Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2949
Jeg har Tor og en Acer Chromebook 314.
Når jeg lagrer bilder i Tor så lagrer jeg de i kategorien Downloads, men der er de aldri å finne etterpå.

Noen som vet grunnen til dette og hvordan lagre bilder via Tor i Chromebook?
Sist endret av einsteindragon; 27. juli 2022 kl. 22:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hæ?

Tor er... ikkje lagringsmedium. Kva er det faktisk du prøver å oppnå? Prøver du å ta vare på bilete du har funne på ei Tor-side?
Sist endret av vidarlo; 27. juli 2022 kl. 23:18.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Hæ?

Tor er... ikkje lagringsmedium. Kva er det faktisk du prøver å oppnå? Prøver du å ta vare på bilete du har funne på ei Tor-side?
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer,
Ingen nettlesere er jo lagringsmedium.
Sist endret av einsteindragon; 27. juli 2022 kl. 23:44.
Har du flere brukere på PC-en og kan det være at Tor er installert og kjører via en annen brukers katalog? Bare fundering.
Det kan hende at det du laster ned blir lagret i en temp mappe. Tror det skal være mulig å åpne en fil utforsker i den mappen hvis du trykker på mappe ikonet (til høyre for filen) i nedlastings menyen i nettleseren.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Hæ?

Tor er... ikkje lagringsmedium. Kva er det faktisk du prøver å oppnå? Prøver du å ta vare på bilete du har funne på ei Tor-side?
Vis hele sitatet...
Hva er det du egentlig mener her? Tor er en browser, en browser som andre browsere har mulighet for å laste ned filer fra websider..
Kanskje lurt å lage en egen mappe til bilder. Downloads og tmp er spesielle mapper, og min erfaring er at innholdet i disse slettes etter noen dager. Nettopp det TS skriver. Så lag en ny mappe og gi den er fornuftig navn, feks: "Bilder fra Tor".
Sitat av pokalaka Vis innlegg
Hva er det du egentlig mener her? Tor er en browser, en browser som andre browsere har mulighet for å laste ned filer fra websider..
Vis hele sitatet...
Var jo TS som skrev "når jeg lagrer bilder i Tor"
BRAND ∞ STRONG
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg har Tor og en Acer Chromebook 314.
Når jeg lagrer bilder i Tor så lagrer jeg de i kategorien Downloads, men der er de aldri å finne etterpå.

Noen som vet grunnen til dette og hvordan lagre bilder via Tor i Chromebook?
Vis hele sitatet...
Er ikke mye av Chrome OS sentrert rundt skyen, kanskje du lagrer dette til Google Drive?
Enten mener du Tails istedefor Tor, eller så har du kjørt Tor i en annen bruker enn du normalt bruker Chromebooken til (og din bruker har en annen Downloads mappe enn Tor-brukeren har, kan potensielt være rettigheter som ikke er lik for begge brukere etc, men det virker tvilsomt).

Vær mer spesifikk i hva du sliter med dersom du skal være hjelpbar.