Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1581
Hei!
For et par dager siden fikk jeg beskjed om at jeg har kommet inn på fagskole til høsten. Jeg må svare på tilbudet innen 27. mai.

Saken er at jeg, gjennom bekjentskaper, trolig får et jobbtilbud i en annen bransje i løpet av sommern. Jeg vet ikke hvordan det tilbudet kommer til å se ut, men hvis det blir godt nok kommer jeg til å bytte jobb og bransje, siden det tilbudet vil være innenfor noe jeg virkelig brenner for (Min nåværende jobb er bare en jobb som gir meg lønn, ikkeno mer).

Så, hva skjer om jeg takker ja til fagskoletilbudet nå, og siden trekker meg i juli / august pga ny jobb i annen bransje? Vil det få noen konsekvenser utover at det kanskje er litt dårlig gjort?
Psykedelisk bakverk
Da vil noen andre som eventuelt står på venteliste bli tildelt din plass, såfremt antall søkere er høyere enn antall plasser. Kjør på
Bare å takke ja til plassen. Du kan trekke deg selv etter at skoleåret er startet, uten at noe annet skjer enn at en annen overtar din plass.
Takk ja, og se hva som skjer.

Om du ikke starter, så starter neste på ventelisten.
Bare å takke , ja. Ingen har hatt skade av mer skole.men alt står på deg om du klarer å fullføre
Ville takket ja selv, til begge deler. Er alltid bra å holde seg aktiv og kanskje du får nye venner på fagskolen, og kunnskap. Bare å hoppe over til jobben når du får tilbudet, hvis du fortsatt har lyst.
Vanligvis så har du en angrefrist som starter første undervisningsdag, slik at du slipper å betale.

Men sjekk opp angrefrist på fagskolen det gjelder.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 22. mai 2021 kl. 13:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Vanligvis så har du en angrefrist som starter første undervisningsdag, slik at du slipper å betale.

Men sjekk opp angrefrist på fagskolen det gjelder.
Vis hele sitatet...
Om det er offentleg fagskule er ikkje betalinga spesielt stor. Typisk 5-600.
Feil
Sist endret av sjuken; 22. mai 2021 kl. 17:03.
Er lov å si fra seg plassn
Aner ikke fag osv, men lov å minne om at fagskole doblet min nettolønn - av de bedre tilbudene som finnes i Norge vil jeg påstå
Burn the boats
Vis hele sitatet...
Dette lever jeg etter hverdag! Om du har sikkerhets mulighet og snu tilbake da feiler du. Velg en av delen, go for it.


(Hypotetisk): Du velger som alle sier, si ja men du er 50/50 på dette. Da kan du fort forlate den jobben på første krevende mostand for et lettere liv, som kan være en tabbe.