Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 666
Hei! Jeg skal spille av en lydfil på en utstilling, og trenger en lydavspiller som kan kobles til strøm, og kan spille av en loop i lang tid uten å måtte lades og restartes o.l. Noen som har forslag til gadget jeg kunne brukt?
Datamaskin og høyttaler.
Her har du jo mange muligheter. Spør du kun etter avspilleren som skal kobles til eksternt lydanlegg?

PC/Mac, ipad, telefon er jo et hav av muligheter. Før Spotify hadde alle mp3 spiller, er sikkert en du kan sette på repeat.. spørs jo bare hvor vanskelig du skal gjøre det.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
En Raspberry Pi koblet til en høyttaler.
Før kunne du legge til en mp3 fil i spotify på pc ved å dra den inn i spillelista liksom. Så kommer den på telefonen også så lenge begge er koblet til samtidig og du har lastet ned spillelista på mobilen. Koble til en vanlig høytaler og voila. Funket for 10 år siden hvertfall hehe
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Takk for forslagene. Skulle vært mer spesifikk.
Det bør være en liten avspiller, altså som ikke er veldig synlig. Den skal kobles til et headset.
For noen år siden laget jeg en kunstinstallasjon som hadde lyd som gikk på repeat i samspill med lys. Da benyttet jeg en arduino nano som styrte en liten mp3-spiller. Noe lignende denne: https://www.ebay.com/itm/311566743492
En sånn gammel MP3-spiller hadde jo da vært ideelt. De var jo små nok til å putte i lomma.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Tidligere har jeg brukt en mp3 spiller. Det funker ok, men må lades etter 8 timer kontinuerlig avspilling. Det må kunne kobles til strøm, og gjerne ha en skjerm.