Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2237
Dette skal liksom være fra en seriøs side, som står om planters gifter og deres virkemåte på kroppen. Jeg surfet gjennom dette og fant. Sitat:

Hampefamilien
Engelsk navn: Marijuana
Latinsk navn: Cannabis sativa
Latinsk familie: Cannabinaceae

Giftig del: Blader og blomster
Giftigstoff: Tetrahydrocannabinol
Symptom/skade: Gir mage/tarmproblemer, nevrologiske skader, oppkast, bevisstløshet, DØDELIG !

HAHAH!
Så du tror ikke planten kan være dødelig? Nå er det du som har et "dummeste utsagne".

http://www.bks.no/biblio.htm#cann
Kalakov:
"Studiene" du linker til sier ingenting om at Cannabis er dødelig. Om jeg skulle ta feil, kan du jo servere noen velplasserte sitater?

Malakian:
Post linken til siden du fant utsagnene.

EDIT: Ha, ha!
Siden du linker til linker videre til WHO sin rapport om rusmidler, som forøvrig brukes som et PRO-Cannabis argument!
Sist endret av EmteX; 27. desember 2005 kl. 12:09.
Sitat av Kalakov
Så du tror ikke planten kan være dødelig? Nå er det du som har et "dummeste utsagne".

http://www.bks.no/biblio.htm#cann
Vis hele sitatet...
Hehe, dødelig meg langt oppe i..
Eneste måten du kan dø av Cannabis på er vel å injisere det da dette vil tette igjen blodårene dine. Overdose på THC er fysisk umulig hvis du ikke har THC-olje med utrolig høy prosentandel THC.

Kalakov, når man skal flame andre lønner det seg å sjekke litt fakta først, du høres ut som en fra UMN.....
Såvidt jeg vet finnes det vel ingen registrerte dødsfall som et følge av utelukkende cannabis? Riktignok kan sikkert folk gjøre idiotiske ting under inflytelse av stoffer, men det gjør mange når de er edru også. Eneste jeg kan huske å ha hørt om er en episode hvor hjertemedisiner og hasj senket hjerterytmen til full stans.
http://toxipet.charlott.no/planter.p...=planter&id=68
Der e linken.
Har lest masse statistiker som står at det har ALDRI vert registret et dødsfall av bare cannabis, men Som IvIonyer sier så er det sikkert noen dødsfall som har skjedd under påvirkning av cannabis.

Kalakov: Vist du ikke vet hva du snakker om, ikke post noe...
Sist endret av Malakian; 27. desember 2005 kl. 12:22.
Dødelig? Neppe, men farlig? Åja.

Er folk som får psykoser de ikke kommer ut av som følge av hasjrøyk. Har sett et tilfelle med egne øyne. Stakkars menneske sier jeg.
Skal ikke si at du ikke kan få psykoser, men jeg tviler på at vist du er et sunt eksemplar av et menneske å du røyker med vett, så ville jeg tro du ungår dette.
Dessuten så er det www.bks.no Kalakov linker til. Den siden drives visstnok av Hans Olav Fekjær, som blandt annet har skrevet "Alkohol og Narkotika - Myte og Virkelighet". Han finner med andre ord seriøs forskning der, med reelle rapporter og ekte forskere. Ikke et veldig bra sted å backe opp anti-cannabis utsagner.
Malakian:
Du er klar over at den siden tar opp hvilke planter som er skadelige for husdyr?
woops.....det viste jeg ikke, jeg satt bare å surfer å så kom jeg over denne...hahaha! skal si jeg har dummet meg litt ut nå ja

Men allikvell står jeg for at Cannabis ikke er dødelig.
Tror ikke cannabis er dødelig for husdyr, ikke i moderate doser. Neppe sunt heller, men...
Troverdigheten til en artikkel som hevder at cannabis er dødelig uten å referere til tilfeller hvor folk/dyr har dødd av det = 0.
Det har du rett i men, likevel.
Sauer dør av å spise phalaris (kanarigress).
Det gjør ikke vi, og vi er ikke ment for å spise gress heller.
Så jeg tviler ikke.
Sitat av okaminaru
Malakian:
Du er klar over at den siden tar opp hvilke planter som er skadelige for husdyr?
Vis hele sitatet...
Heheh




Tror faktisk den er riktig at det gir mage/tarmproblemer.
En venn av meg har magesår som vissnok var på grunn av litt forhyppig hasjrøyking.
Ifølge legen vertfall. Om det er sant vet jeg ikke,
kan være han bare sa det for å skremme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ikke utenkelig, magesår kommer ofte som følge av stress og hvis han blir stresset av å røyke cannabis (eller noe lignende psykisk) så er det jo ikke umulig. Røyking fører også av og til til magesår, men siden jeg ikke vet nøyaktig HVA i tobakken som fører til magesår (tjære, nikotin, andre stoffer, prosessen med å røyke noe) så er det jo langt ifra usansynlig at dette også gjelder for røyking av cannabis. Hvis personen blander hasj med tobakk (som er ganske vanlig) så er det jo enda mer troverdig.
Cannabis er selvfølgelig ikke heldig. Men det er ikke dødelig, og det er det minst farlige rusmidlet vi har.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
er dødelig ved inntak over 5 kilo :P men det sier seg jo selv:P hehe 5kilo brunt i magen gjør faen ikke godt :P
jeg hadde spist 5 kils løvetann før jeg hadde klarta og røyka/spist 5 KG brunt (hadde antagligvis sovna lenge lenge lenge før jeg hadde nått 20 g).
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Det meste er vel dødelig sålenge man røyker/spiser 5 kilo av det. 5 kilo såpe=Dødelig som faen!