Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3920
Hei

Jeg har ingen erfaring med lesebrett fra før, men et lys gikk nylig opp for meg.

Jeg studerer antikke tekster, og jeg må kunne skifte mellom bøker så lettvint som mulig, da poenget er å lese flere bøker parallelt. Tanken er å ha selve det jeg arbeider med på papir, og så kan jeg hoppe mellom kommentarer på lesebrettet. Naturlig nok må jeg ikke bla meg på nytt frem til stedet jeg var, men sånn er det vel ikke. Har dagens lesebrett en slik søkefunksjon at man kan søke opp enkeltord i hele "biblioteket"?

Også artikler, som jeg henter i pdf-format, må jeg gjerne kunne ha der inne.

Ellers har jeg ikke noen behov eller aversjoner jeg kommer på. Trenger ikke å være så dyr. Noen med erfaring her som kan veilede meg litt?

Takk på forhånd.
Dette må jo være en case for Remarkable2?

Den mangler baklys, så manke andre lesebrett har, men den håndterer de fleste formater, og pdf. du kan også notere, med pennen i boken og den har plass til mange bøker av gangen.

ulempen er at den er ikke kan brukes til andre ting, som f.eks en iPad kan, og relativt stiv pris.

Men sjekk den ut i hvertfall.