Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5974
Jeg har 8 bestillinger fra iherb de 2 siste månedene som har gått gjennom, handler alltid for under tollgrensa og ingenting har blitt stoppet. Den siste pakken hadde stempel fra tollvesenet med ulovlig innførsel av medisiner skrevet på. Jeg ringte tollvesenet fra landlinjetelefon men fikk ikke noe konkret svar og de skulle sjekke opp i dette. Jeg sendte dem en mail med bilde av stempelet men fikk aldri noe svar. Alle bestillingene har vært 5-htp og den som ble stemplet var 5-htp og horny goat weed extract.

Som dere ser på bildet er det en svart strek over riksvåpenet, hva dette betyr kunne de heller ikke svare på. Noen andre som har opplevd dette eller vetr hva det dreier seg om?

Link til bilde
Sist endret av FDFG; 4. april 2017 kl. 22:51.
Så du fikk igjennom pakken med 5htp? Det er ikke tillatt i Norge, så om du ikke fikk det igjennom er det derfor. Horny Goat Weed Extract høres ikke spesielt lovlig ut heller, hehe..jeg vet ikke hva det er, men tollerne kan ta alt sånt på skjønn.

Ikke heng deg opp i den svarte streken. Bry deg om det som gjelder her: Fikk du varene eller ikke?
Trådstarter
Jeg fikk alle varene ja Pakken var ikke åpnet og tollvesenet ble ikke noe klokere på hvorfor jeg hadde motatt pakken. Jeg har forsåvidt motatt over 20 bokser med 5-htp de 2 siste månedene. Og iherb merker alle pakkene med innhold på utsiden og det står klart og tydelig 5-htp 100mg og horny goat weed extract. Det ser jo ut som den svarte streken har komt etter stempelet derfor jeg nevner det om noen vet noe mer da tollvesenet tydelig ikke vil oppgi årsak/grunn eller hvorfor jeg har motatt varene i det hele tatt.
Sist endret av FDFG; 4. april 2017 kl. 22:54.
I så fall ville jeg ikke ringt og klagd 5-htp skal egentlig ikke gå gjennom. Spiser du 10 bokser med 5-htp i måneden? Det er ikke godteri, vet du?
Trådstarter
Det er ikke godteri men holdbarhet er 2 eller 3 år på produktet og jeg bestiller til venner og eget bruk. Jeg er ikke interesert i serto9n syndrom
Sist endret av FDFG; 4. april 2017 kl. 22:56.
Den streken ser ut til å være på pakkelappen og var nok der før den ble stemplet. Stempelet har nok bare tilfeldig havnet oppe streken.

Litt pussig at du fikk pakken da, hvis innholdet fortsatt er der. Kanskje tollbetjenten sorterte pakken feil etter stempling?
Uvaksinert 👍
Enten har pakken blitt sendt videre pga en menneskelig feil, eller så har tolleren sendt den videre fordi han/hun også er drittlei de nye reglene. Du skulle ikke hatt den. Den svarte streken er under stempelet så du kan heller spørre om er hvorfor den svarte streken er stemplet med løven.
Er det noe ulovlig med 5-htp da?
http://www.lommelegen.no/legesvar/5-...g-sosial-angst
Her tar legen og bare sånn "Nesten" anbefaler det, sier at man kan kjøpe det på internet osv og at det bare ikke er solgt er i Norge.
Det er reseptbelagt.
jeg har også opplevd dette for ikke lenge siden, da jeg fikk tillsendt dianabol fra usa, den var merket med det samme merket men fikk den uansett, jeg ringte ikke for og få mere info pga det men syns selv dette var veldig rart med tanke på at det var dianabol det var snakk om,