Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2106
Jeg har vært stein, og vært ubeskrivelig drita med partyhumør, men den aller beste rusen jeg kan få er faktisk dette:

Idag var jeg nede på platebutikken "platekompaniet" i Tromsø, og jeg tok min ukentlige runde innenfor musikkverdenen. Jeg røsket til meg ett par plater og gikk til skranken for å høre på det jeg hadde valgt. Dette er noe jeg vanligvis gjør når jeg skal ha meg et album, og jeg kan stå i 20minutter før jeg bestemmer meg. Jeg er meget kresen.

Det var da det skjedde, det har skjedd før, men denne gangen var jeg klar over hva det egentlig var. Jeg hørte på sangen "Heard 'Em Say" av Kanye West. 30 sekunder omtrent ut i sangen sa det "kaboom" i hele kroppen min og jeg ble helt skjelven. Jeg fikk grøsset i hele meg, med andre ord en ubeskrivelig følelse. Alt som er forklart er bokstavelig talt.

Det er sikkert noen av dere som har følt akkurat det samme, og da mener jeg ikke dere som sier "jajeghørteendritfetlåtfyfaenjegholdtepååbesvime". Selv så er jeg en Turbojugend, og jeg hører veldig mye på turboneger som er mitt favorittband. Turboneger lager som sagt mye bra musikk, men de har faktisk ikke truffet meg rett i hjertet på samme måte som denne låta.

Har googlet en del, men finner ikke noen liknende historier. Noen her som har opplevd akkurat det samme?
Sist endret av aisLos; 8. mars 2006 kl. 21:49.
Tja, jeg har opplevd veeldig psykedeliske opplevelser av musikk alene, noen få ganger. En gang ble jeg liggende og vri meg i senga et par timers tid mens jeg rev istykker det som fantes av papir innen rekkevidde (uten at jeg merket det der og da). Det var en vanvittig lykkerus som nesten kan måle seg med ecstasy (dog ikke like intenst rent kroppslig)..

Dog har dette bare skjedd noen veldig få ganger.
Det hender jo jeg hører musikk som gjør at det virkelig kiler i kroppen, men har aldri fått en "kaboom"-følelse.
Kan like gjerne skje med gammel musikk som med ny. Kommer vel ann på humøret tenker jeg.
Trådstarter
Sitat av mxyzptlk
Tja, jeg har opplevd veeldig psykedeliske opplevelser av musikk alene, noen få ganger. En gang ble jeg liggende og vri meg i senga et par timers tid mens jeg rev istykker det som fantes av papir innen rekkevidde (uten at jeg merket det der og da). Det var en vanvittig lykkerus som nesten kan måle seg med ecstasy (dog ikke like intenst rent kroppslig)..

Dog har dette bare skjedd noen veldig få ganger.
Vis hele sitatet...
Var du våken da dette skjedde? Varte det seriøst så lenge?
Jeg har helt våken ja, hadde våknet utpå dagen en helg, og hadde sovet og ligget og dratt meg litt i noen timer, og bestemte meg for å sette på noe musikk. Det var psytrance det gikk mest i på den tiden, og jeg husker tydelig at det var Pleiadians - IFO-albumet som kickstarta hele "trippen". Det gikk ganske fort opp for meg at det ikke bare var vanlig musikknytelse som var på ferde, det var en skikkelig, ordentlig rus (har masse erfaring fra forskjellige droger så jeg vet forskjellen mellom det å være glad og høre på bra musikk og å være i en rus).

Ja, rusen holdt seg et par timer, tilogmed etter at jeg gav opp for morrablæra og gikk på dass en tur. På dass ble jeg stående og glise til meg selv sånn som jeg pleier å gjøre på e noen ganger hehe, så heftig var det.

Men igjen, det var ingen intens kroppslig e-rus eller noe, men et deilig og lett psykedelisk velbehag som kjentes i både kropp og hode.

Jeg tror rusen gikk over da jeg til slutt sto opp og gikk og spiste frokost..
merklig! merklig merklig merklig.
aisLos, har hatt den samme følelsen, men når jeg får det skyldes det blodmangel til hjernen...
Var det som et nys, bare bedre?

Jeg opplever ofte at ting blir litt... annerledes, når jeg hører på enkelte melodier. Mulig det er noe av det samme som du beskriver her.
Sist endret av InUtero; 8. mars 2006 kl. 23:02.
Trådstarter
Sitat av InUtero
Var det som et nys, bare bedre?

Jeg opplever ofte at ting blir litt... annerledes, når jeg hører på enkelte melodier. Mulig det er noe av det samme som du beskriver her.
Vis hele sitatet...
Offtopic(?):Å nyse er jo litt kult da hehe..

Ting ble ikke annerledes, men det var bare helt topp! På lik linje som forelskelse faktisk.. bare helt sinnsykt. Ble svett og jævlig. Ser at det er noen av dere som synes dette er rart, men det er sikkert fordi at dere ikke har opplevd det samme. Kiling i magen når man hører noe brab musikk er kult, men dette var bare helt uovergåelig. Vet ikke akkurat hva i musikken som bare gjorde hele følelsen perfekt, kansje blandingen mellom en god beat og synkroniseringen av rappingen til kanye west?(kanye west - heard 'em say) Ikke vet jeg...

Selve låta var i seg selv ikke så fantastisk überutrolig, men det er en fin låt. Har tenkt litt i ettertid, og når jeg tenker meg om så tror jeg det var hele den perfekte dagen som ble "oppsummert" på akkurat det tidspunktet. Kansje musikken var "dråpen som fikk begeret til å flyte over"?
Ingenting er som å finne musikk som du får hår på ryggen til å reise seg.Første gangen jeg hørte Misfits så fikk jeg litt stå for å si det sånn ! Finne ny musikk er det beste som finnes, hey hva skulle man ha gjort uten musikk?
Beste rusen man kan få er orgasmisk
Trådstarter
Sitat av StaiN
Ingenting er som å finne musikk som du får hår på ryggen til å reise seg.Første gangen jeg hørte Misfits så fikk jeg litt stå for å si det sånn ! Finne ny musikk er det beste som finnes, hey hva skulle man ha gjort uten musikk?
Vis hele sitatet...
Bingo StaiN! Bingo til tusen.
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg pleier ofte å "ruse" meg på musikk. Hvis jeg skrur på enkelte sanger når jeg trener så kan jeg holde på helt til jeg svimer av omtrent. Mange sanger kan også få meg til å grine så tårene spruter iblant.
av og til når jeg hører en deili ny trance låt eller en gammel så får jeg en san eurofri(lykkefølelse?) som går jennom heilie kroppen..det er veldig behaglig vet ikke om man kan kalle det rus men men.
Vel, har hatt noe av det samma greiene.. Men det kommer vel av at noe er så sinnsykt fengende så bare får man grøssninger i hele kroppen.
Som PureStone sier så er det vel ikke akkurat rus.. Iallefall ikke en langvarig en, men det er chill uansett
har noe med endorfiner å gjøre. alt jeg vet
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg var så jævlig skev en kveld etter hard bong-røyking.

og musikken jeg satt på var Shitrich - Shitbag, kroppen kollapset men jeg stod oppreist fremdeles.

det var bedre en sex, I promise!
men du aisLos: Hør på "THC - Kj0p Skiva"

du blir ødelagt og tatt til himmelen på en gang.