-Fortsatt god sommer.
heheh dette høres spennende ut
Vil dette funke på linux?
Dersom det ikke blir en linux build er det vel meget stor sannsynlighet for at du skal kunne spille det med wine eller winex.
har du prøvd og spille trailer park tycoon? kansje du kan få noen ideer :P du finner det på suprnova
Hm, hva med en lo-calori, og en high-calori klasse? Mat med lite fett trenger kanskje mindre varme enn mat med mye fett?
Gøyal ide! Denne blir gøy å høre mere om! Nettverks spilling? sitte å grille i nettverk hadde tatt av! Lan-Grill Delux!
Opprinnelig postet av DigiErr
Det er allerede laget Har også fått til en trophie hylle, der premiene du har fått blir plassert, f.eks "årets harry pris" osv
Vis hele sitatet...
Hvor kan man få tak i det?
Opprinnelig postet av |d13m0b
Dersom det ikke blir en linux build er det vel meget stor sannsynlighet for at du skal kunne spille det med wine eller winex.
Vis hele sitatet...
ja..Får håpe på det...
Dette høres fett ut....

off-topic: StylePower: Blir kvalm hver gang jeg ser avateren din...
Hvordan går det med produksjonen?
Hmm, vi grillte idag og fikk vite at vi hadde marinert kotelettene, så hva om man kan marinere i spillet og ?
Har dere en beta version liggende?
Når man først skal lage ett spill som er så blodharry bør vel VG være en selvfølge i "butikken"? Når man har kjøpt VG kan man blad opp i det og lete etter anonser for campingvognene og grilldressene samt finne oppskrifter til maten
(veldig viktig at det er VG, det er liksom fast inventar på alle campingplasser og andre småharry plasser)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Hallo!
Da er vi igang med å fortsette utviklingen av Grill Simulator spillet! Som jeg har lovet dere en stund nå, har vi uploadet ut noen screenshots. Dere ser ikke stort mye enda, men utviklingen herfra går trolig ganske fort. Garfikk og GUI er ikke 100% planlagt enda. Det dere ser på bildene er et grovt/stygt design, kun beregnet for meg egentlig, slik at jeg kan få kodet komponenter og laget regler, og så jeg er sikker på at jeg får med meg alt som trengs. Final redigeringene vil sikkert bli nice *håpe*

Venter også på at ZpiFF skal komme igang med grafikken etterhvert. For det dere ser her er laget i paint for det meste :P + noe pixelated greier fra ZpiFF da =)

Som nevnt tidligere, kjører spillet software, 320x200 oppløsning.. men vi ville jo ha en lite oldskool feeling ville vi ikke?

Kos dere!

http://techcrew.no/~digitalerror/faen/folder/Image1.jpg
http://techcrew.no/~digitalerror/faen/folder/Image2.jpg
http://techcrew.no/~digitalerror/faen/folder/Image3.jpg
http://techcrew.no/~digitalerror/faen/folder/Image4.jpg
http://techcrew.no/~digitalerror/faen/folder/Image5.jpg
http://techcrew.no/~digitalerror/faen/folder/Image6.jpg
Sist endret av DigiErr; 28. august 2004 kl. 17:34.
ser heftig ut gutta.. stå på!
Uhjeah! Husk å nevne nff i rulleteksten da
Trådstarter
yep det glemmer vi nok ikke! Er jo her devjournalen ligger så
Dette høres helt genialt ut Perfekt for de som ikke gidder å grille ute hehe
Håhåhå! Jeg kjenner åttitalls-nostalgien strømmer i blodet mitt.
Trådstarter
Takk for feedback! Gir bra motivasjon =)
Planen videre: Tenkte jeg skulle få ferdig grillsystemet imorgen, og mandagen skal gå ut på å lage en metode for å selge det du har laget( random av hva kundene vil ha av det du har grillet ferdig). Deretter blir det eventuelt en måte å kjøpe nye biler, camping vogner, deler til grillen, tools osv på..!
Hvordan musikk har du tenkt å ha? Burde nesten ha midi musikk, mp3 blir for nytt
Jeg stemmer for en søt chiptune!
Chiptunes er tingen
Vil det bli vanskelig å sette seg inn i?
Høres ut som det er veldig mange ting som skal stemme for at grillingen skal bli bra...
Blir dte vanskelighetsgrader?
Trådstarter
Vanskelighets-grader har jeg ikke tenkt så mye på, eneste er at jeg har laget noen funkjsoner i selve maten du griller, som sier noe om hvor vanskelig det skal være å grille maten. Pølse er "Level 1" som vanskelighetsgrad, mens biff f.eks har "Level 3" osv.

Å kunne sette seg inn i spillet skal vi forsøke å gjøre på en enkel måte, hvor GUI og en enkel hjelpetekst skal veilede. Det blir selvfølgelig noen ting en må finne ut av, som kanskje ikke er helt opplagt, men jeg må vel bare skrive en kort brukermanual :P hehe

Når det er snakk om musikk, så hadde jeg tenkt å kjøre igang noe chiptunes. Jeg har tenkt litt på musikkstilen osv, men må si jeg sitter litt fast der.. Chiptunes er en selvfølge, men jeg trenger noe som kan være litt rolig i bakgrunnen, som en ikke legger så mye merke til. Det værste som finnes er et spill der du blir irritert av musikken :P

Har ingen musiker heller, men har kontaktet en kamerat som trolig kan hjelpe meg..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette er en av de bedre ideene jeg har sett.
Forresten, kommet noe lengre i utviklingen?
Skikkelig hawaii chille musikk. og mp3 spiller. Den må kjøpes etterhvært i spillet
Har det ja. Driver fortsatt på med noen formler jeg kan bruke for utregning av varmen i grillen, og om en person skal kjøpe noe, og hvis ja, hva personen skal kjøpe. Har også laget noen flere research greier, som f.eks vannspray( sprute vann i grillen ).

Kunne trengt noen fler ideer til tools som kan være handy å bruke i spillet.

Musikken blir vel noe av det siste jeg legger til i spillet..
kan melde meg frivillig til å mekke noe chill jeg men jeg må bare få opp bredbånd ellerno iløpet av helgen så kan vi snakkes om det.
Det høres bra ut

Har begynt å tegne grafikken nå og det er mye å gjøre for å si det sånn, men har fått laptop så nå har jeg noe å bruke web prosjekt timene til

RoMer: en iPOD med grillskin
Skrik ut hvis dere trenger hjelp med noe. Kan ikke programmere men ellers kan jeg jo litt
Litt vanskelig å spørre noen du ikke vet hva kan om hjelp, synes du ikke?

Virker som om dere har kontroll på dette prosjektet hvertfall. Har du noe imot å fortelle litt rundt hvordan du har tenkt å kalkulere grillinga? (dvs. grilltid, poeng og det)
Selvfølgelig =) Når det gjelder det å grille mat, så må du tenke på å ha grillen på "riktig" varme iforhold til hva maten tåler. Jo lenger du steker maten på feil varme, desto dårligere blir kvaliteten(er ikke det viktigste en trenger å tenke på hvis det er snakk om kort tid, eller du selger på gata, men når du griller i en konkuransse, så har hvert "poeng" i maten din noe å si).

Du må også hukse å snu maten på riktig tidspunkt, Griller du den for lenge eller for lite på en side, vil også kvaliteten bli redusert.

Når du selger maten på gata, vil ikke kvaliteten være så viktig heletiden, tenkte å ha med en bar som sier hvor god kvalitet shappa di har i gjennomsnitt. Dette skal da være en pris på slutten av hvert år, der du kan få prisen for best kvalitet på maten osv.

I en konkuransse vil du konkurere mot en motstander, der vitsen er å lage mye mat, med god kvalitet. en biff teller her mer enn en pølse, men tar lenger tid å grille f.eks. Her gjeder det å starte grillen med en tilpasset varme, slik at den først f.eks er varm nok til å grille pølser på, så stiger den i varme, slik at den er varm nok til biff, fisk, kylling osv.

Når det gjelder det å tenne på grillen, sier du hvor mye grillkull(hvor lenge varmen holder seg), tennverkse(hvor fort varmen stiger) og hvor lenge du vil la grillen stå før du begynner å grille.

Hvordan AI'en er på menneskene, er: en random verdi som sier noe om hvor glad personen er, hvor sulten personen er, du kan kjøpe diverse ting som cheerleaders osv for å få folk til å få mer lyst til å kjøpe mat fra akuratt deg osv.

Håper dette ga dere noen svar på hvordan spillet kommer til å fungere
gleder meg til dere er ferdig med den!
Vil dere åpne for beta testing?
Vi vil trolig åpne for betatesting etterhvert, når spillet begynner å gå mot slutten, når vi ihvertfall har en enkel fuksjon på alle planlagte egentskper til spillet =)
Hvor langt er dere nå. Hvor lenge til tror du det blir?
Kun gjerne tenkt meg og beta teste hvis dere trenger frivillige (Sikkert ikke men samma det)
Joda, noen frivillige får vi nok sikkert bruk for. Jeg kan ikke fastsette noe tid for dette, for vi jobber med dette når vi har tid. Varierer fra 5 dager i uka til 0 dager i uka :P hehe, men, vi har store planer om å få spillet ferdig, ihvertfall til en final 1.0 release, så sjangsen for at spillet blir liggende å støve er ganske liten, nå som vi har kommet så langt i utviklingen.
Det hadde vært kjekt med en internettside til spillet som det kan være litt info på. Fremgangen i spillet. Gjerne noen screenshots osv.