Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  309 43530
ZpiFF og jeg driver å jobber med ett nytt spill prosjekt. Spillet skal handle om grilling, og skal være ett 2D konuransse spill! Jeg tenkte å lage ett spillesystem som du finner i fotball, altså en liga, der du får poeng for å vinne osv. I spillet skal du først lage deg en character som du bruker, så kan du kjøpe klær osv. Vi skal også ha med en research funksjon, slik at du kan reserche på f.eks nye kulltyper, griller, grill redskap osv. tenkte at kampene skal starte med at du fyrer opp grillen, noe som du må gjøre selv. dvs. sette inn nok kull, riktig mengde med tennveske, velge hvor lenge den skal stå, slik at du får en perfekt varme når du starter kampen mot din motstander. hvis du skal grille pølser, så bør du ta den når grillen ikke er så varm, for ellers blir den svart, er grillen for kald blir den grå og stygg. dette gjelder også biff, men biff krever en høyere varme enn pølser igjen, derfor kan det være strategiskt lurt å grille pøsene først, og når grillen er blitt litt varmere, kan du slenge på biff, osv. jeg vet ikke helt hvordan kampsystemet skal fungere, men vi har planer om å lage ett system som teller antall varer du har grillet, og om de er bra grillet(nok på begge sidene, riktig varme, osv), og den som har flest kvalitetsvarer vinner kampen. men ejg kunne trengt noen idèr, hva dere synes, noen forslag til kampsystem, none reserch greier som kan være lurt å ha med? noen items? f.eks en vannspray som kan sette ned temperaturen på grillen hvis den blir for varm. Varmestigningen skal følge en kurve som regnes ut ifrhold til tiden,kullmengde(og noen fler forslag??) spillet er ikke så seriøst, så alle forslag blir vurdet. Har planer om at spillet skal bli ganske morsomt å spille =)
hehe drittbra ide da... jeg melder meg som beta tester allerede jeg .-D

dere burde lage en mod til det også... "fri-grilling" som i fri bryting, alt er lovlig
Burde jo ha med påkledning (feiteste grilldress) Størst campingvogn osv. Lag et flash spill alla "Wolla Fetter" som danskene lagde, bare i camping setting. Om å gjøre å være mest harry. Hadde vært helt konge. Vet ikke om det er det du tenkte på, men det hadde vært fett.
va med dressinger og måter å få ned kostnadene fra.. litt kebab sjappe lignende ?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
jeg ble jævlig sulten nå. vet ikke hvorfor
Trådstarter
Det var en god ide! spess med å ha en mest harry compo, f.eks en harryfaktor, der den som har høyes harryfaktor ved slutten av ett år, motar en pris. kan også ha med en liten medaljehylle, der du kan se hva du har vunnet gjennom tidene =)
jah...

Og så må dere ha ernærings eksperter innom av&til for å sjekke at alt er på stell...
Better than thou.
Og gammel grafikk! Sånn superpixelstyle!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Høres utrolig kult ut!!!

Tanker:
Mix din egen marinade.
Stort utvalg av varer å grille: kyllingvinger, kyllinglår, mørbradbiff osv.
Pengesystem der man kan oppgradere grill og utstyr sam kjøpe mat og andre ingridienser, kull (hvis du ikke har oppgradert til gassgrill ) og våpen/items og klær.
Mange ugjennkallige valgmuligheter, slik at man ikke går lei etter første gangen.
Kunne satse enten "Classy" eller "Harry".
Sist endret av SilverKhan; 20. januar 2004 kl. 14:57.
Høres SYKT ut. Minner meg litt om det gode gamle spillet "Jones in the fast lane" noen som husker det ?
Trådstarter
Yep, det er det ZpiFF som står for, han kan det der med pixel grafikk =)

se på f.eks: http://www.digitalangels.org/digital...s/cb_winxp.zip
Dette er ett spill vi har mekka ifjor, TG03, hehe.. er ikke helt ferdig da men..
hihi...

Også må dere ha "live komentering" helst med arne scheie!!! .-D
Trådstarter
haha!! :P også en idè :P Hvordan musikk stil bør vi ha egentlig, må være litt chill, som i The Sims eller no. problemet er at vi mangler en musiker :P ZpiFF, du kan sikkert mekke noe hardcore/gabber :P haha
Det kan og være en tidsbegrensing, der det kommer barn som løper og skal ha pølser til alle tider, du må grille raskt nok til at ungene har pølser hele tiden, men alikevel må det være en viss kvaliteten på det du gir fra deg av grillmat, at det er skikkeligt stekt på alle sider osv.

Oh, og øl! Ikke grille uten øl. Det kan være slik at man må holde en balanse av prommille i blodet hele veien, hvor mye øl man drikker over hvor lang tid. På den måter kan du justere vansklighetsgraden med mengde alkohol i blodet da musa beveger seg ustødigere etter flere øl eller.no

Hvis du drikker for mye mister du kontrollen over varme og mengde krydder & saus, og du spyr du og velter over grillen, mens trailer-trash kona di denger deg med t-beinstek og rygger over deg med camping bilen, det kunne vært game-over outroen.
Trådstarter
Hva synes dere om å kombinere ett liga system med ett gatekjøkken? slik som i CrazyBurger(den linken jeg ga over) Altså, du er i en liga hele tiden, men de dagene du ikke spiller kamp, kan du drive ditt eget lille gatekjøkken?
Trådstarter
Der har du det!! perfekt!

Antall krydder du legger på = den mixen du har kommet fram til + % (over/under promillegrensa * med en liten random verdi) eller no!
spellingnazi
canonix's Avatar
Vindforhold når du tenner opp, må dere ikke glemme. Når dere først skal lage noe hinsides unyttig altså.
hehe.. så hvert andre år må dere arrangere VM og EM ... og så må dere ha europacuper også... før testa seg mot de beste grillerne i europa og verden...
Trådstarter
http://www.digitalangels.org/digitalerror/Images/Image1.jpg
Forslag til shop.
Vindforhold er genialt! har tenkt litt på EM/VM, tenkte at hvis du f.eks ligger på toppen av ligaen da, med laget ditt, kan du få plass på landslaget, itillegg til ditt eget lag da seff. Når du har fått en plass i landslaget, en kontrakt, og lønn, så spiller du f.eks noen landslagskmaper pr. år. også som du nevnte, etterhvert en hel turnering, VM, der du spiller mot mange andre land =D


noen som har en god matematisk formel jeg kan bruke til å beregne startsvarmen, når maxvarmen er, og når grillen slukkes etter en gitt starttid, der du har en f(x) der x er tiden?

må vel ha en annengradslikning for å få en fin kurve.

neon som mleder seg frivillig til å lage iconet?
Sist endret av DigiErr; 20. januar 2004 kl. 15:31.
Ja, og hall of fame/shame

Grillpoints for utseende... husk grill = Kunst

og sette opp en database på nettet dær folk (nff'ere kan kjempe om heder og ære)
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
DigiErr: jeg er litt interessert i hva du skriver spillet i osv. Kan du gi litt informasjon om innsiden av spillet?
Trådstarter
Spillet blir programmert med språket C++, og jeg bruker DirectX som API. Koder Objektorientert, men spillet er bare i design fase, driver å modellerer nå (= Er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre! =)
En ide;
Bruk avnsitt ffs.. Møkkastress å lese første posten :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
*bump* Bare lurte på hvordan de gikk med dette prosjektet, har dere kommet noen vei eller har prosjektet blitt ditchet?
nice tegning av den hovedpersonen da!
neida, det er i full produksjon veit dere! =) Det bare tar litt tid, hehe.. mye som må fikses på..
Vi vil ha screenies...
hehe virker tøft, kan godt være med å teste
som ztaale.. VI VIL HA SCREENERS

har dere satt en deadline?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hehe.. deadlines er det som regel publiserere som setter for teamet, jeg tipper dere ikke har fått noen - eller har intensjoner om å gjøre.. Dessuten er deadlines kilden til alt vondt!
"It's done when it's finished"
gleder meg til å teste
Er med å teste jeg! Gi ut for og update heller *gleder seg*

-Grill fest (barn vil ha pølser raskt, boksne vill ha gid biff osv. så må du bregne. slik at du må variere.)
Blande salat, dressing osv selv.
Kjøpe ny grill (elektrisk, vanlig, gass)
utstyr
osv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Klarer snart ikke vente mer http://www.freakforum.nu/forum/images/icons/icon19.gif Lenge til den er ferdig ?

ZpiFF: Jeg vil gjerne diskutere mer spill med deg ;D kansje du kan lære meg noe? Bruker du irc eller?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
"diskutere" spill? Programmer til programmer eller bare gamer vas? Isåfall er det ikke verdt det ;)

Spill tar _mye_ tid å utvikle, det er grunner til at det tar langt tid for spill kommer ut og at frister ikke blir holdt. Uansett, jeg skuer dette prosjektet med interesse. :)
Man må jo ha muligheten til å steile opp grillen sin da! F.eks lakkering, wunderbaum, luftinntak, custom hoods osv. Dette spillet virker jo helt konge! Men som sagt, vi vil ha screenshots!
Hvis alle som har sagt noe dem synes kunne vært med i spillet, blir virkelig med i spillet. Da kommer man til å bruke 20 LANGE minutter på å lære seg det, deretter 30minutter på å spille det, klare det, bli lei av det. For å gjøre det litt mer spennendes enn bare å kontroll over: Sin egen promille, Dressing, Burgere, Pølser, Krydder, Saus, Vindforhold, Grillmodding, Gassbeholdere til grillen, sang til forhold, eget gatekjøkken ++. Så Mener jeg dere burde ha exp system, det er da det blir GØY og spille noe, når det er experienze system med.

F.eks
Mer Character xp ved at pølsene/ burgerne du selger er 'gode' når du har høy promille. ex: Promille * Xp = så mye xp for hver pølse, mer for hver burger. (jo høyere promille og bedre burgere mer xp)

Mer "Jeg kan lage mat" xp ved at du lager en god burger med bra blanding av dressing/ krydder/ saus etc.

Tap av "jeg kan lage mat" xp ved at du hiver for mye krydder på burgeren.

Tap av "Kundene liker deg" xp ved at du spyr på grillen når kunder er rundt(ved for høy promille)

Ser fram til spillet blir sluppet ivertfall.

edit: Det ville kanskje også vært et pluss å kunne styre hamburger-hånden med musa
Sist endret av lynzh; 9. mai 2004 kl. 07:22.
genialt!!!! men bare et tips...for å gi spillet en feet retro feel, må du har oldschool 16-bit graphics....
Oldschool 16-bit graphics? Det er jo ikke akkurat old-school. Palettert 8-bit grafikk, derimot, det gir spillet litt mer sjel, selv om det er et helvete å programmere (kanskje netopp derfor).
Det kan jo ha en oldschool følelse over seg selv om det er 32-bit?
Lynzh: Selvfølgelig, men det blir jo litt overkill på skjermkortet hvis du allikevel ikke bruker mer enn en brøkdel av de fargene du da har til rådighet.
mode13 grafikk hadde vært fett.. og det er svine enkelt å kode til også.. Eneste minus er at skjermstørrelsen er 320x200 px..

Scha
release date?
veldig lyst til å teste det jeg også. vet dere sånn ca når dere blir ferdige?
Prosjektet kommer for tiden desverre litt ved siden av andre prosjekter, men det er vel ikke grusomt lenge til fullversjonen kommer. Hør med sjefen *slenge over link til thread til sjæf*
Hva er de andre prosjektene ZpiFF? Noe alla dette?
De andre prosjektene er en ny 3d engine, en 64k og en demo til solskogen

▼ ... noen uker senere ... ▼
Kommet noe lenger på spillet?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Spillet er fortsatt under produksjon, for dere som lurer, vi har kommet ganske lang med take på regler og design. Var litt vanskelig å løse alle formelene vi måtte bruke for å få ting til å fungere(hvor fort "pølsa" ble varm, varmen i grillen osv.) Skal legge ut en aplha versjon om ikke alt for lenge, får se hvor mye en jobber i sommervarmen
*Gleder meg*, når sånn ca. tror du full versjonen kommer da?