Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2357
Noen som har tips til en bra side til og øve på teoriprøven til bil.

Kan huske når jeg tok førerkort til moped så fikk jeg akkurat samme spørsmål oss biltilsynet som den jeg tok på Internett. Det var til og med di samme bildene. Men husker ikke hvor jeg tok den.
De gangene jeg har tatt den har jeg brukt både prove.no, og teoritentamen. Mener å huske man må betale på sistnevnte for X antall timer. Sto i hvert fall :P
5FDP's Avatar
Trådstarter
Hva synes du var best? Spiller ingen rolle for meg om jeg må betale
Jeg brukte teoritentamen, kjørte på flere ganger til dagen i 1mnd før jeg tok prøven. Gikk veldig bra.
Teoritentamen har også beståttgaranti, hvor du får pengene tilbake om du stryker. Anbefales på det sterkeste, fungerte veldig bra da jeg tok lappen!
Sist endret av Stekesmør; 13. juni 2019 kl. 18:55.
5FDP's Avatar
Trådstarter
Opplevelse dere og få helt like spørsmål oss biltilsynet som på prøven på teoritentamen?
Ordrett like blir de ikke, da prøvene skal være hemmelige. Men tema og svar er svært like, og du kan forberede deg veldig godt med dem. Bruke selv teoritentamen, øvde i tre dager og tok den på første forsøk.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Opplevelse dere og få helt like spørsmål oss biltilsynet som på prøven på teoritentamen?
Vis hele sitatet...
Nei spørsmålene er ikke formulert på samme måte, men du får spørsmål om de samme tingene, bare spurt på andre måter.

Har tatt teorien 2 ganger og bestått begge. Brukte teoritentamen begge ganger. Synes også at selve prøven var enklere begge gangene enn de du tar på teoritentamen. Så vil anbefale dem.
5FDP's Avatar
Trådstarter
Ok. Da blir det teoritentamen. Takk for hjelpen.
Brukte teoritentamen selv. Det som er så greit er at spørsmålene er vanskeligere formulert osv på teoritentamen enn på selve prøven på biltilsynet så spørsmålene virket så lette når jeg først tok prøven på biltilsynet
Enig i at spørsmålene på selve prøven var enklere, men jeg var uheldig og fikk ett eller to spørsmål jeg aldri hadde sett på teoritentamen, og som heller ikke er noe vi var borti på kjøretimer. Mener å huske det gikk på trafikklys, og vi har null trafikklys i mitt område. Uansett skal det nok gå ganske greit om du pugger hardt på teoritentamen.
Teoritentamen appen var drit god hjelp for meg. Siden det var app ble det mer som et huske-mobilspill jeg kunne ta opp hver gang jeg kjeda meg, satt på bussen, i reklamepauser, til morrakaffen osv og ikke som en leselekse som man virkelig måtte være i modus for å sette seg ned hjemme og sette av tid til.. Jeg brukte kun appen og ikke noe bok ved siden av. Kanskje litt slaskete men jeg memorerte bare svarene og bestod med glans. Alle unntatt et spm på prøven var samme spm som på teoritentamen bare litt omformulert, les spørsmålet på prøven to ganger. De tre feilene jeg fikk på prøven var fordi jeg leste spm feil rett og slett men kunne svaret godt, bare svarte litt for kjapt.
Sist endret av celtseus; 14. juni 2019 kl. 00:16.
Jeg leste ikke, tok kun prøvene på teoritentamen om og om igjen, holdte på en uke med 1time per dag.

Endte med 4 feil på 10min.
5FDP's Avatar
Trådstarter
Takker for hjelpen. Oppdaterer når jeg har vært inne og prøvd meg. Går for teoritentamen.