Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1113
Det er ikke så dumt å sjekke maskinen sin for det svært utbredte SirCam-viruset. 16. oktober kan uheldige infiserte miste alt innhold på harddisken sin.

SirCam-viruset flagrer fremdeles fritt rundt på nettet, og innbokser blir stadig fylt opp med oppfordringer om åpne vedlegg fra folk som sender deg «this file in order to have your advice».
Har du ved en inkurie slumpet til å åpne et slikt vedlegg, er det stor fare for at maskinen din er infisert av det beryktede SirCam-viruset.

Tidsinnstilt bombe
SirCam sørge først og fremst for å spre dine personlige dokumenter og filer for alle vinder, ved å sende de som vedlegg til kontaktene i Outlook-adresseboken din. Men 16. oktober kan viruset virkelig gjøre stor skade for seg.

Ifølge Wired News, vil omlag 1 av 20 infiserte maskiner rett og slett oppleve at alt innhold på harddisken blir slettet av viruset på akkurat denne datoen. Så da kan det nok være en ide å ta en ekstra sjekk, bare for sikkerhets skyld.

For å sørge for at din maskin er fri for SirCam, følge instruksjonene på www.antivirus.com.

[Martin Sivertsen, ITAvisen.no ]
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
er vel egentlig ett fånyttes spørsmål, ettersom de da ikke lenger er iblandt oss.. men var det noen som merka noe til sircam?
>Subject: TRIBE SAMMLINGER VÅR 2000
>Date: Tue, 16 Oct 2001 15:33:33 +0200
>
>Hi! How are you?
>
>This is the file with the information that you ask for
>
>See you later. Thanks



Attachments : TRIBESAMMLINGERVÅR2000.doc.lnk (156k)

først virus jeg har fått på mailen, åpnet seffern ikke dokumentet da.. LOL sjekk fil typen......
skal åpne den på skolen, se hva som skjer
synes egentlig de som åpner vedleg de får i mailen, fra ukjent sender, eller hvis det ikke er avtalt på forhånd, FORTJENER å få maskinen sin slettet.

men det er kansje bare meg...

meite
folk som åpner vedlegg som heter bilde.jpg.jvs o.l. burde ikke klage! Er vel derfor bestefar(83 år) er den jeg kjenner som får flest virus, opptil flere i måneden!!
Sist endret av [kOnGeN]; 17. oktober 2001 kl. 17:03.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av [kOnGeN]
Er vel derfor bestefar(83 år) er den jeg kjenner som får flest virus, opptil flere i måneden!!
Vis hele sitatet...
Hahaha!
Beklager, men jeg fant det utrolig morsomt.
Prestasjon nevertheless, bestefar på 83 med PC. Gi han en klapp på skulderen fra meg.