Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2450
Anonym bruker
"Arktisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg å en kompis tenker å reise til amster til sommeren får å feire at jeg har blitt 18. Men det er et lite problem. Vet ikke helt hvordan jeg ska fortelle det til familien min. For i min familie er det liksom sånn at man forteller det meste å det blir spesielt vanskelig når det er til Amster å min første tur til utlandet alene. Å hele familien vet hva som skjer der å er STERKT imot hasj/weed. Så hadde blitt takknemelig får tips om hvordan fortelle det uten at de klikker.
Si at du skal til Danmark på legoland
Danmark fungerer. Du kan også si tyskland, amster er jo bare rett over grensa derfra..
Anonym bruker
"Engstelig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var i samme i situasjon når jeg fylte 18. Det jeg gjorde var å si jeg sov over hos en kompis.
Familien din skjønner nok hva du har planer om hvis første stedet du velger å dra som 18 åring er Amsterdam.
Si du skal til København. Er tross alt en norsk tradisjon å sende barna til Danmark så de får gå på fylla.
Første gang jeg dro til amster sa jeg til foreldra mine at jeg skulle til køben på konsert og at vi skulle bo hos den fornuftige storesøsteren til kompisen min og ikke drikke så all var good.

Andre gangen var etter at jeg hadde flytta på hybel og da latet jeg bare som at jeg var hjemme. Muttern ringte en gang iløpet av langhelga og jeg latet som ingenting hehe.

Uansett hvor åpne dere er til å dele ting så hadde jeg ikke sagt at det var amster! De vil skjønne hvorfor du drar med mindre du drar en søt hvit løgn om å ha blitt forelska i en nederlandsk jente du har chatta hver dag med siden lockdown og skal besøke når vaksinen har kommet. Kompisen din er med som støttekontakt tilfelle kjemien med jenta ikke er like god irl som på nett.
Sist endret av celtseus; 6. desember 2020 kl. 02:35.
Si dere skal til rotterdam?
Anonym bruker
"Imponert Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
København har jo Kristiania og det kan også vekke bekymring så er ikke helt enig med den.
De fleste norske foreldre er bevisst på friheten ved Kristiania.
Jeg ville gått for tyskland. At dere skal se leie fine tyske biler og kanskje kjøre litt over vanlige fartsgrensen enn det vi har her i norge haha.
Jeg hadde bare gitt faen å dratt. Om du ikke tørr å si til foreldrene dine at du skal feire i amsterdam er du kanskje 18 men langt fra voksen.
Hva gjør du hvis foreldrene spør om du har bilder å vise fram? Eller hvis du blir tagget på Facebook? Ingen får legge ut bilder fra turen?
Anonym bruker
"Rik Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finn en konsert eller festival i Nederland på det tidspunktet dere skal dit. Si at kompisen din og/eller du selv er blodfan av det bandet og at det er grunnen til at dere drar dit. Si Nederland istedenfor Amsterdam når du snakker om turen.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Hva gjør du hvis foreldrene spør om du har bilder å vise fram? Eller hvis du blir tagget på Facebook? Ingen får legge ut bilder fra turen?
Vis hele sitatet...
Er det noen som spør om det lenger? Trodde bildestunder sammen døde ut i år 2000. Det er vel ikke alle som er så dumme å har foreldra sine på facebook heller.
At dette i det hele tatt er et problem skjønner jeg ikke. Du er 18 år og gjør hva faen du vil. Hadde sagt rett ut hva jeg skal der. De har ingenting å si på hva du gjør og ikke gjør.
Det er jo massevis av turistattraksjoner i Amsterdan, bare les en del om de. Si du skall på voksmuseum og se hjemmet til Anne Frank for eks. Jeg var der med besteforeldre når jeg var ungdom, akkurat for sånne ting. Ikke for å røyke hasj og vandre i red light district. Tror mange overtenker dette og tror alle bare tenker at det er det Amsterdam handler om..
Sist endret av bewaah; 6. desember 2020 kl. 21:41.
Sitat av bewaah Vis innlegg
Det er jo massevis av turistattraksjoner i Amsterdan, bare les en del om de. Si du skall på voksmuseum og se hjemmet til Anne Frank for eks. Jeg var der med besteforeldre når jeg var ungdom, akkurat for sånne ting. Ikke for å røyke hasj og vandre i red light district. Tror mange overtenker dette og tror alle bare tenker at det er det Amsterdam handler om..
Vis hele sitatet...
Er hjemmet til Anne Frank der? I helvette det skulle jeg visst når jeg var der xD
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
At dette i det hele tatt er et problem skjønner jeg ikke. Du er 18 år og gjør hva faen du vil. Hadde sagt rett ut hva jeg skal der. De har ingenting å si på hva du gjør og ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn at foreldra dine driter i hva du gjør bare fordi du er over 18. Mange foresatte vil være paranoide om ungen først er åpen med at man røyker hasj og de vil mistenke deg for å være fjern i enhver sammenheng. Det er jævla kjipt å hele tida bli granska i øya og sett på som en kjeltring på skråplanet bare fordi man tar seg en joint i ny og ne. Måtte overleve mange sånne år hjemme hos foreldra mine til jeg var nærmere 30 og fikk meg streit dame de stolte på at ikke lot meg ruse meg mere.
Kjør ned, dekkehistorien er roadtrip! "Får se hvor vi ender opp!"
Anonym bruker
"Overrasket Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
At dette i det hele tatt er et problem skjønner jeg ikke. Du er 18 år og gjør hva faen du vil. Hadde sagt rett ut hva jeg skal der. De har ingenting å si på hva du gjør og ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Veldig enig i dette, men spørs hva foreldre du har.
Noen foreldre liker at ungen deres lyger istedetfor å si det som det er.
Sykt hvor vanlig det er å ha på seg en maske i familie sammenhenger når det er familie som skal være de som støtter deg uansett hvilke valg du tar.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig enig i dette, men spørs hva foreldre du har.
Noen foreldre liker at ungen deres lyger istedetfor å si det som det er.
Sykt hvor vanlig det er å ha på seg en maske i familie sammenhenger når det er familie som skal være de som støtter deg uansett hvilke valg du tar.
Vis hele sitatet...
Når du er 18 år, er du myndig. Dette gir deg rettigheter, men det betyr også at du selv står ansvarlig for dine handlinger. Familie bør støtte hverandre og hjelpe hverandre, det er derimot ikke det samme som å skulle støtte bruk av rusmidler fordi en er familie.

Det å være imot bruk av hasj kan komme fra egen dårlig erfaring, livssyn, propaganda, eller andre kilder. Velger derfor TS i en alder av 18 år og reise til Amsterdam så har han selvfølgelig lov til det, men det at han er 18 år fritar han på ingen måte i å bli uglesett av egen familie om de er imot ulovlige rusmidler.

I all hovedsak enig i at om han er 18 år, og han selv mener dette er et godt alg, bør han også være voksen nok til å stå for det. Men hadde nok også selv som 18 åring sagt jeg skulle til Berlin.
Anonym bruker
"Overrasket Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Don P Vis innlegg
Når du er 18 år, er du myndig. Dette gir deg rettigheter, men det betyr også at du selv står ansvarlig for dine handlinger. Familie bør støtte hverandre og hjelpe hverandre, det er derimot ikke det samme som å skulle støtte bruk av rusmidler fordi en er familie.

Det å være imot bruk av hasj kan komme fra egen dårlig erfaring, livssyn, propaganda, eller andre kilder. Velger derfor TS i en alder av 18 år og reise til Amsterdam så har han selvfølgelig lov til det, men det at han er 18 år fritar han på ingen måte i å bli uglesett av egen familie om de er imot ulovlige rusmidler.

I all hovedsak enig i at om han er 18 år, og han selv mener dette er et godt alg, bør han også være voksen nok til å stå for det. Men hadde nok også selv som 18 åring sagt jeg skulle til Berlin.
Vis hele sitatet...
Ja skjønner poenget, men viss du kun røyker weed bør de fleste kunne være ærlige med det syns jeg.

Disse foreldre som har dårlig erfaring/propaganda hjerne iforhold til Cannabis bør se hvor mye den planten hjelper imot for forskjellige sykdommer/hvor mindre skadelig rusmiddel det er enn alkohol/nikotin, og forstå at denne planten kun er ulovlig fordi legemiddelindustrien skal tjene penger.

Cannabis = Ulovlig fordi legemiddelindustrien vill selge deg syntetiske piller med masse bivirkninger.
Ikke glem Eirik Jensen saken som gjør det enda mer latterlig.

Alkohol, Nikotin = Lovlig men sykt skadelig, siden legemiddelindustrien vill du ska dø sakte mens den uvitende befolkningen (som tror de gjør det moralsk riktige med å ta lovlige rusmidler) blir servert piller med store bivirkninger på sølvfat.

Hadde heller levd alene uten familie enn å ha en "staten har alltid rett"familie viss de var så trangsynte på Cannabis liksom..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja skjønner poenget, men viss du kun røyker weed bør de fleste kunne være ærlige med det syns jeg.

Disse foreldre som har dårlig erfaring/propaganda hjerne iforhold til Cannabis bør se hvor mye den planten hjelper imot for forskjellige sykdommer/hvor mindre skadelig rusmiddel det er enn alkohol/nikotin, og forstå at denne planten kun er ulovlig fordi legemiddelindustrien skal tjene penger.

Cannabis = Ulovlig fordi legemiddelindustrien vill selge deg syntetiske piller med masse bivirkninger.
Ikke glem Eirik Jensen saken som gjør det enda mer latterlig.

Alkohol, Nikotin = Lovlig men sykt skadelig, siden legemiddelindustrien vill du ska dø sakte mens den uvitende befolkningen (som tror de gjør det moralsk riktige med å ta lovlige rusmidler) blir servert piller med store bivirkninger på sølvfat.

Hadde heller levd alene uten familie enn å ha en "staten har alltid rett"familie viss de var så trangsynte på Cannabis liksom..
Vis hele sitatet...
Er ikke for Cannabis personlig, men kjenne til flere som mener å ha kjenne positive effekter av bruken. Studier viser at det virker for noe, men langt ifra alt som det påståes at det skal hjelpe mot. Litt konspis-kompis og lange ut slik mot legemiddel industrien, selv om jeg er enig i at ikke alt de har gjort og gjør er stuerent.
Når du har fylt 18år så trenger du vel strengt tatt ikke å fortelle til noen hva du skal eller hvo du har tenkt deg. Hvis du absolutt må si noe, så si du er hos en kamerat som bor utenbys eller hva som helst egentlig. Ingen som har noe å gjøre med det uansett
Sist endret av Alge; 7. desember 2020 kl. 06:59.
Hvorfor all denne ljuginga? Når dere er 18 er dere myndige. Reis hvor dere vil. Foreldra kan ikke gjøre noe med det. De kan pese deg og sutre og klage men det er jo ikke noe du er nødt til å høre på eller forholde deg til.

@celtseus; Fornuftig storesøster og null alkohol i danmark som 18 åring? Den trodde neppe hverken far eller mor særlig på, men de skjønte du var myndig og ga blaffen i å pese deg. Mor trippet sikkert nervøst rundt og var på vakt helt til du var trygt hjemme igjen og far håpet sikkert at du husket dong og unngikk bråk og tung knark.
Sist endret av _abc_; 7. desember 2020 kl. 16:22.
Kompis sa til mora at han skulle til amsterdam og fikk spørsmål om han skulle røyke der. Han svarte jo at det kan jo hende og da sa mora at det kan du jo gjøre her hjemme også, trenger ikke dra så langt.
Er veeeeldig vanlig å dra til amsterdam uten at man trenger å være stoner liksom.

Jeg var i samme situasjon selv, og mine foreldre sa ingenting på at jeg dro dit ihvertfall, selv om de er veeeeldig antidrugs samt vet at jeg røyker eller ihvertfall at jeg har røyka mye tidligere.
Anonym bruker
"Arktisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okei har lest igjennom alt nå. Hva tenker dere. Bedre å være ærlig enn å lyge kanskje
Du er myndig, du bestemmer selv. Foreldrene dine har ingen krav på og vite hvor du er eller hva du gjør.

Men selv ville eg løgd får og ungå og få narkis stempel hos familien. Er helt jevli, si hvor du er, ta noen fine bilder på voks museum og ikke nevn røyking.

Du velger selv, men dette er min anbefaling. Ungå også og fortelle streite venner om turen om mulig.

Synd det er slik, men enkelte folk er ekstremt trangsynte.

Lykke til uansett hva du velger, og lykke til med turen.
Helt umulig for oss å mene hva som er riktig for deg, men jeg ville ventet et par år med å være så ærlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okei har lest igjennom alt nå. Hva tenker dere. Bedre å være ærlig enn å lyge kanskje
Vis hele sitatet...
Nei ikke nødvendigvis, men den vurderingen tar du nok best på egenhånd. Det er du som kjenner dine foreldre osv osv..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg å en kompis tenker å reise til amster til sommeren får å feire at jeg har blitt 18. Men det er et lite problem. Vet ikke helt hvordan jeg ska fortelle det til familien min. For i min familie er det liksom sånn at man forteller det meste å det blir spesielt vanskelig når det er til Amster å min første tur til utlandet alene. Å hele familien vet hva som skjer der å er STERKT imot hasj/weed. Så hadde blitt takknemelig får tips om hvordan fortelle det uten at de klikker.
Vis hele sitatet...
Si du skal til Danmark dom de andre sier var på ferie der selv når jeg var 19 i 2006-2007 om jeg husker riktig de solgte sånne sopp var helt sykt, gikk rundt i byen med kompisen min å så masse sånne pissemaur over alt helt vill tror de er blitt ulovlig der nå, men cannabis er jo drit gøyt det og, bare ikke røyk for mye da spyr du😂 skjedde med meg røykte en spliff med 0,5 grønning og 1g med hasj trakk av den som jeg var gal å fikk den følelsen av å måtte rape men spydde/gulpet når jeg prøvde hahah kos deg👍🏻