Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 14239
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Mister respekten? Hvorfor i all verden skal han miste respekten for å anmelde han? TS er 15år, han blir overfalt av en 19åring! Selvsagt skal forholdet anmeldes.
Vis hele sitatet...
Det jeg også lurer litt på, men er jo faktisk sånn det er, folk som ikke klarer og forsvare seg i sloss kamper for så og springe til politiet blir fort sett ned på.
Sitat av khalifa Vis innlegg
Synes folk det er galt at man starter å drikke som 15åring? Startet selv da jeg var 13-14 og føler meg ganske oppegående fordi Kjipt å drite seg skikkelig ut på førstegangs-fyll som 18åring.. OT: Hvilken straff han kommer til å få, kommer helt an på rullebladet hans. Tipper samfunnstjeneste hvis du er heldig, hadde det vært blind vold hadde saken vært mye værre.. Du kommer iaffal til å få erstatning på MINST 20k for den skeive tanna - helt sikkert!

...synes dog det er på sin plass hvis du går imellom og leiker fredsmegler! skjerp deg!
Vis hele sitatet...
tanna er nesten ikke synelig skjev, men nok til at jeg kjenner det. skal og ta røntgen på fredag, bare for og sjekke om tannroten er skadet

er litt skeptisk på om jeg hadde gått imellom dem i edru tilstand.

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det jeg også lurer litt på, men er jo faktisk sånn det er, folk som ikke klarer og forsvare seg i sloss kamper for så og springe til politiet blir fort sett ned på.
Vis hele sitatet...
jeg var veldig beruset, og hadde ikke så mye og stille opp med. kompisen min gikk tilbake til han og spurte han hvorfor han slo meg, han fikk et slag i tinningen. begge anmeldte han.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Du har åpenbart problemer. Du ville ikke hjulpet? Er du så innrøyka at du faktisk ikke ser at politiet faktisk gjør en god jobb også, på siden av og være idioter og prioritere feil? Tenk om det var en i din familie som ble drept, og ola nordmann ga faen? Tenk deg om.

Du er en idiot uten like, stopp med røykinga, ta deg i skinnet og bynn og jobb. Jeg vil ikke betale skatt for at stoners ska sitte på trygd og sosialen, for og kaste i trynet på hardtjobbende mennesker at du har mere penger.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde hjulpet personen på gata om det var noen jeg kjente, men hadde lukket igjen munnen å holdt den igjen så fort politiet kom dit. Du betaler ikke skatt for at jeg skal sitte på trygd eller sosial, mottar ikke en krone fra nav, ikke dagpenger heller.
Det eksisterer en viss "lykkepromille", ikke bare edru og dritings.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Det eksisterer en viss "lykkepromille", ikke bare edru og dritings.
Vis hele sitatet...
var lykkelig til dette skjedde
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordi det å kontakte politiet også kalles snitching, nå likte jeg ikke heller det at du fortalte politiet hvem det var, men alle kan vel gjøre en sånn feil i en alder av 15.
Vis hele sitatet...
du høres akkurat ut som du har den holden folk har som starter bråk, hadde ikke forventet at folk som deg skulle forstå. folk som deg lærer aldri, uansett hva en sier eller skriver, vet ikke hvorfor.

ellers til tidligere poster, så har en da sett personen og kan gi signalementet så det kan ofte være en god mulighet for å finne personen(e).

skjønner trådstarter ikke kontaktet noen da har var brisen, er ikke så enkelt å tenke på sånt da nei, sant d
Sist endret av exceed; 31. august 2011 kl. 17:24.
Hva er en newfag?
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Hva er en newfag?
Vis hele sitatet...
Newfag er et uttrykk som retards på 4chan bruker om nye brukere.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Jeg hadde hjulpet personen på gata om det var noen jeg kjente, men hadde lukket igjen munnen å holdt den igjen så fort politiet kom dit. Du betaler ikke skatt for at jeg skal sitte på trygd eller sosial, mottar ikke en krone fra nav, ikke dagpenger heller.
Vis hele sitatet...
Om det var noen du kjente ja. Uansett hvem det var, skulle man hjulpet. Ville vært en god idè og fortelle det du vet til politiet og.

Neivel, mr.makealotonweed
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Om det var noen du kjente ja. Uansett hvem det var, skulle man hjulpet. Ville vært en god idè og fortelle det du vet til politiet og.

Neivel, mr.makealotonweed
Vis hele sitatet...
Vi alle er forskjellige, jeg har ett innvendig hat som er utrolig sterkt mot politiet av god grunn.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Vi alle er forskjellige, jeg har ett innvendig hat som er utrolig sterkt mot politiet av god grunn.
Vis hele sitatet...
av hvilken grunn da?
[quote=ThwiX;2236910]Hmmm......? http://www.helgeland-arbeiderblad.no...cle5713203.ece[/QUOTE

kanskje det! titegn
Sist endret av 95markro; 31. august 2011 kl. 18:52.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordi det å kontakte politiet også kalles snitching, nå likte jeg ikke heller det at du fortalte politiet hvem det var, men alle kan vel gjøre en sånn feil i en alder av 15.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvordan du ser på det som feil i det hele tatt?
Hvis man er 19 år og må yppe mot ungdomer som er 15 år, så er man antageligvis bygdas største taper.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
av hvilken grunn da?
Vis hele sitatet...
Fordi broren min døde pga at politiet gjorde en feil.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordi broren min døde pga at politiet gjorde en feil.
Vis hele sitatet...
Seems legit.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordi broren min døde pga at politiet gjorde en feil.
Vis hele sitatet...
Dem er mennesker. Og politiet gjorde en feil? Han var med høy sannsynlighet ikke uskyldig.

Kondolerer.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordi broren min døde pga at politiet gjorde en feil.
Vis hele sitatet...
Og en feil er grunn nok til at du ikke vil prate med politiet etterpå om noen ble skutt på gata?
Så lenge politiet ikke regelrett henrettet broren din så ser jeg ikke helt begrunnelsen her. Alle kan gjøre feil, og så lenge det er mennesker innvolvert så vil det gjøres feil. Jeg kan ikke se at en uskyldig person skal straffes for at du synes politiet er så himla slemme, for what reason.

Jeg hadde heller ikke vært kjempehappy om politet kom på besøk, men jeg hadde da forklart meg i saker som omhandler blind vold. Jeg tyster jo ikke på venner heller, men ukjente personer på gata som går løs på mindreårige det er ikke akkurat så mye ære å beholde i en slik situasjon.
Sitat av moret Vis innlegg
Og en feil er grunn nok til at du ikke vil prate med politiet etterpå om noen ble skutt på gata?
Så lenge politiet ikke regelrett henrettet broren din så ser jeg ikke helt begrunnelsen her. Alle kan gjøre feil, og så lenge det er mennesker innvolvert så vil det gjøres feil. Jeg kan ikke se at en uskyldig person skal straffes for at du synes politiet er så himla slemme, for what reason.

Jeg hadde heller ikke vært kjempehappy om politet kom på besøk, men jeg hadde da forklart meg i saker som omhandler blind vold. Jeg tyster jo ikke på venner heller, men ukjente personer på gata som går løs på mindreårige det er ikke akkurat så mye ære å beholde i en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager om jeg kom litt kvast ut, han var en uskyldig passasjer, å politiet dro jakten alt for langt. Takker for kondulasjoner. Håper 19 åringen får skikkelig juling på byen neste gang han går ut, uholdbart å ga på en 15 åring sånn der.
Sitat av andyq Vis innlegg
ParadiseCity: "når du skal leke fredsmegler for du også tåle støyten spør du meg"

Så du mener at om man ser en urett bli begått mot noen, så skal man bare snu seg og la ting gå sin gang.

F. eks. en gammel dame blir forsøkt ranet av en med kniv, da skal man gå videre, for om man bryr seg og forsøker å stoppe angrepet, fortjener man en kniv i magen?

Håper virkelig ikke at du er representativ for hvordan de fleste tenker.
Vis hele sitatet...

Nei, da kliner du til han som holder kniven til han ligger bevisstløs på bakken. Men du som virker så forbanna evneveik hadde vel gått i mellom den gamle dama og typen med kniv og prøvd å megle om fred? tosk
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Miljøet jeg lever i har ingen betydning, men kan si det sånn at det ikke er 15 åringer, å heller ikke wannabe. Det å på noen måte hjelpe politiet er IKKE okei, hadde jeg sett en person blitt drept på åpen gate ville jeg ikke strukket meg en cm for å hjelpe de. ferdig.



om 10 år? er 23 jeg, du har rett, jeg jobber ikke. MEN, jeg har fortsatt mer penger enn de jeg kjenner som jobber. hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Du er bare syk. Jobber du for ASVO eller?
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Du er bare syk. Jobber du for ASVO eller?
Vis hele sitatet...
haha. skulle bare poengtere at jeg ikke nødvendigvis plukker tyggis fra fortauet om 10 år fordi jeg ikke har en jobb for han som mente det jeg.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Nei, da kliner du til han som holder kniven til han ligger bevisstløs på bakken. Men du som virker så forbanna evneveik hadde vel gått i mellom den gamle dama og typen med kniv og prøvd å megle om fred? tosk
Vis hele sitatet...
Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Jeg prøver igjen.

Så du mener at om man ser en urett bli begått mot noen, så skal man bare snu seg og la ting gå sin gang? Og om man bryr seg, og prøver å gjøre noe med situasjonen, fortjener man whatever skade eller lignende man blir påført?

For å svare på ditt, jeg hadde definitivt ikke bare stått og sett på, eller gått videre. Sikkert sett an gjerningsmannen før jeg evt hadde hoppet på han, hoppet mellom og prøvd å roe ned. Såpass evneveik er jeg.
Sist endret av andyq; 31. august 2011 kl. 20:32.
Tilbake til emnet. Hvilken straff kan han vente seg?
Sitat av andyq Vis innlegg
Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Jeg prøver igjen.

Så du mener at om man ser en urett bli begått mot noen, så skal man bare snu seg og la ting gå sin gang? Og om man bryr seg, og prøver å gjøre noe med situasjonen, fortjener man whatever skade eller lignende man blir påført?

For å svare på ditt, jeg hadde definitivt ikke bare stått og sett på, eller gått videre. Sikkert sett an gjerningsmannen før jeg evt hadde hoppet på han, hoppet mellom og prøvd å roe ned. Såpass evneveik er jeg.
Vis hele sitatet...
Og like evneveik er jeg, Det jeg mener er at hvis man drikker alkohol og skal plutselig blande seg inn i krangler, der begge parter også sikkert er under alkoholens innflytelse syns jeg at man må regne med å få seg en på tryne. Hadde alle mennesker ikke brydd seg om hverandre hadde vi aldri hatt noe samfunn, og jeg beklager for at jeg kalte deg evneveik i stad
Sitat av 95markro Vis innlegg
Tilbake til emnet. Hvilken straff kan han vente seg?
Vis hele sitatet...
Tipper ett forelegg,i beste fall noen timer samfunnstjeneste.Straffe rammene for vold er latterlig lave synes nå jeg.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Og like evneveik er jeg, Det jeg mener er at hvis man drikker alkohol og skal plutselig blande seg inn i krangler, der begge parter også sikkert er under alkoholens innflytelse syns jeg at man må regne med å få seg en på tryne. Hadde alle mennesker ikke brydd seg om hverandre hadde vi aldri hatt noe samfunn, og jeg beklager for at jeg kalte deg evneveik i stad
Vis hele sitatet...
Ikke noe å beklage. Ser at vi ikke er så uenige alikevel. Jeg er også enig om at man kanskje må regne med en på tryne, men var uenig i at det hadde vært fortjent. Tok deg bare litt for på ordet! Ha en fin kveld!

Og til TS: sorry for å ha rotet meg inn i tråden din uten å kunne svare på spørsmålet ditt : )
Sitat av andyq Vis innlegg
Ikke noe å beklage. Ser at vi ikke er så uenige alikevel. Jeg er også enig om at man kanskje må regne med en på tryne, men var uenig i at det hadde vært fortjent. Tok deg bare litt for på ordet! Ha en fin kveld!

Og til TS: sorry for å ha rotet meg inn i tråden din uten å kunne svare på spørsmålet ditt : )
Vis hele sitatet...
bare litt kveldsunderholdning
Sitat av Glenni Vis innlegg
Jo, faktisk.
Vis hele sitatet...
Tullprat! Kan ikke straffe noen for å IKKE risikere seg selv i noen annens fight. Dette er politiets oppgave, og selvom nødvergeparagrafen åpner for at hvem som helst kan gripe inn, krever den ikke det. Ville være noe annet om en av de ligger bevisstløs og blør og du gir f.
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Tullprat! Kan ikke straffe noen for å IKKE risikere seg selv i noen annens fight. Dette er politiets oppgave, og selvom nødvergeparagrafen åpner for at hvem som helst kan gripe inn, krever den ikke det. Ville være noe annet om en av de ligger bevisstløs og blør og du gir f.
Vis hele sitatet...
Tullprat! Har lest flere ganger at folk som prøver å stoppe en kamp, ofte blir anmeldt.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Tullprat! Har lest flere ganger at folk som prøver å stoppe en kamp, ofte blir anmeldt.
Vis hele sitatet...
Les det vi snakker om da din dass! Han mener at man kan bli straffet om man IKKE griper inn..
Dette var en merkelig diskusjon.
Hvem faen bryr seg om at TS var en 15 åring som drikker.
Spesielt at mange av dere som angriper han for og drikke er de samme som forsvarer folk som bruker narkotika.

Men denne 19årige voldsmannen får vel bare en klapp på skuldra så er det ut igjen da.
Det virker nesten som at når man er en kjenning av politiet så har man at sertifikat til og være et rasshøl.
Det virker i allefall sånn for meg.

Å dere som sier at dere ikke vil bryte inn vis et uskyldig menneske blir angrippet.
Dere må jo være helt LOST.
Selvfølgelig hadde det vært en gjeng eller liggnende så hadde nok jeg vært forsiktig med og bryte inn.

Men når det ikke er det så ser jeg ikke problemmet.
Det hadde ikke kostet meg femflate øre og jaget et kriminelt avskum bort fra en uskyldig person.
Ikke faen om jeg aksepterer et samfunn hvor onde/kriminelle avskum skal få vandre fritt.

"Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles which every man of every faith can embrace. "

"For if you do, one day you will look behind you and you will see we three. And on that day, you will reap it. "

"And shepherds we shall be, for Thee, my Lord, for Thee. Power hath descended forth from Thy hand. "

In nomine Patri.
Et Fili.
Spiritus Sancti.

The Boondock Saints (1999)
Stor forskjell på en voksen person som røyker hasj og en 15 år gammel unge som drikker 40%
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Forbanna rasshøl.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok hjulpet til, men aldri hjulpet politiet på noen måte. Kom litt feil ut.
Sist endret av take'a'hit!; 31. august 2011 kl. 22:51.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Jeg hadde nok hjulpet til, men aldri hjulpet politiet på noen måte. Kom litt feil ut.
Vis hele sitatet...
Men du skjønner vel at ved å hjelpe politiet, hjelper du h*n som det har gått urettmessig utover?
Sitat av andyq Vis innlegg
Men du skjønner vel at ved å hjelpe politiet, hjelper du h*n som det har gått urettmessig utover?
Vis hele sitatet...
Nei det skjønner jeg ikke. Nøkkel ordet her er vel hevn, det folk lærer av.

Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Nei det skjønner jeg ikke. Nøkkel ordet her er vel hevn, det folk lærer av.
Vis hele sitatet...
EDIT : Når du skriver h*n så stiller det seg litt annerledes, da man ikke slår eller skader jenter.
Skjønner! Du straffer en uskyldig person og alle politifolk i Norge for noe en/to personer har gjort. Makes perfect fucking sense!
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Nei det skjønner jeg ikke. Nøkkel ordet her er vel hevn, det folk lærer av.



EDIT : Når du skriver h*n så stiller det seg litt annerledes, da man ikke slår eller skader jenter.
Vis hele sitatet...
OK, så om du ser noen banke ei jente ville du hjulpet politiet med å evt peke ut en gjerningsmann om du så hele situasjonen?

Om jeg hadde prøvd å stoppe en kar som banket ei jente, og blitt banket sønder og sammen, sykehus, koma og full pakke. La oss si jeg havner i rullestol resten av livet. Jeg er ikke en som kjenner folk som er kapable, eller er kapabel selv, til å "gå etter" noen for å ta hevn. Ville du da hjulpet politiet om du hadde sett alt sammen? Eller hadde det vært opp til meg, i rullestolen min, å få rettferdigheten til å seire?
Jeg straffer hele norge fordi jeg ikke snakker med onkel? Greit nok, Om du ikke forsto setningen min så mente jeg at man tar hevn på personen som skader en, ikke stikker halen mellom beina å sladrer.

Sitat av andyq Vis innlegg
OK, så om du ser noen banke ei jente ville du hjulpet politiet med å evt peke ut en gjerningsmann om du så hele situasjonen?

Om jeg hadde prøvd å stoppe en kar som banket ei jente, og blitt banket sønder og sammen, sykehus, koma og full pakke. La oss si jeg havner i rullestol resten av livet. Jeg er ikke en som kjenner folk som er kapable, eller er kapabel selv, til å "gå etter" noen for å ta hevn. Ville du da hjulpet politiet om du hadde sett alt sammen? Eller hadde det vært opp til meg, i rullestolen min, å få rettferdigheten til å seire?
Vis hele sitatet...
Hadde jeg sett en jente bli slått, hadde jeg løpt inn å hjulpet henne, å hadde du gjort det samme hadde jeg hjulpet deg også. men uansett hvilken vei det hadde gått så hadde munnen min vært igjen om politiet kom.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Hadde jeg sett en jente bli slått, hadde jeg løpt inn å hjulpet henne, å hadde du gjort det samme hadde jeg hjulpet deg også. men uansett hvilken vei det hadde gått så hadde munnen min vært igjen om politiet kom.
Vis hele sitatet...
Vi tar fortsatt utgangspunkt i at jeg havner i rullestol for å ha forsøkt å stoppe en runde julling av ei jente. Jeg kan altså ikke ta hevn eller den slags.

Det jeg sliter med å skjønne er hvorfor du vil beskytte gjerningsmannen?

Hevn er ikke noe alternativ.
Syns du ikke han fortjener straff?
Sitat av 95markro Vis innlegg
skulle roe noen ned fordi han var sint og "yppet" mot en annen. jeg sa til han at han måtte roe seg ned, og fikk klar beskjed om at hvis jeg ikke flyttet med ble jeg slått. jeg gikk ikke bort og ble slått 3 ganger. fikk kutt i panne, kinnbeinet og ble slått over munnen, noe som resulterte i at den ene fortannen min ble litt skjev. var i avhør idag fordi jeg var full og sint, så jeg anmelde han.

ting og tilføye:
jeg er 15, han er 19.
jeg gjorde INGEN motstand.
jeg hadde drukket endel. 1/2 liter 40%
han slo med mobil.
politikvinnen sa de kjente til han, og dette ikke var den eneste gangen han hadde gjort noe sånnt.

spørsmålet er, hva slags straff kan han vente seg?
Vis hele sitatet...
Dersom han ikke har andre saker på seg fra før, så blir det trolig bot og betinget fengsel. Det blir voldsdom, men siden du ikke ble alvorlig skadet så er de nok milde.

MEN har han saker på seg fra før, som nok er trolig ifølge politi, så risikerer han fengsel, det kan være lang straff eller kort straff alt ettersom hva han har gjort fra før.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Forbanna rasshøl.
Vis hele sitatet...
rasshøl sier du.. kjenner noen som hjalp en i fra i bli slått ned, di banka han som fløy på fornærmede å endte opp å spikre paller på hoff i 2 mnd. Det gjorde forsåvidt han som starta slåssinga også da
Hva har det med og beskytte noen som blir drept og gjøre?

Dessuten skal du ikke bruke mer makt enn det som er nødvendig, hvis ikke kan du selv bli skyldig.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Dette var en merkelig diskusjon.
Hvem faen bryr seg om at TS var en 15 åring som drikker.
Spesielt at mange av dere som angriper han for og drikke er de samme som forsvarer folk som bruker narkotika.

Men denne 19årige voldsmannen får vel bare en klapp på skuldra så er det ut igjen da.
Det virker nesten som at når man er en kjenning av politiet så har man at sertifikat til og være et rasshøl.
Det virker i allefall sånn for meg.

Å dere som sier at dere ikke vil bryte inn vis et uskyldig menneske blir angrippet.
Dere må jo være helt LOST.
Selvfølgelig hadde det vært en gjeng eller liggnende så hadde nok jeg vært forsiktig med og bryte inn.

Men når det ikke er det så ser jeg ikke problemmet.
Det hadde ikke kostet meg femflate øre og jaget et kriminelt avskum bort fra en uskyldig person.
Ikke faen om jeg aksepterer et samfunn hvor onde/kriminelle avskum skal få vandre fritt.

"Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles which every man of every faith can embrace. "

"For if you do, one day you will look behind you and you will see we three. And on that day, you will reap it. "

"And shepherds we shall be, for Thee, my Lord, for Thee. Power hath descended forth from Thy hand. "

In nomine Patri.
Et Fili.
Spiritus Sancti.

The Boondock Saints (1999)
Vis hele sitatet...
her jeg bor virker det som alle sakene blir henlagt uansett
Ikke ta det for gitt, da. Jeg har fått gjennomgå rettsaker hver eneste gang jeg har blitt tatt.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordi broren min døde pga at politiet gjorde en feil.
Vis hele sitatet...
Det er veldig leit og trist at et feiltrinn fra politiet sin side førte til at broren din døde, men politiet er også bare mennesker og gjør dessverre feil som absolutt alle andre.

Det jeg ikke forstår, og som ikke henger på greip er ditt totale hat mot ALL politi? Jeg forstår at du bærer nag til den personen / de personene som gjorde denne tabben, men å bære nag til ALL politi gir jo absolutt ingen mening!?
Du vil heller se på at en uskyldig stakkar blir voldtatt, torturert og drept enn å fortelle noe til politiet om du er vitne i en sånn sak?

At du heller vil la folk DØ enn å hjelpe politiet, viser at du er en utrolig mye dårligere person enn politibetjentene som gjorde en feil i broren din sin sak.
Det finnes absolutt dessverre et fåtall av politi som er maktsyke, urettferdige og utnytter stillingen sin , men de ALLER FLESTE som søker seg til politiet, eller jobber som politi gjør dette for å gjøre landet vårt til et bedre sted å leve, og forhindre kriminalitet!

At du hater all politi og nekter å hjelpe de i noen andre sine saker gir jo absolutt INGEN mening og er utrolig latterlig og barnslig. Dine holdninger minner meg om en 14åring fra Holmlia sine. Er du virkelig 23 år og mener det du skriver burde du komme deg litt ut i livet!

Hva hadde du gjort om hele familien din ble torturert, voldtatt og drept, men vitnet som kunne oppklart hele saken ikke ville vitne fordi han hadde en GRUNNLØS holdning som deg?

Du er rett og slett en patetisk skapning som jeg virkelig håper at havner i en sak hvor du ikke får et FNUGG av hjelp fra vitner eller politi.
Sist endret av alphamale; 1. september 2011 kl. 02:36.
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Les det vi snakker om da din dass! Han mener at man kan bli straffet om man IKKE griper inn..
Vis hele sitatet...
har høt det jeg og!
1. Han kan sannsynligvis vente seg en dom, hva og hvor mye avhenger av mange ting.
2. Du vil kunne få erstatning for de kostnadene skadene har påført deg. Erstatningsrett i Norge har ikke noe begrep om tort og svie, har du ikke hatt noen kostnader får du ingen erstatning.
3. Du kan ikke straffes for ikke å ha gått i mellom i en slåsskamp, men du vil muligens kunne straffes for ikke å ha meldt fra og dermed bidratt til at slåsskampen ikke ble avsluttet.
4. På et eller annet tidspunkt har det gått inflasjon i å kalle alt mulig for tysting. Tysting er noe man gjør på venner, ikke tilfeldige bekjentskaper. Ser du noen gjøre en straffbar handling er det ikke tysting å si fra, det er inkompetanse fra gjerningsmannens side å bli sett.
5. Seriøst, jeg kan forstå at man bærer nag mot politiet etter en slik opplevelse som ble kommentert og kondolerer så mye; men det er ikke politiet det går utover hvis du nekter å forklare deg. For å ta en situasjon du kanskje kjenner. Hva om saken der broren din omkom hadde vært avhengig av en vitneforklaring for å stadfeste om det var politiets eller sjåførens feil, og vedkommende nektet å forklare seg? Det hadde ikke rammet politiet, for å si det sånn.
Sist endret av doseren; 1. september 2011 kl. 12:51. Grunn: detaljer, detaljer
Sitat av doseren Vis innlegg
2. Du vil kunne få erstatning for de kostnadene skadene har påført deg. Erstatningsrett i Norge har ikke noe begrep om tort og svie, har du ikke hatt noen kostnader får du ingen erstatning.
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig. både skadeserstatningslovens § 3-5 og voldsoffererstatningslovens § 6 åpner for at erstatning gis ut over det rent økonomiske. Her finner man også begrepet "tort og smerte".
Sitat av Abomination Vis innlegg
du er 15 år...hold deg unna spriten.. du er jo bare en liten unge, du burde så vidt ha starta å exprimentere med øll

nesten tilpass for deg..
Vis hele sitatet...
Drit i hva han drakk, det er fokus på slosskampen!
Ungdommen må jo få ha det gøy