Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7270
Jeg ser etter kosttilskudd som kan hjelpe å redusere toleranse og bivirkninger for lisdeksamfetamin.

Tar 50mg Aduvanz 4 ganger i uka.

Har sett litt på om noen av disse kan være aktuelle:
L-Tyrosine
Magnesium Taurate
Inositol
Choline
Alpha Lipoic Acid
L-Theanine
ALCAR
Sink/zinc
Melatonin
Grønn Te
Ashwagandha



Er det noen her som har erfaring med hva som kan gi en god effekt?
L-Tyrosine- Merket ikke veldig mye av dette, noe effekt ved hard trening

Magnesium Taurate- prøvd en annen form, hjalp mye med å slappe av i musklene

Inositol- Får en god moodboost av dette (pleier å være standard i energidrinker),
dette fikk jeg også gjennom 5-htp supplementet jeg tok som funket ganske bra på humøret

Choline- påvirket meg bare negativt

Alpha Lipoic Acid - Ikke prøvd

L-Theanine - veldig fin med koffein, det fokuset du får med det er mer rolig enn bare ved koffein

ALCAR - ikke prøvd

Sink/zinc - hjalp litt på formen, følte den gikk fint med styrketrening

Melatonin - bruker daglig for søvn, da jeg vanligvis sliter mye med det

Grønn Te - Er vel den eneste naturlige kilden for L-theanin hvis jeg husker riktig, og inneholder en lav dose koffein som er fin hvis du ikke har toleranse

Ashwagandha - Fin på flere måter, en av de på lista jeg brukt hyppigst

Vet ikke hvilke bivirkninger du sliter med, men de jeg får mest
utbytte av, er ashwagandha, magnesium og inositol.

Gått over til attentin nå, men sto før på lisdeks
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan ikke redusere toleranse med kosttilskudd, det er kun tid som kan hjelpe deg her. Ellers er det kjekt med C vitamin fordi amfetamin svekker immunforsvaret og tømmer kroppens for endogene antioksidanter.
Ingen av tingene vil hjelpe mot toleranse. Noen av de kan hjelpe mot noen bivirkninger (feks magnesium).

ALCAR og ALA er kjent som neuroprotectors, men amfetamin i terapeutiske doser skal ikke være neurotoxic.

Sink kan hjelpe med testosteronproduksjon dersom man har lavt nivå av dette, som er selvforsynt av blandt annet dårlig kosthold.

Spiser du bra mat, skal ingen av disse kosttilskuddene være nødvendig.
Mange som bruker Aduvanz, Ritalin o.l. bruker l-tyrosine for økt effekt samt å unngå nedtur - men da helst i form av NALT (n-acetyl l-tyrosine) som har mye bedre opptak. Prøv heller det.

Magnesium er alltid bra. L-theanine også, men dette gjør deg i tillegg roligere, så det kommer ann på hva du er ute etter.
Sist endret av Uten Agenda; 11. februar 2021 kl. 21:15.
Tyrosin har såvidt jeg vet ikke oppregulerende effekt, men heller motsatt - at du taxer dopaminsystemet.

Ta en titt på Uridine (UMP) - man kan føle seg speeda på denne til tider.
Tyrosin har såvidt jeg vet ikke oppregulerende effekt, men heller motsatt - at du taxer dopaminsystemet.
Vis hele sitatet...
Tyrosine behøves for å danne dopamin, adrenalin og noradrenalin - altså drivstoff for dopaminsystemet. Tas det før stimulanter så øker det tilgjengelig dopamin, tatt på nedtur vil det kunne fylle på tomme dopaminlagre. Er mye informasjon om dette lett tilgjengelig. Bare å google.

Men det oppregulerer selvfølgelig ikke ditt naturlige dopaminnivå permanent.
Den klart beste måten å få ned toleranse på er små pauser, jeg dropper den minst en dag i uka, av pg til 2 (helg) og det hjelper mye.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg kom over noe simulant kosttilskudd kalt Recoop Wellness Set:
https://getrecoop.com/products/recoop-wellness-set

Er det noen som har prøvd dette eller lignende?
Eller er det bare overpriset tull?
Sitat av Blaanisse Vis innlegg
Jeg kom over noe simulant kosttilskudd kalt Recoop Wellness Set:
https://getrecoop.com/products/recoop-wellness-set

Er det noen som har prøvd dette eller lignende?
Eller er det bare overpriset tull?
Vis hele sitatet...
Overpriset. Så lenge du betaler noen for å mikse sammen ingrediensene du trenger, så betaler man alltid overpris.
Ingredienslisten består blant annet av aminosyrer/mineraler/urtetilskudd som allerede er nevnt. Siterer meg selv:
Mange som bruker Aduvanz, Ritalin o.l. bruker l-tyrosine for økt effekt samt å unngå nedtur - men da helst i form av NALT (n-acetyl l-tyrosine) som har mye bedre opptak. Prøv heller det.

Magnesium er alltid bra. L-theanine også, men dette gjør deg i tillegg roligere, så det kommer ann på hva du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Andre har nevnt ashwagandha og melatonin. Da gjenstår curcumin/gurkemeietilskudd (som jeg personlig liker godt - men må da være produsert med Longvida-optimaliseringsteknologien), svart pepper (for opptak av curcumin) og noen vitaminer.

Du kan selvfølgelig betale unødvendig mye for at noen har blandet dette sammen for deg. Dette øker eventuelt sjangsen for at du reagerer negativt på en av ingrediensene - men har ikke mulighet til å vite hvilke. Hvis du har planer om å bruke kosttilskudd for Aduvanz over tid så anbefaler jeg deg å kjøpe ingredienser separat. Mye billigere, samt at du kan tilpasse stacken etter personlige og eventuelt varierende behov.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg har funnet en perfekt kombinasjon for meg når det kommer til å takle bivirkninger fra aduvanz. Først og fremst vil jeg bare si at jeg har veldig stor respekt for lideksamfetamin mtp hvordan det kan påvirke hjertet og hjerne over lang tid. Holder meg på 30 mg. Synes det er ganske greit fordi da kan jeg både trene hardt og sexlysten holder seg optimal.

Her er min vitamin-stack ved siden av aduvanz:

(Gaba 750 mg 2 ganger om dagen) på tom mage. Det er viktig at du tar det på tom mage, eller så klarer ikke hjernen å ta det opp. Veldig mange som ikke får effekt av det fordi de ikke tar det på tom mage. Når det funker så kjennes det ut som du har tatt 2,5 mg valium i 45 min ish. Føler at man får en subtil afterglow 1-2 timer etterpå. Det er bevist at gaba hjelper på konsentrasjonen til oss med ADHD.

(Niacin 250 mg no flush) Det gir en veldig deilig følelse gjennom hele dagen. I store doser blir dette brukt mot både schizofreni og benzo abstinenser. Man får en klarhe, bedre konsentrasjon og bedre humør. Veldig mange som kombinerer niacin og psilocybin "Stamets Stack" google it. Prøvd det flere ganger, men vil ikke blandet deks med psilocybin. Google niacin, man skal være litt forsiktig og ikke overdrive pga det kan ødelegge leveren og mage. Har du mageproblemer/lever problemer fra før, så ville jeg holdt meg unna

(L-theanin) 2-3 ganger daglig) Føler jeg får litt mer energi. Folk sverger til kaffe og l-theanin, men orker ikke noe koffein i tillegg til deks. Det kan fort bli litt voldsomt.

(Lions mane 500 mg) Lions mane er veldig dyrt, og det er ikke verdt effekten hvis ikke du har penger til å bruke det over lang tid. Jeg følte jeg fikk bedre kognitive ferdigheter etter 3 mnd. Det er akkurat som det er en "hjernetåke" som forsvinner fra huet. Jeg føler også at jeg blir i litt bedre humør, kanskje litt mer nyskjerrig på ting. Litt vanskelig å forklare.

(Magnesium 350 mg)

(Sink) 50 mg Booster testosteronet.

(1000 mg B-vitamin) Vedlig bra for stress og konsentrasjon. Referanse verdien i Norge på b-vitamin er sykt lite 2,5 mikro gram eller noe. Snakket med en sykepleier som driver med alternativ-medisin og henne anbefalte meg et daglig inntak på 500 mg, eller 1000 mg.

To hvitløksfedd hvis det passer seg for resten av dagen. Setter i gang blodsirkulasjonen på en helt sykt digg måte.

C-vitaminer(2000 mg)

(TRAN) Noe av det viktigste for oss med ADHD. I hvert fall i mitt tilfelle der jeg ikke spiser så mye fisk. Spiser det kun når jeg får det servert.

L-tyrosin har jeg bare prøvd en kapsel av, så veit ikke helt hvordan det funker enda. Fikk det i posten i dag.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man skal spare litt penger så hadde jeg valgt L-theanin og Gaba 750 mg. Kanskje slengt på L-Tyrosine mtp at det ikke er så dyrt.