Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1472
Kameraten min har allerede prøvd å ta ut bios batteriet i 30 min. Han har også prøvd seg rundt på google uten å finne finne noe som hjelp. Jeg har også sett gjennom forumet uten å finne noe som virket.
Det er en skolepc fra Thor Heyerdahl vgs.

Noen som kan hjelpe?
Det kan han ikke ha gjort. Tar du ut batteriet og HK batteriet, så vil den blir resatt. Er ingen annen mulighet.
Prøv RTCRST jumpern, den vil resette klokka...

RTCRST — real-time clock reset — A jumper on the
system board of some computers that can often be used
for troubleshooting problems.
Vis hele sitatet...


Kilde: Dell™ Latitude™ D531 - User’s Guide
du kan søke etter latitude.exe. den skal vist nok beregne et master bassord ut av service-taggen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei

Jeg hadde samme problemet, jeg prøvde og resette bios passordet ved å ta ut CMOS batteriet uten noe hell, men jeg fant en enkel løsning

Jeg ringte Dell sin support telefon, sa at det var skole pc'en min, men jeg var ferdig for det skoleåret og at jeg gjerne ville ha BIOS passordet, de spurte etter "Service tag" tror jeg det var, det stod ihvertfall på undersida av laptopen
Sist endret av spbots; 5. april 2010 kl. 03:32.