Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3283
Hei!

Flyttet inn i en 78 kvm leilighet nå og lurer på hvilke ruter som egner seg best til streaming, generell surfing og hjemmekontor?
Avhenger av planløsninga. Om det er 1 etasje og du primært skal ha raskt nett i nærheta av ruteren har det omtrent ingenting å si hvilken du velger så lenge den matcher hastigheta på internettlinja. Om du har flere etasjer eller tykke vegger kan man gå for en mesh-løsning. Jeg bruker Google Wifi mesh for flere etasjer og er fornøyd med det.
Jeg selv bor i et rekkehus på 3 etasjer og har en mesh node i hver etasje. Har hoved noden som er connected opp mot modemet i første etasje også de to andre nodene i kjeller og 2.etasje. Funker fett og null latency.

Det du også kan gjøre er jo at du setter den ene noden i nærheten av pcen og tar kabel fra noden inn i PCen. Det har jeg gjort her og det funker fett Jeg har kontoret/gamingrommet i 2.etasje og spiller og streamer alt helt seamless.

Mesh er også 1000 ganger enklere å sette opp enn en router synes jeg. Jeg har TP Link Deco M5 og anbefaler den på det sterkeste.