Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4566
Hei, laget en nettside for noen månder siden. Fikk siden relativt høyt opp i Google under de søkeordene jeg ønsket. Men jeg var fortsatt på side nummer 2 eller 3 for det søkeordet jeg ønsket. Kom over en program som het noe som "No Hands SEO", som skulle lage en rekke "backlinks" til siden, slik at jeg fikk høyere PR(page rank". Kostet ikke så mye for programmet, så jeg tenkte hva har jeg å tape. Gjennom programmet laget jeg en rekke backlinks til siden. Par dager senere eksisterte siden ikke lengre på Google.
Nå har den kommet tilbake på Google, men med mye lavere PR. Hvorfor skjedde dette? Setter stor pris på svar.
Hva som skjedde? Google så at du prøvde å jukse deg opp og "straffet" deg for det.
huff, er det noen bestemt tid denne "straffen" varer? Trodde ikke at jeg hadde noe å tape ved å bruke slike "SEO-tjenester"... Skal i allefall holde meg langt unna i framtiden.
Sitat av tradingking Vis innlegg
huff, er det noen bestemt tid denne "straffen" varer? Trodde ikke at jeg hadde noe å tape ved å bruke slike "SEO-tjenester"... Skal i allefall holde meg langt unna i framtiden.
Vis hele sitatet...
Google kriger mot alle såkalte SEO-spammere, et hvert nettsted som kjøper lenker vil kunne bli fjernet/rangert langt ned hos Google. Du vil aldri få vite hvor lenge straffen varer.
Ok, takk for svar. Skal som sagt holde meg unna slike tjenester. Fant forresten ut om programmet via et forum som het "blackhatworld.com" ett slags SEO forum. Mange som hadde god erfaring derifra. Men skjønner nå i etterkant at det er mistenksomt at en fersk nettside får +100 backlinks på 24 timer.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Et godt tips er å lese guiden til Freakforums sin kjære Stormen bruker!
http://freak.no/forum/showthread.php?t=239493

Der har du mange gode tips til hvordan dette fungerer.
Lykke til!
@Curver - Tusen takk
Du er nok truffet av noe som ligner, evt er det som er beksrevet her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandbox_effect
Sist endret av Erlpil; 22. april 2014 kl. 09:36.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Sitat av tradingking Vis innlegg
@Curver - Tusen takk
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig, håper du løser det! :-)
Sitat av tradingking Vis innlegg
Ok, takk for svar. Skal som sagt holde meg unna slike tjenester. Fant forresten ut om programmet via et forum som het "blackhatworld.com" ett slags SEO forum. Mange som hadde god erfaring derifra. Men skjønner nå i etterkant at det er mistenksomt at en fersk nettside får +100 backlinks på 24 timer.
Vis hele sitatet...
(min utheving)

For fremtiden bør det kanskje gå av en bjelle når en webside har "black hat" i navnet:

Black hat is used to describe a hacker (or, if you prefer, cracker) who breaks into a computer system or network with malicious intent. Unlike a white hat hacker, the black hat hacker takes advantage of the break-in, perhaps destroying files or stealing data for some future purpose. The black hat hacker may also make the exploit known to other hackers and/or the public without notifying the victim. This gives others the opportunity to exploit the vulnerability before the organization is able to secure it.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke til det aktuell nettstedet, og det kan godt hende at det er et helt legetimt SEO nettsted, men jeg ville i alle fall vært meget skeptisk til å kjøpe tjenester av et nettsted som synes det var en god ide å assosiere seg med nevnte beskrivelse.
Hva hvis noen vil ødelegge for en med et relativt lite nettsted? Kjøpe tusenvis av shady linker til nettstedet slik at det blir bannet av Google?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg kjenner ikke til det aktuell nettstedet, og det kan godt hende at det er et helt legetimt SEO nettsted
Vis hele sitatet...
Kan garantere deg at det ikke er legitime strategier som er hovedgesjeften der. Men interresant sted for å se hva folk driver med på black hat markedet.
Har fått en viss oversikt over alle backlinkene som ses på som spam/shady av Google. Skal gå igjennom alle og prøve å få slettet de. Takk for alle svar.
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Hva hvis noen vil ødelegge for en med et relativt lite nettsted? Kjøpe tusenvis av shady linker til nettstedet slik at det blir bannet av Google?
Vis hele sitatet...
Det er desverre alt for enkelt å sabotere for noen om man ønsker det.
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Hva hvis noen vil ødelegge for en med et relativt lite nettsted? Kjøpe tusenvis av shady linker til nettstedet slik at det blir bannet av Google?
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig, men det som knekker folk er at de linker til shady steder selv, og da er det ganske enkelt å se at det er gjort med overlegg.