Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4080
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har en 5 måneder gammel hund som nettop fikk i seg hasjsjokomelk, det var ganske mye også og lagd med ca 8 biter sjokolader og 1g, han klarer ikke gå engang nå er dette farlig for han?
Ble endel drikking tidleligere på dagen også.

spydde det opp i bosset og han har da gått og spist opp alt sammen hva skjer nå?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjokolade er vel ikke så bra for hunden, men etter tidligere erfaring så har det gått bra med mine hunder når de har fått i seg sjokolade. Hunden er nok veldig høy, så jeg anbefaler å tripsitte hunden din, gjøre alt så bra som mulig for den. Få frem litt munch til senere (ikke sjokolade), sett på noe animal planet på tv'en, kose litt med hunden.

Hvis den ser ut til å ha det jævlig må du vurdere dyrlegen.
Hasjen kommer ikke fysisk til å skade hunden, men sjokolade kan være fatalt for den!
Jeg hadde ringt dyrelege asap
Sist endret av Alge; 28. august 2018 kl. 17:28.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja prøver å finne noen dyreleger som vil hjelpe men ser ikke ut som de vet hva de skal gjøre, virker som han snart går inn i sjokk
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvor mye veier hunden? Sjokolade KAN være farlig, men det går som oftest greit.

En bikkje til en i familien fikk i seg mye mer enn ett gram vis brownies (hundre gram infusert smør, riktignok med weed og ikke hasj) og han ble helt apefjern og sov i 24 timer.
Sist endret av nso; 28. august 2018 kl. 17:33.
her har du en tabell som viser om du skal være redd for akkurat dette med sjokoladen:
https://www.hundehelse.no/tabell-sjokoladeforgiftning/

Angående hasjen så kan du si den har spist det fra gata eller noe, hunden skulle hatt noe sterke greier og bare sovet over hele greia. Hasj kan ikke skade hunden fysisk, men om en valp har fått i seg 1g god shitt så kan det jo gjøre den ganske skrall i psyken ville jeg tro. 1g å jeg blir ikke helt bra i psyken heller så

Det dyrleger pleier å gjøre angående hasj er å gi dem stoffer som dem spyr av, sånn at dem får opp så mye som muligt, også muligens gi dem noe dem garantert sovner av, sånn at dem sover over den mest intense rusen
Sist endret av Alge; 28. august 2018 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta ansvar og ring veterinær for guds skyld.
Det er bare tull å ikke kontakte dyrlege/ta med bikkja til legen asap. Du har tatt på deg et kjeledyr, så det er ditt ansvar å ta vare på den. Drit i å sitte her og vente på oppkokte kjerringråd og få den til noen som har peiling på disse tingene!
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han er hos dyrelege nå, de tenker å overvåke han i 24 timer bare for å se hvordan det går med han. Tokk han dit med en gang, det jeg stresser mest på nå er da sjokoladen pga det er da 8 sjokoladebiter pluss kanskje 3 dl sjokomelk
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Bra, for cannabisforgiftning kan ta livet av hunden din. Sjokoladen er heller ikke noe pluss. Kanskje best å være oppegående nok neste gang til at hunden din ikke gjør det samme om noen uker
Sitat av kmsc Vis innlegg
Bra, for cannabisforgiftning kan ta livet av hunden din.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på det eller. Det strider stikk i mot hva jeg har blitt fortalt av dyreleger osv, pluss har noen historier om hunder som har fått utrolige mengder hasj uten å tatt noen skade av det..
På-forhånd takk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han er hos dyrelege nå, de tenker å overvåke han i 24 timer bare for å se hvordan det går med han. Tokk han dit med en gang, det jeg stresser mest på nå er da sjokoladen pga det er da 8 sjokoladebiter pluss kanskje 3 dl sjokomelk
Vis hele sitatet...

Flotters håndtering å ansvarsfullt gjort mht situasjonen, en tung lærepenge dog, håper det ordner seg for voffsen, lykke til
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for hjelpen, tror det skal gå fint med han. Tror både meg og hunden fikk en lærepenge han går ikke i bosset mitt lengre nå iallefall
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av kmsc Vis innlegg
Bra, for cannabisforgiftning kan ta livet av hunden din. Sjokoladen er heller ikke noe pluss. Kanskje best å være oppegående nok neste gang til at hunden din ikke gjør det samme om noen uker
Vis hele sitatet...
Det er kun dødelig i ekstreme doser. 1 gram hasj er langt fra en ekstrem dose, selv om det på et eller annet magis vis hadde vært medical grade.

Det som er farligst er at bikkjen blir skakk, og dermed kan falle å slå seg. Evt. dehydrering hvis hunden sover for lenge.
Sist endret av nso; 28. august 2018 kl. 18:57.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk for hjelpen, tror det skal gå fint med han. Tror både meg og hunden fikk en lærepenge han går ikke i bosset mitt lengre nå iallefall
Vis hele sitatet...
Hunden har da vel ikke fått noen lærepenge av å bli syk. Det er ikke sånn det fungerer. DU bør ha fått en lærepenge, og må ta ansvar for at det ikke skjer igjen. En fem måneder gammel valp skal ikke ha fri tilgang til søppel og andre ting som er farlig for den.
Anonym bruker
"Tilfreds Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde levere hunden i fra deg med samme for å være helt ærlig. Hvem i helvete klarer med et uhell å fore i seg hunden sin nesten 1g med hasj?

Til neste gang, så bør du som hundeeier være litt mer skarp og gjennomtenkt hvor du plasserer kakao med et rusmiddel i. Det skal vel litt til for en hund å få tak i melk med hasj i, eller?

Utenom det, så skal du ha respekt for at du hadde guts nok til å ta med med hunden/dyret til dyrlegen. Håper du forklarte situasjonen til legene for at hunden din skal få best mulig hjelp.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde levere hunden i fra deg med samme for å være helt ærlig. Hvem i helvete klarer med et uhell å fore i seg hunden sin nesten 1g med hasj
Vis hele sitatet...
Dette er noe som kan skje de fleste. Så lenge det ikke er noe som gjentar seg så ser jeg ikke vitsen i å gi så mye pryl til ts.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde levere hunden i fra deg med samme for å være helt ærlig. Hvem i helvete klarer med et uhell å fore i seg hunden sin nesten 1g med hasj?
Vis hele sitatet...

Her er det du sier jævli dust!
..End
Anonym bruker
"Tilfreds Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, jeg er "dusten" aka. "idioten" for å gi beskjed til TS at han ikke er selvstendig nok til å eie en hund.

TS har klart å ruse sin egen hund på nesten 1g jhasjkakao hvis jeg har forstått situasjonen riktig. Hvorfor er jeg slem eller frekk for å konfrontere TS?

Hadde dette vært en rettsak, så er jeg sikker på at TS hadde mistet retten for å ta være på hunden videre. Hat meg så mye dere vil, men dette er dyreplageri, enten om det var med vilje eller ikke. Tenk hvis det var et lite barn som hadde fått i seg hasjkakoen da? Hund eller menneske, same shit - det her er uakseptabelt.
han fora ikke hunden sin. TS ble dårlig, å spydde i ei bøtte.
Hunden fant veien nedi bøtta..
Dette var et rent hendelig uhell.

Nå er det ikke bare det du sier som er dust, men nå synes jeg DU er dust..
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ser ut som noen misforstod her, hunden er en valp og spiser da alt han kommer over, jeg var ute av huset mens han spiste det og hadde lukket døren men han klarte og åpne den, hadde pakket in spyet i en pose og glemt det helt. Hadde selfølgelig ikke gitt hunden min hasj og var uansvarlig av meg og ikke kaste det med en gang men tenkte ikke på det akkurat da. Lett og si at jeg burde gjort det og det i ettertid men tenkte ikke noe serlig over det da
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Pakket inn i en pose og lagd den posen inni en popcorn pose som deretter gikk i bosset,
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg er "dusten" aka. "idioten" for å gi beskjed til TS at han ikke er selvstendig nok til å eie en hund.

TS har klart å ruse sin egen hund på nesten 1g jhasjkakao hvis jeg har forstått situasjonen riktig. Hvorfor er jeg slem eller frekk for å konfrontere TS?

Hadde dette vært en rettsak, så er jeg sikker på at TS hadde mistet retten for å ta være på hunden videre. Hat meg så mye dere vil, men dette er dyreplageri, enten om det var med vilje eller ikke. Tenk hvis det var et lite barn som hadde fått i seg hasjkakoen da? Hund eller menneske, same shit - det her er uakseptabelt.
Vis hele sitatet...
JA, du er det! Bare hold kjeft. Det er sånt som skjer. Alle har farlige ting i huset og enkelte ganger kan det skje en glipp.

Hater folk som deg som skal komme å dømme alle andre for alt de gjør. Ingen bryr seg om din mening. Bare fuck off
Er ikke akkurat lite kjent at hvis hunder vil rote etter mat eller annet i boss osv. finner de fort en måte å få det til på. Slike ting kan skje med selv erfarne hundeeiere. Spesielt i valpe-alderen er det jo lett at slikt skjer, noe som sikkert kan reduseres ved god disiplin.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en 5 måneder gammel valp selv og kan ærlig innrømme at jeg ikke var forberedt på hvor krevende det er. Småbarnsforeldre forteller at det ikke er så stor forskjell de første månedene. Virker som TS hadde en kjip kveld med kakaoen.

Ville bare si jeg føler med deg TS, det ble sikkert en dyrekjøpt lekse.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Søplebøtte med ordentlig lokk er en billig forsikring, noe så simpelt som aluminiumsfolie fra philadelphia-osten kan være dødelig for en liten hund.

Anbefaler også et stort bur som hunden din trives i, da kan den være innelåst når du ikke er tilstede.
Tipper valpen kun har lært at i søplebøtta finnes det spiselige ting, ikke at den har blitt syk av å spise det.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan si det sånn at jeg er vokst opp med over 200 hunder, er snart 40 og kjører slede og har gjort det siden jeg var 18. Samme har familien. Hunder, spesielt valper, er rå på å få i seg ting som ikke er ment for dem. Kan ikke begynne å telle hvor mange ganger våres dyr har måtte ta en tur til legen for nevnte grunn. Noen ganger er det våres feil, andre ganger finner de ting ute i skog og mark. Slutt å slakte TS for dette her. Shit happens og shit happened. Så lenge du tar lærdom, så har du gjort noe riktig oppi uhellet.

P.s. ikke 200 hunder på samme tid, men gjennom årene fordelt på familien.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Håper vi får oppdatering om hvordan det gikk med valpen TS håper alt gikk bra med den

:Edit: Av nysgjerrighet lurer jeg på hva rase hund dette er.
Sist endret av Cobra1; 29. august 2018 kl. 04:43.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for hjelpen, fikk melding av veterinæren at alt er fint med han nå. Det er en boxer
Du gjorde det ikke med vilje. Det er og mennesklig og gjøre idiotiske feil. Samtidig kunne du risikert politiet på døren med at du gav hunden til veterinæren, men du valgte og gjøre alt for hunden din. Godt og høre dette gikk så bra som det gikk. Lykke til med deg og hunden.