Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 13540
Får lage en samletråd jeg også. Så det ikke blir så mange poster.

Måtte på nytt sjekke ut Bislingen fjellstue. Er jo mange bilder derfra og lenge siden jeg har vært der.
Men var nysgjerrig og tok en tur. Er helt herpa der. Utrolig at noen gidder å gå opp på toppen og knuse absolutt alt av vasker og doer.

Tok noen bilder da:












Var også innom en gammel militær leir som, ble kjøpt av et fyrverkeri firma.
Men de fikk ikke lov til å lagre krutt der tror jeg. Men var alarm og videoovervåking.

Så ble bare bilder av dette huset på utsiden av gjerdet.









Tror det meste av herpingen etc ble gjort for lenge siden, før bommen nederst i bakken kom på plass. Lurer på hva som kommer til å skje med bygningsmassen der oppe, nå som planene for nybygg har falt helt gjennom, så blir det muligens bare stående og forfalle enda mer.

I den lille hytta ved den gamle HV-leiren, lå det fremdeles navnelister og masse annen informasjon fra HV-distriktet der inne? Selv om det åpenbart var gammelt og foreldet så syntes jeg det var litt drøyt at komplette navnelister for distriktet bare hadde blitt lagt igjen der den gangen området ble solgt. Men, var i HV selv tidligere, og var vel forsåvidt ikke særlig imponert over informasjonssikkerheten deres. HV-distriktet brukte bla. Gmail for å kommunisere med mannskapet.
H72
...
Trådstarter
Tror de holder på tvangsalg av Bislingen. Bra høyhuset ikke ble noe av.

Lå ingen lister der inne som jeg så. Men tittet ikke så nøye.
Alltid bra at en legger ut bilder.
Jeg likte spesielt godt det siste bildet.

Sitat av Jerazol Vis innlegg
I den lille hytta ved den gamle HV-leiren, lå det fremdeles navnelister og masse annen informasjon fra HV-distriktet der inne? Selv om det åpenbart var gammelt og foreldet så syntes jeg det var litt drøyt at komplette navnelister for distriktet bare hadde blitt lagt igjen der den gangen området ble solgt. Men, var i HV selv tidligere, og var vel forsåvidt ikke særlig imponert over informasjonssikkerheten deres. HV-distriktet brukte bla. Gmail for å kommunisere med mannskapet.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes drøyt ut, en vet jo aldri hva kriminelle/kjenninger av politiet kan finne på å bruke disse listene til.
Sist endret av UrbanFreak86; 29. september 2017 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av H72 Vis innlegg
Tror de holder på tvangsalg av Bislingen. Bra høyhuset ikke ble noe av.
Vis hele sitatet...
Ja, enig i at det var like greit at det ikke ble noe av hotellplanene der, men ser for meg at det ikke vil være særlig lettsolgt. Bygningsmassen som står der nå er jo såpass herpet at den neppe kan reddes. Festeavtalen på tomta går ut om ikke mange årene så det vil vel være tilnærmelsesvis null interesse for å investere noe betydelige summer for å få til noe der oppe.
hadde du vandra ca 300meter nord for den "militærleiren" du var på. så hadde du funnet et gammelt nedlagt anlegg for testing av strøm fra bølger

tenker du var sånn ca her

https://kart.finn.no/?lng=10.78206&l...Brukerdefinert
Sist endret av DSlhm; 30. september 2017 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
H72
...
Trådstarter
Sitat av DSlhm Vis innlegg
hadde du vandra ca 300meter nord for den "militærleiren" du var på. så hadde du funnet et gammelt nedlagt anlegg for testing av strøm fra bølger

tenker du var sånn ca her

https://kart.finn.no/?lng=10.78206&l...Brukerdefinert
Vis hele sitatet...
Stemmer der. Gikk dit, men tok ikke noen bilder
H72
...
Trådstarter
Vannsklie fra Sverige som var åpent på 80 tallet. Var der flere ganger når det var åpent og da var det flere ting. Men nå står bare skliene igjen og noen ødelagte boder/hus.



H72
...
Trådstarter
Fant nok et hus i høstferien:





















Noen som vet hva som skjedde med Bislingen fjellstue? visste ikke at den var forlatt. Har mange gode minner derifra, mine gamle skole pleide å arrangere skiturer dit hver vinter når jeg gikk på barneskolen.
H72
...
Trådstarter
Lenge siden Bislingen ble forlatt. Siste jeg vet er at firma som kjøpte eiendommen er tvangsoppløst.
Bislingen er ikke lenger verdt turen opp. Det er totalt ødelagt - viduer knust, møbler ødelagt, vasker og doer knust, osv. Alt dette skjedde før de låste veien med kjetting, da folk bare kunne kjøre opp og gjøre hva de ville fordi det ikke var noen som passet på stedet. Føler med deg, Zarni. Det er ufattelig kjedelig å ha gode minner fra et sted og deretter finne ut at det er utsatt for store mengder herverk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Nok et lekeland i Sverige som snart skal bli til boliger.















Fine bilder fra sverige
H72
...
Trådstarter
Jerlovs Observatorium

En svenske som hadde astronomi som hobby og bygde et tårn på en gammel torvfabrikk.
Har stått alene dypt inni skogen siden han døde i 1967.











Damn her var det mye flott å se på.
Dette "trollet" freaket meg litt ut.
Jerlovs Observatorium må jo passe perfekt for innspilling av en grøsser eller liggnende.
Dette røde huset ser ut som at noen bare har dødd fra det!
TVen fra det røde huset, men med 2017 teknologi hadde vært helt rått.
Kanskje noen begynner med en slik produksjon engang.
Mange flotte bilder og lokasjoner, fortsett gjerne med det.
Sist endret av UrbanFreak86; 7. november 2017 kl. 00:36.
H72
...
Trådstarter
Takker!!! Observatoriet var veldig rart og kunne lett vært et grusomt sted i en film. Står nok sånn mange år til. "Trollet" skal visst nok bort og bli til leiligheter.. Skal jeg om jeg får tid til å lage noen små videosnutter etterhvert også.

Ikke UE, men var bare litt morsomt med lavskrike som ble så tam på hytta.

Sist endret av H72; 7. november 2017 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Nedlagt revefarm i Valdres denne gangen.











▼ ... over en uke senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Nok et hus...















▼ ... over en måned senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Fikk lov til å titte litt i Tryvannstårnet. Selve tårnet var dessverre stengt pga av asbest, så ikke mange bilder. Mye av utstyr var fjernet også.















Spennende greier :-)
Jeg synes du fortjener mange flere KPer.
Sist endret av UrbanFreak86; 29. desember 2017 kl. 21:19.
Veldig kult. Har fundert litt på det der en stund, men aldri dratt for å se eller undersøke.
Synd mye er fjernet, men var da noe kult igjen her.
Sist endret av Dirt Chamber; 31. desember 2017 kl. 01:15.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Liten Bunker i Sverige. Ikke så spennende etter en lang vinter, men var ihvertfall fri for ølbokser og grafitti















▼ ... over en måned senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
En "klassiker" som sikkert mange har sett. Syklet forbi og måtte sjekke det ut igjen. Fremdeles tomt, men litt mer hærverk dessverre og nå stod døren oppe.













Sitat av H72 Vis innlegg
Fant nok et hus i høstferien:





















Vis hele sitatet...
Hvor er dette?
Står husene tomme slik, fult møblert?
Så utrolig fint et hus!
Jeg kunne jo flytta rett inn!
H72
...
Trådstarter
Sitat av Weiland Vis innlegg
Hvor er dette?
Står husene tomme slik, fult møblert?
Så utrolig fint et hus!
Jeg kunne jo flytta rett inn!
Vis hele sitatet...
Litt langt til fjells og nå ramler snart låven ned...
▼ ... noen uker senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Ikke fått vært på noen turer på en stund. Men en liten hytte fant man jo:













▼ ... over en måned senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Et båtvrak i Sverige. Undervannskamera gikk i stykker. Men var utrolig kult å dykke der. Mye større enn det ser ut på bilde.









En gammel oljetank:















Sist endret av H72; 13. august 2018 kl. 08:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
H72
...
Trådstarter
Alt for lenge siden det ble tur, men fant noen random hus..