Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8316
jeg ser fler å fler med disse, vurderer å kjøpe en selv. men lurer på om det er verdt det? er de effektive? smarte?
noen med erfaring?
har to småbarn under 5 år, blir det problem?
er vel deilig å slippe å klippe?
Mon tro om det snart kommer en type robot som kan tørke meg i ræva etter et dobesøk snart? Virker å gå i den retningen.

På den seriøse siden så skjønner jeg det hvis plenen din er en halv fotballbane i størrelse. Vet om en som har en robot klipper, noe jeg skjønner godt, mtp hvor stor størrelse plenen hans er. Han virker å være tilfreds med den. Uten at jeg vet hvilken type det er hvis du er nysgjerrig , men kan høre med han dersom du vil.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Mon tro om det snart kommer en type robot som kan tørke meg i ræva etter et dobesøk snart? Virker å gå i den retningen.
Vis hele sitatet...
https://m.geberit-aquaclean.no/no_no...hoCU28QAvD_BwE

Here u go. Nyt dine late dager og sparte penger på dopapir.

Robotklippere er ikke farlig for unger. Er 10-20 cm sikkerhetsmargin fra kanten til kuttebladene.
Har en husqvarna 420, kjøpte den av naboen etter at de la den ut for salg pga dominasaggressjon(gikk bra).
Gressallergi er et problem her i huset så var frelst da jeg slapp det. Men må si, generelt sett er jeg storfornøyd.

+
Overasked over manøvreringsevne i 30ish% helling
Elsktronisk høydejustering
Tyverialarm
Automatisk passasjehåndtering
Værtidsur
Dekkmønster gir utmerket grep

-
Litt i minste laget til 2000m².
Tar litt tid og plante kabelen(5cm dybde)
Dyr ved innkjøp
_______________________

Noen få tips
Husk at det er forskjell på grader helling og prosent helling(de fleste viser % helling)
Batteriet må byttes ut etter sesongen hvis det gror mye
Knivene må vedlikeholdes/byttes ut(levetid avhenger av jordtyp og gresstypen)

Det er mange gode tester på nettet som vil gi deg mer utfyllende info.

Er det noe du lurer på så ikke vær redd for å spør.
Har akkurat investert i en robotklipper, da jeg måtte ha klipper uansett så da var valget enkelt. Jeg har ganske stor plen, så da må man litt opp i pris. Jeg gikk for RoboMow RC308u, da denne var den billigste som tok min størrelse. Tester viser at ingen av merkene egentlig er spesielt dårlige, forskjellen er hovedsaklig hvordan de takler hellinger og andre hindringer, og jeg har helt flat relativt enkel plen. Det er også med app på denne som man må betale ekstra for på andre merker. Oppsettet burde vært enkelt, man legger en tråd rundt tomta/plenen som skal klippes, og kjører en oppstartsinnstilling. Man kan legge til undersoner eller separate soner, stille inn når den skal klippe osv. Men jeg klarte selvsagt å knote det til ved å legge ledningen feil vei (skulle mot klokka i forhold til ladestasjonen) så klipperen trodde den skulle klippe hele verden utenom plenen min. Løste dette enkelt ved å bytte om lederne i kontakta. Ellers ser den ut til å funke greit, ingenting å klage på, men hvis du har ujevn plen må du kanskje fylle i litt her og der for at den skal komme seg over. Det står i bruksanvisningen at den ikke burde klippe der barn leker eller kjæledyr ferdes. Dette ga jeg litt faen i da jeg har to katter men de ser ut til å bare være redd den og holder seg på avstand. For øyeblikket klipper jeg på den høyeste innstillingen (6cm tror jeg) men etter hvert vil jeg justere den ned og da blir det praktisk umulig for kattene å få labbene oppi knivene. Det er også løftesikring på alle modeller jeg har sjekket, så knivene stopper hvis den blir løftet eller velter. Du kan også stille inn når den skal gå, så det er jo ikke verre enn at den går på dagtid når ungene er på skolen eller på natta, min går i hvertfall så stille at det umulig kan plage nattesøvnen til noen.