Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 515
Hay!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny laptop. Den skal brukes til høsten når jeg begynner å studere. I tillegg til enkle og generelle oppgaver kommer jeg også til å bruke den til IT relaterte ting - som kjøring av daemons, kompilering av kode, osv. Den skal altså kunne gjøre en rekke prossesser hurtig og parallellt (i den grad det lar seg gjøre av en laptop). Jeg vurderte å flytte 3DStudio Max over på laptopen også, men med litt nøyere ettertanke så har jeg kommet frem til at rendringen kommer til å bli drøy på en laptop.

Et godt nettverkskort (gjerne noe av det bedre som er på markedet) er også viktig.

Jeg kommer til å reise en god del, så det er viktig at laptopen ikke er stor. Optimalt sett mellom 12-14 tommer, men jeg kan strekke meg til 15 om det resterende er på sin plass.

Jeg poster denne her etter å ha kikket litt selv, men min kunnskap er i stor grad begrenset til software og programmering - hardware har jeg aldri forstått i detalj.

Hadde vært utrolig greit hvis noen har noen forslag eller innspill.

Inb4; har dårlige erfaringer med holdbarheten til Acer fra tidligere erfaringer. Jeg vil helst derfor avstå fra Acer med mindre noen forklarer meg med gode argumenter at det er like godt som noe annet.

Thanks!

Sett litt på denne forresten:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743332

Hva syns dere om pris i forhold til specsa?
Og tidligere erfaringer med Asus?