Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2351
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om jeg la oss si blir svindlet for et par tusen kroner ved at noen selger meg falske merkeklær, og da svindler den personen tilbake med noe han aldri mottar, er dette da straffbart?


For er det ikke da mulig å returnere de falske merkeklærne og så er saken glemt. Han har ikke tapt noe, jeg får mine penger tilbake. Problem løst.


Kan jeg bli straffet for dette?
Hvis du bryter loven i hevn så bryter du fortsatt loven, da kan det være straffbart. Om den andre personen velger å anmelde deg når han vet han har gjort noe ulovlig først som du kan anmelde han for også er noe annet men det kan kun den det gjelder svare på.
Her vil jeg si det er den som sitter på mest beviser for å ha blitt svindlet som har sterkest sak rent strafferettslig hvertfall.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Hvis du bryter loven i hevn så bryter du fortsatt loven, da kan det være straffbart. Om den andre personen velger å anmelde deg når han vet han har gjort noe ulovlig først som du kan anmelde han for også er noe annet men det kan kun den det gjelder svare på.
Her vil jeg si det er den som sitter på mest beviser for å ha blitt svindlet som har sterkest sak rent strafferettslig hvertfall.
Vis hele sitatet...

Nå sitter begge på beviser, samme beviser, med tanke på han svindlet meg med å gi meg et replika-produkt når han selv reklamerte det som ekte, og jeg svindlet han tilbake for samme beløp, da er vell det rette å gjøre å returnere det falske han sendte? Er vell ikke noe mer å gjøre ut av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå sitter begge på beviser, samme beviser, med tanke på han svindlet meg med å gi meg et replika-produkt når han selv reklamerte det som ekte, og jeg svindlet han tilbake for samme beløp, da er vell det rette å gjøre å returnere det falske han sendte? Er vell ikke noe mer å gjøre ut av det.
Vis hele sitatet...
Så lenge han tar poenget og er enig at dere er even for å slippe mer problemer så er det vel greit.
Men det er fortsatt straffbart å svindle i forhold til norsk lov. Dog skal det sikkert mye til for at en kriminell gidder å involvere politi i at du svindla han fordi han svindla deg, da snitcher han på seg selv ved å anmelde deg så jeg syns det høres ut som en rettferdig og fin lærepenge for han å gjøre det sånn som du sier.