Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4042
Nå vet jeg at Rivotril vanligvis kommer litt snikende. Jeg har tatt 4mg fast for behandling av PTSD i over et år. For noen dager siden prøvde jeg 10mg. Folk snakker om blackout garanti ved 4mg eller noe sånt så jeg har vært litt forsiktig til nå.

Nå føler jeg meg ikke avhengig av Rivotril annet enn at kroppen har vendt seg til det over tid og at jeg får noen voldsomme abstinenser hvis jeg kutter det ut noen dager.

Jeg merket 10mg. Effekten varte kanskje i rundt 2 døgn og jeg hadde noe dårligere balanse, litt vanskeligere for å huske ting men jeg var ikke såpass vekk at jeg ikke virket normal. Psykologen merket ingenting. Målet var vel egentlig å være mega fjern til psykolog timen men det var altså en fail.

I kveld vurderer jeg å prøve 16mg som sikkert høres helt sprøtt ut. Men jeg er nysgjerrig og vil gjerne finne ut av om jeg kan få noe som helst effekt ut av Benzoer. Jeg er ikke sikker på om det er en rus jeg er ute etter egentlig. Rusen hvis man kan kalle det for det er virkelig ikke noe å jage etter.
Du har altså prøvd svære mengder Rivotril, sier at det ikke er noe å jage etter, å nå skal du prøve enda mer. Hva med å la være da?
Anonym bruker
"Fri Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har bygget opp for høy toleranse.
Trådstarter
8 0
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Du har altså prøvd svære mengder Rivotril, sier at det ikke er noe å jage etter, å nå skal du prøve enda mer. Hva med å la være da?
Vis hele sitatet...
Sikkert et poeng det. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det. Underbevisst trang til selvskading kanskje. Eller at jeg håper at jeg skal miste kontrollen helt. Jeg vet ikke helt hvorfor. Dette er de siste 16mg jeg har igjen i denne boksen. Ganske drøy dose så jeg vet ikke helt hva som kommer til å skje.

Jeg vet i det minste at det er et stykke unna dødelig dose.
16mg og så er du tom.

Du får voldsomme abstinenser om du går uten.

Du vurderer å ta alt på en gang for å miste kontrollen helt.
Høres ut som om behandlingen går strålende!
Nei sorry, du har allerede mistet kontrollen helt.

Hold deg heller til planen så du slipper masse faenskap og dropp det du vurderer.

16mg Rivo er ikke dødelig, men jeg blir ikke overrasket om du tar livet av deg om du fortsetter som nå og innser hvor kraftig du har fucket opp.
Selv 4mg dagen er en helvetes stor dose, 1mg tilsvarer 6-8stk 5mg Valium. Jeg synes det suger å gå av 10mg Valium/dagen.
Sist endret av krystallkongen; 4. september 2021 kl. 02:16.
Sitat av Poddx Vis innlegg
Dette er de siste 16mg jeg har igjen i denne boksen. Ganske drøy dose så jeg vet ikke helt hva som kommer til å skje.

Jeg vet i det minste at det er et stykke unna dødelig dose.
Vis hele sitatet...
Dødelig dose er det ikke, men at du ikke vet hva som kommer til å skje stemmer nok på en prikk, og ikke kommer du til å vite det i etterkant heller da hukommelsen din blir mer eller mindre blir fraværende med mindre du har en legendarisk toleranse. Mitt råd er å søke profesjonell hjelp fort som faen, for benzo-abstinenser er noe av det værste jeg har sett noen gjennomgå noen sinne.
Trådstarter
8 0
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
16mg og så er du tom.

Du får voldsomme abstinenser om du går uten.

Du vurderer å ta alt på en gang for å miste kontrollen helt.
Høres ut som om behandlingen går strålende!
Nei sorry, du har allerede mistet kontrollen helt.

Hold deg heller til planen så du slipper masse faenskap og dropp det du vurderer.

16mg Rivo er ikke dødelig, men jeg blir ikke overrasket om du tar livet av deg om du fortsetter som nå og innser hvor kraftig du har fucket opp.
Selv 4mg dagen er en helvetes stor dose, 1mg tilsvarer 6-8stk 5mg Valium. Jeg synes det suger å gå av 10mg Valium/dagen.
Vis hele sitatet...
Er ikke tom. Var bare den ene pakken. Jeg har samlet opp en stund. Var egentlig meningen at jeg skulle ta 4mg per dag men ofte har jeg holdt meg til 2mg og noen dager har jeg hoppet over.

Så jeg har rundt 500stk 2mg etter å ha samlet opp i over et år.

Jeg tok 16mg for litt siden og jeg angrer allerede. Rusen har ikke kicket inn enda. Tar rundt en time. Vet ikke hva jeg tenker på egentlig. Aldri hørt om noen som har tatt 16mg..
hvis du har 500stk liggende og tatt 8 så burde du ganske snart gi de 500 fra deg til noen du stoler på så du ikke spiser opp hele posen i en to ukers blackout
Sist endret av Bothrops; 4. september 2021 kl. 03:08.
Trådstarter
8 0
Sitat av Bothrops Vis innlegg
hvis du har 500stk liggende og tatt 8 så burde du ganske snart gi de 500 fra deg til noen du stoler på så du ikke spiser opp hele posen i en to ukers blackout
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Det har gått bra ganske lenge. Jeg har ikke tatt noe heftig overdose på et års tid egentlig. Sist gang var det en mye skumlere mix med 400 mg Tramadol, noe rohypnol, imovane og alt for mye sobril og valium. Drakk også en halvliter sprit så jeg ble såpass bekymra at jeg ringe 113.

Ende med 2 uker på akutten og 9mnd i helsevern.

Prøver å unngå at det samme skjer igjen men jeg trenger virkelig å finne noen jeg stoler på eller eventuelt legge dem et sted hvor de ikke er lett tilgjengelig.

Jeg er impulsiv med overdoser og ofte vet jeg ikke hvorfor jeg gjør det. Jeg har ihvertfall 4 selvmordsforsøk oppført i journalen min. Ikke alle var planlagt men det blir en form for selvskading hvor det kan ende veldig galt.

Jeg kjenner noe effekt nå. Det har gått rundt en time og heldigvis begynner jeg å føle meg ganske trøtt. Jeg har tatt sovemedisin i tillegg. Hypnotikum. Ikke av de sterkeste. Må si at 16mg Rivotril fungerte bedre. Rogypnol har lite effekt.

Har vurdert å ringe giftinformasjonen, mental helse eller noe lignende men jeg har virkelig ikke lyst til å gå gjennom en slik runde på nytt.

16mg Rivotril alene skal ikke være spesielt farlig men jeg liker ikke at jeg har totalt mangel på impulskontroll og det at jeg har 500 Rivotril, hundervis av Tramadol og over 100 Imovane, en pakke oxynorm, noe sobril, valium, ambien, Rohypnol, Apodorm, flere hundre Alimemazin, ecotricoxib, Aroxia, 1000 paracet og Ibux. Jeg har også diverse andre medisiner som Belladonna, diverse antidepressiva, kodein osv. Har fått alt på resept men jeg har spart mye av det.

Avsluttende, mens jeg skrev dette så merker jeg at det slår inn ganske kraftig, rundt 1.5 time etter inntak. Jeg vil ikke ringe noen akkurat nå men ambulerende team kommer innom imorra. Jeg stoler ikke på de 100% men jeg kan kanskje nevne at jeg føler at jeg er i ferd med å få et psykisk sammenbrudd og kanskje trenger litt mer støtte en periode.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Poddx Vis innlegg
jeg kan kanskje nevne at jeg føler at jeg er i ferd med å få et psykisk sammenbrudd og kanskje trenger litt mer støtte en periode.
Vis hele sitatet...
Det syns jeg du skal gjøre. Man får ikke mer hjelp enn hva man ber om av helsevesenet. Du kan stole på de, har hatt samma greiene selv. Ordlegge eller skrive ned behovene dine og ikke holde igjen
Sitat av Poddx Vis innlegg
Er ikke tom.

Vet ikke hva jeg tenker på egentlig. Aldri hørt om noen som har tatt 16mg..
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg misforsto.

Jeg har selv vært hekta på sånne doser og det var et rent helvete å komme seg ut av. Forferdelig. Les andre tråder som diskuterer benzoavhengighet.

PTSD eller ikke, sånne som deg burde virkelig ikke få utskrevet såpass mange rusgivende medisiner. Hva faen liksom? Hva slags lege skriver ut Rohypnol, Oxynorm, Tramadol, Apodorm, Imovane, Rivotril, Valium etc etc etc? Det er nesten så jeg har vanskelig for å tro det. Spesielt mtp. hvor forsiktige leger har blitt nå til dags.
Det blir jo i praksis uaktsomt, om ikke overlagt drap, hvis noe skjer med deg.

Du får ha masse lykke til, det høres det ut som om du trenger.
Sist endret av krystallkongen; 4. september 2021 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
8 0
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Beklager, jeg misforsto.

Jeg har selv vært hekta på sånne doser og det var et rent helvete å komme seg ut av. Forferdelig. Les andre tråder som diskuterer benzoavhengighet.

PTSD eller ikke, sånne som deg burde virkelig ikke få utskrevet såpass mange rusgivende medisiner. Hva faen liksom? Hva slags lege skriver ut Rohypnol, Oxynorm, Tramadol, Apodorm, Imovane, Rivotril, Valium etc etc etc? Det er nesten så jeg har vanskelig for å tro det. Spesielt mtp. hvor forsiktige leger har blitt nå til dags.
Det blir jo i praksis uaktsomt, om ikke overlagt drap, hvis noe skjer med deg.

Du får ha masse lykke til, det høres det ut som om du trenger.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt mange legemidler opp igjennom og hatt mange forskjellige leger. Jeg samler på de på en måte. Den forrige legen mente at Rivotril og Tramadol kunne brukes sammen men ikke Imovane som er den jeg oftest har fått foreskrevet. Jeg fikk den skrevet ut likevel av samme lege så lenge jeg ikke brukte den sammen med Rivotril.

Av andre leger har jeg fått valium, Apodorm, Ambien og Tramadol.

Det er snakk om en periode på over 8 år så jeg har det meste. Jeg tok en operasjon for et par år siden og da fikk jeg foreskrevet Oxykodon og Oxynorm. Jeg har de fortsatt, brukte lite av de.

Dosen på 16mg Rivotril som jeg tok i går var helt på trynet. Jeg sovna siden det var seint på kvelden og det er en hestedose. Heg har ikke opplevd noen blackout. Jeg er fortsatt ganske rusa i dag men rusen er egentlig ganske jævlig. Det er nesten som en ekstrem hangover. Jeg sliter med balansen og kroppen føles tung.

Ikke noe å anbefale og jeg håper jeg ikke klikker og gjør noe sånt igjen.
Det er vanlig å ikke oppleve det som at man har blacket ut før man blir edru igjen og prøver å huske hva som har skjedd de siste dagene/ukene. Du har nå det som kalles "delusions of sobriety". Det er vanlig på Benzoer som Rivotril.
For min del opplevde jeg meg selv som edru hele tiden, selvom jeg var helt mongo.
En gang satt jeg visstnok og snøvla pisspreik og siklet i passasjersetet foran min egen mor som hadde plukket meg opp i Brugata sjanglende. Selv da skjønte jeg ikke at jeg var rusa, og jeg skjønte hvertfall ikke hvorfor hun gråt og var fra seg. Jeg var jo edru og hadde det fint? Skammelig. Og patetisk.

"Delusion of sobriety
A delusion of sobriety typically entails the falsely held belief that one is perfectly sober despite obvious evidence to the contrary such as severe cognitive impairment, significant motor control loss, and an inability to fully communicate with others.

Delusions of sobriety are the most common type of delusion experienced under the influence of GABAergic compounds such as alcohol and benzodiazepines.
"

Jeg er ganske så sikker på at legen din, noen som kjenner deg, eller til og med fremmede hadde opplevd deg som ruset. Om ikke hadde du nok hvertfall virket rimelig treg.

La meg spørre deg, hva ønsker du å gjøre med livet ditt fremover? Hvor ønsker du å være om et par år? Hvordan ønsker du å ha det med deg selv om et par år? Om du hekter deg på de medisinene du har tilgjengelig nå kommer du ikke til å komme noe sted og du kommer til å ha det veldig kjipt.

Jeg har også dårlig impulskontroll, men jeg har blitt mye bedre med årene og med behandling. Jeg var på avrusning for noen år siden pga. misbruk av hovedsaklig Rivotril + andre Benzodiazepiner. Og litt opiater, alkohol, speed her og der. Nå er det såpass bra at jeg aldri sprekker på Valiumen jeg får og trapper ned på og samboeren min kan fint ha tunge smertestillende i hus etter en skade uten at jeg har problemer.

Det feite depoet du har tilgjengelig med utallige rusgivende medisiner nå tør jeg å påstå at vil bli din undergang.
Med mindre du finner en måte å beholde det på uten å misbruke.
Det kan virke som mye og som om du aldri vil gå tom, men om du knasker 10-15-20mg Rivotril om dagen tar det ikke lange tiden før du er tom, tømmer boksene med andre Benzoer, og da sitter du i saksa.

For ikke å snakke om faren ved å kombinere Opiatene du har med Benzoer. Og da skal det ikke store dosene til.

Har du vurdert rusbehandling? Poliklinisk hos DPS f.eks. Jeg har god erfaring med det, og det har utvilsomt hjulpet
Uansett hva må du finne en annen måte å takle en tung periode i livet ditt på, for dette er ikke bærekraftig.
Sist endret av krystallkongen; 4. september 2021 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du merker rusen først når du blir edru igjen. Hvertfall sånn for meg med piller.

Plutselig lander du i realiteten igjen og tenker hva faen har jeg gjort ^^
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan har du klart å få Rivotril for PTSD? Spør av nysgjerrighet, dømmer ikke. Benzo blir vanligvis ikke utskrevet ifb PTSD er min erfaring. Prøver heller å stappe deg full I psykofarmaka istedenfor.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan har du klart å få Rivotril for PTSD? Spør av nysgjerrighet, dømmer ikke. Benzo blir vanligvis ikke utskrevet ifb PTSD er min erfaring. Prøver heller å stappe deg full I psykofarmaka istedenfor.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg TS, men med PTSD følger gjerne en god del angst. Rivotril er angstdempende.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Nå er ikke jeg TS, men med PTSD følger gjerne en god del angst. Rivotril er angstdempende.
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet at det er angstdempende, Jeg har selv PTSD så vet desverre alt for godt hvor mye angst som følger med en sånn diagnose. Men som regel er langtidsbehandling med benzo kun indisert ved generalisert angstlidelse, GAD, ikke ved andre typer angstlidelser, da er det som regel kun snakk om tidsbegrenset bruk, etter det jeg har funnet ut av å lese diverse retningslinjer.

Jeg lurte i grunn fordi jeg selv skulle ønske jeg kunne fått benzo som et ledd i min behandling.
Er denne leken verdt å miste resepten sin over?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Er denne leken verdt å miste resepten sin over?
Vis hele sitatet...
Tja, får vel en tråd til om hvor ille det er å miste resepten om ikke så lenge
Trådstarter
8 0
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det er vanlig å ikke oppleve det som at man har blacket ut før man blir edru igjen og prøver å huske hva som har skjedd de siste dagene/ukene. Du har nå det som kalles "delusions of sobriety". Det er vanlig på Benzoer som Rivotril.
For min del opplevde jeg meg selv som edru hele tiden, selvom jeg var helt mongo.
En gang satt jeg visstnok og snøvla pisspreik og siklet i passasjersetet foran min egen mor som hadde plukket meg opp i Brugata sjanglende. Selv da skjønte jeg ikke at jeg var rusa, og jeg skjønte hvertfall ikke hvorfor hun gråt og var fra seg. Jeg var jo edru og hadde det fint? Skammelig. Og patetisk.

"Delusion of sobriety
A delusion of sobriety typically entails the falsely held belief that one is perfectly sober despite obvious evidence to the contrary such as severe cognitive impairment, significant motor control loss, and an inability to fully communicate with others.

Delusions of sobriety are the most common type of delusion experienced under the influence of GABAergic compounds such as alcohol and benzodiazepines.
"

Jeg er ganske så sikker på at legen din, noen som kjenner deg, eller til og med fremmede hadde opplevd deg som ruset. Om ikke hadde du nok hvertfall virket rimelig treg.

La meg spørre deg, hva ønsker du å gjøre med livet ditt fremover? Hvor ønsker du å være om et par år? Hvordan ønsker du å ha det med deg selv om et par år? Om du hekter deg på de medisinene du har tilgjengelig nå kommer du ikke til å komme noe sted og du kommer til å ha det veldig kjipt.

Jeg har også dårlig impulskontroll, men jeg har blitt mye bedre med årene og med behandling. Jeg var på avrusning for noen år siden pga. misbruk av hovedsaklig Rivotril + andre Benzodiazepiner. Og litt opiater, alkohol, speed her og der. Nå er det såpass bra at jeg aldri sprekker på Valiumen jeg får og trapper ned på og samboeren min kan fint ha tunge smertestillende i hus etter en skade uten at jeg har problemer.

Det feite depoet du har tilgjengelig med utallige rusgivende medisiner nå tør jeg å påstå at vil bli din undergang.
Med mindre du finner en måte å beholde det på uten å misbruke.
Det kan virke som mye og som om du aldri vil gå tom, men om du knasker 10-15-20mg Rivotril om dagen tar det ikke lange tiden før du er tom, tømmer boksene med andre Benzoer, og da sitter du i saksa.

For ikke å snakke om faren ved å kombinere Opiatene du har med Benzoer. Og da skal det ikke store dosene til.

Har du vurdert rusbehandling? Poliklinisk hos DPS f.eks. Jeg har god erfaring med det, og det har utvilsomt hjulpet
Uansett hva må du finne en annen måte å takle en tung periode i livet ditt på, for dette er ikke bærekraftig.
Vis hele sitatet...
Takk for innspill. Det du snakker om er noe jeg tror jeg har opplevd hvis jeg har blandet Rivotril og alkohol. Da skal det ikke mye til før jeg blir ganske mongo. Ei venninne inviterte meg ut sent på kvelden engang, etter at jeg hadde tatt 4mg Rivotril som er kveldsmedisinen min. Etter to øl så snakket jeg mer piss en jeg har gjort på lenge og ho ble såpass bekymret at ho ville følge meg hjem.

Er lenge siden jeg har sprukket og tatt mye medisiner. Uten at jeg vet helt sikkert så er det en form for selvskading. Jeg merket totalt sett enda mindre på 16mg enn på 10mg som jeg prøvde tidligere. Nå tror jeg ikke at jeg trenger noe mer benzo på noen dager.

På dag 2 som er i dag føltes det bare som en veldig fæl hangover selv om jeg fortsatt var ganske rusa. Utover dagen gikk det seg til og nå føler jeg meg nesten ikke påvirket.

Jeg har aldri vært på avrusning. Har vært spørsmål om det tidligere før innleggelser men jeg har som regel klart meg bra på å brå slutte på valium, alle slags sovemedisiner, sobril og en del andre.

Rivotril er en litt annen historie. Jeg tror ikke jeg trenger avrusning men jeg trenger en nedtrappingsplan og jeg tror at når jeg slutter så vil alt av angst osv være tilbake. Jeg har egentlig bare feid problemene under teppet med Rivotril. Det jeg trenger er fysioterapi og psykolog.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan har du klart å få Rivotril for PTSD? Spør av nysgjerrighet, dømmer ikke. Benzo blir vanligvis ikke utskrevet ifb PTSD er min erfaring. Prøver heller å stappe deg full I psykofarmaka istedenfor.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk foreskrevet Rivotril som en akuttmedisin for behandling av panikklidelse og kramper i nakken. 4mg er maks dosen man kan ta ved panikklidelse.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Er denne leken verdt å miste resepten sin over?
Vis hele sitatet...
Har mistet alt av resepter tidligere. Var til og med et slags Razzia hjemme hos meg for noen år siden pga selvmordsforøk. Det var ganske ille siden jeg helte i meg alt av medisiner jeg kunne finne og tømte ned en halv flaske rom.

Jeg skrev et selvmordsbrev men etter at alt det var gjort begynte jeg å tenke på hva faen det var jeg holdt på å gjøre.

Jeg ringte giftinformasjonen fordi jeg håpet at jeg skulle slippe en tur til akutten og kanskje kunne sove det av meg.

Da var det snakk om rundt 2500mg Nobligan, alt jeg hadde av valium, par pakker sovepiller, langt over skadelig dose med både paracet og Ibux, all antidepressiva osv.

Fyren på giftinformasjonen satt meg rett over til nødsentralen og de ba meg bare holde linja. De kom og hamra ned døra mi innen noen minutter bare.

Da bar det til akutten og jeg fikk ikke lov til å ha mer enn 10 smertestillende av gangen osv i et års tid. I tillegg ble jeg tvangsinnlagt i 9 mnd for psykisk behandling.
Sist endret av Poddx; 5. september 2021 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Dødelig dose er det ikke, men at du ikke vet hva som kommer til å skje stemmer nok på en prikk, og ikke kommer du til å vite det i etterkant heller da hukommelsen din blir mer eller mindre blir fraværende med mindre du har en legendarisk toleranse. Mitt råd er å søke profesjonell hjelp fort som faen, for benzo-abstinenser er noe av det værste jeg har sett noen gjennomgå noen sinne.
Vis hele sitatet...
Dette er veldig individuelt. Jeg kan også som TS ta ekstreme doser uten å gjøre annet enn å sjangle litt.

Tror det har noe med hvor sterk angst man har til vanlig. En person uten angst har en langt annerledes baseline når det gjelder hemninger sammenlignet med en som knapt tørr å gå ut av huset.

Enig i det siste abstinensene er ikke morsomme, men du kan trappe ned ordentlig og da er det helt greit.

Dessverre er Norsk helsevesen ikke er så kompetente på dette området og trapper folk for fort og bytter til valium for tidlig og dummest av alt noen bruker Sobril til nedtrapping.

Det sagt håper jeg heller TS slutter med disse megadoseringene og fortsetter å bruke Rivotril forsvarlig.

Rivotril er et veldig bra legemiddel om det brukes riktig og man kan stå på det livet ut og fortsatt få en terapeutisk effekt.
Trådstarter
8 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg vet at det er angstdempende, Jeg har selv PTSD så vet desverre alt for godt hvor mye angst som følger med en sånn diagnose. Men som regel er langtidsbehandling med benzo kun indisert ved generalisert angstlidelse, GAD, ikke ved andre typer angstlidelser, da er det som regel kun snakk om tidsbegrenset bruk, etter det jeg har funnet ut av å lese diverse retningslinjer.

Jeg lurte i grunn fordi jeg selv skulle ønske jeg kunne fått benzo som et ledd i min behandling.
Vis hele sitatet...
Var egentlig ikke meningen at jeg skulle bruke det mer enn 4 uker, men det virket såpass bra på symptomene jeg hadde at det ble til en fast medisin. Nå har overlegen slutta og ho nye overlegen er langt mer skeptisk til å la meg stå på det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er veldig individuelt. Jeg kan også som TS ta ekstreme doser uten å gjøre annet enn å sjangle litt.

Tror det har noe med hvor sterk angst man har til vanlig. En person uten angst har en langt annerledes baseline når det gjelder hemninger sammenlignet med en som knapt tørr å gå ut av huset.

Enig i det siste abstinensene er ikke morsomme, men du kan trappe ned ordentlig og da er det helt greit.

Dessverre er Norsk helsevesen ikke er så kompetente på dette området og trapper folk for fort og bytter til valium for tidlig og dummest av alt noen bruker Sobril til nedtrapping.

Det sagt håper jeg heller TS slutter med disse megadoseringene og fortsetter å bruke Rivotril forsvarlig.

Rivotril er et veldig bra legemiddel om det brukes riktig og man kan stå på det livet ut og fortsatt få en terapeutisk effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg håper jeg treffer på en lege som er villig til å prøve. Jeg bør kanskje ikke få foreskrevet 200 av gangen som tidligere men kanskje mindre pakninger.

Jeg holder meg stort sett til forsvarlige doser men det glipper innimellom hvis jeg begynner å hallusinere og får anfall. Blir litt ut av desperasjon noen ganger men det virker egentlig ikke når det topper seg.

Jeg er villig til å prøve nedtrapping men hvis alle symptomene kommer tilbake med full styrke så er det bedre å ta det så lenge det virker syns nå jeg. Noen leger er enige med meg men mange leger vegrer seg for å skrive ut benzoer på grunn av avhengighetsrisikoen.

Men om Benzoer gir en noe bedre livskvalitet så ser jeg ikke problemene med det. Alternativet er at jeg ikke kan fungere i det hele tatt. På Rivotril har jeg klart å studere igjen og jeg er mer sosial enn på lenge.

Før hadde jeg ikke energi fordi det var en konstant kamp mot smerter og angst.
Sist endret av Poddx; 5. september 2021 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Poddx Vis innlegg
Var egentlig ikke meningen at jeg skulle bruke det mer enn 4 uker, men det virket såpass bra på symptomene jeg hadde at det ble til en fast medisin. Nå har overlegen slutta og ho nye overlegen er langt mer skeptisk til å la meg stå på det.



Jeg håper jeg treffer på en lege som er villig til å prøve. Jeg bør kanskje ikke få foreskrevet 200 av gangen som tidligere men kanskje mindre pakninger.

Jeg holder meg stort sett til forsvarlige doser men det glipper innimellom hvis jeg begynner å hallusinere og får anfall. Blir litt ut av desperasjon noen ganger men det virker egentlig ikke når det topper seg.

Jeg er villig til å prøve nedtrapping men hvis alle symptomene kommer tilbake med full styrke så er det bedre å ta det så lenge det virker syns nå jeg. Noen leger er enige med meg men mange leger vegrer seg for å skrive ut benzoer på grunn av avhengighetsrisikoen.

Men om Benzoer gir en noe bedre livskvalitet så ser jeg ikke problemene med det. Alternativet er at jeg ikke kan fungere i det hele tatt. På Rivotril har jeg klart å studere igjen og jeg er mer sosial enn på lenge.

Før hadde jeg ikke energi fordi det var en konstant kamp mot smerter og angst.
Vis hele sitatet...
Virker som det er mye moral ute å går blant mange leger også. De eldste er som oftest de mest ålreite på utskrivning. "Avhengighet" er en liten pris å betale om man sliter såpass. bare passe på å ha et lite backup lager hehe. ADHD pasienter får utskrevet Amfetamin over lav sko mens de som har sterk angst og er handlingslammet av psykisk lidelse som har prøvd de fleste behandlinger skal ikke få benzo liksom.
Trådstarter
8 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Virker som det er mye moral ute å går blant mange leger også. De eldste er som oftest de mest ålreite på utskrivning. "Avhengighet" er en liten pris å betale om man sliter såpass. bare passe på å ha et lite backup lager hehe. ADHD pasienter får utskrevet Amfetamin over lav sko mens de som har sterk angst og er handlingslammet av psykisk lidelse som har prøvd de fleste behandlinger skal ikke få benzo liksom.
Vis hele sitatet...
Tror jeg har sagt til omtrent alle leger jeg har møtt at avhengighet er det siste jeg bekymrer meg for. Hvis medisinene gjør at jeg kan ha det helt ok I hverdagen så er det verdt det.

Nå ligger det nok an til nedtrapping da den nye legen ikke er like stor fan av Rivotril så får vi se hvordan det går.

Jeg er forøvrig veldig rask til å bytte lege hvis jeg treffer noen som ikke er åpne for å diskutere medisiner. Et liv helt uten medisiner er nok noen år frem i tid.

Nå var kanskje ikke Rivotril den beste løsningen. Jeg spurte faktisk om valium men legen mente at valium rett og slett ikke var sterkt nok. Helt utrolig hvor forskjellige tilnærminger leger kan ha.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Poddx Vis innlegg
Tror jeg har sagt til omtrent alle leger jeg har møtt at avhengighet er det siste jeg bekymrer meg for. Hvis medisinene gjør at jeg kan ha det helt ok I hverdagen så er det verdt det.

Nå ligger det nok an til nedtrapping da den nye legen ikke er like stor fan av Rivotril så får vi se hvordan det går.

Jeg er forøvrig veldig rask til å bytte lege hvis jeg treffer noen som ikke er åpne for å diskutere medisiner. Et liv helt uten medisiner er nok noen år frem i tid.

Nå var kanskje ikke Rivotril den beste løsningen. Jeg spurte faktisk om valium men legen mente at valium rett og slett ikke var sterkt nok. Helt utrolig hvor forskjellige tilnærminger leger kan ha.
Vis hele sitatet...
Ja, noen av de ser veldig firkantet på sånne ting. Personlig er ikke Valium sterkt nok for meg long term.
Det jeg liker med Rivotril er at man ikke trenger å øke dosen og den lange virketiden er et stort + for oss som sliter siden det ikke vil gi noe berg og dalbane effekt eller mellomdose abstinenser slik eksempel Sobril og Xanor kan gi.

Synd Rivotril har et så stygt rykte grunnet idioter som har knasket dette som godteri og skyldt det ned med 40%. For å så gjøre helt idiotiske ting. så skylde på medisinen.

Fun Fact: Det "skumle" preparatet Rivotril er faktisk omtalt som et tryggere preparat enn Valium I USA.
Der er Valium liksom det farlige benzodiazepinet.
Så er mye rar politikk innen medisin.
Hvordan går det med TS?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehe joda du er nok mye mer rusa enn du selv tror! Typisk det på rivotril! Psykologen merka det nok men må forholde seg profesjonell.
Min behandler merka det dagen derpå etter jeg hadde tatt 8mg, sa ikke noe til meg der og da men meldte bekymringsmelding til legen min. Tok meg noen år å bli kvitt det stempelet gitt selvom det bare var en kort periode jeg misbrukte rivotril.