Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  144 17142
Jeg har lurt på dette lenge. Hva ligger bak brukernavnene deres? Hvorfor heter dere det dere gjør og hva betyr det?

Jeg kalte meg selv nodsquad etter å ha blitt avhengig av opiater. Jeg hadde omtrent gitt opp livet og brukte mer og mer rus, spesielt opiater og benzo. Blir man rusa nok så «nodder» man og det ser ut som man sovner. I dag er jeg i LAR og kjemper for å få tilbake et normalt liv.

Hva med dere?
Vindaloo eller vindalho eller vindalu er en populær og svært sterk indisk matrett.

Retten oppstod i Goa, som i 450 år var hovedstad for kolonien Portugisisk India.
Portugiserne hadde med seg sin egen måte å tilberede svinekjøtt på.
De marinerte i vin, hvitløk og krydder – carne em vinha de alhos («kjøtt i vin med hvitløk»).
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Skriv gjerne hvorfor du valgte det brukernavnet. Vet at det er sterk indisk. Interessant å høre hvorfor i tillegg til hva
Kloakk, folk kommer med all driten og pisset sitt til meg, jeg tar imot, filtrerer og siler ut det som er av verdi. Hva er vel bedre enn å ha noen å tømme seg hos? Kloakksystemet er jo en rimelig kul ting tross alt.

I tillegg så hender det at kloakken går tett og da gulper det drit tilbake, i overflod, og da kommer det ut som middelmådige raptekster yo
Tenkte vel at jeg skulle skrive relevante innlegg og da var relevant et relevant alias.
Måtte skrive ut en anti bot check på freak når eg skulle registrere meg eller søke i et forum.

Svaret på antibotten var kua mi. Anonymt og greit det hehe.
Jeg kom ikke på noe og kikka rundt i rommet var helt blankt og tenkte bord, gardin nei faen, så så jeg frem i rommet som var på en bokhylle. Den tjukkeste boka som var tydeligst i hylla var en bok om celtic historie som het noe med celtic xxxeus som stod på omslaget, så lagde jeg bare et ord ut av det siden jeg ikke kom på noe annet i øyeblikket
Var ikke akuratt noe gjennomtenkt eller dyp betydning.
Petruz fordi det er et kjent kallenavn eller kjælenavn til de som deler mitt ekte navn + tenkte litt på en hund som het det samme.

"Rus/ruz" delen i navnet passet jo også fint på dette forumet :P

Sitat av Kuami Vis innlegg
Måtte skrive ut en anti bot check på freak når eg skulle registrere meg eller søke i et forum.

Svaret på antibotten var kua mi. Anonymt og greit det hehe.
Vis hele sitatet...
Alltid lest dette på samme måte som "origami". Kuamiii
Sist endret av Petruz; 3. januar 2021 kl. 21:25.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg bruker mye leppomade
Elefanten i Larsson gale verden
Fra Scorsese filmen med Robert de Niro, Taxi Driver.
Sist endret av KjemikalieX; 4. januar 2021 kl. 11:16. Grunn: skrivefeil påpekt av bruker
Zahre mar er persisk og betyr slangegift, men brukes når man ber noen om å holde kjeft
Ung og dum, fordi ja hehe... jeg er ung og dum. Ganske anonymt
Fornavnet mitt og hvor jeg bor. Jada, dårlig fantasi, og ganske ukjent med Freak når jeg registrerte meg.
Brukernavnet mitt kommer fra en Alice in chains sang. Et band jeg elsker som hvor for øvrig omtrent alle sangene handler om rus på en eller annen måte. Fra den "gøye" tiden, til den tiden der du sitter med nålen i armen og bare vil dø. Jeg følte når jeg ruste meg at alle deres album på en måte representerte en periode eller fase i min ruskarriere. Og jeg synes denne sangen fanget opp spesielt bra mye av det mange her inne tenker og føler. Bare les her:


Junkhead

A good night, the best in a long time
A new friend turned me on to an old favorite
Nothing better than a dealer who's high
Be high, convince them to buy

What's my drug of choice?
Well, what have you got?
I don't go broke
And I do it a lot

Seem so sick to the hypocrite norm
Running their boring drills
But we are an elite race of our own
The stoners, junkies and freaks

Are you happy? I am, man
Content and fully aware
Money, status, nothing to me.
'Cause your life is empty and bare

What's my drug of choice?
Well, what have you got?
I don't go broke
And I do it a lot

You can't understand a user's mind
But try with your books and degrees
If you let yourself go and opened your mind
I'll bet you'd be doing like me
And it ain't so bad

What's my drug of choice?
Well, what have you got?
Say I don't go broke
And I do it a lot
Say, I do it a lot!
Say, I do it a lot!
Say, I do it a lot!
Say, I do it a lot


Fantastisk fet sang, sjekk den ut viss du aldri har hørt den før
Rayes, fordi det er et navn som sier absolutt ingen verdens ting hvem jeg er
Roocketman - fordi jeg var kanonskytter i Forsvaret (84mm)
Problemer kommer som perler på ei snor

Også liker jeg rap da. Såklart.
Sist endret av 99_problems; 4. januar 2021 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Interesserer meg blant annet i tramping.
Sist endret av 1000bein; 4. januar 2021 kl. 00:17.
Mafakkaz -> madafakkas -> motherfuckers -> morrapulere
mavric, som ifra filmen "top gun"
Mitt er fullstendig... tilfeldig.
Junkrat kommer fra overwatch der jeg var main junkrat i starten. Det er dog ikke min opprinnelige bruker her inne da jeg ikke vil assosieres med det siden "alle" kjenner meg med det nicket. (å det tar seg dårlig ut på rusmiddelforumet) har vært her så og si siden oppstart (01-02 noe sånt)
Sitat av *pi Vis innlegg
Mitt er fullstendig... tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Tilfeldig? Neppe! Men rasjonelt? Definitivt ikke.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av roocketman Vis innlegg
Roocketman - fordi jeg var kanonskytter i Forsvaret (84mm)
Vis hele sitatet...
Gode gamle Carl Gustaf. Hata det smellet. Var MG 3er selv. 2.Bataljon
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Tilfeldig? Neppe! Men rasjonelt? Definitivt ikke.
Vis hele sitatet...
Forkortelsen er kanskje irrasjonell, men mitt fulle navn er pure randomness.
Først hadde jeg et brukernavn her i flere år som jeg glemte passordet til, og da jeg registrerte meg på nytt kalte jeg meg Susanna pga ei som het det i en film jeg satt og så på. Etter en stund fikk jeg endret det til Susa, som er langt med representativt for meg siden jeg er ganske susete.
Mitt er vel strengt tatt navnet på en demon eller noe sånt, men er blant annet navnet på en ganske kjent låt av det svenske proto black metalbandet Bathory som var ganske sjangerdefinerende på 80-tallet. Jeg var et ihuga metalhead i mine yngre dager og syntes ordet hørtes fett ut.
Mitt for jeg skulle ha sagt nei til haugevis av oxycontin av legen over mange år og får det fortsatt... Men holder det i sjakk :-) Just say no!
Ble kalt det i 9. klasse.
Var veldig glad i å misbruke ritalin på den tiden jeg laget brukeren så følte "metylfenidat" passet for meg
Jeg var sulten.
Er en låttittel av Poison Idea. Drømte om dyp og god nattesøvn, noe jeg fortsatt gjøe
Hadde akkurat fikset en vask som hadde sprunget lekk for 5 gang den dagen jeg registrerte meg.
Pleide å røyke Marlboro Rød.
Jeg har av en eller annen grunn alltid brukt bokstavrim i mine nick.
Helt random. Oversettelsen er grei nok, men hvorfor det ble valgt husker jeg ikke. Hørtes kult ut kanskje.

Jeg hadde også en annen bruker først hvor passordet og epost-tilgang ble lost in translation mange år tilbake.
Mitt var ett gammelt cs kallenavn. Hadde en annen bruker her tidligere. Nå får jeg mest assosiasjoner til folk som bruker hjelm fordi de er utsatt for å falle oftere enn andre...
Jeg heter Tony, er ikke så farlig om noen vet hvem jeg er, så orket ikke finne på et pseudonym.
Sitat av Source Vis innlegg
Helt random. Oversettelsen er grei nok, men hvorfor det ble valgt husker jeg ikke. Hørtes kult ut kanskje.
Vis hele sitatet...
Greit når noen etterspør kilde i en diskusjon, da.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Oppkalt etter filmen av Tarkovsky og har likheter med mitt ekte navn. Får assosiasjoner til noe udødelig eller evig, futuristisk og skinnende, og det liker jeg.
Sist endret av Solaris; 4. januar 2021 kl. 14:27.
Livermorium - passer meg da dette grunnstoffet aldri har blitt observert i naturen.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Har du tuklet med det? Ja, som regel.
Jeg liker Oreokjeks og heter Tore, så jeg gjorde noe så enkelt og teit som å mixe navnene
"A bonfire is a large and controlled outdoor fire, used either for informal disposal of burnable waste material or as part of a celebration". Valgte dette da jeg er jævlig flink til å fyre bål
Sist endret av bonfire; 4. januar 2021 kl. 19:23.
Kommer fra spillet Delta Force: Task Force Dagger. Digget det spillet...
Jeg driver med mye mekking på fritia, både mekanisk og i rullepapir, derav Mekkern.
Sist endret av Mekkern; 4. januar 2021 kl. 19:56.
Jeg var mye på realisten.com for å få leksehjelp med matte, fysikk og kjemi da jeg var yngre. Mener å huske at både Realist og Realisten var opptatt, så da ble det Realist1. Tror til og med det var en annen stakkar som het Realist1 der også, men det nicket stjal jeg altså skamløst her på Freak. Lite gjennomtenkt, egentlig!
Merket på vektene mine hjemme heter maxfit.. tenkte på brukernavn når jeg trente