Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1373
Hei. Jeg irriterer meg meget!

Jeg har installert flash player minst 10 ganger nå, og f eks youtube fungerer fortsatt ikke. Jeg har fulgt ''troubleshootingen'' til adobe, men igjen funker ikke.
Jeg SKAL bruke safari, så ikke foreslå andre nettlesere.
Alt fungerte fint til i går da jeg fikk meldingen av youtube på hver video: ''Du må oppgradere Adobe Flash Player for å se denne videoen.''

Jeg har sletta alt som heter adobe på mac'en, installert på nytt, men enda ikke fått det til. Noen som kan hjelpe

På forhånd; takk! =)
lefsespiser
lefze's Avatar
Prøv å slett filen JavaPluginCocoa.bundle i /library/internet plug-ins/
helt tomt der inne, ingen filer.
Du kan jo bruke safari til alt anna og en annen (bedre ) nettleser mens du skal holde på med noe Flash-relatert?!
Hva skjer hvis du bruker en annen nettleser, fungerer det da?

Poenget med dette er følgende; fungerer det i annen nettleser er det Safari som er problemet, fungerer det ikke er det Flash (eller annet som gjelder alle nettlesere) som er problemet.
Prøv å installer safari på nytt hvis du ikke har prøvd det enda, kan værer problemet er der
Å bruke safari på en Windows maskin er er som å spise vafler med skje.
Det ser fancy ut, med det funker ikke veldig bra.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Å bruke safari på en Windows maskin er er som å spise vafler med skje.
Det ser fancy ut, med det funker ikke veldig bra.
Vis hele sitatet...
Har mac, og sliter med samme problem
Sitat av Banjonas Vis innlegg
Har mac, og sliter med samme problem
Vis hele sitatet...
Har safari på mac jeg også, aldri hatt noe problem utenom å forstørre vinduet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvorfor skal du bruke Safari?

Edit: Ikke misforstå, jeg har også problemer med å bruke andre nettlesere enn den jeg vanligvis bruker, men jeg lurer på hva som er appellen ved Safari, på desktop.
Sist endret av Jonta; 11. juni 2011 kl. 11:10.
Jeg har aldri likt safari, bruker GC hele tiden (firefox for pr0n ^^).
Og gjett hvorfor? Jo, fordi Safari er den mest tarvelige nettleseren jeg har vært borti. Apple/Steve Jobs HATER flash, så det kan godt hende at de driter i flash etterhvert og utvikler sin egen lille spesielle ting.

Noe mer med problemene dine veit jeg ikke noe om, men ikke vær så trangsynt. Sjekk med andre nettlesere om de fungerer, eventuelt avinnstallere Safari helt, for å så innstallere det på nytt ;

(ja, jeg har Mac btw. Nicket sier vel det meste?)
Sist endret av Eplegutten; 11. juni 2011 kl. 11:14.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jeg har aldri likt safari, bruker GC hele tiden (firefox for pr0n ^^).
Og gjett hvorfor? Jo, fordi Safari er den mest tarvelige nettleseren jeg har vært borti. Apple/Steve Jobs HATER flash, så det kan godt hende at de driter i flash etterhvert og utvikler sin egen lille spesielle ting.

Noe mer med problemene dine veit jeg ikke noe om, men ikke vær så trangsynt. Sjekk med andre nettlesere om de fungerer, eventuelt avinnstallere Safari helt, for å så innstallere det på nytt ;

(ja, jeg har Mac btw. Nicket sier vel det meste?)
Vis hele sitatet...
Interessant at du linker til en artikkel som sier at Walt Mossberg misliker flash på mobiler, mens du self sier at "Apple/Steve Jobs HATER flash". Steve Jobs har sagt at flash er upassende på den mobile plattformen, han har meg bekjent aldri sagt noe om desktop-maskiner. Han promoterer forresten HTML5 istedet for flash, så at de kommer til å utvikle noe helt eget er det lite som tilsier enda.

Trådstarter: er det bare youtube som ikke fungerer? Har du installert noen form for flashblock, click2flash eller lignende? Jeg vet også at en del av utvidelsene (Extensions under Preferences i Safari) som eksisterer gir denne feilmeldingen på Youtube, eller i alle fall gjorde det i tidligere versjoner.
Sist endret av Glykose; 11. juni 2011 kl. 14:50.
Sitat av Glykose Vis innlegg
Interessant at du linker til en artikkel som sier at Walt Mossberg misliker flash på mobiler, mens du self sier at "Apple/Steve Jobs HATER flash". Steve Jobs har sagt at flash er upassende på den mobile plattformen, han har meg bekjent aldri sagt noe om desktop-maskiner. Han promoterer forresten HTML5 istedet for flash, så at de kommer til å utvikle noe helt eget er det lite som tilsier enda.

Trådstarter: er det bare youtube som ikke fungerer? Har du installert noen form for flashblock, click2flash eller lignende? Jeg vet også at en del av utvidelsene (Extensions under Preferences i Safari) som eksisterer gir denne feilmeldingen på Youtube, eller i alle fall gjorde det i tidligere versjoner.
Vis hele sitatet...
Err, feil link.
DENNE jeg mente. O
Jeg har mac, og jeg liker safari og skal bruke det. har også firefox og alt funker der, skal forsøke å slette safari og installere på nytt