Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7429
Spiste i går en BicMac på McDonalds, å ble utrolig dårlig 2-3 timer etterpå. Er dårlig enda, og lurer på om jeg kan regne med å få erstatning om jeg forteller hva som skjedde? Skal uansett dit en tur, er ikke av den typen som bare lar sånt skje uten konsekvenser. Det var også feil i menyen i forhold til hva jeg bestilte, så nå er jeg letter sagt forbannet.
De kommer nok ikke til å tilby noe mer enn en ny burger, noe som sikkert ikke frister så altfor mye for deg.
Sist endret av Zeco; 2. mars 2012 kl. 14:55.
Husker bare at min bror fikk sendt med normal burger når han bestilte glutenfri en gang, noe som endte i at han ble jævlig dårlig. Da fikk han flere hundre kroner i form av et gavekort hvertfall.
Hadde det vært i USA, så hadde du hatt mye større sjanse. Her tror jeg nok du ikke kommer langt dessverre så lenge du ikke ble innlagt og alvorlig syk.
The Nerdrager
Gå til legen og finn ut hvor matforgiftingen kommer fra Da har du hvertfall noe å støtte deg på
Du har vel to valg her slik jeg ser det: Enten så tar du imot den unnskyldningen og eventuell erstatning du får ellers så slutter du å spise på McDonalds. Vanskeligere er det ikke.
Sist endret av Mith; 2. mars 2012 kl. 14:58.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du har vel to valg her slik jeg ser det: Enten så tar du imot den unnskyldningen og eventuell erstatning du får ellers så slutter du å spise på McDonalds. Vanskeligere er det ikke.
Vis hele sitatet...
Såklart skal jeg aldri spise på McDonalds igjen, hvertfall ikke her jeg bor.
Nedover å slå av en prat skal jeg uansett, bare lurte på om noen vet hva jeg kan forvente.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Bigtasty <3 mmm <3

Uansett, selv blitt matforigftet, og fikk bare gavekort og en saftig unnskyldning fra daglig leder, og et håpefult ønske om å ikke gå til media.
ny burger eller pengene tilbake regner jeg med at du får
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Bigtasty <3 mmm <3

Uansett, selv blitt matforigftet, og fikk bare gavekort og en saftig unnskyldning fra daglig leder, og et håpefult ønske om å ikke gå til media.
Vis hele sitatet...
Var noe sånt jeg regnet med
Sikker på at det kommer av matforgiftning at du ble dårlig ? Hvorfor ble akkurat du matforgiftet og ikke resten av folka som kjøpte der? Kanskje det er noe galt med deg. Ta en legesjekk
Sitat av Srbija Vis innlegg
Sikker på at det kommer av matforgiftning at du ble dårlig ? Hvorfor ble akkurat du matforgiftet og ikke resten av folka som kjøpte der? Kanskje det er noe galt med deg. Ta en legesjekk
Vis hele sitatet...
Akkurat! Det trenger ikke å være måltidet fra Mc Donald's du ble forgiftet av.
Hva skal du med gavekort fra McDonalds viss du ikke skal spise der igjen?
Vi bor ikke i USA, så man får ikke erstatning for sånne småting. Du har egentlig bare krav på erstatning hvis du har lidd økonomisk tap eller mistet fremtidige erverv (f.eks. hvis du blir uføretrygded av en skade). Det at du fikk vondt i magen er ikke nok til at du kan få erstatning, men hadde du vært nødt til å kjøpe noen medisiner e.l. på grunn av at du hadde vondt i magen kunne du nok ha fått dekket dette. Kort sagt: Hvis du ikke har hatt noen økonomiske tap av å få vondt i magen kommer du ikke langt i en erstatningssak. Møter du opp og sier det som det er får du nok uansett en unnskyldning, pengene tilbake og sikkert et gavekort eller ny mat som plaster på såret, men erstatning kan du bare glemme.
True phreak.
Jeg jobber deltid i en av de større pizzakjedene i Norge, og standard prosedyre når sånt skjer (det er forresten liten sjanse for at det var burgeren du ble dårlig av, jeg har selv jobbet i den bransjen i snart fem år, og har aldri hørt at noe sånt noe har skjedd) er kompensasjon i form av gavekort og en saftig unnskyldning. Du får ikke noe erstatning utover det, vi bor ikke i USA. Internt spores de mistenkte matvarene, vi sender inn beskjed til produsentene, hele partiet destrueres, samt at andre som kan være berørt blir varslet. Med andre ord: Matvarehygiene tas svært seriøst hos oss, og jeg vet at McDonalds er blant de beste på området.
Sist endret av Orph; 2. mars 2012 kl. 15:49.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Hva skal du med gavekort fra McDonalds viss du ikke skal spise der igjen?
Vis hele sitatet...
Det er vel bare slik jeg er. Handler jeg en vare som ikke funker, bytter jeg den inn. Handler jeg mat for over 100 kr som gjør meg syk ønsker jeg noe igjen for det.

Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Akkurat! Det trenger ikke å være måltidet fra Mc Donald's du ble forgiftet av.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg hadde ikke spist siden lunsj da jeg dro til McDonalds for å spise middag, og jeg følte meg helt fin. Ca. 2-3 timer etter måltidet fikk jeg ekstreme magesmerter, etterfulgt av oppkast. Har fortsatt magesmerter og er småkvalm og småsvimmel hele tiden. Mye som tyder på at jeg ble dårlig av måltidet ja. Har alle symptomene som tilsier matforgiftning.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Det er vel bare slik jeg er. Handler jeg en vare som ikke funker, bytter jeg den inn. Handler jeg mat for over 100 kr som gjør meg syk ønsker jeg noe igjen for det.



Vel, jeg hadde ikke spist siden lunsj da jeg dro til McDonalds for å spise middag, og jeg følte meg helt fin. Ca. 2-3 timer etter måltidet fikk jeg ekstreme magesmerter, etterfulgt av oppkast. Har fortsatt magesmerter og er småkvalm og småsvimmel hele tiden. Mye som tyder på at jeg ble dårlig av måltidet ja. Har alle symptomene som tilsier matforgiftning.
Vis hele sitatet...
Var nettopp på McDonalds i Steinkjer og spiste en Big Mac. God som alltid, men problemet er disse plagsomme og treige ungdommene som jobber der.
Sist endret av ThwiX; 2. mars 2012 kl. 16:10.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Vel, jeg hadde ikke spist siden lunsj da jeg dro til McDonalds for å spise middag, og jeg følte meg helt fin. Ca. 2-3 timer etter måltidet fikk jeg ekstreme magesmerter, etterfulgt av oppkast. Har fortsatt magesmerter og er småkvalm og småsvimmel hele tiden. Mye som tyder på at jeg ble dårlig av måltidet ja. Har alle symptomene som tilsier matforgiftning.
Vis hele sitatet...
Hva med drikke?
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Det er vel bare slik jeg er. Handler jeg en vare som ikke funker, bytter jeg den inn. Handler jeg mat for over 100 kr som gjør meg syk ønsker jeg noe igjen for det.



Vel, jeg hadde ikke spist siden lunsj da jeg dro til McDonalds for å spise middag, og jeg følte meg helt fin. Ca. 2-3 timer etter måltidet fikk jeg ekstreme magesmerter, etterfulgt av oppkast. Har fortsatt magesmerter og er småkvalm og småsvimmel hele tiden. Mye som tyder på at jeg ble dårlig av måltidet ja. Har alle symptomene som tilsier matforgiftning.
Vis hele sitatet...
Det er neppe matforgitning dersom du er den eneste som ble dårlig. Det er mulig du ikke tåler noe du spiste der, men det er ikke det samme som at MC har gjort noe galt. Hvis en Mc i Oslo hadde solgt dårlig mat til folk hadde det stått i avisene nå.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Det er neppe matforgitning dersom du er den eneste som ble dårlig. Det er mulig du ikke tåler noe du spiste der, men det er ikke det samme som at MC har gjort noe galt. Hvis en Mc i Oslo hadde solgt dårlig mat til folk hadde det stått i avisene nå.
Vis hele sitatet...
Har spist måltidet flere ganger før, og jeg var den eneste av de jeg var der meg som bestilte BicMac. Misstenker faktisk dårlig dressing, for den var jævlig syrlig. Ellers så er det jo fort gjort at salaten ikke var helt bra.
Synes dette høres ut som noe annet enn burger ass. Veldig, veldig, veldig kort inkubasjonstid for å være matforgiftning. Ja, du kan ha fått i deg bakterielt produserte toksiner, men også det er veldig tvilsomt. Og om du er den eneste som er blitt syk så er det noe som ikke helt stemmer.
Nå ble det mye avsporing her. Matforgifting er det opp til meg å finne ut om jeg har fått. Jeg spurte om hva jeg kan forvente meg av en norsk McDonalds restaurant.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Nå ble det mye avsporing her. Matforgifting er det opp til meg å finne ut om jeg har fått. Jeg spurte om hva jeg kan forvente meg av en norsk McDonalds restaurant.
Vis hele sitatet...
Hva? At de bruker kjøtt fra Pakistan eller noe sånt? Nei, tror ikke det, McDonalds i Norge har veldig strenge rutiner og bruker kun norske råvarer. Dessverre har "skandaler" og rykter gitt McDonalds et dårligere rykte enn de fortjener.
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Hva? At de bruker kjøtt fra Pakistan eller noe sånt? Nei, tror ikke det, McDonalds i Norge har veldig strenge rutiner og bruker kun norske råvarer. Dessverre har "skandaler" og rykter gitt McDonalds et dårligere rykte enn de fortjener.
Vis hele sitatet...
Snakket ikke om maten nå da. Siktet til hva de gjør om en av sine kunder blir matforgiftet.
Det er ikke så veldig mye de kan gjøre er det vel?
Som sagt, du får et gavekort eller en ny burger og så blir du vel ønsket velkommen igjen. Shit happens liksom. I know, jeg har jobbet i serveringsbransjen i en årrekke. Det er ikke en veldig utbredt policy at man får noen videre erstatning annet enn et nytt måltid og en beklagelse.

Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Nå ble det mye avsporing her. Matforgifting er det opp til meg å finne ut om jeg har fått.
Vis hele sitatet...
Det er det vel egentlig næringsmiddelstilsynet som skal finne ut...
Om det får deg til å føle deg bedre kan du kontakte dem og si hva som har skjedd. Om de mener at dette er noe som bør utredes så undersøker de saken hos BK. Da tropper de opp med prøveglass og labutstyr.
Så finner de ut om du har fått det derfra, hva du har fått og i det hele tatt.
Kos deg
Sitat av moret Vis innlegg
Det er det vel egentlig næringsmiddelstilsynet som skal finne ut...
Om det får deg til å føle deg bedre kan du kontakte dem og si hva som har skjedd. Om de mener at dette er noe som bør utredes så undersøker de saken hos BK. Da tropper de opp med prøveglass og labutstyr.
Så finner de ut om du har fått det derfra, hva du har fått og i det hele tatt.
Kos deg
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at jeg ikke er i stand til å finne ut det selv da, men det er jeg som eventuelt må dra til lege å finne ut hva som har skjedd om jeg blir syk i flere dager fremover.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Jeg skjønner at jeg ikke er i stand til å finne ut det selv da, men det er jeg som eventuelt må dra til lege å finne ut hva som har skjedd om jeg blir syk i flere dager fremover.
Vis hele sitatet...
Som regel går det over temmelig fort.
Men, du kan være jævlig uheldig å få virusinfeksjon. Dette er sjelden, men det skjer. Har venner som har fått virus gjennom mat og de har blitt veldig syke. Vi snakker blod steder du ikke vil ha blod kommende ut, overvåkning på sykehus ol.
Om du fortsatt føler deg dårlig etter en dag, eller du faktisk blir virkelig syk, så er lege å anbefale.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Snakket ikke om maten nå da. Siktet til hva de gjør om en av sine kunder blir matforgiftet.
Vis hele sitatet...
Legen har plikt til å melde det videre om de finner kraftige bakterier i prøvene, selv fått det og det kan ende med bøter o.l
Sist endret av ovrum; 23. juli 2012 kl. 15:30. Grunn: Rettskrivning
Sitat av moret Vis innlegg
Som regel går det over temmelig fort.
Vis hele sitatet...
Dette varierer veldig.
Jeg og fruen spiste Hold-in eller hva det heter de "baguettene" med ost i skinke som er fryst i butikkene.

Begge 2 ble dårlig etter ca 30 minutter. Fruen kastet opp, fikk feber og ble syk i 2 dager.
Jeg fikk magesmerter, kraftig diare og var sykmeldt i 2 uker og hadde feber og var dårlig denne tiden. Hadde ikke fått virusinfeksjon.

Ifølge legen så er det sånn at hvis du kaster opp etter å blitt matforgiftet så får du ut alt det du har fått i deg og blir ikke dårlig lenge. Men hvis du ikke kaster opp så kan dette sitte i lenge og disse bakteriene kan da sitte i tarmen også i noen dager.


Når man da kontaktet de som produserer hold-in, så kunne vi ikke få erstatning pga at all maten var spist opp og de kunne da ikke få en prøve av denne for å bevise at det var dette vi ble dårlig av.

Så TS: Noen er veldig vrang med å gi erstatning når de ikke får en prøve av det du har spist for å finne bakterier. Men bakterier, det trur jeg ikke McDonalds har mangel på.
Bli vegetarianer! Aldri noe å bekymre seg over

Som nevnt hadde du vært i statene kunne du forventet mer Store bedrifter prøver jo å holde slike saker vekk fra media, men jeg tror heller ikke at du får svære skrifter om dette. Du har jo ingenting å tape, kjør hardt, kjør stil!
Sitat av heartslava Vis innlegg
Bli vegetarianer! Aldri noe å bekymre seg over

Som nevnt hadde du vært i statene kunne du forventet mer Store bedrifter prøver jo å holde slike saker vekk fra media, men jeg tror heller ikke at du får svære skrifter om dette. Du har jo ingenting å tape, kjør hardt, kjør stil!
Vis hele sitatet...
For det finnes jo ikke bakterier eller råtten vegetarmat!
ArbeidsledigProletar
Sitat av heartslava Vis innlegg
Bli vegetarianer! Aldri noe å bekymre seg over

Som nevnt hadde du vært i statene kunne du forventet mer Store bedrifter prøver jo å holde slike saker vekk fra media, men jeg tror heller ikke at du får svære skrifter om dette. Du har jo ingenting å tape, kjør hardt, kjør stil!
Vis hele sitatet...
Ja, for e-coli utbruddene som var i fjor? sommer var jo ikke salat. [/sarcasm]
Sist endret av Batabusa; 24. juli 2012 kl. 02:28.
*insert tittel her*
Gå til media! Haha :P
Sitat av heartslava Vis innlegg
Bli vegetarianer! Aldri noe å bekymre seg over

Som nevnt hadde du vært i statene kunne du forventet mer Store bedrifter prøver jo å holde slike saker vekk fra media, men jeg tror heller ikke at du får svære skrifter om dette. Du har jo ingenting å tape, kjør hardt, kjør stil!
Vis hele sitatet...
Nei, bortsett fra å opprette et normalt nivå av proteiner i kroppen uten å ta svindyrt kosttilskudd.
Var ombord i sjarken til noen kjenninger par uker tilbake, også fant jeg en boks med lapskaus i mat skapet, jeg starte jo å lage dette ombord i båten uten at han sa noe spesielt om det, også satt jeg der å spiste maten så startet han å snakke om at Onkelen til han ble syk av de andre boksene, og jeg syntes den smakte sur metall, jeg sprang og kastet opp med vilje over rekka, enda jeg som spiser boks mat nesten hverdag så syntes jeg den smakte sur metall
True phreak.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Bli vegetarianer! Aldri noe å bekymre seg over
Vis hele sitatet...
Årsaken til matforgiftning er som ofter dårlig vaskede grønnsaker, så her driter du deg nok loddrett ut. De aller, ALLER fleste spisesteder og Norge tar meget godt vare på kjøtt, og har strenge regler for håndtering av kjøtt. Grønnsaker, derimot, er ikke alle like flinke med.


Sitat av KaiN Vis innlegg
Var ombord i sjarken til noen kjenninger par uker tilbake, også fant jeg en boks med lapskaus i mat skapet, jeg starte jo å lage dette ombord i båten uten at han sa noe spesielt om det, også satt jeg der å spiste maten så startet han å snakke om at Onkelen til han ble syk av de andre boksene, og jeg syntes den smakte sur metall, jeg sprang og kastet opp med vilje over rekka, enda jeg som spiser boks mat nesten hverdag så syntes jeg den smakte sur metall
Vis hele sitatet...
Boksmat som smaker rart skal man være utrolig forsiktig med. Botulisme er ingen spøk.
Sist endret av Orph; 24. juli 2012 kl. 09:04.
reach for the sun
Snakk om å være grisk å grinitte da. Har selv blitt dårlig av mat jeg har spist rundt men aldri tenkt tanken på erstatning eller å klage. Er du onkel skrue?
Grunnen til at du ble dårlig er mest sannsynlig noe du spiste til enten lunsj eller frokost, eller en infeksjon fra noe du har tatt på og så pelt deg i munn/nese/øye etterpå.
True phreak.
Sitat av ratita Vis innlegg
Snakk om å være grisk å grinitte da. Har selv blitt dårlig av mat jeg har spist rundt men aldri tenkt tanken på erstatning eller å klage. Er du onkel skrue?
Vis hele sitatet...
Det er noe fundamentalt galt med en person som umiddelbart tenker "hva kan jeg få ut av dette?" når slikt skjer, og ikke "hei, kanskje jeg bør finne ut hva som faktsik har skjedd, og hvis nødvendig, kontakt de rette myndighetene, slik at dette ikke skjer igjen med andre". Griske jævler.
Selfølgelig kan du søke erstatning, du må bare kunne dokumentere at du faktisk har spist der. Men gå for all del ikke tilbake og klag i kassen på mc donals. Send brev høyere opp i systemet..
reach for the sun
Sitat av Orph Vis innlegg
Det er noe fundamentalt galt med en person som umiddelbart tenker "hva kan jeg få ut av dette?" når slikt skjer, og ikke "hei, kanskje jeg bør finne ut hva som faktsik har skjedd, og hvis nødvendig, kontakt de rette myndighetene, slik at dette ikke skjer igjen med andre". Griske jævler.
Vis hele sitatet...
Om det viser seg at mange folk har blitt dårlig av og spise maten på denne mcd så forstår jeg om han vil klage å få pengene sine tilbake. Men er det et engangstilfelle så er det patetisk mener jeg. Blir selv dårlig av mcd dagenderpå, men jeg spiser det for det. Om jeg drikker en cola og blir syk dagen etter, skal jeg da sende mail om erstatningskrav for jeg ble syk? Blir selv veldig vond i magen etter et besøk på den lokale kinaresturangen, sender aldri krav om erstatning.