Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3824
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klarer tannlege å merke noe spesielt til det? Da mener jeg ikke at kjeften ser helt gul og forjævlig ut men småe tegn som kan komme av litt bruk ved sniffing eller røyking av diverse.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor er du redd for at hun oppdager det?

Og om hun spør så sier du bare nei. Har aldri hørt om at noen som liker drugs blir "avslørt" av tannlegen sin
Kan vel se at de er syreskadet, hvis det er brukt mye stoff, og eller dårlig tannhygiene,men ikke nødvendigvis at det kommer av stoff. Det er heller ikke noe å bekymre seg for. Tannlegen er der for å fikse tenna dine, ikke rehabilitere deg.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ganske store syreskader på alle tennene mine og aldri fått spm om dopbruk iallfall. Bare hva jeg spiser, drikker osv.
Kan se det på tunge og tenner. Øyer og hud i mange tilfeller også, men tannlegen gjør bare jobben sin og er ikke ute etter å ta deg.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor er du redd for at hun oppdager det?

Og om hun spør så sier du bare nei. Har aldri hørt om at noen som liker drugs blir "avslørt" av tannlegen sin
Vis hele sitatet...
Ren nysgjerrighet er vel lov? Er ikke paranoid over at de ser det nei hvis du tenker det
Sist jeg var der spurte hun om jeg har brukt ritalin eller amfetamin pga skade fra tørr munn. Har ikke synlig stygge tenner
Digital nomade
trippy's Avatar
Tror det kommer an på omfanget av skader. Er helt klart visse ting som munntørrhet og slikt som kommer av rusmisbruk men det er jo bare å nekte ikke noe i veien for det.

Har en bekjent som misbrukte mdma og amf ganske regelmessig som gnisset i stykker alle jekselene sine. Vet ikke hvordan han fikset de men han hadde visstnok ganske ville regninger i lang tid etter det.
Dette er aktuellt om du er under 18. I så tilfelle vil tannlege på samme måte som annet helsepersonell kunne sende bekymringsmelding til BV. Generellt driter tannlegen i hva du pakker i deg. For å svare på spmm du røyker og drar striper på fest vil det normalt ikke synes i vårt arbeidsfelt
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Typen min fikk en kommentar om det ses at han har levd et liv med fest og morro. Bare husk på å drikke vann, skyll munden så den ikke blir tør, og så klart puss tennene sa tannlegen.
Tannlegen har sikkert sett mange munner som bærer preg av alkohol og cola. Han var vist hyggelig og spøkte litt samtidig.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg kom til tannlegen med solide snøballer i nesa en periode jeg brukte nesa vel mye. Må ha vært umulig å ikke se det i den vinkelen og lyset.
Han spurte om jeg pussa bra, svarte at jeg pussa som en gælning og han holdt på å le seg ihjel.

De er der for å fikse tenna dine. Eneste gangen rusbruk blir tatt opp er nok når det truer tenna. Og da tror jeg de heller er fokusert på å forebygge mer ødeleggelser av tenna enn å tyste på deg hvis det er bekymringen
Sist endret av Bothrops; 6. juli 2021 kl. 17:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis var faktiskt nettopp på besøk hos tannlegen, her er det litt lokalt så ordbruk blir ikke passet på like godt.
"Røyker du mye heroin?" Var spørsmålet som han fikk med en gang han åpnet kjeften.
Nei, har røyker faktiskt ikke heroin, heller hadde han ikke vært hos tannlegen på noen år.
Da såg hun hint til skader som minnet henne om heroin skader.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som en hypotetisk tannlege kan jeg si at, ja vi ser det tydelig, men vi bryr oss ikke om hvorfor. Får du eventuelle spørsmål ang det er det fordi vi prøver å planlegge en forebyggende plan for deg.

Det beste er om du er 100% åpen så du kan få den beste hjelpen her og nå, samtidig som du kan få den beste hjelpen framover. Tenner tar tid.

Forstår veldig godt om man ikke vil være åpen om slike ting om man bor i en liten bygd hvor folk snakker.

Om du nekter å være ærlig, så er jo det igjen tannlegen sin jobb å analysere problemet. Det gjør det bare lettere for alle parter om pasienten hjelper

Det er min hypotetiske mening ihvertfall
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som en hypotetisk tannlege kan jeg si at, ja vi ser det tydelig, men vi bryr oss ikke om hvorfor. Får du eventuelle spørsmål ang det er det fordi vi prøver å planlegge en forebyggende plan for deg.

Det beste er om du er 100% åpen så du kan få den beste hjelpen her og nå, samtidig som du kan få den beste hjelpen framover. Tenner tar tid.

Forstår veldig godt om man ikke vil være åpen om slike ting om man bor i en liten bygd hvor folk snakker.

Om du nekter å være ærlig, så er jo det igjen tannlegen sin jobb å analysere problemet. Det gjør det bare lettere for alle parter om pasienten hjelper

Det er min hypotetiske mening ihvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg vil også legge til at man ofte har rettigheter til å få dekket tannbehandling etter visse paragrafer, blant annet dersom man er rusavhengig.
Var hos tannlegen nylig og spurte om dette. Svaret jeg fikk var ganske enkelt. Hen sa enkelt og greit at det er ikke nødvendigvis er rusmidlene i seg selv som forårsaker skadene, men fraværet av god munnhygiene som følge av rusen.
Sist endret av dojacat; 8. juli 2021 kl. 04:18.
Nei og du sier bare du drikker mye Pepsi Max eller appelsinjuice. Værre enn det er det ikke.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble spurt om jeg drakk mye brus, kaffe osv.
Sa nei, men at jeg spiste amfetamin med spiseskje

Faktisk fått litt skryt de senere årene, når det ikke er 20+ hull som må bores.
Ja, hun gjør nok det.