Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 752
Hei!

Tenker å oppgradere gaming PCen på ca 4-5 år. Brukes hovedsakelig til musikkproduksjon og videoredigering nå. Gamer av og til, men aldri spesielt krevende spill.

Skal nå gjøres om til en high-end videoredigeringsmaskin.

Det som står i nå er:
i5 2500k (kjølt ned av Corsair H100)
GTX 770
8GB RAM

Tenker å gå for 16 GB DDR4 Ram.
i7 CPU (usikker hvordan?)
Må også ha nytt HK.

GPU er jeg usikker på om jeg trenger nytt.

Har dere noen tips til deler?
Budsjett har jeg ikke satt. Men regner med rundt 5-8k skal holde?

Setter pris på alle tips
Videoredigering nyter godt av flere kjerner, så når du sier "high-end" så starter lista her:
https://www.komplett.no/product/8911...treme-s-2011-3

Så får du bare bestemme deg for hvor "high end" du faktisk vil ha.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Videoredigering nyter godt av flere kjerner, så når du sier "high-end" så starter lista her:
https://www.komplett.no/product/8911...treme-s-2011-3

Så får du bare bestemme deg for hvor "high end" du faktisk vil ha.
Vis hele sitatet...
hehe, den der blir nok litt i dyreste laget. Synes pakkeløsningen som ble linket i innlegget over så bra ut. Regner med den skal tåle "hobbyredigering".

Vil det være noe poeng å kjøpe ett nytt skjermkort i tillegg også tror dere? Eller burde jeg klare meg med det jeg har?
Tja, spørs hva slags videoer du leker med.
Hvis det er høy oppløsning og 3D effekter involvert så vil du merke god forskjell om du kjøper et kort med mer videominne ihvertfall.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Er ikke noe ekstreme greier. Mest hobbyredigering på ett enkelt nivå. Vil bare at det skal kjøre smooth. Tror jeg går for den pakkeløsningen først, så ser jeg etterpå om det er nødvendig med ny gpu.
Takk for hjelen