Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5479
Hei, har nå tenkt til å prøve å innta weeden oralt. Skal prøve meg på rundt 0,2-0,3 g med grei weed. Men lurer litt på en ting, er det nok å varme opp smør, røre inn weed'n, røre rundt en stund. Og så bruke dette smøret til noe? F.eks spise?

Det jeg har tenkt til nå er å varme opp 1 ss med smør, blande weed'n, røre godt rundt en stund, og så kanskje blande det i kakao eller noe. Funker dette?
Sist endret av Ardluh; 27. februar 2013 kl. 18:54.
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Det jeg har tenkt til nå er å varme opp 1 ss med smør, blande weed'n, røre godt rundt en stund, og så kanskje blande det i kakao eller noe. Funker dette?
Vis hele sitatet...
Jepp, pass på at potsmøret er varmt men ikke koker, la det ligge på plata minst 15 min ca, så kan du spise det hvordan du vil. Jeg liker best å blande med kakao elle yoghurt.
Sist endret av RosaElefant; 27. februar 2013 kl. 19:25.
Trådstarter
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Jepp, pass på at potsmøret er varmt men ikke koker, la det ligge på plata minst 15 min ca, så kan du spise det hvordan du vil. Jeg liker best å blande med kakao elle yoghurt.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, burde jeg sile ut planterestene av smøret? Og hvilket smør er best, bremykt eller Tine meierismør?
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Takk for svar, burde jeg sile ut planterestene av smøret? Og hvilket smør er best, bremykt eller Tine meierismør?
Vis hele sitatet...
Ta den med mest fett i, da binder THC seg lettere.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Takk for svar, burde jeg sile ut planterestene av smøret? Og hvilket smør er best, bremykt eller Tine meierismør?
Vis hele sitatet...
Ikke bruk margarin, bruk smør.
Trådstarter
Hey, drakk guffa litt over 7, og har fortsatt ikke fått noe effekt. Men får håpe det kommer Spiste litt mat over 1 time før jeg inntok det, så håper at det er det
Sist endret av Ardluh; 27. februar 2013 kl. 22:14.
Tar ofte litt tid før det kicker inn, men når det først gjør det så er det ingen tvil! Du merker det godt!
Du under-doserte nok dessverre da... Prøv opptil 0,6-1g neste gang.
Trådstarter
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Du under-doserte nok dessverre da... Prøv opptil 0,6-1g neste gang.
Vis hele sitatet...
Røyka meg rimelig balle på tilsvarende mengde weed i går, så får håpe det ikke er det Jeg føler jo at jeg er litt i god stemningen, men kan være placebo for jeg vil oppnå effekt. Hvis jeg tar "reality shaken" som jeg kaller den, er jeg nok ikke rusa
Sist endret av Ardluh; 27. februar 2013 kl. 23:07.
Når man spiser hasj, tar det somregel litt større mengder før man får effekt. Men når den først kommer, er den ofte mer intens og sitter lenger.
Trådstarter
Sitat av pLaNfOrge Vis innlegg
Når man spiser hasj, tar det somregel litt større mengder før man får effekt. Men når den først kommer, er den ofte mer intens og sitter lenger.
Vis hele sitatet...
Dritt...Jaja, hehe. Var bare så redd for å ta alt for mye. Takk for svar folkens! Får prøve en annen gang, kanskje i en helg en hel dag. Hehe
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Prøv med brunt neste gang. Mye lettere å få det vellykket!
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Dritt...Jaja, hehe. Var bare så redd for å ta alt for mye. Takk for svar folkens! Får prøve en annen gang, kanskje i en helg en hel dag. Hehe
Vis hele sitatet...
Merkelig...Brukte du for høy varme kanskje?

Eller så bør du være forbredt på å våkne ballefjern i morgen tidlig.
Trådstarter
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Merkelig...Brukte du for høy varme kanskje?

Eller så bør du være forbredt på å våkne ballefjern i morgen tidlig.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i for høy varme da? Hehe, jeg holdt meg unna bobler hvertfall. Jeg varmet det hele bare i en liten kopp på svak varme på varmeovnen, tror jeg holdt en grei temperatur. Håper jeg

Men legger meg nå, får se i morgen. Gledet meg litt til å være ballings i kveld, men har alltids en dag i morgen Takk for svar folkens
Sist endret av Ardluh; 28. februar 2013 kl. 00:49.
De gangene jeg har laget med grønt, så har effektene ikke kommet. Derimot har jeg våknet opp dagen etter så innihelvetes sløv. Ikke direkte fjern, men veldig sein i motorikken, og i hodet. Mulig dette har hatt noe med tilberedningen å gjøre.

De gangene jeg har laget med brunt derimot har det vært de villeste berg og dal-bane-turene. Liker å krydre kakene ganske godt, så pleier å ha 10-20 gram oppi, og spise et passe stort stykke.
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
De gangene jeg har laget med grønt, så har effektene ikke kommet. Derimot har jeg våknet opp dagen etter så innihelvetes sløv. Ikke direkte fjern, men veldig sein i motorikken, og i hodet. Mulig dette har hatt noe med tilberedningen å gjøre.

De gangene jeg har laget med brunt derimot har det vært de villeste berg og dal-bane-turene. Liker å krydre kakene ganske godt, så pleier å ha 10-20 gram oppi, og spise et passe stort stykke.
Vis hele sitatet...
10-20gram hørtes mye ut
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
10-20gram hørtes mye ut
Vis hele sitatet...
Japp, men da trenger man ikke spise så voldsomt masse. Og man har til og kose seg med en stund fremover. Blir en dyr kake da..
Jeg så første episode av Weed Country i går kveld, og der er det en bruker av medisinsk cannabis som stapper en bud i munnen og gumler fornøyd. Han kom også med noen tall om hvor stor andel av virkestoffene du får i deg oralt i forhold til å røyke det.

Her er episoden, kan også lastes ned fra f.eks. eztv.it:
http://dsc.discovery.com/tv-shows/weed-country

Serien ser forresten lovende ut. Litt høyere kvalitet enn Insider, som ser ut som den er produsert av en fritidsklubb.
Trådstarter
Heisann folkens, jeg prøver i dag også. Samme fremgangs metode, men denne gangen skal jeg ikke koke smøret så sykt varmt. Tror jeg kanskje kokte det FOR varmt i går, hva er ideal temperatur? Rundt 40-60 grader? Dette er den siste weed'n jeg har nå, vil gjerne bli fjern på å drikke weed. Hva tror dere?

Varmer jo tross alt kun 1 ss med smør, fort gjort at det blir litt FOR varmt. Hehe
Sist endret av Ardluh; 28. februar 2013 kl. 21:20.
Smelt smøret, ta kjelen av plata, vent pittelitt, og sleng oppi godsakene.
Trådstarter
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Smelt smøret, ta kjelen av plata, vent pittelitt, og sleng oppi godsakene.
Vis hele sitatet...
Har gjort det nå, hvor lenge burde jeg la det stå og godgjøre seg? Og burde jeg røre mye?
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Har gjort det nå, hvor lenge burde jeg la det stå og godgjøre seg? Og burde jeg røre mye?
Vis hele sitatet...
Regner med du har fått det i deg nå uansett... Men med grønt skal man visst gjerne la det stå å "trekke" litt. Med hasj holder det å bare røre litt rundt til det ikke er klumper igjen, kun rent cannasmør.
Fikk du funk?
Sitat av pLaNfOrge Vis innlegg
Når man spiser hasj, tar det somregel litt større mengder før man får effekt. Men når den først kommer, er den ofte mer intens og sitter lenger.
Vis hele sitatet...
Det er langt i fra sant.. har selv laget meg kakao og muffins med 0,2-0,3 hasj i, og det kicket som bare det.

Men OP, ettersom du brukte weed så kan det hende du ikke tilberedte det helt riktig, weed krever nemlig litt mer tid og omtankte enn en klump med bruning.

Har selv gått på smellen med å ikke brukte god nok tid på å lage meg matvarer med grønt i, det finnes flere poster på emnet her på forumet, bl.a i "Den store cannabis kokeboken".
Glemmer aldri første gang jeg lagde skakkao. Ble så fjern at jeg bare satt å måpte til den ene katten min i 3 timer å var sikker på vi kommuniserte med hverandre. Når dama kom hjem fra jobb følte ho det var som å snakke til en grønnsak. Hehe. Lurt å være forsiktig første gang. Jeg brukte 0,5 i en kopp. Syntes det ble litt for mye av D gode bruker nå 0,3-0,4 helt topp til meg. Men alle er jo forskjellige...
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Heisann folkens, jeg prøver i dag også. Samme fremgangs metode, men denne gangen skal jeg ikke koke smøret så sykt varmt. Tror jeg kanskje kokte det FOR varmt i går, hva er ideal temperatur? Rundt 40-60 grader? Dette er den siste weed'n jeg har nå, vil gjerne bli fjern på å drikke weed. Hva tror dere?

Varmer jo tross alt kun 1 ss med smør, fort gjort at det blir litt FOR varmt. Hehe
Vis hele sitatet...
Men hva er vitsen med sånn decarbisering da om det bare er å varme i smør?
Anonym bruker
"Oppmerksom Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må man ikke decarbe for å få funk da?
Poenget med decarbing er å aktivere thc. Det omformes fra thca til ett annet mer aktivt thc molekyl såvidt jeg forstår det. Det funker ihvertfall bedre.

Grind opp, strø utover plata, 100 grader ovn 40 min
Bland med smør eller olje, du trenger ikke mye. Har lest at det fungerer raskere med olje enn med smør.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Poenget med decarbing er å aktivere thc. Det omformes fra thca til ett annet mer aktivt thc molekyl såvidt jeg forstår det. Det funker ihvertfall bedre.

Grind opp, strø utover plata, 100 grader ovn 40 min
Bland med smør eller olje, du trenger ikke mye. Har lest at det fungerer raskere med olje enn med smør.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler kokosolje for det aller beste resultatet