Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kommer du til å prøve Mozilla?
Ja! 13 61,90%
Kanskje. 2 9,52%
Tvilsomt. 2 9,52%
Nei! 4 19,05%
Stemmegivere: 21. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  15 1204
Better than thou.
Vel, mozillatråden min klarte jeg å slette etter det skjedde noe føk med serveren, men jeg har da litt info på det fortsatt. Har svaret til mia's post også forresten, som kommer under.

Mozilla 1.0 er hvertfall klar for nedlastning, orker ikke skrive så mye mer akkuratt nå (nettopp hjemme fra jobb og greier), men sjekk www.mozilla.org for mer info om Mozilla og last ned på www.mozilla.org/releases/

Her er hva Webstandards.org sier om Mozilla/Netscape 6.2;

Netscape 6.2 complies with important Web standards, including full support for XML and the DOM. These technologies can help web builders create powerful sites that work well. The browser is available free of charge. Netscape 6.2 fixes bugs in earlier releases, and adds support for Mac OSX. It is based on the standards–compliant Gecko engine and open–source Mozilla, which supports AIX, Linux, Win32, Mac OS, OpenVMS, HPUX, and FreeBSD, and which may be the most compliant of all current browsers.
Vis hele sitatet...
Svar på mia's post;

postet av miaz0r. :][edit]
edit yet another time..
nff ser ikke like pent ut i mozilla som i IE. jeg sitter med mozilla nå, og det første jeg la merke til, var at tallene på listshizen når man logger inn, er default font, ikke som resten av teksten, og større.
det neste jeg legger merke til, er at på index.php er menyen øverst UNDER det svarte, ikke oppå, sånn det skal være. men det er bare på index.php som jeg har sett det foreløpig, hvertfall. og nå, når jeg replyer, er det vinduet jeg skriver i trykka sammen, og ikke like bredt som det er i IE. og den strekgreia som er der man skriver, går oppå bokstavene.

kall meg pirkete, men det irriterte meg.. faen ass carlo, jeg satte den jo som default browser ;D
sletta den igjen jeg. slow var den og, hakka og styra. teit browser. fy.
[/edit]
Vis hele sitatet...
Det med tallene har jeg aldri lagt merke til før. Uansett, der hvor det er under det svarte på index'en er ikke Mozilla sin feil, det er bare at det ikke er satt opp i hendhol til standarene. Det samme går for textarea-box'en. Det hadde vært mye enklere om man bare satte det til pixler, istedenfor width, for IE og MZ (og NS og sikkert OP også) har hver sin standar for de tallene, for det er ingen målestandar. Hadde det stått width: 250 px; isteden så hadde det funka fint. Ellers så er det det med at den er treg, det er greit nok, selve browseren kan være litt treg på noen maskiner. Sånn som på skolen og sånt hvor vi sitter med 333Mhz Celeronmaskiner skjønner jeg det, men den er ikke spess treg der heller faktisk. Hjemme sitter jeg på 1.4Ghz, og her er det ikke store forskjellen. Forskjellen vil alltid være der though, pga. at IE er implantert i shellet til Windows. Når SP3 til Windows 2000 kommer har man muligheten til å velge bort at IE skal være i shellet, og det kommer jeg garantert til å gjøre, så lite som jeg bruker IE uansett så har jeg ikke bruk for at den tar opp resurser. En annen kjekk ting er at du kan velge at Mozilla starter opp når du slår på pc'en, det blir visst av et lite ikon i systray'en, og da ligger den bare og idler til du starter Mozilla og det tar ca. 0.3 sekunder å starte den. Til slutt vil jeg bare si;

Mozilla eier dere alle, og familien deres.

Forøvrig er det slik med MZ at hvis du skriver en post på nFF f.eks. og plutselig føkker hosten seg eller no så er det bare å gå tilbake og hele den 500 linjer lange meldingen din er der. :]
Dessuten refresher den ikke automatisk hvis du går tilbake eller fremover en side. Den bruker det som ligger i cachen som sparer ressurser på serveren. Helt sikkert mulig å slå det på slik det er i IE though, men jeg har aldri hatt bruk for det.
Sist endret av Carlo; 8. juni 2002 kl. 18:36.
carlo.. jeg sitter med p4 2 ghz, og da TROR jeg IKKE at det er cpu'en min sin feil at mozilla er treig. sorry meg ass.

og når det gjelder browser, så synes jeg IE er veldig bra (bruker opera litt innimellom og, fungerer finig2k den og). rett og slett. har ingenting å utsette på den, og hvis jeg først skal bytte over til en annen browser, gidder jeg ikke bytte over til en jeg synes fungerer dårligere, og er mindre nøyaktig i forhold til -mine- "standard" sånn jeg er vant til det fra IE, og i TILLEGG er treigere.

så nei, mozilla eier ikke meg. og heller ikke mamma. ;>
Better than thou.
Trådstarter
Hva er det som går så tregt a?
noe som så enkelt at det tar "evigheter" i forhold til f.eks IE bare å åpne den. og hvis jeg f.eks har kikka på et annet vindu, og bruker alt+tab tilbake til MZ, kommer det litt etterhvert, resten av elementer og shiz. og jeg tviler somsagt på at det er min cpu. og det er bare MZ som er sånn. og jeg synes også loadinga var treigere. kanskje bare meg som var utålmodig da 'tho.
Opprinnelig postet av mia
noe som så enkelt at det tar "evigheter" i forhold til f.eks IE bare å åpne den. og hvis jeg f.eks har kikka på et annet vindu, og bruker alt+tab tilbake til MZ, kommer det litt etterhvert, resten av elementer og shiz. og jeg tviler somsagt på at det er min cpu. og det er bare MZ som er sånn. og jeg synes også loadinga var treigere. kanskje bare meg som var utålmodig da 'tho.
Vis hele sitatet...
Hvor mye ram har du?
Har brukt mozilla i litt over en time nå, og jeg syns dette virker som et meget lovende program. Spesielt med muligheten for å velge om man vil åpne en link i et nytt vindu eller en ny "tab", slik at man kan surfe enda mer effektivt og oversiktelig enn med Opera og spesielt IE. Liker ikke helt måten det loader sidene på though... I en versjon 2 eller 3, eventuelt med et par addons kan dette bli en genial browser. Likte ikke helt mail-funksjonen heller, klarer ikke åpne inboxen min. Java-looken er diggbar, men for guds skyld ikke bruk "classic" themet.

Hva er egentlig "forskjellen" på nyeste versjon av NetScape og Mozilla?
(Ikke klikk i vinkel på lille meg som stiller teite spørsmål.)
Sist endret av plumRad; 9. juni 2002 kl. 03:35.
Opprinnelig postet av eXistenZ
Hvor mye ram har du?
Vis hele sitatet...
256 SDRam.

det skal uansett ikke være sånn når mirc, winamp og MZ var de -eneste- programmene jeg kjørte ;>
Better than thou.
Trådstarter
Opprinnelig postet av plumRad
Hva er egentlig "forskjellen" på nyeste versjon av NetScape og Mozilla?
(Ikke klikk i vinkel på lille meg som stiller teite spørsmål.)
Vis hele sitatet...
Ikke så veldig mye egentlig, Mozilla kommer med daglige builds som man kan laste ned om man vil det f.eks. Open Source. Netscape bygger på mozilla, men de er ikke _helt_ like.

mia: Jeg sier fortsatt at det er pc'en din, har overhodet ikke det problemet på skolen liksom og det er maskiner med 256mb ram og Celeron 333Mhz cpu'er så...

Som jeg leste i en artikkel om Mozilla; folk bedømmer Mozilla etter browsere som IE og OP som er i versjoner 6 nå. Når MZ er i 1 sier det seg selv at det blir 'urettferdig'. Selv syntes jeg den er bedre enn disse, men det er noen issues. De blir garantert rettet på etterhvert though.
spellingnazi
canonix's Avatar
Just for the record så fungerer Mozilla utmerket hos meg på min XP 1700, 512MB DDR Ram.

Nå bruker jeg som sagt den quick-launch-saken i systray, og hvis mozilla er like forbannet treg som netscape 6.0 var i sin tid, forstår jeg mia godt. (Forutsatt at man *ikke* bruker quick-launch-saken.)
når jeg hadde den installert, brukte jeg ikke quick-launch saken nei. men asså, greit nok at den er treig, men jeg synes den var stygg og. favorites greia var ganske ok da, kjekt at den henta inn IE's fav's og. men jeg synes den liksom var stygg jeg. at det ikke er standariserte greier bryr meg NADA, når det uansett ser fælt ut.. da bruker jeg heller en browser det ser pent ut i. lager heller ikke sidene mine så de ser pene ut i MZ :>

men asså carlo.. la det nuh være. jeg likte ikke MZ, enkelt og greit. flott og fint osv osv at du synes den er all that, men det betyr ffs ikke at alle andre også må synes det, og bruke den..

jeg bruker IE og OP, og det holder i massevis.. TRE browsere trenger man ærlig talt ikke ;>
Better than thou.
Trådstarter
La nå hva være? Du må gjerne få bruke IE og greier på din egen maskin, jeg bare sier det må være din maskin det er noe med ettersom den visstnok kjører shit. Ellers så har det vel lite å si hvordan browseren ser ut sånn sett vel? Det er ikke en avgjørende faktor for meg, men for all del...
Finnes forresten skins til Mozilla som er ganske smuude.

OG, når jeg poster en nyhet her og spør deg om noe som du sier du har problemer med så forventer jeg faenikke å få til svar etterpå at jeg prøver å pushe Mozilla på alle sammen for faen!! Jeg sier simpelthen at det finnes alternativer. Ingen av dere trenger å kjøre det for min del, men det er uansett en ganske stor nyhet for resten av web intresserte dette her.

Bruk IE og OP hvis du vil, men ikke klikk mongo på meg fordi jeg sier at det finnes alternativer.
gawd damn.
vel. alt går vel kanskje ikke som man forventer alltid heller.
Better than thou.
Trådstarter
Kanskje ikke..?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Trodde du var IE fan for livet jeg Carlo?

Btw; Mozilla fungerer utmerket.
eehm.. urettferdig? mozilla har da eksistert lenger enn både opera og IE. :-P

men men.. mozilla er en knallbra browser, rett og slett. bedre enn opera også (den hadde du vel ikke ventet carlo). det er bare det at den drar så sinnsykt med ressurser, og det er nok til at jeg bruker opera som er lett som en fjør.

besides.. carlo har rett i at mozilla ser pen ut.. de som mener noe annet kan ikke ha sjekket ut themet «modern».
Sist endret av dephic; 10. juni 2002 kl. 13:54.
Better than thou.
Trådstarter
Mozila 1.1 Alpha er også ute forresten.

http://mozilla.org/releases/mozilla1.1a/

Og til dephic; Ja, men er ikke commercial, så de tjener ikke noe særlig penger på den. Ville jeg tro hvertfall. Vet ikke hvordan saken er med Mozilla/Netscape..