Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 10797
Hei,

Jeg har nå klar en Alpha versjon av ett webbasert spill jeg har jobbet med en stund. Det er av den gode gamle typen hvor man bygger seg en "by" og tilknytter tropper til disse byene. Videre kriger man mot andre byer om ressurser ol. Story og idè blir gitt deltakere.

Foreløpig er det kun funksjonalitet som er på plass og design (med unntak av layout) har blitt fullstendig ignorert.

Jeg er ute etter betatestere som kunne tenke seg å spille spillet en stund og rapportere bugs.
Jeg er ute etter noen som kunne tenke seg å designe grafikker til spillet.
Jeg er ute etter noen som kunne tenke seg å være med å designe selve spillet. Pr nå er som nevnt funksjonalitet på plass, men det er fortsatt ikke opprettet flere units og/eller bygninger osv. Her er det store muligheter for å være med å bestemme retningen spillet tar.

Jeg er ikke ute etter å launche dette public enda, så det blir bare noen utvalgte få som får delta i første omgang. Legg igjen en beskjed i tråd om du kunne tenke deg å hjelpe til, samt på hvilke områder du kan bidra, så tar jeg kontakt med de som virker aktuelle.

På forhånd takk!
Happy Buddha
Jeg kunne veldig gjerne ha hjulpet til som betatester og rapportert eventuelle bugs!
Java's Avatar
Trådstarter
Flott AmundK!
Jeg oversender detaljer i morgen. Håper det kommer noen flere interessenter ila den tiden da det kan bli litt kjedelig med to spillere

Bare for presiseringen, så trenger ikke påmeldere kunnskaper eller bidra innen alle områdene nevnt over. Kun ett av dem holder i massevis. Alt hjelper.
Kan godt delta som alphatester. Har god erfaring fra andre spill på det området.
Jeg kan også være med å teste og rapportere.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kan godt delta som alphatester. Har god erfaring fra andre spill på det området.
Vis hele sitatet...
Alpha stage er ikke det utvikler-testing da? Om jeg ikke tar feil.. (hørte det på TBBT så ikke akkurat en sikker kilde)

Jeg hjelper gjerne til med betatesting om du trenger flere. Kan sikkert komme med ideer underveis om jeg har noen.
Er gjerne med på betatesting om du trenger fler
Java's Avatar
Trådstarter
Xernox, alpha test er en "lab" test før release av betaen som tillater faktiske spillere
Spennende!

Tar gjerne en liten alphatest for deg.. )
Kan sikkert prøve meg så lenge spillet ikke bruker et år på å slippe meg inn.
jeg vil også gjerne teste det ¨

jeg kan bidra med å designe grafikker til spillet
Java's Avatar
Trådstarter
Da har jeg fått meg en del testere, tusen takk for det!

Jeg setter i gang tick-counter ca klokken 12:00 i dag.
Happy Buddha
Hvordan står det til med folket da? Kunne vært morsomt om enda flere ble med!
Jeg har ikke funnet noen store bugs annet enn at alle tropper ser ut til å ha samme movement speed selv om det står at brawlerene har 5 movementspeed og Thugsene 2.

Bra konsept, men plass til mye mer! Husk at ikke bare bugs trengs å rapporteres, om noen har innspill til forandringer også så trenger Java det og!
Kan også bli med og teste
Happy Buddha
Klarte å bruke 100000 på å forske noe som ikke enda er implementert i spillet..
Kan godt sende meg info og
Jeg vil gjerne være med å teste!

Trenger du noen illustrasjoner er det bare å si ifra.
Tester mer enn gjerne :-) Belager meg på en sommer på sykehus så jeg har masser av tid
tester gjerne
Vil gjerne teste, mye tid til overs for tiden
Java's Avatar
Trådstarter
Jeg har fått gode tester og luket ut noen bugs frem til nå, så jeg venter litt før jeg slipper inn flere. Setter i gang fase 2 med videreutvikling nå der jeg implementerer flere funksjoner. Det finnes veldig lite content for øyeblikket .. så som Amund har bekreftet, er det fortsatt mulig å bruke penger på ting som ikke eksisterer/har noen funksjon enda osv..

Takk for interessen - dere skal alle få slippe til når spillet blir "litt mer spillbart"
Er det plass til en betatester til?
Jeg ønsker veldig å lage mitt eget spill men klarer det ikke, så jeg lurer på om jeg kan være Betatester?
Sitat av AmundK Vis innlegg
Hvordan står det til med folket da? Kunne vært morsomt om enda flere ble med!
Vis hele sitatet...
Har så mange thugs nå at det er ikke mulig
Får maks penger (ca 2mrd) etter ca 5-10 minutter.
Java's Avatar
Trådstarter
Testingen og videreutviklingen går bra. Vi har funnet en og annen bug, men merkverdig få. Noe som er litt artig. Ellers oppdager vi ting og tang som muligens må skrives om når spillet lanseres i forhold til kalkuleringen under krig ol.

Dersom det er noen matematiske genier her, ta gjerne kontakt på PM. Jeg er veldig interessert i å produsere noen skikkelige algoritmer som kan gi spennende kriger.

Ellers vil jeg snart åpne for noen flere beta-testere. Pr nå er det 14 registrerte kontoer med ca 10 testere. Det er vel bare 4-5 aktive dog. Jeg har produsert administrator verktøy for videreutvikling av såkalt "units" og "research". Dersom noen er interessert i å bryne de små grå på produksjon av slike, ta kontakt i PM for ytterligere informasjon.

Det ligger også ett par limits i spillet som Xernox nevner .. men disse vil bli værende til neste beta test. Denne testen bærer preg av mye manipulering og fikling med verdier.
Ja, flott vi får luket ut de så bugsene som faktisk er... Enkelte er litt værre å oppdage enn andre.


Manipulering er jo en del av virkeligheten.
Om få strakser innehar jeg 2.1 millioner thugs... *weee*
Når den grafiske delen er på plass så skal jeg prøve spillet på nytt.
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Har lite tidsfordriv om dagen, tar gjerne å hjelper med testingen
Har lyst til å hjelpe deg med alt, men etter som jeg(sammen med alle andre) ikke kan det andre du nevnte, så blir jeg nødt til å melde meg opp som betatester.
Java's Avatar
Trådstarter
Setter stor pris på alle som er interessert i å hjelpe til

Jeg kommer ikke til å ta inn flere beta-testere for øyeblikket. Prioritet nå er få på plass ett design samt gjøre spillet mer spennende med å utvikle flere enheter i spillet.

Jeg er fortsatt på utkikk etter noen med god fantasi som kan være med på unit utvikling, samt grafiske produksjon. Design og ikoner...

-Java
Jeg kan godt teste til helgen når jeg er tilbake i Norge, hvis du trenger mer hjelp
Happy Buddha
Og rett etter at jeg har passert 400 000 000 tropper så restarter vi :'(
Java's Avatar
Trådstarter
Etter forslag og ønske fra noen av beta-testerene, har jeg opprettet en IRC kanal på freenode hvor folk aktivt kan delta i utvikling av spillet. Her kan det rapporteres bugs og forslag til spillet etc.

Server: irc.freenode.net
Kanal: #godgame
Den undervurderte
kan gjerne være med å viderutvikle spillet... er ikke så dyktig i selve designe, men er veldig dyktig på storyboard!
Java's Avatar
Trådstarter
Hei hei,

Da er tiden inne for en live beta. Spillet er fortsatt tynt, men vi har fått testet en del og luket ut noen bugs. Det vil nok fortsatt være mye å endre på og det finnes fortsatt ingen nevneverdige grafikker i spillet, men jeg håper det kan by på litt moro allikevel.

Dersom du ønsker å spille, gå til følgende adresse: http://milligan.no:8082/god/ .
Spillet er pr nå satt på "pause" og ticks vil starte i kveld klokken 23:00.

Litt informasjon om spillet:
- Historien er tiltenkt å være en gang i en post-apokalyptisk fremtid. Alle former for regimer og myndigheter er utslettet og verden (The Grid) er delt opp mange, mindre byer som styres av forskjellige gjenger. Gjengene kriger seg imellom om herredømme. Foreløpig tynn og rimelig klisjè story, men denne har ikke vært i fokus enda.

For å forstå litt mer av spillet, kan følgende informasjon være nyttig:

-Spillet baserer seg på ticks. 1 tick = 1 minutt i det virkelige liv.
-Enheter i spillet har en "Speed" attributt. Denne tilsier hvor mange "Grids" en enhet kan reise pr tick.
-Minste ETA ved krigføring er 10 ticks, selv om krigen foregår mot nabo-grid'en.
-Thugs er eneste unit som generer pr tick
-Basen din genererer 200 credits pr tick

Ellers er det en del andre finurligheter, men disse kan dere oppleve i spillet om dere ønsker å prøve.

Kan også legge til at om dere ikke ønsker å legge igjen din faktiske e-post ved registrering, så kan dere bruke en fake. Du vil da ikke motta informasjon om spillet som blir sendt ut. Hadde satt pris på om folk brukte en gyldig e-post, så kan dere heller kontakte meg her dersom dere ønsker at jeg skal slette kontoen.

Glemt Passord? linken fungerer ikke. Dette er ikke implementert.

Jeg reiser til England i natt og blir der til og med fredag. Det betyr at eventuelle bug fixes og lignende må vente til den tid. Flott om de som finner bugs, ikke abuser dem og ødelegger for andre. Rapporter dem heller til meg pr PM eller lignende.

Lykke til!
Veeeeeeldig lang tid å loade
Mye mulig han holdt på med noe i går. Merker ikke noe til det i dag : )
Java's Avatar
Trådstarter
Jeg er tilbake fra utlandet nå og kan påbegynne videreutvikling. Jeg har blitt gjort oppmerksom på at det er mulig å skrive javascript i Comm, noe som vil bli korrigert.

Lang load-tid er som regel kun en engangs-ting, da map'et genereres på nytt ved en ny-registrering...

Kan også være det var noe krøll med linja hjemme - dette står bare på leke-serveren hjemme frem til launch
Si ifra hvis du trenger musikk komponert. Jeg kan gi deg orkester-musikk eller hva annet du måtte ønske (selvsagt gjennom et relativt enkelt program, men jeg kan få ting til å høre nokså realistisk ut, hør gjerne her: http://www.youtube.com/watch?v=fmVREzYF7bA ).

Dette gjør jeg gjerne dersom du kunne tenke deg å bruke original musikk. Jeg ser kun på dette som en måte å samle erfaring på da jeg gjerne kunne tenke meg å jobbe som film- og spillmusikkkomponist. Derfor er det selvsagt gratis.
jeg er et tog. tøff.
9 0
jeg kan sikkert hjelpe til med testingen, har litt experience med forskjellige RPGer og sånt. kunne tenkt meg noe nytt siden det eneste som er på lista for nå er minecraft og tf2....
▼ ... over et år senere ... ▼
Java's Avatar
Trådstarter
Etter serverkræsj forsvant mye av det som eksisterte tidligere. Jeg har nå programmert litt videre og spillet er oppe og kjører igjen her;
Gates of Destiny.

Det er fortsatt fullt mulig å være med å alpha-teste, komme med tilbakemeldinger og eventuelle forslag til utbedringer i spillet.

Planen videre er å innføre en ny ressurs som kun er tilgjengelig via kriging - som da vil oppfordre spillere å angripe hverandre. Neste skritt etter det ser jeg for meg at man har muligheten til å danne allianser ol for å innføre taktiske/teamplay aspekter.

Flere forslag?

Forøvrig er designet helt jævlig, så om det finnes en lærelysten novice som har lyst til å produsere grafikker og utseende på nettsiden, så vil det være hjertelig velkomment.
Java's Avatar
Trådstarter
Da er det innført ett par nye ressurser i spillet. Disse ressursene er kun tilgjengelige gjennom kriging og vil være kostbare å få tak i. Units, research og bygninger må tilpasses de nye ressursene for å få balansert dem, men dette kommer etterhvert som alpha-testen går sin gang.

Ellers er det registrert ca 10 kontoer som prøvespiller, men jeg har ikke hørt noe fra noen. Er det SÅ kjedelig? :P
Kan sikkert prøve jeg er på mobil så får ikke skrevet så mye
Java's Avatar
Trådstarter
Da har det blitt gjort enda flere justeringer og oppgraderinger.

Ratios har blitt justert for å gjøre det mer lukrativt å angripe.
Ressursene er tweaket i forhold til hvordan de kan genereres/skaffes.
Units og research reflekterer nå ressursene i spillet bedre.
Kostnader er justert.
Det er innført ett "Trademarket" hvor spillere kan bytte ressurser seg imellom.
Backenden på spillet er oppgradert slik at idle kontoer fjernes (7 av testerne som registrerte seg via freak brukte aldri kontoen sin, så disse er fjernet).
Kan godt vere med som alpha tester
Vil gjerne teste
Jeg kan godt bli med. Jeg har spillt slike browser spille i mange år nå og har vært med og beta testet ett par av dem for og si det sånn
Java's Avatar
Trådstarter
Åpen registrering og alle er hjertelig velkomne til å teste Tilbakemeldinger kan skrives her, eller på PM om det er en graverende bug som kan exploites. Takk til alle som deltar så langt !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har mye tid til overs, kan godt teste det for exploits evt.
Tror jeg ødela statistikksiden.
Korrekt.

Ser jeg må bli flinkere til å strippe script tags. Takk for rapport