Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1269
Jeg har en Millenium HP1 hodetelefon forsterker, som jeg har koblet til en pc med 3,5mm jack til 2*RCA han. På de to RCA pluggene har jeg to adaptere (RCA han til 6,3mm jack). Adapterene er mono. Fra forsterkeren og ut har jeg en 6,3mm til 3,5mm jack adapter, den er stereo. Lyden blir feil, hva har jeg gjort galt?
Mvh
Bjørnar
Hva blir feil? Ser ikke at du nødvendigvis skal ha gjort noe galt om alle adaptere virker som de skal.
Hei og takk for svar.
Hører musikk men vokalen bare svakt.Har ikke så peiling så det er litt vanskelig å beskrive. Det jeg tenkte kanskje kunne være problemet var att de tre adapterene er mono+mono og att den siste er stereo.
Det skal funke med mono og stereo om adapterene er riktige. Mulighet for å legge ut bilde?
Sorry har ikke bilde. Hva mener du med "om adapterene er riktige" mener du riktig satt inn? Det går inn i input, input på forsterkeren, og så har jeg en adapter ut fra forsterkeren som er 6,3 jack til 3,5.
Det er jo helt avgjørende at adapaterene er riktige som stereo/mono, balansert og ubalansert. Det holder ikke nødvendigvis at de passer sammen.
Input på forsterker er balansert. Jeg vet ikke hva RCA han til 6,3mm jack adapterene mine er. Hva skal de være?
Det kan godt være ubalanserte 6,3 (mono) inn på forsterkeren. Det er bare felles jord/ground/negativ.
Du ser jo hva de er om det har TS eller TRS



TRS er da enten balansert mono eller stereo.
Tusen takk for att du gidder å svare. Ser ut til att det er ubalanserte TS cable (bilde ditt til høyre) jeg har. Er dette feilen?
Nei TS er mono og skal også fungere på balansert inn på forsterken.

Fra PC skal du ha en stereo TRS 3,5mm som går til to stk ubalanserte (stk for stereo).
Fra forsterken skal du vel bare ha en TRS 3.5 til TRS 6,3
Ok. Takk for hjelp