Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  167 95579
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Euphoria82 Vis innlegg
Som vanlig...nice, very nice
Vis hele sitatet...
Takker og bukker for hyggelig kommentar.

Sitat av olavXO Vis innlegg
Det var en fin tur vi hadde inn til bilkirkegården.
Flaks at det ikke var for mye snø på veien da vi var der.

Bildene er bra som vanlig og det er stas og se dødens väntrum igjen

Gleder meg til å se hvordan filminga ble altså.
Vis hele sitatet...
HER kan du se hvordan filmingen ble Olav:

http://youtu.be/HUsQkM3IeEg

Good times
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Takker og bukker for hyggelig kommentar.



HER kan du se hvordan filmingen ble Olav:

http://youtu.be/HUsQkM3IeEg

Good times
Vis hele sitatet...
Filmen ble veldig, veldig bra stemninga er spot-on for det man føler når man går der en snøtung dag.

Blir nødt til å få kjøpt meg en sånn fokus skive jeg også ser jeg
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
Filmen ble veldig, veldig bra stemninga er spot-on for det man føler når man går der en snøtung dag.

Blir nødt til å få kjøpt meg en sånn fokus skive jeg også ser jeg
Vis hele sitatet...
Ja den var fin den. Og jeg er nødt til å skaffe meg et videostativ eller finne en eller annen måte å klare å gå stødig uten at kameraet shaker så mye på snutter jeg går rundt.

Skal bli flinkere til å prøve å filme mer på steder fra nå av, selvom det bare blir focus shifting snutter fra stativ.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vakkre bilder!
▼ ... noen uker senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Er det noe liv her inne for tiden?

På tide å skrive litt om turer jeg har hatt i det siste. Har egentlig vært et litt rolig år sålangt men begynner å ta seg opp nå. Var også på en dagstur et sted i Norge hvor jeg og OlavXO besøkte noen bunkere og militær anlegg. Den fantastiske filmen hans ligger i hans egen tråd.

Bildene nedenfor er fra en Sverige tur forrige helg med Juha. Kommer mer på flickr etterhvert.

Minner om at jeg også har en facebook side det bare er å følge, tusen takk.

abandoned swedish home by AndreasS urbex, on Flickr

Untitled by AndreasS urbex, on Flickr

horse wagon's resting place by AndreasS urbex, on Flickr

carousel by AndreasS urbex, on Flickr

volvo pv by AndreasS urbex, on Flickr
Sist endret av MrNorUe; 2. juni 2015 kl. 22:06.
Meget flotte bilder, som alltid

Du har sikkert nevnt det før, men hva slags kamerautstyr har du med deg på tur?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Meget flotte bilder, som alltid

Du har sikkert nevnt det før, men hva slags kamerautstyr har du med deg på tur?
Vis hele sitatet...
Kan godt nevne det igjen. Jeg bruker enda mitt "gamle" Canon 5D m2 speilrefleks. Også har jeg et Manfrotto stativ med kulehode. Av objektiver har jeg som regel med meg disse:
- Sigma 12-24mm vidvinkel
- Canon 24-70mm f2.8
- Canon 35 mm f2
- Canon 50 mm f1.4
- Canon 15mm fisheye
Flotte bilder, som alltid. Keep on shooting!
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Kan godt nevne det igjen. Jeg bruker enda mitt "gamle" Canon 5D m2 speilrefleks. Også har jeg et Manfrotto stativ med kulehode. Av objektiver har jeg som regel med meg disse:
- Sigma 12-24mm vidvinkel
- Canon 24-70mm f2.8
- Canon 35 mm f2
- Canon 50 mm f1.4
- Canon 15mm fisheye
Vis hele sitatet...
Hvordan er 5D m2 med tanke på vann, regn og skitt? Ser litt etter et kamera som tåler litt vær, siden det skal brukes på tur og inne i gamle bygninger

Nå har jeg et 550d, men vurderer å gå for et brukt 7D, siden de er kjent for å tåle det meste.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvordan er 5D m2 med tanke på vann, regn og skitt? Ser litt etter et kamera som tåler litt vær, siden det skal brukes på tur og inne i gamle bygninger

Nå har jeg et 550d, men vurderer å gå for et brukt 7D, siden de er kjent for å tåle det meste.
Vis hele sitatet...
Jobber selv med 5D mII, har brukt det høyt og lavt, tørt og vått i mange år nå, aldri hatt noe problemer i heletatt. kamera ser fortsatt nytt ut, det tåler en trøkk. Må nevnes at jeg kjenner flere som har fått trøbbel med kamera etter en skikkelig regnskur, men jeg har alltid tørka over kamera med et tørkle som henger på sekken og aldri opplevd noe tull 7D har jeg ingen erfaring med dessverre

Og fantastisk de siste bildene der, wow! keep it up!
Sist endret av Todd; 3. juni 2015 kl. 15:14.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvordan er 5D m2 med tanke på vann, regn og skitt? Ser litt etter et kamera som tåler litt vær, siden det skal brukes på tur og inne i gamle bygninger

Nå har jeg et 550d, men vurderer å gå for et brukt 7D, siden de er kjent for å tåle det meste.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt mitt 7D kamera i 3 år nå, er veldig fornøyd. Det har måtte tålt både det ene og det andre, men det holder som bare det! Objektivene mine blir ødelagt, men 7D'n består

Btw...strålende bilder, Andreas
▼ ... mange måneder senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Som OlavXO allerede har skrevet stakk vi på en liten helgetur til Tyskland for litt siden. Tyskland har mye å by på og det at man faktisk kan kjøre dit uten store problemer fra Norge gjør det til et forholdsvis enkelt reisemål.

Vi stakk innom endel klassiske urbex locations og noe nytt. Her er noen smakebiter.

das krematorium by AndreasS Photography, on Flickr

too late by AndreasS Photography, on Flickr

soviet gym by AndreasS Photography, on Flickr

hospital train by AndreasS Photography, on Flickr

stairs by AndreasS Photography, on Flickr
Bildene dine vekker mye følelser i meg, du er utrolig dyktig fotograf og det er en fryd hver du oppdaterer eller legger ut nye bilder!
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Fantastisk tråd, utrolig flink fotograf!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Sitat av PurFaen Vis innlegg
Bildene dine vekker mye følelser i meg, du er utrolig dyktig fotograf og det er en fryd hver du oppdaterer eller legger ut nye bilder!
Vis hele sitatet...
Takk for så hyggelig tilbakemelding. Målet med bildene er alltid å få folk til å tenke ett eller annet. Enten det er "jøss så rart at sånne steder finnes" elller "hm utrolig trist at et så fint bygg bare forfaller", eller andre ting.

Sitat av ranman22 Vis innlegg
Fantastisk tråd, utrolig flink fotograf!
Vis hele sitatet...
Takk.

Her er noen bilder til:

greenroom by AndreasS Photography, on Flickr

room 125 by AndreasS Photography, on Flickr

mortruary by AndreasS Photography, on Flickr

medical train by AndreasS Photography, on Flickr

crematorium furnaces by AndreasS Photography, on Flickr

Fantastiske bilder som alltid. Syntes det første bildet var litt for grønt i midten til høyre hvis jeg skal komme med noe kritikk :P
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Fantastiske bilder som alltid. Syntes det første bildet var litt for grønt i midten til høyre hvis jeg skal komme med noe kritikk :P
Vis hele sitatet...
Takk. Er alltid åpen for litt kritikk. Hvis det er mosen du tenker på så var det faktisk veldig grønt der inne. Kunne selvfølgelig tonet det ned litt i etteritd. Gjør jo ofte det i bildene. Vokser til og med noen digre sopper i sengen som kanskje er litt vanskelig å få øye på men de er litt blågrå aktig.
▼ ... flere år senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Trådstarter
Lenge siden jeg har postet noe her. Slenger opp noen av de siste bildene fra flickr selvom det ligger ganske mye mer der...

abandoned lighthouse from 1899 by AndreasS Photography, on Flickr

my medicine by AndreasS Photography, on Flickr

sunday rides - abandoned cars in car cemetery by AndreasS Photography, on Flickr

the house where time stood still by AndreasS Photography, on Flickr

urban scouting by AndreasS Photography, on Flickr

treasure chest by AndreasS Photography, on Flickr